Tepsin 3- ja 4-ketjun hyökkääjien pisteet
Niinpä. Ja hyvä ajoitus, juuri tänään kun mietin itsekin, että pitäisi laskea näiden ketjujen tekemien maalien yhteismäärä. Makuasia, ottaako vertailuun mukaan myös ketjusta toiseen hyppineen Soinnun, jonka tehottomuus on kroonisuudessaan samaa tasoa. (Lord Nikonille terveisiä, että jos yhä kaipaat enemmän syyllisiä kuin Lahtista ja konekivääriä, niin voin nostaa käden pystyyn ja todeta, että itse olin yksi niistä, jotka hehkuttivat Soinnun hankintaa ja olettivat miehen olevan kelpo 2-ketjukamaa kunhan vaan ketjukaverit ovat riittävää tasoa - olin väärässä.)
Mutta takaisin asiaan. Kolme tehtyä maalia, voi kristuksen hikiset kassit. Vertailun vuoksi Halpern teki pikavisiitillään yksinään enemmän kasseja kuin tämänhetkiset 3- ja 4-ketjut kaikissa pelaamissaan peleissä yhteensä, eikä mies tehnyt muuta kuin piti lavan jäässä maalintekosektorissa. Yksinkertainen oli kaunista - ring any bells, nurkkahyrräspesialistit? Toki nelonen saa jossain määrin synninpäästöä siitä, että pelaavat (ainakin kotikaukalossa) usein vastustajan kovinta ketjua vastaan ja selvitytyvät urakasta useimmiten suht tyydyttävästi, mutta jos "secondary scoring" -osasto on pelistä toiseen tosiasiassa mallia "no scoring whatsoever", niin onhan se helkkarin vaikea voittaa pelejä. Eniten tässä vituttaa hyökkääjäakseli Camilo-Virtala-Bertrand-Sointu-Suominen (tod.näk listan jatkeeksi tullaan pian liittämään Kumeliauskas, jota en kuitenkaan viitsi vielä kivittää enempää, kun kyseessä on lähinnä vemppaosastolta konttaamista seurannut hahmo). Näistä herroista ei tunnuta kirveelläkään pystyvän muodostamaan 3-ketjua, joka osuisi edes silloin tällöin, vaikka eri variaatioita on yritetty. Uskomattoman turhauttavaa. Keskinkertaisten pelaajien invaasio alempiin ketjuihin lienee hinta siitä, että syömähampaiksi on haettu kovempia hahmoja, mutta ei tämä näin huonolta pitäisi näyttää missään olosuhteissa.