Vituttaa niin kympillä!

  • 1 038 962
  • 5 425

Neon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juuri näin. Totta tietenkin on, että junnujenkin pitää ansaita peliaikansa, eikä sitä voida tarjottimella antaa. P-Amerikassa kilpailu tulee olemaan hurjasti kovempaa, jos tie sinne vie. Mutta kyllähän nyt mahdollisuus antaa näyttöjä pitäisi olla olemassa! Laajan materiaalin mahdollistama kilpailutilanne joukkueen sisällä on tällä hetkellä ihan täysin paskapuhetta, jargonia.

Paljon Kärpissä puhutaan kärsivällisyydestä, tietyssä mielessä sen ymmärrän. Onko vain viety hieman turhan pitkälle? Joukkueurheilussa pelaajat ovat myös yksilöurheilijoita, "yrittäjiä", jotka kokoavat pala palalta uraansa eteenpäin ja tähtäävät seuraavalle tasolle. En mä vaan usko, että lahjakas pelaaja pohjimmiltaan on tyytyväinen, jos pelaa 30 peliä kauteen max 10min/ilta ja koutsi sanoo viikoittain, että oot yks meidän tärkeimmistä äijistä. Tehdystä kovasta arkityöstä paras palaute on valmennuksen luottamus = peliaika. Peliaika mahdollistaa tuloksen, jonka kautta urapolku saattaa näyttää valoisammalta.
En itse näe kovinkaan montaa syytä, miksi junioripelaaja tämän päivän Kärppiin kovasti hinkuisi. Eri asia oli muutama vuosi taaksepäin. Muutosta on taas tehtävä, ennen kuin on myöhäistä.
 

Lemé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Kiekko-Espoo, Pittsburgh, Caroline
Kyllähän tällä menolla Rädyt voi hyvinkin tehdä Granlundit. Tai ainakin nuorempi.
 

IlPadrino

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa



Ei jäähyä, ei lisätutkintaa.

----




5+20 Estäminen, kurinpidon jatkokäsittelyyn.

-----

Mitä helvettiä oikeasti?

Kyllähän liigan nykylinjauksella molemmat kuuluisi jatkokäsittelyyn. Teppo vetää vahingossa päähän, mutta näkee kuitenkin meidän kaverin ja ois voinu väistää sen verran ettei klippaa leukaan. Tahaton, mutta kuitenkin pääosuma niin meni ihan linjan mukaan.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
5+20 Estäminen, kurinpidon jatkokäsittelyyn.

-----

Mitä helvettiä oikeasti?
Ensin katsoin hidastusta että aika halpa jäähy. Sitten kelasin pääkameran kuvasta kauempaa että Petman menee lähes paikallaan ja Teppo tulee kaukaa ja käy osumassa päähän. Ei siitä törkeää saa mutta todella typerän kolautuksen kyllä.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
"Tulee kaukaa ja käy osumassa päähän". Tää oli kyllä tän krapula-aamun piristys...
Siis käytännössä ohittaa lähes paikaltaan kääntyvän Petmanin aivan vierestä ja osuu päähän. Ei siinä tahallisuutta ole missään nimessä mutta nyt punnitaan että oliko Teppo silti vastuussa tilanteesta. Teppo tulee kauempaa ja on vauhdissa, en nyt ymmärrä mikä siinä on hauskaa? Ja se että olkapää osuu päähän, ei kai siitäkään voi vastaan väittää?
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Näin vieraasta pöydästä huudettuja, että Lundellin ja Tepon keissejä verratessa niin Lundellin typerän poikkarin olisi pitänyt mennä kurinpitoon ja 3 peliä penalttia. Teppo max. 2 min ja ehkä päälle 10 min. jos katsotaan päähän kohdistuneeksi taklaukseksi.
 

Anyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, 616, kuoleman piiskatanssi...
Hohhoijaa, ei oikeestaan vituta eilinen tai mennyt viikko, tämänhän melkein tiesi mitä sieltä tulee. Enemmän vituttaa tuloillaan oleva seuraava kausi, kun Mikkola hyppää puikkoihin.

Mikkolasta saa käsityksen että on vielä mukavampi kaveri kuin kiva Mamba itte, toivottavasti ei ole näin.
Miksi ihmeessä Mikkolan pesti julkaistiin viime vuonna, HÄ! Tämähän oli puhdasta idiotismia, ollaan nyt valmiiksi sidottu omat kädet selän taakse poikittain, ei voi tietää minkälaista gurua olis ollut saatava ensi keväällä markkinoilla(valmenta markkinoilla), kuvitellaan tilanne että siellä olis KoJoa tai Marjamäkeä saatavana niin ei saatana... no meillä mennään pitkäjänteisesti vaikka seinään, pääasia että mennään.

Vituttaa myös tulevat pejaa sopimukset, Kristolle, Koblille, Jusalle... varmaan tehdään jatkot, kiitos mutta ei kiitos.
 

Micol

Jäsen
Siis käytännössä ohittaa lähes paikaltaan kääntyvän Petmanin aivan vierestä ja osuu päähän. Ei siinä tahallisuutta ole missään nimessä mutta nyt punnitaan että oliko Teppo silti vastuussa tilanteesta. Teppo tulee kauempaa ja on vauhdissa, en nyt ymmärrä mikä siinä on hauskaa? Ja se että olkapää osuu päähän, ei kai siitäkään voi vastaan väittää?
Teponko olisi pitänyt kiertää tilanteessa jostain vitun kaukaa, ettei vahingossa tule minkäänlaista kontaktiosumaa vastustajan pelaajaan? Joskus näitä ns. hieman pahemman näköisiä törmäyksiä vain tulee, kun kamppaillaan kiekosta tai tilasta. Tilanteessa ei ollut kyllä mitään ihmeellistä.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näin tilanteen vasta nyt. Minullakin on toki omat värilasini, mutta olen yleensä aika maltillinen ja jostain syystä koen, että juurikin nämä Kärppärangaistuksiin johtaneet tilanteet pystyn katsomaan mielestäni hyvinkin neutraalisti. Esim. Tepon pelirangaistus ei hetkauttaisi itseäni minkään vertaa jos se tulisi edes hieman aiheesta.

Mutta nyt oli kyllä hassu ulosajo. Menee jääkiekon pelaaminen todella vaikeaksi jos tällaisista aletaan antamaan pelikieltoja. Petman luistelee Teppoon ja laskee sopivasti päätä niin että kolahtaa selkään. Saa olla kova perustelija jos meinaa saada minut näkemään tämän toisin. Minun silmissä kakkonenkin olisi ollut väärä tuomio, koska tietääkseni mikään sääntö ei kiellä luistelemasta toisen, hitaammin luistelevan pelaajan eteen.

En todellakaan tykkää jäähyjen kalastelusta (enkä väitä että tässä olisi ollut kyse siitä), mutta tällainen linja antaisi unelmasaumat hankkia vastustajalle ulosajoja pelissä kuin pelissä. Melkein jopa vaihdossa kuin vaihdossa. Peli on vauhdikas ja ymmärrän sen, että tuomareille sattuu virheitä, mutta pahoin pelkään ettei tässä ole nähty tilannetta kunnolla.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olisihan se aika koomista jos Teppo saisi tästä vielä pelikieltoa. Olisi kyllä muutenkin, mutta tuo Lundellin tapaus toimii nyt hyvänä ja tuoreena verrokkina.

Veikkaan että aika montaa tapausta verrataan vielä Lundellin keissiin ja Liigan kurinpito vaikeutti omaa hommaansa täysin uskomattomalla aivopierulla. Eikä se tainnut olla edes mikään aivopieru vaan veikkaan että siellä kyllä ymmärrettiin päätöksen naurettavuus mutta päätettiin runtata se silti läpi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mamba on puhunut paljon siitä, että pyritään pelaamaan viihdyttävää lätkää. Mun mielestä ainakin pari kautta etenkin Kärppien kotipelit ovat olleet äärimmäisen tylsää katsottavaa. Ei juuri taklata, ei ajeta maalille kovaa, rännikiekkoja toisen perään, pyöritään kulmissa. Oonko yksin tämän ajatuksen kanssa?
 

Glove

Jäsen
Mamba on puhunut paljon siitä, että pyritään pelaamaan viihdyttävää lätkää. Mun mielestä ainakin pari kautta etenkin Kärppien kotipelit ovat olleet äärimmäisen tylsää katsottavaa. Ei juuri taklata, ei ajeta maalille kovaa, rännikiekkoja toisen perään, pyöritään kulmissa. Oonko yksin tämän ajatuksen kanssa?
Et todellakaan. Eilinenkin oli pääsääntöisesti rännikiekkoja sekä keskialueelta päätyyn ja perään.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Teponko olisi pitänyt kiertää tilanteessa jostain vitun kaukaa, ettei vahingossa tule minkäänlaista kontaktiosumaa vastustajan pelaajaan? Joskus näitä ns. hieman pahemman näköisiä törmäyksiä vain tulee, kun kamppaillaan kiekosta tai tilasta. Tilanteessa ei ollut kyllä mitään ihmeellistä.
En mä sanonu että jostain vitun kaukaa pitäis kiertää. Käy kelaamassa pari kertaa pääkamerasta tilanne ja sen jälkeen kysy olisko Tepon pitänyt nähdä tilanne vai ei. Aika monenlaiset "törmäykset" on sitten yhtäkkiä sallittuja.
 

Neon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mamba on puhunut paljon siitä, että pyritään pelaamaan viihdyttävää lätkää. Mun mielestä ainakin pari kautta etenkin Kärppien kotipelit ovat olleet äärimmäisen tylsää katsottavaa. Ei juuri taklata, ei ajeta maalille kovaa, rännikiekkoja toisen perään, pyöritään kulmissa. Oonko yksin tämän ajatuksen kanssa?

Ei ole enää muutoksen tuomaa yllätysmomenttia ja kilpailuetua sitä kautta. Muutkin valmentajat osaa lukea peliä ja koutsata jääkiekkojoukkueita. Selkeästi tuo Kärppien systeemi on ihan kohtuullisen helppoa pelata täysin aseettomaksi. Yksilöiden onnistumisilla otetaan voittoja sieltä täältä.
 
Viimeksi muokattu:

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En mä sanonu että jostain vitun kaukaa pitäis kiertää. Käy kelaamassa pari kertaa pääkamerasta tilanne ja sen jälkeen kysy olisko Tepon pitänyt nähdä tilanne vai ei. Aika monenlaiset "törmäykset" on sitten yhtäkkiä sallittuja.

En väheksy loukkaantumisia, mutta joskus niiltä ei voi välttyä vaikka tekisi kaiken oikein. Myös parhaillaan menevässä maaottelussa on ollut lukuisia tilanteita joissa pelaaja luistelee toisen eteen. Mielestäni tuo kuuluu kiekkoon ja jos pelaajien oikeutta luistella hitaampien eteen aletaan rajoittamaan muuttuu koko peli olennaisesti. Tosiasia on kuitenkin se että loukkaantumisessa ratkaisevaa oli pään laskeminen selvästi alaspäin juuri ennen törmäystä ja tuollaista on todella vaikea ennakoida etenkin kun se tapahtuu sivussa tai takana.
 

Micol

Jäsen
En mä sanonu että jostain vitun kaukaa pitäis kiertää. Käy kelaamassa pari kertaa pääkamerasta tilanne ja sen jälkeen kysy olisko Tepon pitänyt nähdä tilanne vai ei. Aika monenlaiset "törmäykset" on sitten yhtäkkiä sallittuja.
Minä en käy kelailemassa, enkä kysele enää yhtään mitään. Näin ko. tilanteen eilen jo aivan riittävän monta kertaa ja Teppo pelatkoon myös jatkossa tilanteet, kuten jokaisen jääkiekkoilijan kuuluukin - täysillä loppuun asti väistelemättä ketään. Mistään sikailusta ei ollut tällä kertaa kyse, joten menee aivan pelleilyksi edes keskustella tämmöisestä tilanteesta lukuisten viestien verran.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Haluaisin kyllä tähän puolueettoman mielipiteen jäseneltä #old referee.
Miksi?
Siksi että aina on tullut neutraalia kommenttia asioista kuin asioista.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä en käy kelailemassa, enkä kysele enää yhtään mitään. Näin ko. tilanteen eilen jo aivan riittävän monta kertaa ja Teppo pelatkoon myös jatkossa tilanteet, kuten jokaisen jääkiekkoilijan kuuluukin - täysillä loppuun asti väistelemättä ketään. Mistään sikailusta ei ollut tällä kertaa kyse, joten menee aivan pelleilyksi edes keskustella tämmöisestä tilanteesta lukuisten viestien verran.

Inhoan kaikkea sikailua todella paljon ja vuosien aikana myös Kärppäpelaajat ovat tehneet temppuja joista en ole tykännyt lainkaan. Joukossa on ollut myös puhtaita vahinkoja, mutta joista koituvat sanktiot olen ymmärtänyt. Joskus olen ollut eri mieltä rangaistuksista, mutta suunnilleen yhtä paljon molempiin suuntiin.

Tätä Tepon tapausta en kyllä ymmärrä itsekään eli miksi ihmeessä asiasta puhutaan muuta kuin että nyt kävi huono tuuri ja suhteellisen usein nähty tuomarivirhe ulosajossa, mutta ei muuta kuin eteenpäin. Mielestäni saa olla todella paksut värilasit jos tuon näkee jotenkin pahana tai mielestäni edes rangaistavana tekona.

Vähän verranollinen tapaus voisi olla sellainen jossa puolustaja lämää kiekon siniviivalta maalia kohti ja vastustajan hyökkääjä heittäytyykin yllättävässä asennossa kiekon eteen ja saa kiekon kasvoille. Tuosta ulosajo ja mahdolliset pelikiellot pakille?
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vituttaa kun isopalkkaiset pelaajat kehtaa tulla ja ne voi tulla työpaikalle vetää puolivaloilla maksavan yleisön eteen. Tähän paskaan pitää tulla muutos seuraavaan peliin. Tai jos ei tule niin vötkyt pitää saada joukkueesta ulos. Saatana minä jos menisin puolikkailla valoilla niin ei tartteis seuraavalla viikolla katsellakaan työpaikalle päin. Yli puolet eilisistä laukauksista blokattuja tai ohi maalin. Ei näin! Ei vittu todellakaan näin!
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vituttaa kun isopalkkaiset pelaajat kehtaa tulla ja ne voi tulla työpaikalle vetää puolivaloilla maksavan yleisön eteen. Tähän paskaan pitää tulla muutos seuraavaan peliin. Tai jos ei tule niin vötkyt pitää saada joukkueesta ulos. Saatana minä jos menisin puolikkailla valoilla niin ei tartteis seuraavalla viikolla katsellakaan työpaikalle päin. Yli puolet eilisistä laukauksista blokattuja tai ohi maalin. Ei näin! Ei vittu todellakaan näin!
Vastaavanlaista on nähty aiemminkin Kärpissä. Aravirran kausilla esimerkiksi eräät nimeltämainitsemattomat pelaajat "tulivat töihin" ja muistan ikuisesti Juho Keräsen sanat erään pelin jälkeen: "Ei ole minun tehtäväni patistella toisia pelaamaan!"

Oli myös eräs Kärppä-kapteeni, joka tuli koti-Ouluun ja kertoi, ettei aina huvita pelata täysillä jossain marraskuun tiistai-pelissä.

Sitten oli yksi ykkössentteri, joka teki sopimuksen rahaliigaan ja päätti loppukauden himmailla Oulussa.

On niitä ollut muitakin.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aina ei voi voittaa ja varsinkin tällä hetkellä Kärppien joukkue on sellainen jolla ei voiteta automaattisesti ketään. Kuten @Koskenkorva sanoi joka ilta pitää silti laittaa kaikki peliin. Vaikka vastustaja olisi vähän vähemmän sytyttävä, vaikka olisi arkipeli ja vaikka yleisöä olisi vähemmän näin korona-aikaan. Kyseessä on kuitenkin aika hieno ammatti, jossa maksimissaan parinkymmenen minuutin puskemiten vaikuttaa kovasti oman kannattajakunnan fiiliksiin.

Aina kova yrittäminenkään ei riitä, se on toinen asia, mutta joskus näkee päivänselvästi ettei asenne ole kunnossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös