Vituttaa niin, ettei veri kierrä!

  • 2 967 501
  • 14 108

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Helvetti kun tuo YV on ihan hyvä ase meillä, mutta 5v5-peli ei luo riittävästi ylivoimaa meille.

Tuo kulmamyyryäminen on helppo pelata pois ilman rikkomista. Me haastetaan liian vähän ja ajetaan keskelle röyhkeästi liian vähän.

Sitten taas omista lähdettäessä ajetaan turhaa pieneen tilaan ja taas helppo estää ilman rikkomista.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On muuten aika helvetin surullinen tilasto, että ollaan 13 ottelusta voitettu vain kolme (Ässät x2 + Jukurit) varsinaisella peliajalla...

Ja surullisemmaksi asian tekee se että käytännössä jokainen tärkeä osa-alue on pettänyt jonka takia tappiot (ei kaikki välttämättä aina samassa pelissä):

- maalivahtipeli
- puolustuspelaaminen
- maalinteon tehokkuus
- rosterin äärimmäinen kapeus
- synkät hetket etenkin 2. erään tullessa

Yli- ja alivoima taas toimivat suht hyvin.
 

Veijari

Jäsen
Ja surullisemmaksi asian tekee se että käytännössä jokainen tärkeä osa-alue on pettänyt jonka takia tappiot (ei kaikki välttämättä aina samassa pelissä):

- maalivahtipeli
- puolustuspelaaminen
- maalinteon tehokkuus
- rosterin äärimmäinen kapeus
- synkät hetket etenkin 2. erään tullessa

Yli- ja alivoima taas toimivat suht hyvin.
Jep, eikä noita yllä mainittuja ongelmia korjata sormia napsauttamalla vaan lompakkoa avaamalla. Tosin, eilen Helsingissä oltiin 2.erässä kokonaisuutena parempi joukkue, vaikka hävittiinkin erä 2-1.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Jep, eikä noita yllä mainittuja ongelmia korjata sormia napsauttamalla vaan lompakkoa avaamalla. Tosin, eilen Helsingissä oltiin 2.erässä kokonaisuutena parempi joukkue, vaikka hävittiinkin erä 2-1.

Ongelmat alkavat ihmeellisesti helpottua kun nimeltämainitsematon raumalainen syöpä poistetaan organisaatiosta ihan joka jamppaa myöten. Ei tää niin vaikeet oo hei.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tuo kulmamyyryäminen on helppo pelata pois ilman rikkomista. Me haastetaan liian vähän ja ajetaan keskelle röyhkeästi liian vähän.

Sitten taas omista lähdettäessä ajetaan turhaa pieneen tilaan ja taas helppo estää ilman rikkomista.
Miten mä muistelisin eilistä matsia että aika kiitettävän paljon siellä haastettiin ja ajettiin kohti maalia. Laukaisukarttakin tukee mun muistia. Itseasiassa me pidettiin IFK keskustan ulkopuolella tehokkaasti.
Varmasti ollaan kärsitty tuosta perisynnistä että ollaan nurkissa. Kärpät hoiti tuon keskustan puolustuksen erittäin hyvin, se ei aina ole hyökkäävän joukkueen vika vaan kun vastustaja onnistuu tehtävässään, ei sinne vain pääse vaikka kuinka mieli tekisi.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Miten mä muistelisin eilistä matsia että aika kiitettävän paljon siellä haastettiin ja ajettiin kohti maalia. Laukaisukarttakin tukee mun muistia. Itseasiassa me pidettiin IFK keskustan ulkopuolella tehokkaasti.
Varmasti ollaan kärsitty tuosta perisynnistä että ollaan nurkissa. Kärpät hoiti tuon keskustan puolustuksen erittäin hyvin, se ei aina ole hyökkäävän joukkueen vika vaan kun vastustaja onnistuu tehtävässään, ei sinne vain pääse vaikka kuinka mieli tekisi.
Tällä kaudella tuo hyökkäyspeli toiminut selvästi paremmin ja tullut maaleja noista pitkistä pyörityksistä. Ongelmat enemmän hyökkäyksiin lähdöissä, kiekottomassa pelissä ja tilanteiden tunnistamisessa.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten mä muistelisin eilistä matsia että aika kiitettävän paljon siellä haastettiin ja ajettiin kohti maalia. Laukaisukarttakin tukee mun muistia. Itseasiassa me pidettiin IFK keskustan ulkopuolella tehokkaasti.
Varmasti ollaan kärsitty tuosta perisynnistä että ollaan nurkissa. Kärpät hoiti tuon keskustan puolustuksen erittäin hyvin, se ei aina ole hyökkäävän joukkueen vika vaan kun vastustaja onnistuu tehtävässään, ei sinne vain pääse vaikka kuinka mieli tekisi.

Eilen tosiaan paikoille päästiin, mutta mun (varmasti väärä) näkemys on että näitä avautui pääosin IFK puolustuksen "Tepsimäisestä" toheloinnista eli huolimattomasta pelaamisesta kiekollisena. Paikkoja siis kyllä tuli - ja niistä olisi pitänyt myös saada useampi maali. Mutta ei me mun mielestä saatu aikaiseksi sellaisia tilanteita joissa röyhkeällä haastolla aiheutetaan tilanne jossa vastustaja joutuu rikkomaan (poislukien se Intosen tilanne josta myös IFK:lle jäähy tuli)? Mun mielestä tämä korostuu puolustusalueen kiekollisessa pelaamisessa. Meille on tullut hyökkäyspäässä aikalailla jäähyjä karvaustilanteista. Kun taas meillä on puolustusalueella kiekko, tehdään pelistä turhan pientä näpräämistä ja aiheutetaan itse usein se tilanne että vastustaja pääsee sitomaan ja iholle ilman että on tarvetta edes mennä sääntöjen rajamailla. Mun muisti on niin kehno että voi toki olla että olen aivan väärässä tämän osalta.

Kiekon hallinta meni Tepsille 55-45, laukaukset 44-44. En tiedä näkyisikö jostain hyökkäysalueaika koska tuo olisi ihan mielenkiintoinen data (hyökkäysalueaika vs. laukaukset). Tuo olisi itseasiassa mielenkiintoinen koko runkosarjan osalta (TPS hyökkäysalueaika vs laukaukset ja TPS puolustusalueaika vs. vastaanotetut laukaukset).
 

Slaigard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mottipäisillä pelaavat
Minusta me tehdään ihan riittävästi maaleja ja luodaan riittävästi paikkoja, omiin vaan menee liikaa.

Itse en odota, että jokaisen kulmarallin tulisi päättyä maalintekopaikkaan tai edes laukaukseen. Itse asiassa toivoisin vielä useammin vauhdin hakemista keskialueelta tjms. kiekostaluopumisen sijaan. Liian heppoinen kiekosta luopuminen on enemmän tämän kauden joukkueen ongelma. Aika harvoin siitä myllyttämisestä maalia muutenkaan tulee, mutta puolustamista se on sekin kun omissa ei voi samanaikaisesti soida ja keskimäärin on kivampi pelata kiekolla kuin luistella perässä.

Palstalla riemua aiheuttavan xG statsin rinnalle tulisi luoda kiekonhallinnan metriikkaa, jossa näiden tekopaikkojen rinnalla mitattaisiin maalinteon tukitoimien löytymistä esim maskipelaajan löytymistä, ripareita ja reboundin saamista takaisin omalle joukkueelle jne. Lisäksi kiekonhallinnan metriikka voisi viedä pelinhallinnan metriikan suuntaan lisäämällä siihen statseja pelinhallinnasta, esim kiekonhallinnan päättymisestä seuranneiden tilanteiden kuvauksella. Esimerkiksi pitkä kiekko ja pitkän kiekon jälkeisen aloituksen voittaminen tulisi molempien merkittävästi lisätä pelinhallinnan statseja jne vastaavasti vastahyökkäyksen ja maalintekopaikan tulisi vähentää sitä merkittävästi. Kohti kiekonhallinnan nettoarvon mittaamista. xG ei hirveästi kerro kausaliteetista.

Olisi kiva, jos pelkästä kiekonhallintaprosentista ja maaliodottamasta päästäisiin enemmän analysoinnille lisäarvoa tuottaviin pelin osatekijöiden mittareihin.

Ei sinänsä vituta mikään, mutta tarinan jatkoksi.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Vituttaa se, että rahaa ei ole tai sitä säästetään pelaajabudjetista. Tappiota tehdään miljoonia ja ainoa leikkauskohde tuntuu olevan se, joka on oleellinen urheilullisen menestyksen kannalta. Tämä lama, joka nyt huokuu näistä päätöksistä saattaa olla jatkossa vielä ikävämpi.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Väärästä paikasta säästäminen on se joka vituttaa. Onhan se ihan vitun absurdia että kyseessä on urheilujoukkue jonka päätoiminen tekeminen on urheilusuorite ja kilpatasolla pelaaminen. Ja sitten se on se josta säästetään. Ja viittaan nimenomaan rosterin leveyteen.

Aivan saatanan absurdia touhua. Ja edelleen väitän että tällä tietoisella riskinotolla käy kylmät ja lopputulos on se että koko tuote kiinnostaa loppupeleissä vähemmän ja vähemmän katsojia.

Kyllä, minua vituttaa. Ei niinkään tappio vaan taas se tapa jolla se tuli. Ja se tapa jolla hävittiin johtuu rosterin kapeudesta ja päävelmantajan uppiniskaisuudesta.

En jaksa uskoa että Dudaksen, Palmun tai Jurgensin paluu muuttaa juurikaan mitään. Sieltä loukkaantuu seuraavat (tai kun katsoo vaikka Lindrothin esityksiä lähiaikoina niin voisin veikata että on jo paskana). Ja jos ei loukkaannu, niin tuolla rosterissa ei ole minkäänlaista kilpailua ja pelaajia on pakko peluuttaa.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Väärästä paikasta säästäminen on se joka vituttaa. Onhan se ihan vitun absurdia että kyseessä on urheilujoukkue jonka päätoiminen tekeminen on urheilusuorite ja kilpatasolla pelaaminen. Ja sitten se on se josta säästetään. Ja viittaan nimenomaan rosterin leveyteen.

Aivan saatanan absurdia touhua. Ja edelleen väitän että tällä tietoisella riskinotolla käy kylmät ja lopputulos on se että koko tuote kiinnostaa loppupeleissä vähemmän ja vähemmän katsojia.

Kyllä, minua vituttaa. Ei niinkään tappio vaan taas se tapa jolla se tuli. Ja se tapa jolla hävittiin johtuu rosterin kapeudesta ja päävelmantajan uppiniskaisuudesta.

En jaksa uskoa että Dudaksen, Palmun tai Jurgensin paluu muuttaa juurikaan mitään. Sieltä loukkaantuu seuraavat (tai kun katsoo vaikka Lindrothin esityksiä lähiaikoina niin voisin veikata että on jo paskana). Ja jos ei loukkaannu, niin tuolla rosterissa ei ole minkäänlaista kilpailua ja pelaajia on pakko peluuttaa.
Aamen!
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Katsojia melkein 7000 ja ihan täydellistä paskaa tarjottiin taas kerran lipun ostaneille. Hienos, että posipetterit taas rupeavat kertomaan kuinka peli kuitenkin oli tidella viihdyttävää. Tyhmä katsoja ei sitä vaan osaa nähdä.

:D Ketä vittu in tästä tykännyt? Joku janari, joka diggaa siitä, että muijat tallovat korkokengillä munille?
 

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
Me ei olla tällähetkellä ppo tahdissa pääsemässä vaan kovin pitkälle kevääseen. Ellet tarkoita karsintoja.
No sen verta luottoa löytyy viime kauden jälkeen, että pleijarit kutsuu. Sillon ollaan aivan varmasti tikissä ja se sitten riittää mihin riittää, mutta kun pitää koko helvetin runkosarjan ajan laittaa jengiä kuntoon ja peleissä sitten jaksetaan reilu erän verran pelitapaa, niin on tää raskasta seurattavaa.
 

ccmvector

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän tässä pitäis valmennuksenkin ruveta ottamaan jotai vastuuta tästä sekoilusta. Aivan isät vastaan pojat meininkiä 2. ja 3. erä.
Ihan ensinnäkin, millä vitun logiikalla Lindroth ja Salin pelaa samassa pakkiparissa? Ammatikseni en valmenna, mutta en vaan jumalauta käsitä yhtälöä, että koko meidän puolustuksen kiekollisuus istuu tässä yhdessä parissa. Aivan sama vaikka kuinka "kätisyydet pelaa".

Joku vois myös tulla kertomaan, että mitä siellä kopissa touhutaan ensimmäisellä erätauolla, kun kakkoserien pelaaminen on tällasella tasolla? Ihan kuin olisi eri joukkue lyöty kentälle. Mistään ei kertakaikkiaan tule mitään.

Sitten vielä tää 6v5 tilanne. Wernblomilla kaksi maalia alla, lapa kuumana, mutta jostain kumman syystä hänet lyödään maalin kulmalle ihmettelemään ja Salin sinne vetäjän paikalle rightin miehen' missä Wernblomin kuuluisi olla. Jumalauta meidän paras sniper ja hänet käsketään vittu maalin eteen painimaan jonkun Melartin kanssa? Vittu että vituttaa.
 

apsi71

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kaapo Kakko
Pitäs itte lähtee Tappara peliin ajelee täältä pirkanmaalta likan kanssa marraskuu eka viikonloppu. Taitaa päästä vähemmällä vitutuksella, kun ostaa likalle tapparan verkkarit pukin konttiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös