Kevät on tullut ja se on kivaa. Keväällä vaan alkaa tulemaan helvetin rasittavaa jengiä ulos jostain kopeistaan. Jotenkin pyöräilevän ihmisen elämä on yhtä paskaa kun siellä on mopopoikia ja muita taunoja liikenteessä. Tässä viikon aikana on ollut teinien takia kolme tilannetta, joissa alko savu nousemaan korvista.
1. Täällä pyörätien reunat on aika paskassa kunnossa, niin joudun ajamaan (pyörällä) vähän "irti" reunasta siis kuitenkin selkeästi tien oikeassa laidassa ja totta kai menen sivummalle jos on jotain väistettävää. No, muutama päivä sitten jotkut teinit ei voineet edes ohituksen ajaksi olla ajamatta vierekkäin, joten päättivät sitten yhtä aikaa ohittaa minut - molemmat eri puolilta! Saatana että säikähdin, menivät nimittäin läheltä.
2. Joku teinipoika ajeli hitaasti joten ajattelin ohittaa. No, sitten tämä jätkä päätti tehdä U-käännöksen katsomatta taakseen! Onneksi on jarrut kunnossa pyörässä, muuten olisin ajanut suoraan kylkeen. Vittu mitä jengiä oikeasti!
3. Tänään ajoin pyörätiellä duunista kotiin. Keskellä pyörätietä oli joku teinilauma, yhdellä polkupyörä POIKITTAIN keskellä tietä ja loput sitten sen pellen ympärillä. Kukaan ei kiinnittänyt huomiota kun soitin pirikelloa... jes jes.
Tämän lisäksi joku maahanmuuttajanainen (varmaan suomalaisetkin pellet voisivat samalla tavalla toimia) kantoi kevyen liikenteen väylällä lapsensa kanssa kenkätelinettä. Toinen oli tien oikeassa laidassa ja toinen vasemmassa - kenkäteline vei koko vitun tien tilaa. Soitin kelloa - eivät noteeraneet mitenkään. Jouduin ohittamaan ojan kautta.
Mulla on paljon liikennevitutusta täällä, mutta oma vika kai kun on melkeen tunnin päivässä pyörän selässä. Ja itse tosiaan tuollaisilla alueilla ajelen aikas hitaasti, varsinkin keskustan alueella en halua olla itse kenellekään vaaraksi. Teininä tietty itsekin ajelin kuulokkeet korvilla (täysillä) pitkin mantuja ja olin varmaan itsekin vitutusta aiheuttanut tyyppi... hävettää!