Tuli yllätyksenä itselleni, kuinka paljon teitä vituttaa CHL:stä tippuminen. CHL on kuitenkin vain pelkkä CHL, ihan eri luokkaa kuin jalkapallon UCL. UCL:ssä pelaavat maailman parhaimmat joukkueet ja turnaus on oikeasti arvostettava. CHL on melko muovinen kyhelmä, jossa ei pelaa edes Euroopan, saatika maailman, parhaimmat seurajoukkueet.
Mieluummin Liigassa puolivälierissä ja ei lainkaan CHL:ssä, kuin Liigan viimeinen ja CHL:n voittaja.
Minäkin haluan kommentoida :)
Olen samaa mieltä muovisuudesta ja CHL:n heikkouksista, ja sitä kautta koko kyhäelmän arvostuksesta. Arvostus ja mielenkiinto ei tule millekään turnaukselle hetkessä, eikä suuri yleisö löydä tämmöistä aivan heti. Perinteet vaativat, noh, perinteitä ja aikaa. Sitä kautta arvostus nousee, mutta tuotettakin pitää parantaa. Parannuksien kuitenkin olisi syytä tulla kohtuu nopeasti, sillä riskinä on muuten jäädä tuommoiseksi kyhäelmäksi. On suorastaan noloa, että joukkueiden pelaavat kokoonpanot löytyy vasta pelien alettua, noin niin kuin esimerkkinä. Joukkueet eivät myöskään markkinoi pelejään tarpeeksi, saati sitten CHL itse.
Itse olen kuitenkin nähnyt CHL:ssä todella tasokkaita pelejä. Huomattavasti vauhdikkaampia kuin esim. liigamatseissa. Tämän vuoksi olen itse alkanut lämpenemään sarjalle, joskaan en vieläkään tunne suurta paloa CHL:ää kohtaan. Toivon kuitenkin sydämmestäni, että CHL:n arvostus nousee ja muitakin ihmisiä alkaisi sarja kiinnostamaan. Iloinen tuulahdus kesken liigakautta (ja ennen), joka näyttäytyy itsellekin positiivisena. Puhumattakaan siitä, että sarjalla saattaisi olla futiksen puolelta tuttu tervehdyttävä ilmiö talouden puolelle onnistujille. Jos joskus yleisöä alkaa kiinnostamaan, niin rahatkin kasvavat. Tällöin joku vaikkapa Ässät pystyisi tykkikauden vedettyä saamaan suonenvedon myös CHL:ään ja palkintorahoilla olisi monta taloudellista ongelmaa vähemmän.
Mitä tulee taas sitten siihen, että ei ole parhaita joukkueita mukana. Kysymys ei ole aivan yksioikoinen, koska esim. KHL-joukkueet painivat resursseiltaan kirjaimellisesti omassa liigassa. Vaikka heitä kiinnostaisikin tämä formaatti, niin olisiko se koko sarjan kannalta hedelmällistä ottaa isät poikien mukaan? Itse toki ottaisin, sillä futiksen puolellakin nämä jutut toimivat ja aina saa uskoa yksittäisissä peleissä ihmeisiin. Ehkä kuitenkin rahat pitäisi kasvaa ensin, että sillä alkulohkollakin ja siitä eteenpäin selviämisellä olisi merkitystä. Siis positiivistakin, eikä vain negatiivista taloudellisesti.
Ja kyllä.. kyllä minua harmittaa, ettei voitettu tuota peliä ja päästy jatkoon. Onko sillä minulle merkitystä? No ei oikeastaan.