Ymmärrän kyllä tunteesi ja vaikka järjellä yrittäisi kääntää päätä, niin usein järki ja tunne eivät sijaitse samalla kartalla.
Itse kuitenkin ajattelen asiasta lähes päinvastoin. Kun koko muu maailma on kiinni, niin Palloseura on se tekijä, joka on pitänyt mielenterveyttä kasassa. On edes jokin kiintopiste, jossa saa tuulettaa aivoja. Kaikkea seuran tekemistä olen seurannut ehkä enemmän kuin ikinä ja vallitseva olosuhde, jossa luppoaikaa on enemmän kuin ennen, on varmasti suuri tekijä tämän taustalla.
...
Juurikin näin. Minäkin hommasin taas kanavapaketin kauden alussa ja koitin pitkään sinnitellä mukana. Ajattelin juuri noin, että kerrankin on aikaa katsella pelejä kunnolla ja elää mukana.
Mutta tämä on kyllä pitempi tarina kuin pelkkä tämä kausi. Itsellä vahvasti vaikuttaa myös se, että nykyinen Liiga on vajonnut tasoltaan todella kauas siitä mitä on ollut. Kliininen neppailu kuvastaa parhaiten omaa käsitystäni nyky-Liigasta. Tätä yleisötön koronakausi vaan korostaa.
Eli vaikka olen samaa mieltä, että Tepsiltä täyden kympin suoritus tällä materiaalilla ja hienosti niitä kaipaamiani nuoria ringissä, niin siltikin en rinnasta tähän sanaa "kiima". En siis tarkoita, etteikö Tepsi painaisi hienolla asenteella, mutta Liigasta puuttuu se kaipaamani tunne lähes tyystin (ja tämä voi olla vain henk.koht. kokemukseni).
Kanavapaketti on irtisanottu ja nyt huomaan, että en jaksa enää risaisen runkosarjan tuloksiakaan seurata. Ehkäpä playoffit saa vielä wanhan innostumaan.
Ja ymmärrän täysin, että on totaalisen päinvastaisia näkemyksiä kuten itselläsi yllä. En tiedä edustaako omani valtavirtaa vai vähemmistöä. Lähipiirin empiirisenä kokemuksena sanoisin, että yllättävän vähän tämän kauden Tepsistä kuulee puhuttavan.
Todella jännä nähdä, mikä on Liigan tila ja yleisömäärät tämän kaiken jälkeen.