Kärpissä on tällä hetkellä Liigan tilastojen mukaan 5 + merkkistä pelaajaa.
Kovarcik
Gardiner
Turunen
Tardif
Paaso
Näiden pelimiesten lisäksi Heikkala, Hermonen ja Jandus ovat nollassa. Mutta jos lähdetään liikkeelle siitä, että halutaan pelata voittavaa jääkiekkoa niin tämä ei selkeästi ole sitä.
Onko Kärppien jokainen pelaaja näin huono? Ei varmasti ole. Jos Marko Anttila. +/- tilasto on pakkasella kuuden ottelun jälkeen 7 pykälää, ja olympialuuta Ohtamaa on pakkasella pari pykälää, niin kehen se syyttävä sormi silloin osoittaa? Tai mihin?
Pelitapa ja valmennusryhmä ei selkeästi ole samalla sivulla materiaalin kanssa, vaan vaatimustaso on vedetty näiden osalta viemäriin. Ero pelaajamateriaalilla ja valmennusryhmällä on kuin suulla ja persereiällä. Toinen reikä syö kallista ja laadukasta pihviä, toinen reikä puskee paskaa ulos sen minkä kerkiää. Tänään paska muuttui ihan vesiripuliksi tuossa lopussa. Anteeksi karkea kielenkäyttö, mutta nyt pitää vaan pukea sanoiksi sitä pettymystä... Koko kesä on odoteltu kutina mahassa mestaruutta, ja se kutina paljastuikin ruokamyrkytykseksi. Taas syötiin kokin suositus ja lopputulos oli sitä itseään.
Jos nyt ei toimistolla nähdä totuutta kun sekä silmät, tulos, että tilastot osoittavat homman olevan sekaisin niin milloin sitten? Suomen maassa on työttömänä Havua paljon pätevämpiä valmentajia, ja ulkomailla niitä on lisää. Havu laitettiin liian isoihin saappaisiin liian pian, ja siitä kärsivät nyt kaikki, myös mies itse. Mulla käy sääliksi Havua, aivan kuten mulla kävi sääliksi Marjamäkeä vuosi sitten... Mutta urheilu ja bisnes on joskus rumaa, ja oppirahat täytyy jokaisen maksaa ennemmin tai myöhemmin. Olkoon nämä Myllykosken ja Mäntymaan oppirahat, sillä Myllykoski on tämän riskin Havun kustannuksella myös ottanut.
Toimiston väki kysykää itseltänne rehellisesti peilin edessä, että voitetaanko tällä pelikirjalla ja valmennusryhmällä mestaruus vuonna 2025? Tai otetaanko me edes se CHL-paikka tulevalle vuodelle? Autan teitä vastaamalla puolestanne, että ei oteta. Tässä ollaan monta vuotta toivottu ja tanssittu sadetansseja sen puolesta, että paska muuttuu kullaksi. Joka vuosi on hukattu puolikas kausi, ja todettu että ei muuttunut. Toimikaa kerrankin ajoissa, sillä tuossa hyökkäyspään materiaalissa on potentiaalia mestaruuteen. Tehkää nyt ne tarvittavat toimenpiteet, että Kärpät palaa huipulle.