Ensimmäinen avautumiseni tähän ketjuun:
Tälle päivälle oli sovittu vuokra-asuntoomme esittely, kun kämppä menee myyntiin ja me muutamme ok-taloon. Kävin tuttavan kanssa videokeskustelua webbi-kameran välityksellä ennen kuin lähdimme esittelyn alta pois. Tuli sitten lähdettyä koiran kanssa metsään juoksentelemaan esittelyn ajaksi. Tämä tuttavani soittaa hetken päästä, että olin jättänyt kamerayhteyden auki. Ei siinä mitään, mutta hän pyysi käymään luonansa ennen kotiimme paluuta, oli kuulemma jotain näytettävää. Järkytys oli suuri, kun "fiksuna" miehenä kaveri oli nauhoittanut, mitä esittelyssä tapahtuu, kun yhteys oli kerran jäänyt auki.
Itse järkytys on tässä: Itse esittelyssä ei ollut käynyt ketään, mutta olipa kiinteistövälittäjä keksinyt tekemistä puoleksi tunniksi. Luki meidän tiliotteet, tutki ok-talon kauppakirjat, lainapaperit, talon kaikki muutkin paperit, tyttöystävän kalenteri tuntui kiinnostavan ja vielä jääkaapin sisältökin kiinnosti.
Tässä on aikaisemmin ollut jo kaksi esittelyä ja mietityttääkin, että mitä täällä on aikaisemmin tapahtunut. Erittäin sopiva yhteensattuma, että yhteys jäi juuri tänään päälle ja kaveri oli asian tiimoilta valpas. Voi olla tästä lähtien erittäin vaikeaa luottaa kiinteistövälittäjiin, *ittu.