Muuten olin samaa mieltä viimeisimmän viestisi ytimestä, ainoastaan lainattu kohta aiheuttaa eriävän näkemyksen. Eivät sponsoroidut liput ja kausikortit ole mikään vakio. Ne ovat iso tuloerä, jonka eteen pitää tehdä valtavasti töitä. Varsinkin nyt, kun korona on pelottanut yrityksiä. Siellä on ollut ajatusta, ettei osteta isoihin yleisötapahtumiin kausikortteja, jottei työntekijät vaan altistu ja jää pois töistä. Halpojen irtolippujen myynnistä olen kanssasi samaa mieltä myös.
Hieman epäselvästi ilmaisin itseni. Vakiolla tarkoitin. Myydyt kausikortit ja sponsoroidut paikat saadaan kassavirtaan pääsääntöisesti ennen kautta. Irtolippujen myynti on riippuvainen mm. lippujen hinnoista, markkinoinnista, mitä tehdään , että piilevä kannattajakunta saataisi hallille.
Sanon nyt vielä kerran. Arvostan työtä mitä tehdään esim. sponsoroinnin suhteen. Kyllä siinä organisaatio on monet munkkipossu kahvit saanut juoda ja konjakit nauttia. Kyllähän pisnis elämän tuki on Kärpille iso toimintaa tukeva tekijä.
Kuitenkin kohta lyödään Heinäpäässä kuokkaa maahan uuden jalkapallostadionin rakentamiseksi. Sinne valmistuu aitioita ja voin kuvitella miten uusi stadion nostaa buumia tuo sponsseja ja yleisöä paikalle.
Olen kulkenut AC:n peleissä ja mukava pöhinähän siellä käy. Lippujen hinnat ovat hyvin maltilliset ja katsomo politiikka on toiminut hyvin Raatissa. Päinvastoin kuin Kärpissä, AC:ssä seurajohto kuuntelee faneja, fanien ja johdon keskustelu yhteys on hyvä.
Tähän asti, kun Kärpät on koputtanut firmojen oville, ovi on auennut muita koputtajia helpommin.
Kohta siellä on koputtamassa AC uuden stadionin imussa.
Pian käy niin, että Kärpillä firmat vähenee katsojien mukana. Seuraan mielenkiinnolla stadionin rakentamista ja esim. miten kausikortit hinnoitellaan. Voin olla , että laitan AC:n kausikortin ja käyn Kärppien pelissä valikoidusti. Molempien kausikorttiin ei ole varaa.
Kärppiähän ei tällaiset näkymät tietenkään kiinnosta.