Vituttaa niin, ettei veri kierrä!

  • 2 984 023
  • 14 143

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Sanotko siis että Turku Liven porukka tekee nykyisellään huonoa työtä?
Taas missattiin Madonnan konsertti?

No, aina pitää valittaa jostain - tai kaikesta.

Pitäisi varmaan laittaa posiketjuun kun ei vituta MTV Katsomon tilauksesta luopuminen kuun vaihteessa.
En ole noin sanonut vaan että Turkuhallin käyttöastetta pitäisi saada nostetuksi, ettei se olisi lähes yksinomaan vain jääkiekko-otteluita. Mitään Madonnan konserttia ei kukaan ole sinne ehdottanut. Onko Suomen kielen ymmärtäminen todellakin noin vaikeata?
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole noin sanonut vaan että Turkuhallin käyttöastetta pitäisi saada nostetuksi, ettei se olisi lähes yksinomaan vain jääkiekko-otteluita. Mitään Madonnan konserttia ei kukaan ole sinne ehdottanut. Onko Suomen kielen ymmärtäminen todellakin noin vaikeata?
Johan tässä oli tennistä ja urheilukisaa, seuraavaksi taisi olla vuorossa tubetähtien jääkiekkoskabat. Muutoin hallin käyttää aika tehokkaasti lätkä ja siellä tapahtuu muitakin kuin yleisötapahtumia.
Koska hallia operoi käytännössä koko vuoden TPS ja tapahtumista vastaa Turku Live (joka mielestäni tehnyt hyvää työtä) niin kuka muu niitä tapahtumia sinne hankkii?
 
Viimeksi muokattu:

Rotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, New York Rangers
Kyllähän realiteetitkin tulee tässä ymmärtää, vaikka kuinka seura vituttaa. "Sponsoritulojen tuplaaminen" on aika kova asetettava tavoite, varsinkin kun tämän hetken taloustilanteessa suuret yrityskohderyhmät taistelevat käytännössä hengestään.

Itseä eniten tässä eiliseen peilattuna harmittaa se, että Palloseura ei Turun talousalueella ole nykyisellään riittävän kiinnostava tai puoleensavetävä tuote, eikä ihmisillä ole seuraan enää yhtäläistä tunnesidettä mitä aiemmin. Yhteiskuntavastuullisuus on ollut selkeästi korostettu arvo moneen muuhun liigaseuraan verrattuna, mutta valitettavan vähän se on tuonut konkreettisesti ihmisiä seuran taakse, ainakin jos omaa somekuplaa tai yleisömäärien kehitystä katsoo. Minkäänlaista buumia on vaikea synnyttää tyhjästä, enkä esim. valitettavasti näe millään tasolla realistisena, että Turusta lähtisi Tampereen seurojen tyylisiä megareissuja yhtään mihinkään. Tämä ei ole syytös TPS-kannattajia kohtaan, vaan valitettava näkemys siitä, että yhteisön koko tai sitoutuneisuus seuraan ei vain yksinkertaisesti riitä.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Kannattaa muistaa, mitä esimerkiksi Juha Junno teki Kärpissä, kun nosti seuran konkurssin jälkeen menestyväksi. Nosti sponsoritulot aikaisempaan verrattuna ihan eri tasolle. Kärppien pelipaidat olivat yhteen aikaan täytettynä mainoksilla niin tarkkaan, ettei seuran logoa juuri mainosten seasta erottanut.
Samoin satsattiin joukkueeseen ja luotiin käsite ”Puolen Suomen Joukkue”.
TPS tarvitsisi nyt oman ”juhajunnon”, jolla olisi rohkeutta ja ideoita sekoittaa tätä sisäänpäin kääntynyttä TPS- organisaatiota, jossa nyt vain keskitytään pääasiassa siihen, että voivotellaan rahojen loppumista ja etsitään syitä, miksei kannata mitään yrittää tilanteen korjaamiseksi, kun se ei kuitenkaan onnistu. Siksi vain istutaan toimistolla kuin täi tervassa ja odotellaan, että loppu tulee.
 
Kyllähän realiteetitkin tulee tässä ymmärtää, vaikka kuinka seura vituttaa. "Sponsoritulojen tuplaaminen" on aika kova asetettava tavoite, varsinkin kun tämän hetken taloustilanteessa suuret yrityskohderyhmät taistelevat käytännössä hengestään.

