Jos joku sai tästä kopin, niin tarjoan seuraavassa kotimatsissa tuopin.
Yritän:
Jokinen ja Osala eivät kyllä ole tuoneet mitä lisäarvoa joukkueeseen, päinvastoin. Joukkueen peli on yhtä sekaisin kuin näiden kahden herran peli.
Tässä kirjoittaja hieman oikaisee ja jättää mainitsematta, että runkosarjassa ko. pelaajien taidot riittivät erinomaisesti. Oletan kuitenkin, että todellinen pointti viittaa siihen seikkaan, että kirjoittajan mielestä Kärppien peli on soljunut (<-- hieno sana) huonompaan suuntaan koko ajan Jokisen ja Osalan tultua joukkueeseen?
Jos on peli viikon välein ja siihen heti kolme neljään päivään, voi olla himpun jäässä tai jumissa ite kukakin
Tässä uskoakseni puolustellaan Oskar Osalan pelituntuman puutetta, viittaamalla viikon pelikieltoon ja senjälkeiseen kolmen ottelun ryppääseen, jossa mies pelasi kuin olisivat jalat olleet puudutettuina.
Totta, mutta kokeneina pelaajina heidän olettaisi osaavan huoltaa itseään siihen malliin, asiaa voi kysyä vaikka Jonne Virtaselta.
En tarkoittanut Jokista vaan yleisellä tasolla kirjoittajia, ei mitään henkilökohtaista.
Nämä kaksi voitanee niputtaa saman perustelun alle? Näissä uskoakseni viitataan Virtasen vittuiluihin runkosarjan päätteeksi? JV kuittasi Twitterissä joukkuetta arvostelleita tahoja aika räväkin sanankääntein. Oletan, että kirjoittajan "aasinsilta" on se, että kaikesta hitaudesta ja huonostipelaamisesta huolimatta Jussi Jokinen löytyy pistepörssin kakkossijalta eli vaikka kannattajat kuinka haukkuvat ja räksyttävät, niin siltikin pisteiden valossa Jokinen on suoriutunut hyvin.
Uskoakseni olen tuoppini ansainnut? Saat kuitenkin sijoittaa rahasi itseesi ja oman janosi sammuttamiseen, koska on kevät, minä olen loistotuulellaja ekä yleensäkään hallilla olutta juo, koska olen minä.
ps. On totta, että Kärppien meno on ollut tosi nihkeän näköistä ja peli ei oikein kulje, mutta siltikin pitää muistaa, että voittoja on tiukoista paikoista huolimatta tullut tasaiseen tahtiin. Eilen aukesi Heponiemen kipsi ja ehkä tästä eräänlainen dominoefekti lähtee joukkueessa liikkeelle ja muidenkin kipsit alkavat rapisemaan? Paskaakin paskempi YV sai eilen kauan odotetun onnistumisen ja varsinkin ykkös-YV oli jo ihan hyvä. Pieniä yksityiskohtia siellä täällä, jotka ovat menneet eteenpäin. Puolustus on edelleen hyvä ja Veini on loistava.
En hetkeäkään usko, etteikö Kärpät loppuotteluun tästä parista etenisi. Jos ollaan sysipaskalla pelillä menty jatkoon Ilves-sarjasta ja johdetaan tätäkin sarjaa 3-2, niin mitä sitten tapahtuu, kun Kärppien pelirohkeus ja mailanpuristaminen loppuu?