Rööri, nuo täydelliset inhorealistiset mielikuvat saavat itsessänikin jonkinlaisia dejavu-juttuja tulemaan mieleen. Mutta nykyisin on toisin.
Mutta kyllä minua silti vituttaakin. Rankasti.
Vajaa kolme viikkoa sitten (11.12) vitutti kun perheemme kulkuneuvo, ns. auto varastettiin. Joulu sitten roudattiin tavaraa selkävääränä julkisilla kulkuvälineillä. Erästäkin bussikuskia hymyilytti suuresti kun kampesin bussiin kaksimetrinen kuusi kainalossa. No, vitutus alkoi jo pikku hiljaa hellittää kun autosta ei kuulunut mitään, ja suunnitelmia on asian korjaamiseksi jo olemassa.
Vaan eilenpä sain päähäni soittaa vielä kerran Helsingin pysäköintivalvontavirastoon, olin soittanut sinne jo pari kertaa aiemmin, ja tiedustella josko autoamme olisi muistettu pysäköintivirhemaksulla. Ja kas kummaa, 17.12 oli Subarumme ikkunaan lätkäisty Lappu-Liisan toimesta maksukehotus, kun oli auto ollut väärin pysäköity. No, edellisen kerran kun soitin sinne, oli 18.12. Mutta edellisen päivän käsinkirjoitettuja lappuja ei ilmeisesti oltu vielä päivitetty tietokoneelle, prkl.
No, minä kuitenkin lievästi toiveikkaana mutta epäilevänä kiiruhtamaan rikospaikalle. Paskat siellä mitään autoa enää ollut. Onhan siitä jo melkein kaksi viikkoakin.
Se minua tässä vituttaa, ettei näillä pysäköinninvalvojilla ja poliisilla ole minkäänlaista yhteistä tietokantaa, josta pystyisi heti näkemään josko laputettu auto olisi vaikka varastettu. Tiedustelujeni mukaan poliisi ei saa antaa tietoja rikosilmoituksista ulkopuolisille ja pysäköinninvalvojallekin vain jos he erikseen niitä kysyvät.
Vittu, on Parkitit, tetokoneet, verkot, pelit ja vehkeet, mutta niin yksinkertaista asiaa ei saada aikaiseksi, että anastettujen autojen rekisterinumerot menisivät heti lankoja pitkin saman kylän pysäköintivirastolle. Kun ei ole tahtoa niin ei.
Tekisi mieli tehdä rikosilmoitus Parkki-Pirkkojen virkavelvollisuuden laiminlyömisestä, kun oli jättänyt kirjaamatta heti tiedot koneelle, stana!
edit: viivoja