Vitutusketju

  • 10 550 558
  • 56 138

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Vituttaa naapurin (rivitalo) pihalle nouseva jättitrampoliini. Kesällä ei nautita pihalla auringosta ja lintujen laulusta kun vieressä natisee tuo vitun pomppulinna. Ymmärrän kyllä normaalista elämästä läheviä ääniä mutta pienessä rivitaloyhtiössä voisi ajatella myös muita asukkaita.

Lähialueelta löytyisi runsaasti julkisia leikkipuistoja.

Siis voisi ajatella muita asukkaita silleen, että sinä olisit tyytyväinen? Ei kai yksi trampoliini koko aurinkoa peitä ja kuvittelisin, että se olisi aika vittumaista raahata läheiseen leikkipuistoon.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Aina on tietysti poikkeuksia, en tarkoittanut pahalla. Omassa lähipiirissäni vakuutusturva on ollut riittävän kattava, koputan puuta.

Aikoinaan kun minulla oli elämäni ensimmäinen (ja kenties viimeinen) asuntolaina markka-aikana ja tietty otin siihen myös takaisinmaksuturvan ja vakuutuksen maksimoidakseni oman turvallisuuteni.

No siitäpä sitten pari vuotta eteenpäin ja sairastuin vakavasti, mutta vakavasta tilanteesta huolimatta olin helpottunut, koska minulla oli takaisinmaksuturva ja vakuutus olemassa, joten ajattelin, että kyllä tästä selvitään hengissä ilman vallan kauheita ongelmia. Mutta kattia kanssa! Pienellä präntätyssä tekstissä kun luki vallan selvästi, että takaisinmaksuturva ja vakuutus eivät turvaa lainanmaksua tilanteessa, jossa sairaus on psyykkinen. Ja minullapa se oli juuri psyykkistä laatua eikä mitään muuta.

Selvisin minä siitäkin mutta eipä se kyllä yhtään helpottanut tilannetta kun ollessani psykoottisessa masennuksessa muiden psyykkisten ongelmien ohella, jouduin vielä miettimään kuinka lainasta selviytyä. Alkuun ongelmia ei ollut, kiitos säästöjen ja sairausloma-ajan palkan mutta ongelmia alkoi tulla kun säästöt loppuivat ja sairausloma-ajan palkalta pudottiin kuntoutustuelle (vai mikä lie sen nimi silloin olikaan).

Nykyään onkin sitten käytännössä mahdottomuus saada juuri mitään matkavakuutusta kummempaa vakuutusta kun on psyykkisesti sairas (tai diagnoosi sille löytyy). Täsmennetään, että kotivakuutukset sun muut kyllä saa mutta henkivakuutusta, tapaturmavakuutusta tms. on ihan turha lähteä hankkimaan.

vlad.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Samaa mieltä. Nykynuorilla, tai siis nykyisin ammattiin valmistuvilla on pääsääntöisesti (toki poikkeuksiakin löytyy) täysin vääristynyt kuva palkoista, ja raha-asioista ylipäätään.
Sanoisin että iso syy on myös opettajissa ja ammattiliitoissa jotka toitottavat että vastavalmistuneen xx pitäisi tienata näin ja näin paljon.
Ei pidä. Koulusta valmistunut on vasta oppimassa työelämään.
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Sanoisin että iso syy on myös opettajissa ja ammattiliitoissa jotka toitottavat että vastavalmistuneen xx pitäisi tienata näin ja näin paljon.
Ei pidä. Koulusta valmistunut on vasta oppimassa työelämään.

Kyllähän aloituspalkkamediaanit on ihan tilastoituja juttuja. Tokihan palkka voi olla jonkun verran vähemmän tai jonkun verran enemmänkin, mutta kyllähän selvästi silloin ne palkat pyörivät sen mediaanin ympärillä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Sanoisin että iso syy on myös opettajissa ja ammattiliitoissa jotka toitottavat että vastavalmistuneen xx pitäisi tienata näin ja näin paljon.
Ei pidä. Koulusta valmistunut on vasta oppimassa työelämään.