Itseä eniten tässä eiliseen peilattuna harmittaa se, että Palloseura ei Turun talousalueella ole nykyisellään riittävän kiinnostava tai puoleensavetävä tuote, eikä ihmisillä ole seuraan enää yhtäläistä tunnesidettä mitä aiemmin. Yhteiskuntavastuullisuus on ollut selkeästi korostettu arvo moneen muuhun liigaseuraan verrattuna, mutta valitettavan vähän se on tuonut konkreettisesti ihmisiä seuran taakse, ainakin jos omaa somekuplaa tai yleisömäärien kehitystä katsoo. Minkäänlaista buumia on vaikea synnyttää tyhjästä, enkä esim. valitettavasti näe millään tasolla realistisena, että Turusta lähtisi Tampereen seurojen tyylisiä megareissuja yhtään mihinkään. Tämä ei ole syytös TPS-kannattajia kohtaan, vaan valitettava näkemys siitä, että yhteisön koko tai sitoutuneisuus seuraan ei vain yksinkertaisesti riitä.

TPS:n brändistrategia on täysin epäonnistunut. 20 vuotta sitten TPS liikutti viikonloppuisin metallipajojen persvakoduunarit juomaan kaljaa hallille ja arkipelit kuunneltiin radiosta työpaikalla. Kahvipöydässä puhuttiin Tepsistä. Samaan aikaan TPS liikutti myös kaupungin yläluokkaisia kansitakkisetiä. TPS oli aika rock.

Tänään TPS ei enää ole rock vaan pop, ja tämä pop on mitä ilmeisimmin lähinnä vieraannuttanut metallipajojen persvakoyrmyt seurasta ja samoin myös kokoomussedät ovat kadonneet kuvasta kun TPS on mennyt pois yläluokan setien muodista. TPS:n nykyinen kohdeyleisö tuntuu olevan lähinnä sellainen ruisrock-tuularikansa, jota ei kuitenkaan ole saatu kiinnitettyä halutulla tavalla, samalla kun konseptin sieluttomuus on työntänyt pienempiä, mutta sitoutuneempia kohderyhmiä pois.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Kannattaa muistaa, mitä esimerkiksi Juha Junno teki Kärpissä, kun nosti seuran konkurssin jälkeen menestyväksi. Nosti sponsoritulot aikaisempaan verrattuna ihan eri tasolle. Kärppien pelipaidat olivat yhteen aikaan täytettynä mainoksilla niin tarkkaan, ettei seuran logoa juuri mainosten seasta erottanut.
Samoin satsattiin joukkueeseen ja luotiin käsite ”Puolen Suomen Joukkue”.
TPS tarvitsisi nyt oman ”juhajunnon”, jolla olisi rohkeutta ja ideoita sekoittaa tätä sisäänpäin kääntynyttä TPS- organisaatiota, jossa nyt vain keskitytään pääasiassa siihen, että voivotellaan rahojen loppumista ja etsitään syitä, miksei kannata mitään yrittää tilanteen korjaamiseksi, kun se ei kuitenkaan onnistu. Siksi vain istutaan toimistolla kuin täi tervassa ja odotellaan, että loppu tulee.
Vertaus on ihanan nostalginen ja täynnä jääkiekon talousromantiikkaa, varsinkin kun lähin liigajengi oli tuolloin Kuopiossa. 20 vuodessa ovat (tapahtuma)markkinat pirstaloituneet täysin ja emmehän unohda Junnon takana luurannutta Seppo Arposta (RIP). Lisäksi matseja näky töllöstä tuolloin 1/vko. Tietty pienistä puroista on hyvä ammentaa, sillä harvoin homma toimii yrityselämässäkään, jos on yksi iso tilaaja tms, eritoten vaikeiden aikojen koittaessa. Nykypäivänä on vaikeeta selittää uskottavasti jollekin sponssille, et osta meiltä paitatilaa 5x5 cm ja bisnes lähtee nousuun. Saman rahan viisas käyttää ”ilmaiseen” someen. Toki yksi yrityslead on parempi ku 0.
Ja aikasemminkin oon täällä näpyttänyt, et Turun maantieteellinen sijainti ei oo markkinoinniltaan Tampere.
Laitila tulee vastaan äkkiä, samoi Vorssa, saaristossa ei ole mitään ja Lohjalla ollaan jo pääkaupunkiseurojen tontilla. Laitilan jälkeen se on Lukko, Forssan jälkeen Kerho. Piffeniä ei lasketa.
Mutta ketjun aiheeseen, eli vitutukseen. Tepsin utj- ja pelaajarekry on kyllä sellaista hattaraa, ettei pysty tajuamaan. Ukkoa istuu toimistos toistensa sylissä ja silti tulos on mitä on. En vaan ymmärrä, et omistajataholla ei oo neuvonantajaa, joka kertois heille, et mikä niiden em. henkilöiden panos/tuotos-suhde on???
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Kannattaa muistaa, mitä esimerkiksi Juha Junno teki Kärpissä, kun nosti seuran konkurssin jälkeen menestyväksi. Nosti sponsoritulot aikaisempaan verrattuna ihan eri tasolle. Kärppien pelipaidat olivat yhteen aikaan täytettynä mainoksilla niin tarkkaan, ettei seuran logoa juuri mainosten seasta erottanut.
Samoin satsattiin joukkueeseen ja luotiin käsite ”Puolen Suomen Joukkue”.
TPS tarvitsisi nyt oman ”juhajunnon”, jolla olisi rohkeutta ja ideoita sekoittaa tätä sisäänpäin kääntynyttä TPS- organisaatiota, jossa nyt vain keskitytään pääasiassa siihen, että voivotellaan rahojen loppumista ja etsitään syitä, miksei kannata mitään yrittää tilanteen korjaamiseksi, kun se ei kuitenkaan onnistu. Siksi vain istutaan toimistolla kuin täi tervassa ja odotellaan, että loppu tulee.
Vaikka olisi kaksi ”juhajunnoa” tekemässä markkinointia ja brändäämässä tuotetta, niin vaikea tuosta on mitään buumia tehdä, kun tuote ei ole enää moneen vuoteen ollut kunnossa.
Kyllä Super Cellin omistajat rahaa ovat joukkueeseen menneinä vuosina pumpanneet ihan kiitettävästi, mutta kun peliesitykset kaudesta toiseen (lukuun ottamatta kahta hopeakautta) ovat olleet samaa tasoa, mitä eilinen Pelicans ottelu, niin huono siitä on mitään hyvää ammentaa.
Syytä miksi näin on, että joukkue vaan kyntää ja kyntää ei taida tietää kukaan.

Eikä TPS ole ainut entinen huippuseura maailmassa joka etsii menestysvuosiaan takaisin.
Otetaan esimerkkinä vaikka lahden taakaa Tukholman Djurgården. Joukkue on Ruotsin historian menestynein jääkiekkoseura, mutta nyt ei joukkue ole pelannut muutamaan vuoteen edes Ruotsin korkeimmalla sarjatasolla.
Sitten kun mennään vielä kauemmas länteen, niin Montreal Canadiens on voittanut kaiken kaikkiaan 24 Stanley Cup mestaruutta eli eniten kaikista NHL seuroista.
Syystä tai toisesta viimeisin on kuitenkin niinkin kaukaa kuin 1986.
Eikä sielläkään taideta tietää juuri syytä, miksi jo vuosikymmeniä on mennyt näin huonosti.
No tuo loppu meni vähän ohi aiheen, joten sorry siitä.
 

Alapatja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikka olisi kaksi ”juhajunnoa” tekemässä markkinointia ja brändäämässä tuotetta, niin vaikea tuosta on mitään buumia tehdä, kun tuote ei ole enää moneen vuoteen ollut kunnossa.
Kyllä Super Cellin omistajat rahaa ovat joukkueeseen menneinä vuosina pumpanneet ihan kiitettävästi, mutta kun peliesitykset kaudesta toiseen (lukuun ottamatta kahta hopeakautta) ovat olleet samaa tasoa, mitä eilinen Pelicans ottelu, niin huono siitä on mitään hyvää ammentaa.
Syytä miksi näin on, että joukkue vaan kyntää ja kyntää ei taida tietää kukaan.
Monta kertaa unohtuu vanha viisaus pienistä puroista kasvaa iso virta.
Tätä samaa tapahtuu myös yleisesti yrityselämässä.
Tehdään muutamia huonoja ratkaisuja ja esim ulkoiset olosuhteet muuttuu niin soppa on valmis.
Se miten suosta noustaan ylös onnistuu ainoastaan tiukasti suunnitellulla ja budjetoidulla taktiikalla.
Ja tosiaan kyllä sinne tämä ”juhajunno” tarvitaan tekemään päätöksiä.
Tämä johtamisongelma on todella iso koko Suomessa ja siis se että se tapahtuu seurassa johon ulkopuoliset ns syöttää rahaa ei nyt varsinaisesti ole erikoista.
Ja selvääkin selvempää on että kun halutaan tervehdyttää pitää kaikki suojatyöpaikat ja vapaamatkustajat tiputtaa pois ja heti.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Vaikka olisi kaksi ”juhajunnoa” tekemässä markkinointia ja brändäämässä tuotetta, niin vaikea tuosta on mitään buumia tehdä, kun tuote ei ole enää moneen vuoteen ollut kunnossa.
Kyllä Super Cellin omistajat rahaa ovat joukkueeseen menneinä vuosina pumpanneet ihan kiitettävästi, mutta kun peliesitykset kaudesta toiseen (lukuun ottamatta kahta hopeakautta) ovat olleet samaa tasoa, mitä eilinen Pelicans ottelu, niin huono siitä on mitään hyvää ammentaa.
Syytä miksi näin on, että joukkue vaan kyntää ja kyntää ei taida tietää kukaan.

