Jos pelaajilla noin paljon keppi tärisee kuin tänään ja jalat on ihan jäässä, niin menee kyllä valmennustiimin piikkiin. Ei ole saatu tunnetilaa kohdilleen.
Tää on kanssa näitä ikuisuuskysymyksiä. Mikä on pelaajan oma vastuu tunnetilaan pääsemisessä? Jokainen tolla tasolla pelaava on pelannut satoja ellei tuhansia pelejä ja tietää varmasti, miten tärkeisiin peleihin tulee valmistautua ilman, että valmentaja tulee sen erikseen kertomaan. Sitä en sitten tiedä, voiko valmentaja jotenkin ryssiä pelaajien hyvän fiiliksen pukukoppipuheillaan, vai johtuuko "huono valmistautuminen" vain pelaajien laiskuudesta. Ammattilaisia kun kaikki kuitenkin ovat. Tämä siis yleisellä tasolla ottamatta kantaa juuri Palloseuran pelaajien ja valmentajien peliin valmistautumiseen.
Häviäminen ei mua sinänsä vituta. Toki se on aina ikävää, mutta se on myös osa urheilua. Se, mikä mua vituttaa, on, että sen 7-0-pelin jälkeen TPS on ollut AIVAN solmussa. Kaikki idea hukassa, yksinkertaiset syötötkään eivät mene perille ja peli näyttää aivan kamalalta. Valmennusjohdolta ei mitään reagointeja, vaan samalla paskalla hakataan päätä seinään illasta toiseen. Se vituttaa.
Tää homma meni vituiksi siinä vaiheessa kun Kallio tuli saikulta täysin puolikuntoisena ykköseen hiihtelemään. Itse peräänkuulutti pelitapaa, jolla Tappara voitetaan - eli vauhdilla. Ja nyt Tomppa on kentän hitain kun Jonne puuttuu kokoonpanosta... Ei ole joukkueen etu jos siellä vedetään puolikuntoisena aristellen joka paikkaan menoa.