Vituttaa niin kympillä!

  • 1 039 127
  • 5 425

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Firma Ö sponsoroi Kärppiä summalla X. Vastikkeeksi mainosten lisäksi firma Ö saa kausikortteja määrän Y. Kausikortit eivät sitten jostain syystä realisoidu katsojiksi ????? Kärpät eivät saa näistä paikoista lipputuloja, vaan rahat otetaan sponsoroinnin kautta. Yhtäkaikki, firmakausikortit lasketaan paikalla olijoiksi yleisömääriin.
No juu. Pakettejahan nuo sponssisopimukset tosiaan ovat. Mä olen lukenut läpi voimassa olevan sopparin paketista joka sisältää aloitusympyrän, pari kausaria ja kärppäklubit jokaiseen kotipeliin. Oli siinä jotain ykkösketju yhteistyökumppani listaa(tjsp) ja ottelutapahtuman aikaista audiomainos slottia. Sama se on joka paikassa, liikkuvat osat kuten kausarit, klubit yms vaihtelevat.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No juu. Pakettejahan nuo sponssisopimukset tosiaan ovat. Mä olen lukenut läpi voimassa olevan sopparin paketista joka sisältää aloitusympyrän, pari kausaria ja kärppäklubit jokaiseen kotipeliin. Sama se on joka paikassa, liikkuvat osat kuten kausarit, klubit yms vaihtelevat.
Tosiaan Kärpät pystyy myymään aloitusympyrään useita vaihtuvia mainoksia jään alla olevan valotekniikan avulla. (oliko jotain led-hommaa?) Keskiympyrän lisäksi kaksi muutakin tällaista vaihtuvaa mainospaikkaa.
 

Jälkipeli#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vanha E-F seisomokatsomo oli kohtuuhintainen jos halusi käydä pelejä paikan päällä katsomassa. Normaali arkena puupenkeillä mahtui hyvin istumaan, IFK ja playoffottelut yleensä oli loppuunmyytyjä että joutui seisomaan. Peruslippu oli kympin luokkaa, joten sillä rahalla houkutteli myös minua, silloista opiskelijaa, lähes joka peliin. Ahneus iski ja puolet katsomosta laitettiin istumapaikoiksi ja lopulta osalta hintoja korotettiin.

Kyllä Kärppien kannattaisi keksiä jotain miten yleisöä saataisiin takaisin halliin. Jos yhden lipun hinnalla saat kuukauden kanavapaketin, niin en jaksa lähteä taistelemaan parkkipaikoista ja vessajonoihin seisomaan kun voin kotona katsoa rauhassa omalla sohvalla.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Kyllä kait se kritiikin kärki tulee siitä, ettei Kärpät ole reagoinut laskeviin katsojalukuihin. Ei kai se ratkaisu voi olla, että joka vuosi nostetaan kausikorttien ja lippujen hintoja. Kyllä minä katson peliä mieluummin , jos paikalla on 5000 katsojaa kuin 3000.
Ei kukaan kiistä, ettei Virkkunen osaa myydä Kärppiä yrityksille, mutta osaako myydä tavalliselle irtolipun ostajalle.
Mielestäni kalliit kausikortit ja kalliit liput eivät ole ongelma , vaan edullisten lippujen puute. Sponsoroidut liput, kausikortit ovat vakio. Se ylimääräinen tulisi irtolipuista.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sponsoroidut liput, kausikortit ovat vakio. Se ylimääräinen tulisi irtolipuista.
Muuten olin samaa mieltä viimeisimmän viestisi ytimestä, ainoastaan lainattu kohta aiheuttaa eriävän näkemyksen. Eivät sponsoroidut liput ja kausikortit ole mikään vakio. Ne ovat iso tuloerä, jonka eteen pitää tehdä valtavasti töitä. Varsinkin nyt, kun korona on pelottanut yrityksiä. Siellä on ollut ajatusta, ettei osteta isoihin yleisötapahtumiin kausikortteja, jottei työntekijät vaan altistu ja jää pois töistä. Halpojen irtolippujen myynnistä olen kanssasi samaa mieltä myös.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Nyt en ymmärrä tuota ylle lainattua kohtaa viestissäsi.

Aiemmassa viestissäni väitin ettei sinulle kelpaa muu kuin positiivinen palaute Kärpistä ja sinä olit siitä eri mieltä.

Kyllä minä pidän arvossa paljon isompia asioita. Jos toimitusjohtajalle ruvetaan antamaan potkuja siitä syystä, että maalibiisi soitetaan viisi sekuntia väärästä kohtaan, sisääntulobiisi ei ole juuri itselle se sopiva, erätaukoviihdettä ei ole jne.., niin aika heikoilla ollaan. On kuitenkin syytä muistaa, että liikevaihto on kasvanut koko ajan(ilman koronaa), seura on menestynyt erinomaisesti urheilullisesti ja junioritoiminnan laatu häikäisee silmiä.

Minusta vaikuttaa siltä, että omakohtaiset huonot kokemukset vaikuttavat nyt hurjan paljon. Mittasuhteet vääristyvät. Tottakai olisi hienoa, jos ottelutapahtuma olisi viihdyttävämpi, halvempia lippuja olisi enemmän saatavilla ja toimitusjohtaja olisi kättelemässä yritysvieraiden sijaan tavallista rahvasta lihapiirakkakojun vieressä, edes joskus. Ja tottakai olisi hienoa, jos lihapiirakan rinnalla olisi muutakin syötävää tarjolla.

Minä olen kuitenkin ihan tyytyväinen, että tivolimestarin sijaan toimitusjohtajana on ammattilainen, joka hoitaa isot ja vaativat vastuut niin kuin Virkkunen on hoitanut. Toki parantaa saa edelleen. Minäkin olen huolissani laskevista yleisömääristä, ei siinä.

Puhutaan paljon isommista asioista, kuin sinä tunnut ymmärtävän jos luulet tässä olevan kyse maalilauluista. Kauanko luulet niiden sponsoreiden pysyvän mukana jos Kärppien kautta saatava näkyvyys laskee? Jos yleisömäärät jatkavat syöksyä niin mitä luulet tapahtuvan oheismyynnille ja lipputuloille? Jos tulot laskevat niin kuinka paljon rahaa meillä on laittaa junioritoimintaan? Ilman faneja ei ole seuraa ja toivottavasti sitä oppituntia ei jouduta käymään kantapään kautta.

Juuri omakohtaiset kokemukset vaikuttavat. Ei Kärpät ole minua ikinä kaltoinkohdellut vaan yksinkertaisesti tuote ei ole hintansa arvoinen. Tässä on ollut vuosia aikaa tehdän asialle jotakin mutta se ei ole ollut eikä ole edelleenkään prioriteetti. Muistan ne ajat, kun Raksila oli kirjaimellisesti Hornankattila ja en mistään hinnasta olisi jättänyt peliä välistä. Käytän tällä hetkellä urheiluun rahaa enemmän kuin ikinä mutta se hetki lähestyy, kun Klubin väljähtäneet kahvit voi jättää historiaan. Ainoa syy katsoa pelejä paikanpäällä on tunnelma ja sitä kyllä yritetään kovasti tappaa tällä puuhastelulla.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Muuten olin samaa mieltä viimeisimmän viestisi ytimestä, ainoastaan lainattu kohta aiheuttaa eriävän näkemyksen. Eivät sponsoroidut liput ja kausikortit ole mikään vakio. Ne ovat iso tuloerä, jonka eteen pitää tehdä valtavasti töitä. Varsinkin nyt, kun korona on pelottanut yrityksiä. Siellä on ollut ajatusta, ettei osteta isoihin yleisötapahtumiin kausikortteja, jottei työntekijät vaan altistu ja jää pois töistä. Halpojen irtolippujen myynnistä olen kanssasi samaa mieltä myös.
Hieman epäselvästi ilmaisin itseni. Vakiolla tarkoitin. Myydyt kausikortit ja sponsoroidut paikat saadaan kassavirtaan pääsääntöisesti ennen kautta. Irtolippujen myynti on riippuvainen mm. lippujen hinnoista, markkinoinnista, mitä tehdään , että piilevä kannattajakunta saataisi hallille.

Sanon nyt vielä kerran. Arvostan työtä mitä tehdään esim. sponsoroinnin suhteen. Kyllä siinä organisaatio on monet munkkipossu kahvit saanut juoda ja konjakit nauttia. Kyllähän pisnis elämän tuki on Kärpille iso toimintaa tukeva tekijä.

Kuitenkin kohta lyödään Heinäpäässä kuokkaa maahan uuden jalkapallostadionin rakentamiseksi. Sinne valmistuu aitioita ja voin kuvitella miten uusi stadion nostaa buumia tuo sponsseja ja yleisöä paikalle.
Olen kulkenut AC:n peleissä ja mukava pöhinähän siellä käy. Lippujen hinnat ovat hyvin maltilliset ja katsomo politiikka on toiminut hyvin Raatissa. Päinvastoin kuin Kärpissä, AC:ssä seurajohto kuuntelee faneja, fanien ja johdon keskustelu yhteys on hyvä.