Tämä on kyllä totta. Etenkin ammattiliitot tässä kunnostautuvat. Ystäväni pyörittää pikku putiikkia, ja työllistää siinä n. 10 henkilöä. Aina toisinaan hän joutuu palkkaamaan uuden työntekijän milloin mistäkin syystä. Se on oikeasti hupaisaa kuunneltavaa kun hän kertoilee näistä kandidaateista joita haastattelee. Jostain syystä yliopistosta juuri valmistunut tulevaisuuden toivo kuvittelee, että yliopistopaperit (miltä tahansa alalta)= min. 50000 Euroa per vuosi, mistä tahansa duunista. Tämä siitä huolimatta, että tuntiakaan ei alalta ole kokemusta, yleistäkin työkokemusta pari hassua kuukautta. Jotkut röyhkeimmät tulevat haastatteluun farkuissa, ja ensimmäiset kysymykset koskevat työaikoja ja taukoja. Siis voi herranjestas sentään. Yliopistosta paperit saaneita tyyppejä kuitenkin. Herää kysymys että mitä siellä Suomen yliopistoissa oikein opetetaan..Mainittakoon muuten, että yksikään firman työntekijöistä ei kuulu mihinkään ammattiliittoon. Ihan omasta halustaan.

Voihan se olla, että aloituspaikat on tilastoitu jne. mutta eihän se niin mene, että opinnot takaavat paremman palkan. Ei missään nimessä. Opinnot helpottavat tietä eteenpäin, mutta ei takaa yhtään mitään. Näin ainakin itse sen näen.
 

oxymoron

Jäsen
Opinnot helpottavat tietä eteenpäin, mutta ei takaa yhtään mitään. Näin ainakin itse sen näen.

Näin sen pitäisi mennä. Opinnot tukevat työPAIKAN saamista, mutta vasta työKOKEMUKSELLA ja OSAAMISELLA voi ruveta neuvottelemaan siitä paremmasta liksasta.

Tai no, voi toki yrittää neuvotella siitä liksasta ilman kumpaakaan, mutta sillon pitäisi olla realistinen käsitys omista mahdollisuuksistaan. Tämä taitaa olla se asia mikä kusee; yliarvioidaan oma arvo (tai se koulupaperi joka on äärimmäisen arvostettu ja uniikki) yritykselle.

Jottei ihan menisi ohi aiheen, niin vituttaa nuo yhteiskunnan loiset, jotka elävät sossurahoilla, vain koska työnteko ei vaan just nyt napppaa, ainakaan sellanen jossa joutuu tekee jotai duunii niinku oikeesti.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Voi vittu kun korpeaa nuo Facebook-hössötykset, joihin varsinkin naiset aina lähtevät joukolla mukaan. Nyt tämä saatanan arkihaaste-paska tunkee joka tuutista. Vituttaa kyllä ihmeen paljon ja laittaa taas miettimään, millaista jengiä onkaan tullut lisättyä fb-kavereiksi.

Tän perään voisi pistää ne järkevät ihmiset jotka kommentoivat kaverin nimen kuvan alle jossa lukee jotain tyyliin "tag a friend who <loves/likes/joku muu> <asia>" yms paskaa.

"tag a friend who loves anal" yms.. voi jeesus mitä paskaa sanon minä. Voisi tehdä pienimuotoisen kaverilistan tyhjennyksen seuraavaksi näistä henkilöistä jotka tykkää harrastaa tälläistä.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Voi vittu kun korpeaa nuo Facebook-hössötykset, joihin varsinkin naiset aina lähtevät joukolla mukaan. Nyt tämä saatanan arkihaaste-paska tunkee joka tuutista. Vituttaa kyllä ihmeen paljon ja laittaa taas miettimään, millaista jengiä onkaan tullut lisättyä fb-kavereiksi.

Jollain verukkeella on päästävä levittämään tylsää paskaansa tykkäyksien toivossa. Meikän syötteessä pyöri arkihaastekuvakollaasi, jossa helmenä oli kuva tulostimesta. "Tulostamassa papereita x". Koko kollaasin noin viidestä kuvasta tykkää yhteensä kaksi henkilöä. Huomionkipeydellä ei ole rajoja, ja kumma kyllä minun kavereistani nämä arkihaastajat ovat kaikki naisia.

Siis miettikää sitä, kun joku ottaa tulostimestaan kuvan ja laittaa sen sitten faceen. Mikä ajaa ihmisen tällaiseen alennustilaan? Jokaisen nollapäivityksen kohdalla mietin miten tyhmä tämäkin ihminen on. Mikä siinä on, ettei osaa asettua sen toisen ihmisen asemaan miettimään kiinnostaako tämä päivitys yhtäkään ihmistä maan kamaralla. Kaiken takana on tyhmät ja huomionkipeät ihmiset.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Mikä siinä on, ettei osaa asettua sen toisen ihmisen asemaan miettimään kiinnostaako tämä päivitys yhtäkään ihmistä maan kamaralla. Kaiken takana on tyhmät ja huomionkipeät ihmiset.

Mä itseasiassa juuri sen takia olen tykännyt tästä hasteesta, koska kyseessä on ihan arkiset kuvat. Välillä vituttaa kun jotkut päivittävät faceen vaan suunnilleen silloin kun menevät naimisiin, voittavat lotossa 5 miljoonaa tai saavat muksun. Miksi tämä on yhtään hienompaa ja vähemmän huomionhakuista kuin arkisetkaan kuvat? Ei elämä nyt satu olemaan jokaikinen päivä niin hienoa kun jotkut tyhmät ja huomionkipeät ihmiset esittävät sen olevan.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Arkikuvia enemmän vituttaa nämä uudet tykkäyshuoraussivut. Vain______jutut. Vittu mitä paskaa. Viimeisimpänä on nyt etusivulle pomppinut vainopiskelijajutut. Kuvassa on kalja. Eheheheh, onpa vitun huvittavaa.

Ei mua oikeastaan nuo arkikuvat ärsytä ollenkaan nyt kun tarkemmin ajattelee. En mä itse tuohon jaksa osallistua, mutta kyllä joka päivä joku on aina tekemässä jotain mielenkiintoistakin. Sen sijaan nämä peukkuhuoraussivut ja jotkut vinet voisivat painua helvettiin mun puolesta.
 

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Vituttaa pääsykokeet. Kolme kuukautta jo tullut tahkottua tilastoja ja artikkeleita, eikä loppua vielä näy. Kaiken lisäksi niin hirveän yksipuolisia aiheita, että täytyy ihmetellä kuka nää materiaalit oikein päättää. No, josko tää tästä. Tällä hetkellä vaan tuntuu ettei mitään enää jää päähän ja lukeminen ei vois vähempää kiinnostaa.
 
Vituttaa, kun tulee tehtyä välillä kaikkea tyhmää. Nyt vain pitäisi ottaa opiksi eikä toistaa samoja virheitä. Keskity olennaiseen. Siinä on minun kevään uusi motto.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vituttaa kuinka tyhmä voi olla ja vastata Vegen ketjuun koskien Heurekaa sellaisen luvun että olen itse ollut nuorempana mielestäni Heurekassa, kun laskemalla oma ikä - vastaus = no goal. Kele!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Älä huoli. Heurekaa ei oikeasti ole olemassa. Vege lisäsi Wikipediaan vähän ennen kysymyksiä.

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla
No hyvä sittenhän ei ole mitään hätää, muistelin vaan joskus ala-asteella olleeni jossain ihmeen dinosaurus näyttelyssä siellä ja sillon olen joko nuormpi kuin uskon tai olen jäänyt melkosen monta kertaa luokalle :D
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No hyvä sittenhän ei ole mitään hätää, muistelin vaan joskus ala-asteella olleeni jossain ihmeen dinosaurus näyttelyssä siellä ja sillon olen joko nuormpi kuin uskon tai olen jäänyt melkosen monta kertaa luokalle :D

Älä luota Wikipediaan tai internetiin vaan ihan omaan muistikuvaasi. Sillä tavalla se menee oikein.

Ala-asteella siellä oltiin sinä vuonna sen ikäisenä ja nyt on tämä vuosi. Ja siinähän on sitten oikea vastaus plus- ja miinuslaskujen jälkeen.

Voikohan edes heinän teko olla näin helppoa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Haistakaa hei hevoIsen paska ihan kaikki vitun mulkut. Ei jumankauta voi olla totta, että tällä aikataululla vielä tulee joku neljän tunnin duunin vetäisy vessanpöntöstä alas. Ampukaa ittenne ihan kaikki.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lipputrokarit

Haistakaa vittu ja tukehtukaa omaan oksennukseenne. Tekisi mieli huutaa noiden kaikkien huuto.netin myyjien liput ja sopia treffit. Ei kuitenkaan taida kannattaa, tulisi kalliimmaksi kuin ne liput.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No hyvä sittenhän ei ole mitään hätää, muistelin vaan joskus ala-asteella olleeni jossain ihmeen dinosaurus näyttelyssä siellä ja sillon olen joko nuormpi kuin uskon tai olen jäänyt melkosen monta kertaa luokalle :D
Joo me kanssa käytiin Heurekassa dinosaurusnäyttelyssä. Ettei vaan olis ollut melko pian sen Jurassik park -leffan jälkeen, tai en ole varma. Tai no on siellä muutamankin kerran saattanut olla dinosaurukset teemana.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Ei hemmetti Jaws. Olin juuri naputellut pitkän vastauksen sulle tuohon, mutta päätit sitten poistaa koko viestin. No eipä siinä itsellänikään mitään varsinaista asiaa ollut. Lähinnä jotain ympäripyöreää soopaa.

Vituttaa kotityöt ja ennen kaikkea vessan peseminen. Onko vittumaisempaa hommaa? Imuroida jaksaa kerran viikossa juuri ja juuri, mutta lavuaarin ja pöntön hinkkaaminen on äärimmäisen masentavaa puuhaa. Kai se silti täytyy tehdä kun se on ihan äärettömän törkyisen näköinen ja jos kaikki menee putkeen niin pitäisi vähän vieraitakin olla viikonlopun aikana tulossa kyläilemään niin pitää edes vähän yrittää.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ei hemmetti Jaws. Olin juuri naputellut pitkän vastauksen sulle tuohon, mutta päätit sitten poistaa koko viestin.

Pahoittelut, että tuhlasin aikaasi. Tuli vain olo, että ehkei ole ihan järkevää kirjoitella tänne palstalle aivan kaikkea, kyse kuitenkin aika arasta jutusta. Vetää kyllä mielen matalaksi. Toisaalta taas olisi tullut keskustelua minun (ja tuntemani ihmisen) elämästä, ja jotenkin se aina vaivaannuttaa, vaikka nimimerkkien takaa täällä kirjoitellaan. Tiedän, että mahdolliset viestiin tulleet vastaukset olisivat olleet kannustavia, mutta sitten taas toisaalta - onko kaikki tieto jakamisen arvoista? Yritän aina kirjoitella positiivisesti, mutta kun itsenikin onnistuin tuolla masentamaan, niin pidetään murheet omana tietona tällä kertaa.

Kivasta jutusta ei kuitenkaan ollut kyse, kuten arvata saattaa (nyt kun vitutusketjussa ollaan). Tämä tieto siis viestini missanneille.

Olkaa hyviä isejä ja äitejä, jos teillä on lapsia. Nyt siis ei ole kyse minun vanhemmistani. Mutta lienee taas tarpeen muistuttaa tuosta (itsestäänselvästä) asiasta. Vituttaa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Vituttaa olla jälleen jossain perke-lenssussa. Olen jo pudonnut laskuista mones kerta tämänkin kevään aikana kun olo on paska ja tänään vähän keskimääräistä "kipeeksi tuleva olo" -moodia enempi vittumainen kunto. Heräsin aamulla neljältä siihen kun tuo nielun ja nenäontelot yhdistävä alue tuntui siltä kuin sieltä olisi tulossa pikkukiviä tai jotain minikaktuksia läpi. Muutenkin joka helvetin paikkaan koskee yms hauskuuksia.

Linkki youtubeen videoon henkilöstä kehen samaistun:
Kummeli - Johan Lind Iiro ja Esko - YouTube
 

¤Kane¤

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täällä on ollut kyllä helvetin rautainen huhtikuu.

Kolme kaveria/hyvää tuttua kuollut.

Tänään alkoi emännällä helvetinmoiset supistelut ja tuloksena keskenmeno ja takana viikkoja 13.

Tiistaina käytiin yhdessä ultrassa ja näin omin silmin kun kaveri viuhtoi niin perkeleesti menemään ja kaikki oli kunnossa, ja
tänään näin saman kaverin vessanpytyssä juuri ennen kun emäntä veti vessan.

Oireita tähän oli muutamia päiviä joten ei täysin yllätyksenä tullut mutta oli karmeaa katsella emännän tuskaa ja ei kivut vieläkään
kokonaan ole hellittäneet ja tasaisesti kuuluu valitusta.

Kärppien finaalipeliä tuli seurattua ikäänkuin sumussa kun kuuntelin huutoa vessasta.

Muttamutta ei tämä tähän jää ja kovasti ruvettiin jo tulevaisuutta suunnittelemaan heti kun rouva pystyi hiukankin kivuiltaan puhumaan, ja
on se saatana pakko jossain vaiheessa tultava parempiakin uutisia.

Vaikka nyt vituttaakin suunnattomasti niin olen oppinut näiden omien vastoinkäymiten aikana sen, että ei missään nimessä kannata jäädä surkuttelemaan ja märehtimään mennyttä.

Heti liikkeelle ja uutta suunitelmaa ja haavetta pytään niin siitä se taas lähtee ja murheet unohtuvat nopeammin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös