WestCoast110
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS, Giallorossi
Ohhoh, olipas asiallinen viesti! Yleensä kun tulee pitkää vastausta niin tulee pelkkää kuraa, mutta tässä on ihan hyvää kamaa kyllä.R u Auris's son or something? =P
Jos kerran KK pystyi puristamaan rankipodkuvoittoon Turussa niin miksei TPS pystyisi vähintään samaan Raumalla? Voimasuhteet ovat tasaisemmat tänään kuin eilen, jolloin Tepsin "piti" ottaa täydet pinnat.
Mutta kun se Tepsi KUITENKIN häviää. Aina.
Vai? ;)
Btw. Tämä ei kohdistu erityisesti sinuun, arvon Länsipääty. Tepsin kannattajien ja seuraajien/kriitikoiden keskuudessa vallitseva yletön negatiivisuus ja joukkueen latistaminen vituttaa. Tiedän, ei ole pakko lukea palstaa eikä varsinkaan tätä ketjua, ei ole pakko seurata pelejä jne.
Monessa jutussa on epäonnistuttu, se on ihan selvä. Kuitenkin, kun huomioidaan menneet pari kautta + lähtökohdat kuluvaan kauteen, mielestäni joukkue on ylisuorittanut pidemmällä aikavälillä. En tiedä olisiko miehistöä (ollut) mahdollista vahvistaa, mutta näillä palikoilla pidän hyvänä tasona sitä kun TPS kamppailee sijoista ~3-6 ja jos nappaa jälleen suoran po- paikan.
Tsekatkaa lähteneet/tulleet pelimiehet, miten "varmat" kärkipelaajat ovat onnistuneet, budjetit, petterisihvosten arviot jne. niin ehkä kaikki ei enää tunnukaan ihan niin paskalta kuin hikisen KK- kotitappion jälkeen voi tuntua..
Tsekatkaa myös, te jotka arvostelette Tepsin pelaamisen viihdearvoa, millä strategialla on suurin todennäköisyys pärjätä/ saavuttaa jotain tällä kaudella; onko se hurlumhei- "maalintekokilpailu" vai kurinalainen koko kentän puolustamiseen perustuva pelityyli, VAI kenties vielä joku muu? Niinpä niin, edes HIFK ei jaksa vetää koko pitkää runkosarjaa sellaisella kauden 2004-05 lopun tyylillä, kun Ara vaihtui Penaan ja brändi päästettiin totaalisesti irti!
Eli. Omasta mielestäni TPS on ihan oikealla tiellä kautta linjan. Pientä parannusta tiesti toivoisin mm. ylivoimaan ja tehtyihin osumiin, mutta siltikin pääasia on selviytyä Top6:een 60. runkkarimatsin päätyttyä.
Itse elän todella voimakkaasti tunteella läpi kauden ja tulee paljon jaettua risuja, mutta myös ruusuja lyhyelläkin otannalla ja sitten kun vähän taukoa peleistä pystyy vähän objektiivisemmin katsomaan asioita.
Viime keväänä esimerkiksi olin itse monesti todella positiivinen ja tänäkin keväänä minulla on edelleen kohtalainen luotto, että Tapparaa lukuunottamatta ei meillä ole mahdottomia sarjoja, vaikka nyt pelissä onkin pidempi heikko jakso.
Viihdearvoa en kovin usein arvostele, niin kauan kun peli on tehokasta. En minäkään siis erityisemmin pelitavasta katsojana aina nauti ja ikävä on Raipen luomukiekkoa, mutta jos keväällä ollaan finaalissa niin suoraan sanottuna ei kiinnosta pätkääkään. Enkä ole näillä nappuloilla ja pelimerkeillä itse edes vaatinut ikinä mitään hawaii-kiekkoa, koska siihen ei pystytä. Kuitenkin puuduttavan tylsä pelitapa, joka ei edes tuota mitään on sellainen yhtälö, että ei ihme miksi porukkaa kyrpii.
Tuskin kyrpii toisaalta pelitapa enää jos pelataan kolmatta kertaa putkeen finaalissa.
Ja en tosiaan vieläkään miellä itseäni nega-tai posipetterien leiriin, elän tunteella ja tulee voimakkaasti suuntaan ja toiseen suoraa palautetta. Ei aina kannata ihan jokaista ottaa tosissaan, ei kaikki ole sentään paskaa, vaikka heikkoina jaksoina siltä joskus saattaa vitutuksissaan tuntua. Mutta samalla tavalla kun monesti halutaan hyvinä jaksoina osoittaa sormella, ketkä negailijat ovat kadonneet palstalta, niin kyllä samaa efektiä on toiseenkin suuntaan samalla tavalla, jotkut nimimerkit ilmestyvät ainoastaan niinä hyvinä hetkinä muistuttamaan kaikille, jotka jotain negatiivista ovat sanoneet, että olitte väärässä. Ihan yhtä typerää molemmin päin, kannattaa yrittää ainakin nähdä se toinen puoli, eikä ainakaan jahdata tiettyjä nimimerkkejä elämäntyönä ja vihata kaikkea mitä sieltä tuutista tulee. Joskus voi olla vaikka ihan hyvää settiä.
Ja ainiin, siihen tärkeinpään vastaus, en ole "Auriksen" poika!