Tähän asti, kun Kärpät on koputtanut firmojen oville, ovi on auennut muita koputtajia helpommin.
Kohta siellä on koputtamassa AC uuden stadionin imussa.

Pian käy niin, että Kärpillä firmat vähenee katsojien mukana. Seuraan mielenkiinnolla stadionin rakentamista ja esim. miten kausikortit hinnoitellaan. Voin olla , että laitan AC:n kausikortin ja käyn Kärppien pelissä valikoidusti. Molempien kausikorttiin ei ole varaa.

Kärppiähän ei tällaiset näkymät tietenkään kiinnosta.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Noista lipppujen hinnoista muuten sen verran, että onko Liigalla näppinsä pelissä noissa hinnoissa, vai saako jokainen joukkue itse päättää hinnat?
Joka kausi on vaan nostettu hintoja lisää, ja se on kyllä harmi. Sen eteen pitäisi sitten kokonaisuutta kehittää, että yleisö viihtyy.
 
H

Hidas_ja_kankea

Olen kulkenut AC:n peleissä ja mukava pöhinähän siellä käy. Lippujen hinnat ovat hyvin maltilliset ja katsomo politiikka on toiminut hyvin Raatissa. Päinvastoin kuin Kärpissä, AC:ssä seurajohto kuuntelee faneja, fanien ja johdon keskustelu yhteys on hyvä.

Itselläni on samat positiiviset kokemukset ACO:n toiminnasta. Ei harmittanut edes lohduton tappioputki.

Kärpät on saanut alueellisesti huseerata markkinajohtajana kuin norsu posliinikaupassa. Omasta seuratoiminnasta on kulunut vajaat 20 vuotta. Silloin sponsorikalastelussa törmäsin väitteeseen, ettei Kärpät salli näkyvän oman sponsorinsa tukevan toista lajia.

Joka tapauksessa kilpailu tulee kiristymään ja samalla Kärppien näkyvyyden (ja urheilullisen menestyksen?) laskiessa kilpailuasema heikkenee.

Tuonpa tässä yhteydessä pointin liittyen Kärkkäis-caseen, kun siinä yhteydessä on kirjoitettu tarpeettomasta hyvesignaloinnista. Itse uskon Kärkkäis-sponssin lopulta vievän enemmän kuin tuovan. Voi joillakin firmoilla vaikuttaa valintaan, mitä sponsoroi.

Pienemmillä resursseilla on mahdollista tehdä paremmin.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Parempi ketju saattaisi olla tuo "Minne menet" jne -ketju, mutta menkööt tähän. Osoitus siitä, mitä seurauksia voi olla kun yhteisöstä kauttaaltaan pitää huolta tuli CMoren uudesta "Paluu Nordikselle" -sarjasta. Ville Peltonen kertoo joukkueen edessä, että yksikään kausikorttilainen ei halunnut rahojansa takaisin viime kauden jälkeen, vaikka halliin ei ollut asiaa.

Mielestäni tuo kertoo onnistuneesta yhteistönluomisesta, jossa yksittäinen kausikorttilainen tuntee olonsa yhtä lailla yhteisön jäseneksi kuin sponsorin edustaja. Ja tässä tapauksessa lopputulema on luettavissa suoraan kassasta. Olisi kiva tietää, mitkä olivat Kärppien vastaavat luvut palautusten osalta?
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Parempi ketju saattaisi olla tuo "Minne menet" jne -ketju, mutta menkööt tähän. Osoitus siitä, mitä seurauksia voi olla kun yhteisöstä kauttaaltaan pitää huolta tuli CMoren uudesta "Paluu Nordikselle" -sarjasta. Ville Peltonen kertoo joukkueen edessä, että yksikään kausikorttilainen ei halunnut rahojansa takaisin viime kauden jälkeen, vaikka halliin ei ollut asiaa.

Mielestäni tuo kertoo onnistuneesta yhteistönluomisesta, jossa yksittäinen kausikorttilainen tuntee olonsa yhtä lailla yhteisön jäseneksi kuin sponsorin edustaja. Ja tässä tapauksessa lopputulema on luettavissa suoraan kassasta. Olisi kiva tietää, mitkä olivat Kärppien vastaavat luvut palautusten osalta?

Äkkiseltään laskettuna 32 tavallista kausikorttilaista ei ole vaatinut hyvityksiä ja lisäksi 53 yritystä. Pieni on lukema. Nimet löytyy Kärppien sivuilta.

Linkki uutiseen:
Suuri kiitos kausikorttihyvityksensä lahjoittaneille! - Oulun Kärpät
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Viimeksi muokattu:

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Hienoa taustatyötä, @Beukeboom ja @Corona . Tämä kertoo kyllä paljon vallitsevasta tilanteesta ja tuo paljon lihaa luiden ympärille, mitä tulee keskusteluun Kärppien onnistumisesta sidosryhmäyhteistyössä.

Vaikka palstan posisiipi väittää yhtä sun toista Kärppien onnistumisesta, tämä on kyllä kerrassaan sellaista faktaa, että tekninen tyrmäys.

Paljon on tehtävää. Topicci on avattu täysin oikeaan ketjuun.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hurjan pieniä ovat lukemat - korostanee pointtiani. Yhteisöllisyydellä on yllättäviä vaikutuksia moneen asiaan.
Yhteisöllisyyttä tarvitaan. Se on ihan keskiössä urheilubisneksessä. Kyllä Virkkusella on tässä suhteessa parannettavaa ja työmaata. Kärppien ja HIFK:n vertailussa on pari asiaa, jotka kannattaa huomioida. En usko, etteikö yksikään HIFK:n kausikorttilainen halunnut rahojaan takaisin. Eiköhän tuo ollut Villeltä enemmän hengen nostatusta. Toisaalta varallisuus aste voi Helsingissä ihmisillä olla sen verran paremmalla tasolla kuin Oulussa, että useammalla on mahdollisuus moiseen hyväntekeväisyyteen. Esimerkiksi minä olen erittäin sitoutunut Kärppien kannattaja ja halusin silti rahani takaisin, en heikon yhteisöllisyyden vuoksi, vaan taloudellisten syiden vuoksi.
 

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
Yhteisöllisyyttä tarvitaan. Se on ihan keskiössä urheilubisneksessä. Kyllä Virkkusella on tässä suhteessa parannettavaa ja työmaata. Kärppien ja HIFK:n vertailussa on pari asiaa, jotka kannattaa huomioida. En usko, etteikö yksikään HIFK:n kausikorttilainen halunnut rahojaan takaisin. Eiköhän tuo ollut Villeltä enemmän hengen nostatusta. Toisaalta varallisuus aste voi Helsingissä ihmisillä olla sen verran paremmalla tasolla kuin Oulussa, että useammalla on mahdollisuus moiseen hyväntekeväisyyteen. Esimerkiksi minä olen erittäin sitoutunut Kärppien kannattaja ja halusin silti rahani takaisin, en heikon yhteisöllisyyden vuoksi, vaan taloudellisten syiden vuoksi.
Jos jos jos jos ja jos. Kyllä sinullakin löytyy joka asiaan joku selitys minkä vuoksi muualla menee paremmin kuin Oulussa. Ikinä se ei ole toimiston syy, vaan tässäkin tapauksessa Peltonen valehtee lämpimikseen. Ei jeesus.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos jos jos jos ja jos. Kyllä sinullakin löytyy joka asiaan joku selitys minkä vuoksi muualla menee paremmin kuin Oulussa. Ikinä se ei ole toimiston syy, vaan tässäkin tapauksessa Peltonen valehtee lämpimikseen. Ei jeesus.
Toimistossa voidaan toimia paremmin. Ihmeellistä, ettei oikeasti nähdä, mitä kirjoitan.

HIFK myy käsittääkseni noin 4000 kausikorttia per kausi. Ei millään ole mahdollista, että kaikki ovat lahjoittaneet rahansa HIFK:lle. Kuulostaako Villen väite sinusta uskottavalta? En tiedä, mutta epäilen Ville tarkoittaneen sitä, ettei kukaan vaatinut rahojaan takaisin, vaan kaikki ovat uusineet kausikorttinsa. Tuossa vaiheessa sitten on kompensaatioita tullut.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Toimistossa voidaan toimia paremmin. Ihmeellistä, ettei oikeasti nähdä, mitä kirjoitan.

HIFK myy käsittääkseni noin 4000 kausikorttia per kausi. Ei millään ole mahdollista, että kaikki ovat lahjoittaneet rahansa HIFK:lle. Kuulostaako Villen väite sinusta uskottavalta? En tiedä, mutta epäilen Ville tarkoittaneen sitä, ettei kukaan vaatinut rahojaan takaisin, vaan kaikki ovat uusineet kausikorttinsa. Tuossa vaiheessa sitten on kompensaatioita tullut.
En usko itsekään Villen valehdelleen. Hän on varmaan sanonut sen, mitä hänelle on kerrottu, mutta siltikin lopullinen totuus lienee tuon, mitä kirjoitit ja mikä dokumentissa tuotiin ilmi, välimaastossa.

Kärpät ei ole enää aikoihin ollut yhteisö siinä mielessä, että fanit saataisiin tuntemaan olevansa osa suurta, tärkeää juttua. Varmasti osansa on ollut osittain tasaisella menestyksellä ja toimiston tuudittautumisella tuotteen erinomaisuuteen, jolloin aktiivinen yhteenkuulumisen tunteeseen panostaminen ja fanien korostaminen on jäänyt unholaan. Jatkuvasti laskenutta yleisökeskiarvoa on yritetty mm. korjata vaihtamalla valmentajia ja muuttamalla pelityyliä, mikä kertoo vain siitä, ettei Kärppä-johto ole enää aikoihin tunnistanut omia heikkouksiaan. Virkkusen tulon jälkeen on oikein huokunut krooninen kyvyttömyys vastaanottaa kritiikkiä.

Juuri tuo johdon eristäytyminen ja mammuttitauti pistävät vituttamaan, ja se, että vaikka yleisömäärät laskisivat entisestäänkin, syyt nähdään edelleen kaikkialla muualla paitsi omassa asenteessa ja toiminnassa.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Miten näkyi ennen Virkkusen tuloa tuo parempi kyky vastaanottaa kritiikkiä? Miten näkyy nyt tuo krooninen kyvyttömyys vastaanottaa kritiikkiä?
Junno sai runsaasti kritiikkiä mm. ihmeellisistä valmentajavalinnoista (Alatalo, Haapakoski, osin myös Aravirta), mutta silloin oli koko ajan luotto, että kurssi kyllä korjataan, ja niin aina kävi. Junnon Kärpissä kuunneltiin herkemmällä korvalla, ja reagoitiin kuten ns. normaalissa organisaatiossa reagoidaan, kun työsuoritukset eivät vastaa odotuksia tai lupauksia.

Virkkusen aikana on ollut esim. kahnausta fanikatsomon paikasta, jossa raha meni fanien edelle, yhä radikaalimpaa yleisömäärien laskua (2018 ensimmäisessä finaalissa Tapparaa vastaan 1500 katsojan vajaus - siis finaalissa), johon ei ole pyritty saamaan minkäänlaista korjausta, olematonta tiedottamista, täydellinen reagoimattomuus Mannerin kanssa, vaikka jokainen valtakunnassa näki, että nyt sukelletaan lohkareet nilkoissa (silti kuulemma potkut Mannerille eivät olleet edes vaihtoehto missään vaiheessa), ja toki viimeisimpänä Kärkkäis-keissi, josta toimitusjohtajamme sentään vaivautui antamaan muutaman hämärän kommentin Seura-lehdessä.

Olen varma, että kritiikki on toimiston tavoittanut monelta suunnalta, mutta mitään ei tapahdu. Kunhan lasketellaan, liiraillaan ja toivotaan, ettei nyppylän takaa tule suoraan puu eteen.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vituttaa se, että liigan kärkeä ollaan jälleen kerran pahasti jäljessä.

Ei oikeastaan mitään palaa tänään(kään). Loppuuko tämä koskaan?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vituttaa, kun jää tänään ensimmäinen erä katsomatta. Osaisikohan sitä tällä kertaa olla painamatta sitä aloita live-lähetyksestä -nappia. Joka kerta vastaavassa tilanteessa olen tuon erheen tehnyt. Typerys.
 

Speller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja HIFK
Vituttaa kun nollapeli ja 0-10 voitto jäi saamatta Ässiä vastaan.

Vituttaa myös jos peli lähtee kulkeen ja Raksila tulee täyteen.
Viereen tulee satavarmasti maskiton kaveri ja korona tarttuu.
Vituttaa myös kun kärkkäri saamatta eka erätauolla pitkien jonojen takia.

Vituttaa kun Wellmanni teki maalin. Voi saatana, jos peli alkaa kulkeen ja ei saada tilalle parempaa ulkkaria, jolle vois sitte antaa kenkää.

Vituttaa myös kun pakisto on ohut ja silti johdetaan runkkaria.

Vituttaa myös kun kaikki ei saa kenkää ja vittuttaa myös kun ei oo korvaajia tiedossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös