ItkettääVituttaa
Kerrotko lisää tuosta järkkärien perseilystä?Vituttaa vieläkin, ei edes peli, mutta stevareiden perseily.
Mutkaan ei päässyt jatkoerässä vaikka oli lippu. Pidettiin siinä katsomon päässä, kun oli "täyttä". Tämäkin ilmeisesti on käännetty kannattajien viaksi. Kävin ite pihalla erätauolla niinkuin ennenkin, kun olin mutkaan menossa ilmoitettiin että ei pääse. Oli siinä muutakin porukkaa, joilla oli lippu mutkaan, mutta ei ollut enää asiaa.Kerrotko lisää tuosta järkkärien perseilystä?
En ollut itse paikalla, mutta ei se ole järkkärien vika, jos paikalle on myyty lippuja, joille ei ole olemassa konkreettista paikkaa. Et tosin kertonut oliko sinulla istuma-vai seisomalippu, merkitty tai merkkaamaton.Mutkaan ei päässyt jatkoerässä vaikka oli lippu. Pidettiin siinä katsomon päässä, kun oli "täyttä". Tämäkin ilmeisesti on käännetty kannattajien viaksi. Kävin ite pihalla erätauolla niinkuin ennenkin, kun olin mutkaan menossa ilmoitettiin että ei pääse. Oli siinä muutakin porukkaa, joilla oli lippu mutkaan, mutta ei ollut enää asiaa.
"fanikatsomo B4" . Mutta siinä kohtaa, kun omistaa lipun mutkaan niin sinne kuuluisi päästä aina. Eikä se voi mennä niin että järkkärit alkaa blokkaa porukkaa, vaikka heillä liput olisikin. Niinkuin sanoin, en ollut ainoa joka tilannetta siinä rappujen päässä kirosi.En ollut itse paikalla, mutta ei se ole järkkärien vika, jos paikalle on myyty lippuja, joille ei ole olemassa konkreettista paikkaa. Et tosin kertonut oliko sinulla istuma-vai seisomalippu, merkitty tai merkkaamaton.
Ei järkkärit voi päästää mihinkään katsomonosaan enempää porukkaa kuin sinne saa ottaa tai käytännössä mahtuu. Ei viisisataa katsojaa vetävään katsomonosaan voi , eikä saa ottaa esim. 600 katsojaa. Se on jo turvallisuuskysymyskin. On lipunmyynnin virhe, jos myyvät paikkamerkitsemättömiä lippuja katsomonosaan jossa kaikille lipun ostaneille ei ole tilaa. Tämä sama ilmiö on joka puolella maata halleissa, jotka ovat loppuunmyytyjä. Isoimmissa halleissa ongelmaa esiintyy playoffeissa."fanikatsomo B4" . Mutta siinä kohtaa, kun omistaa lipun mutkaan niin sinne kuuluisi päästä aina. Eikä se voi mennä niin että järkkärit alkaa blokkaa porukkaa, vaikka heillä liput olisikin. Niinkuin sanoin, en ollut ainoa joka tilannetta siinä rappujen päässä kirosi.
Miksi täällä syytetään Rafkinia omasta maalista?
TS:n jääkiekon erikoistoimittaja Jussi Leppäsyrjä kirjoittaa ottelusta, että Tapparan voittomaali syntyi Charles Bertrandin jalasta maaliin menneellä pomppumaalilla. Hän mainitsee tämän asian pari kertaa artikkelissaan, joten ei hän vahingossa näin kirjoita.
Mikä on asiassa totuus? En ole itse nähnyt tilannetta.
Bertrand heitti kiekon maalille, josta kimposi epäonnisesti Rafikinin luistimesta maaliin. Rafkin ei ehtinyt reagoimaan mitenkään, ei siis mitenkään töhöillyt kiekkoa omiin. Huonoa tuuria hänen osaltaan.Miksi täällä syytetään Rafkinia omasta maalista?
TS:n jääkiekon erikoistoimittaja Jussi Leppäsyrjä kirjoittaa ottelusta, että Tapparan voittomaali syntyi Charles Bertrandin jalasta maaliin menneellä pomppumaalilla. Hän mainitsee tämän asian pari kertaa artikkelissaan, joten ei hän vahingossa näin kirjoita.
Ei ärsyttävä ilmiö vaan raivostuttava. Jumalauta toi Tapola saa veren kiehumaan.
Nykyään varsinkin maltillisena ihmisenä saan todella pahoja kramppeja korvien väliin tästä.
Tuomarit sietää tämän sylkemisen päälle. Miksi helvetissä? Kunnioittaisivat edes itseään sen verran, että kuten em. 1. Varoita, 2. Anna penalti ja 3. Laita ulos.
Niin kauan toi jatkuu ku sen annetaan jatkua.
Tarvittais yksi, edes YKSI, tuomari joka ton aloittaisi niin todennäköisesti muut lampaat uskaltaisivat seurata esimerkkiä perässä.
Tässä on suomen kielen ongelma. Charles Bertrandin (jalasta maaliin menneellä) pomppumaalilla. "Jalasta" ei viittaa Bertrandin jalkaan, vaan siihen, että maali syntyi siten, että kiekko meni jalasta maaliin. Ihminen lukee tämän helposti niin, että kyseessä oli Bertrandin jalka. Kun käyttää montaa määritettä tekstissä, pitää olla tarkkana, tai muotoilla lause niin, ettei epäselvyyden vaaraa ole. Leppäsyrjällä on ollut myös kiire, joten juttuun voi jäädä huonoja ilmaisujakin.Miksi täällä syytetään Rafkinia omasta maalista?
Kiitos selvennyksestä! Olen pitänyt Leppäsyrjää asiansa osaavana toimittajana, mutta epätarkkuuksia toki joskus sattuu.Tässä on suomen kielen ongelma. Charles Bertrandin (jalasta maaliin menneellä) pomppumaalilla. "Jalasta" ei viittaa Bertrandin jalkaan, vaan siihen, että maali syntyi siten, että kiekko meni jalasta maaliin. Ihminen lukee tämän helposti niin, että kyseessä oli Bertrandin jalka. Kun käyttää montaa määritettä tekstissä, pitää olla tarkkana, tai muotoilla lause niin, ettei epäselvyyden vaaraa ole. Leppäsyrjällä on ollut myös kiire, joten juttuun voi jäädä huonoja ilmaisujakin.
Tuo on kyllä huonosti ilmaistu ja äidinkielen esseessä varmasti rokotettaisiin. Voisi ihan hyvin sanoa vaikka "Charles Bertrandin tekemä jalasta maaliin mennyt pomppumaali", joka taas olisi ihan selkeä.Tässä on suomen kielen ongelma. Charles Bertrandin (jalasta maaliin menneellä) pomppumaalilla. "Jalasta" ei viittaa Bertrandin jalkaan, vaan siihen, että maali syntyi siten, että kiekko meni jalasta maaliin. Ihminen lukee tämän helposti niin, että kyseessä oli Bertrandin jalka. Kun käyttää montaa määritettä tekstissä, pitää olla tarkkana, tai muotoilla lause niin, ettei epäselvyyden vaaraa ole. Leppäsyrjällä on ollut myös kiire, joten juttuun voi jäädä huonoja ilmaisujakin.
Tappara on hyvä, mutta niin on tepsikin, eli ei todellakaan mikään tekemätön paikka. Vieläkään. Sen kuitenkin sanon, että JOLLEI tänään kairata voittoa, niin ollaan niin syvällä suossa, että positiivisinkaan kaveri ei enää jaksa uskoa tepsin sieltä nousevan. Mutta, tänään sarjaan kavennus niin huomenna turussa sarja on 2-2 ja koko touhu saa täysin uuden menon ja meiningin.
Olen ihmetellyt samaa asiaa joskus yökerhojen jonoissa, mutta miten sitä valvotaan että siellä on maksimit. Jengiä kun menee edestakaisin niin miten siinä pysyy kokonaiskuva, kuinka monta oikeasti on. Ja jotenkin vois kuvitella, ettei katsomoon myydä enempää lippuja kuin katsomo-osion kapasiteetti on.Ei järkkärit voi päästää mihinkään katsomonosaan enempää porukkaa kuin sinne saa ottaa tai käytännössä mahtuu. Ei viisisataa katsojaa vetävään katsomonosaan voi , eikä saa ottaa esim. 600 katsojaa. Se on jo turvallisuuskysymyskin. On lipunmyynnin virhe, jos myyvät paikkamerkitsemättömiä lippuja katsomonosaan jossa kaikille lipun ostaneille ei ole tilaa. Tämä sama ilmiö on joka puolella maata halleissa, jotka ovat loppuunmyytyjä. Isoimmissa halleissa ongelmaa esiintyy playoffeissa.
Järkkärit ei myy lippuja eikä laadi sääntöjä. Oma ongelmansa ovat lisäksi katsojat, jotka istuvat väärässä katsomossa, jonkun toisen paikalla, poistumatta paikalta oikean paikkalipun omaavan paikalta. Näiden poistamiseen ei järkkärienkään resurssit aina riitä.
Itse luulin lauantaina yllättäneeni itseni kasvamalla ihmisenä, koska poistuin hallilta hyvinkin hiljaisena ja seesteisenä ja kotiin tullessani en ottelua sen enempää enää miettinyt. Vaan mitä vielä, vitutushan on parin päivän aikana vain kasvanut korkoa ja avoimena lepattava kansitakki vaihtunut pakkopaidaksi. Kaiken kruununa huomasin eilen että naapuri (joka sattumoisin asuu kämpässä jossa viime kesään asti asui raumalaisia) on ripustanut jonkun vitun kirvespaidan autoonsa. Tänään ja huomenna turpiin niin jatkot voidaankin käydä kannattajatoiminnan lieveilmiöt-topikissa kun allekirjoittanut suorittaa jumalan teatteri-tifon.Jottei menisi offtopiciksi niin lauantaina vitutti niin paljon jatkoaikaratkaisun jälkeen että varmaan 20-30 sekuntia taisin lasittuneella katseella tuijottaa tyhjyyteen hallilla, sitten totesin hiljaa kaverille ytimekkäästi "vittu" ja lähdin kävelemään kohti pääovia. Ei tollasta fiilistä tullut itelle edes puolivälierissä 2019 kun olin ratkaisevaa HPK-matsia katsomassa hallilla ja jatkoajalla kesälomille. Vittu!
Itse luulin lauantaina yllättäneeni itseni kasvamalla ihmisenä, koska poistuin hallilta hyvinkin hiljaisena ja seesteisenä ja kotiin tullessani en ottelua sen enempää enää miettinyt. Vaan mitä vielä, vitutushan on parin päivän aikana vain kasvanut korkoa ja avoimena lepattava kansitakki vaihtunut pakkopaidaksi. Kaiken kruununa huomasin eilen että naapuri (joka sattumoisin asuu kämpässä jossa viime kesään asti asui raumalaisia) on ripustanut jonkun vitun kirvespaidan autoonsa. Tänään ja huomenna turpiin niin jatkot voidaankin käydä kannattajatoiminnan lieveilmiöt-topikissa kun allekirjoittanut suorittaa jumalan teatteri-tifon.