Eikä TPS ole ainut entinen huippuseura maailmassa joka etsii menestysvuosiaan takaisin.
Otetaan esimerkkinä vaikka lahden taakaa Tukholman Djurgården. Joukkue on Ruotsin historian menestynein jääkiekkoseura, mutta nyt ei joukkue ole pelannut muutamaan vuoteen edes Ruotsin korkeimmalla sarjatasolla.
Sitten kun mennään vielä kauemmas länteen, niin Montreal Canadiens on voittanut kaiken kaikkiaan 24 Stanley Cup mestaruutta eli eniten kaikista NHL seuroista.
Syystä tai toisesta viimeisin on kuitenkin niinkin kaukaa kuin 1986.
Eikä sielläkään taideta tietää juuri syytä, miksi jo vuosikymmeniä on mennyt näin huonosti.
No tuo loppu meni vähän ohi aiheen, joten sorry siitä.
Habsien vika pytty on kaudelta 1992-93 (toim.huom), mut se ei juuri tilannetta muuta.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Maailma muuttuu eskoseni, se on aivan totta, mutta tietyt lainalaisuudet toimivat yhä edelleen ja siksi niitä ei pidä väheksyä ja väittää, että mitään ei kannata tehdä kuin keskittyä ”hyvään arkeen ja ihmisenä kasvamiseen”, joita voi kyllä kumpaakin tehdä silloinkin, kun organisaatio on talousperustaltaan terve. Pienistä puroista ne suuretkin joet alkunsa saavat. Siksi yhtäkään lisäeuroa seuran kassaan ei ole syytä väheksyä. TPS:n menestysvuosina sen sponsoritulot olivat silloisessa Suomessa ihan eri suuruusluokassa, mitä muilla joukkueilla oli. Kiitos sen aikaisen huippuhyvän markkinoinnin ja urheilullisen menestyksen, jotka kulkivat käsi kädessä.

Nykypäivän ihminen ei maksa ykkösluokan hintaa kolmannen luokan tuotteesta. Siksi tuotteesta säästäminen merkitsee yleensä lopun alkua. TPS on nyt tällä tiellä.

Jokainen ymmärtää, että aina ei voi voittaa eikä edes joka kerta, mutta miten tappiopeleissä joukkue esiintyy, niin se paljolti ratkaisee, tullaanko halliin vielä uudelleen tappiopelienkin jälkeen suurella joukolla vai ei.
Jos lehtereille näkyy, ettei joukkue edes yritä voittaa vaan alistuu kohtaloonsa sen suuremmin yrittämättä, niin eihän sellaista ole kiva katsoa. Jos taas viimeisellekin penkkiriville välittyy, että kaikki laitettiin likoon, muttei paremmalle voitu mitään, niin sehän jo pelkästään luo siemenen ajatukselle, että seuraavalla kerralla sitten on meidän vuoro ja entistä suuremmalla joukolla lähdetään kannustamaan omaa joukkuetta kun se ottaa revanssin.

TPS:stä ei tällä kaudella ole välittynyt sellaista kuvaa, että jokainen pelaaja pelaa täysillä logolle. Joukkue onkin rakennettu täysin väärin, jos puheet siitä, millaista peliä valmentaja haluaa omalla joukkueellaan peluuttaa, otetaan vakavasti. Valmennus ja joukkue ovat aivan eri paria. Siksi ei pidäkään ihmetellä, miksi sarjasijoitus on nykyisen lainen.

TPS seilaakin organisaationa tuuliajolla, sillä kukaan ei tunnu ottavan vastuuta siitä, miksi näin on ja miten korjausliikkeet tehtäisiin. Isoimmat johtajat tuntuvat katselevan koko ajan uusia työpaikkoja, jotta pääsisivät alta pois ennen kuin lopullisesti rysähtää eivätkä omistajat tunnu välittävän tuon taivaallista, mihin heidän rahansa katoavat, koska heidän focuksensa on aivan muualla. Siksi näin mennään jatkossakin ja odotellaan vain sitä hetkeä, jolloin omistajat vetävät piuhat irti ja koko savijaloilla seissyt organisaatio romahtaa konkurssiin. Ilmeisesti sen kautta on kuitenkin mentävä, jotta uusi aika koittaisi ja tarvittava uudistuminen tulisi mahdolliseksi.

Kun on nähnyt TPS:n loiston ajat omin silmin, niin vituttaahan tämä nykytilanne suunnattomasti.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
TPS seilaakin organisaationa tuuliajolla, sillä kukaan ei tunnu ottavan vastuuta siitä, miksi näin on ja miten korjausliikkeet tehtäisiin. Isoimmat johtajat tuntuvat katselevan koko ajan uusia työpaikkoja, jotta pääsisivät alta pois ennen kuin lopullisesti rysähtää eivätkä omistajat tunnu välittävän tuon taivaallista, mihin heidän rahansa katoavat, koska heidän focuksensa on aivan muualla. Siksi näin mennään jatkossakin ja odotellaan vain sitä hetkeä, jolloin omistajat vetävät piuhat irti ja koko savijaloilla seissyt organisaatio romahtaa konkurssiin. Ilmeisesti sen kautta on kuitenkin mentävä, jotta uusi aika koittaisi ja tarvittava uudistuminen tulisi mahdolliseksi.

Kun on nähnyt TPS:n loiston ajat omin silmin, niin vituttaahan tämä nykytilanne suunnattomasti.

Juuri näin. Konkurssi on todennäköisesti edessä 2-5v sisällä. Onhan tätä pidetty keinotekoisesti hengissä jo vuosikaudet. TPS on omistajilleen kuin oma lapsi, joka makaa hengityskoneessa vailla mahdollisuutta hengittää itse. Kysymys lienee siitä, että koska on pokeria vetää piuha irti koneesta...?
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Se Turkulainen kiekko kyntää juuri sen nöyryyden puutteen johdosta.. Anteeksi arvostelu, mutta Varsinais-Suomen alueella junioritoiminnassa toimivana on pakko ottaa esille pari pointtia.. Ympäristökunnissa junnut pyörii n. 30 lapsen ryhmissä.. Tps:n toiminnassa määrä on 70-80 junnua ja jokainen pystyy tästä laskemaan toistojen määrän per n. 50 min. jää vuoro.. lisätoistoja saa jos vanhemmilla on paksu kukkaro ja niitä pystyy lisää ostamaan. U14 ikäryhmä harjoittelee träppiä säännöllisesti, jotta tietyt ihmiset ( lue toimarit) voivat saavuttaa elämänsä ainoan mestaruuden.. tietääkseni ainoa tavoite pitäisi olla tässä ikäryhmässä valmistaa mahdollisimman monta pelitaitavaa junnua, joilla on mahdollisuus kasvaa, taidot ja ahkeruus huomioiden, potentiaalisia suomikiekon suunnannäyttäjiä. Se, että tepsistä soitellaan 10-12 vuotiaita lahjakkuuksia naapuriseuroista jonottamaan joukkueen treeneihin on silkkaa tyhmyyttä.
Hyvä aasin silta. Ketjun otsikkoon sopii tapa Lukon peluuttaa lasten peleissä vanhempia pelaajia. Tietyllä tavalla ihan ok jos vanhemmista otetut pelaajat ovat tasoltaan ikäluokkansa heikoimpia, mutta eivät vaan toisesta päästä. TPS nappaa vahvistukset nuoremmista pelaajista, jos flunssa aallon takia joukkueet jäävät vajaiksi. En tiedä kenen munia siellä kasvatetaan, jos toka luokkalaisten peleissä maalivahdin hartiat ovat hirren tasolla, mutta vahvat on puurot. Näin aikuisena toki se mitä kovempia vastaan pelaa on ihan hyvä asia, mutta jos lasten mielestä toiset huijaa ja homma on epäreilua, niin vähän voisi omia toimintamalleja katsoa. Kyse on myös siitä, että jos kentällä viilettää kolme kertaa painavampia ja päätä pidempiä jannuja, niin loukkaantumisriski on huomattava.

Se, että TPS:llä isot ryhmät on positiivinen ongelma. Varmaan totta, että yksilöllisempään valmennukseen päästäisiin pienemmillä ryhmillä, mutta esim. kahden tunnin treeni jaetaan puolet ja puolet periaatteella. Lienee selvää, että alueen sateenvarjoseuroista parhaat pelaajat tulevat aina jossain vaiheessa siirtymään TPS:ää. Tämä on se alueen junnupolku. Onhan nuo aina vähän tunnetta herättäviä asioita ja jokaisen seuran historiassa löytyy asioita, joita voisi tehdä paremmin. Nykyään sateenvarjoseuroista on aika pitkälle siirtokielto sisäänpäin, jos ei vanhemmat muuta etc.

Yleisesti voidaan, että juniorit on vähiten tämän ketjun kamaa.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Itseä eniten tässä eiliseen peilattuna harmittaa se, että Palloseura ei Turun talousalueella ole nykyisellään riittävän kiinnostava tai puoleensavetävä tuote, eikä ihmisillä ole seuraan enää yhtäläistä tunnesidettä mitä aiemmin. Yhteiskuntavastuullisuus on ollut selkeästi korostettu arvo moneen muuhun liigaseuraan verrattuna, mutta valitettavan vähän se on tuonut konkreettisesti ihmisiä seuran taakse, ainakin jos omaa somekuplaa tai yleisömäärien kehitystä katsoo. Minkäänlaista buumia on vaikea synnyttää tyhjästä, enkä esim. valitettavasti näe millään tasolla realistisena, että Turusta lähtisi Tampereen seurojen tyylisiä megareissuja yhtään mihinkään. Tämä ei ole syytös TPS-kannattajia kohtaan, vaan valitettava näkemys siitä, että yhteisön koko tai sitoutuneisuus seuraan ei vain yksinkertaisesti riitä.
Osittain oikeassa, mutta TPS:n yleisömäärät ovat olleet ihan hyvällä trendillä jo jonkin aikaa. Toki niihin vaikuttaa eniten menestys joka sekin on ansaittavat, mutta jos tuolta vaihtaisit TPS:n ja Ilveksen pisteet, niin melkein saisit vaihtaa niiden sijoitukset yleisömäärissä keskenään.

Ei tuosta kovin montaa vuotta ollut, kuin Tepsin vieraskannattajamäärä Tampereella laskettiin tuhansissa. Toki näistä suurin osa omatoimimatkaajia, josta napataan ketjun aiheeseen, että olisi jos seura vähän aktiivisemmin nostelisi kannattajien reissuja julkisuutteen.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minkäänlaista buumia on vaikea synnyttää tyhjästä, enkä esim. valitettavasti näe millään tasolla realistisena, että Turusta lähtisi Tampereen seurojen tyylisiä megareissuja yhtään mihinkään. Tämä ei ole syytös TPS-kannattajia kohtaan, vaan valitettava näkemys siitä, että yhteisön koko tai sitoutuneisuus seuraan ei vain yksinkertaisesti riitä.
Itse en tätä syytöksenä ottanutkaan, mutta tartun kommenttiin kuitenkin.

On yksi iso tekijä, joka niin Osastolla kuin Tappara Fan Clubilla on/oli, mikä TPS-kannattajilta puuttuu. Se tekijä on seuran tuki.

Jos tarkastellaan someseuraajia, niin TPS-kannattajat pöyrii samoissa tuhatluvuissa kuin Osasto, Tappara Fan Club hieman edellä (juontaa juurensa varmaan yhdistystoimintaan ja sen tavoitettavuuteen, on yhteistyökumppaneita sun muita). Miten heidän megamatkat tällä kaudella vetävät tuhatta ja TPS-kannattajat viime kaudella jäi siihen karvan verran alle 500, kerta seuraajamäärät ovat suht samat? Jos vedetään mutkat suoriksi, niin joka toinen Osasto 41:n Facebook-seuraaja oli viime lauantaina Vaasassa. Oliko näin kuitenkaan? Tuskin.

Ilveksen, jolla kymmeniätuhansia seuraajia, tuki auttoi varmasti tavoitettavuudessa sekä lähestyttävyydessä ja näin ollen matkalle saatiin satoja sellaisia, keille osastot tai kannattajatoiminnat eivät sellaisenaan sano mitään. Kannattajayhteisöjen omat somekanavat ovat kuitenkin niin segmentoituneet tavoittamaan he, ketkä ovat jo jollain tavalla tietoisia toiminnasta ja ehkä käyneetkin joskus matkoilla. TPS-, Ilves- ja Tappara-perheet kuitenkin kattavat niin suuren potentiaalisen yleisön, ettei kannattajayhteisö yksinään ikimaailmassa tavoita tätä koko yleisöä ja tähän väliin seuraa tarvittaisikin ns. porttina mukaan kannattajatoimintaan ja matkoille.

TPS ei viime kaudella ennen Tampereen maihinnousua nostanut tätä esillle missään tai mitenkään. Yhdeksän bussia jotka lähti oli täysin TPS-kannattajien työn tulos. Hienon videon tekivät jälkeenpäin, kyllä, mutta potentiaalia olisi ollut enemmänkin. Tämän kauden yhdeksän reissua ovat jääneet TPS:ltä lähes täysin huomioimatta.

Megamatkat, jotka ovat kuitenkin erittäin matalan kynnyksen matkoja jotka "onnistuvat" käytännössä aina ottelun lopputuloksesta huolimatta, ovat sellaisia joita seurojen tulisi joka paikkakunnalla nostaa esiin vaikkei olekaan välttämättä heidän järjestämää toimintaa. Juuri näillä matkoilla niin yhteisön kokoa kuin sitoutuneisuutta pystyy kasvattamaan.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämän kauden yhdeksän reissua ovat jääneet TPS:ltä lähes täysin huomioimatta.

Olen sanonut tämän aiemminkin mutta aina vaan vahvemmin tulee se mielikuva esille että Tepsi ei tee tätä touhua kannattajille ja urheiluseuran pyöritys on vain sivubisnestä tässä samalla kun nyt rummutetaan tuota uutta monitoimihallia ja kaikkea muuta oheistuotetta ja tapahtumaa.
 

SirBallWax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kannattajia viedään kölin alta ja nauretaan sille resurssille mikä sieltä olisi otettavissa. Lähes ilmaiseksi.
@eCiuj tekemä ja vetämä (uskoisin, että pyyteetön) työ valuu lähes kankkulan kaivoon.
Me kannattajat hengitetään kiakkoa Seuran kautta ja mitä tekee Seura? Niitä kiinnostaa tasan nolla. Silvennoinen onneksi muistaa kannattajia todella usein, valmentajat ja pelaajat joskus haastatteluissa. Se ei riitä!

Ihan ensin siellä pitäisi jokaisen (toimistosta kaukaloon) ymmärtää, että ne tekee sitä heille, pääosin katsojille, jotka kantavat rahan kassaan. Ja sitten vielä meille pöljille, jotka ovat hallilla sen noin 30 matsia.

Ei ole lähellä posipetterin kausarin lunastaminen kaudelle 24-25.

VMP!
 

rs2681

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pitkään olen miettinyt miksi TPS ei voisi kannustaa ihmisiä kannattamaan. Tunnelman noustessa uskon uuden kävijänkin innostavan todennäköisemmin tulemaan uudestaan.

Tämän seuran kannattajakulttuuri voisi olla ihan toisella tasolla jos seura itse edes vähän yrittäisi saada ihmisiä aktivisoimaan. Kuutiolle vaikka mainos, että tule mutkaan kannattamaan. Ei vaadi paljoa.

Vierasmatkoja ainakin Tampereella ollaan mainostettu seuran puolelta jo useamman vuoden ajan. Kysyin tästä aikoinaan Tuomiselta voisiko TPS tukea vierasmatkoja samalla tavalla, näki viestin, ei vastannut mitään.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Pitkään olen miettinyt miksi TPS ei voisi kannustaa ihmisiä kannattamaan. Tunnelman noustessa uskon uuden kävijänkin innostavan todennäköisemmin tulemaan uudestaan.

Tämän seuran kannattajakulttuuri voisi olla ihan toisella tasolla jos seura itse edes vähän yrittäisi saada ihmisiä aktivisoimaan. Kuutiolle vaikka mainos, että tule mutkaan kannattamaan. Ei vaadi paljoa.

Vierasmatkoja ainakin Tampereella ollaan mainostettu seuran puolelta jo useamman vuoden ajan. Kysyin tästä aikoinaan Tuomiselta voisiko TPS tukea vierasmatkoja samalla tavalla, näki viestin, ei vastannut mitään.
Vähän vaikeaa tietyt asiat tuntuu olevan. Tuolla Seuran puolella kanssa väki vaihtuu, niin tietyt sovitut asiat tuntuu aina olevan sellaisia jotka pitää rakentaa uudestaan. Silloin kuin Tonin kanssa asiota hoidin, niin hommat toimi huikeasti. Standardit toki ovat nykyään kovat.

Toisaalta ei pelkkiä risuja voi antaa. TPS käytää kannattajien aika paljon omassa markkinoinissa, joka hyvä asia. Ollaan saatu valotaulu aikaa hallin käytäviltä. Kaijutinjärjestämä ollaan saatu käyttöön.

Siitä olen samaa mieltä kannattajakatsomo tarjoaa jotain ihan muuta kuin mikään muu katsomo. Sitä kannattaisi yrittää muutenkin kuin keväällä kausikorttina.
 

Rotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, New York Rangers
Ehdottomasti @eCiuj samaa mieltä tuosta seuran tarjoaman tuen tarpeesta. Kuulostaa jopa melkoisen hoopolta, että tuki on ollut noinkin vähäistä. Eihän tuosta Raumankaan reissusta tosiaan perustuulari tiedä, ellei TPS-kannattajien somea seuraa millään tavoin. Kun taas Ilveksen reissusta allekirjoittanutkin oli tietoinen jo marraskuussa näitä tahoja kummemmin somessa seuraamatta... Lisäksi olettaisin, että näkyvyyden tukeminen vaikka ottelutapahtumassa ei veisi liiemmin aikaa tai rahaa seuran puolelta. Aika kustannustehokasta toimintaa näkyvyyden lisäämiseksi ja kuluttajan sitouttamiseksi/tunnesiteen kohottamiseksi pidemmällä aikavälillä.

Jos nyt ajattelee vaikka tuon Ilveksen reissun tuomaa arvoa markinnoin näkökantilta, niin maksaahan se itsensä moninkerroin takaisin lisähypenä ja näkyvyytenä. Toki, buumia on vahvasti kerrytetty koko uuden areenan olemassaolon ajan ja reissun osallistujamäärä on lopulta vain pitkän onnistuneen yhteistyön lopputulos. Siltikin kokonaisuudessaan Tampereen jengit ovat kilometrin edellä tuossa(kin) asiassa.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikuttaa siltä että kaksi viimeisintä finaalikautta -21 ja -22 on toviin viimeiset. Seuraavaa saa odotella, ehkä Mestiksen puolella sitten? Syvällä kynnetään. Fakta on se, että jatkossa taistellaan kymppisijasta ja karsintojen välttämisestä.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Vaikuttaa siltä että kaksi viimeisintä finaalikautta -21 ja -22 on toviin viimeiset. Seuraavaa saa odotella, ehkä Mestiksen puolella sitten? Syvällä kynnetään. Fakta on se, että jatkossa taistellaan kymppisijasta ja karsintojen välttämisestä.
Tämä on erittäin surullista. Voin fyysisesti pahoin tästä tilanteesta. Ainoa lohtu on Ratapiha-hanke, joka toteutuessaan tuo nostetta ja paikkaa taloutta. Siinä on se toivonkipinä, uuteen nousuun. Muuten voin itsekin totutella ajatukseen, että arkkuni on maan alla, ennen kuin TPS mestaruuden voittaa.
 

Siwawaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikuttaa siltä että kaksi viimeisintä finaalikautta -21 ja -22 on toviin viimeiset. Seuraavaa saa odotella, ehkä Mestiksen puolella sitten? Syvällä kynnetään. Fakta on se, että jatkossa taistellaan kymppisijasta ja karsintojen välttämisestä.
Nuo kaksi finaalikautta olivat kyllä myrkkyä. Ne ei olisi saanut tapahtua ja oltaisiin aloitettu aikaisemmin tämä kulukuuri. Pelkkää silmälumetta.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Nuo kaksi finaalikautta olivat kyllä myrkkyä. Ne ei olisi saanut tapahtua ja oltaisiin aloitettu aikaisemmin tämä kulukuuri. Pelkkää silmälumetta.
Tämä on ikävä tosi asia. Uhreilujohdossa päästiin kuin koirat veräjästä näiden omien junnutähtien tuomien mestaruuksien huumassa. Ajateltiin, että mitään ei tarvitse tehdä, näitähän tippuu syliin itsekseen.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Nuo kaksi finaalikautta olivat kyllä myrkkyä. Ne ei olisi saanut tapahtua ja oltaisiin aloitettu aikaisemmin tämä kulukuuri. Pelkkää silmälumetta.
Eihän nämä tappiot johdolle eikä omistajille mitään yllätyksiä ole voineet olla. Tilanne on ollut sama jo lähes 15 vuotta. Tähän asti on vain puhuttu ja lupailtu, mutta nyt kun Ratapiha-hanke on jo riittävän pitkällä voidaan ”kissa” nostaa pöydälle ja sulkea rahahanat ja ilmoitta kannattajille, että ensi kaudella ollaan palaamassa Liigan häntäpään karkeloihin, jossa oltiin viimeiksi silloin kun nykyiset omistajat tulivat hätiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös