Vituttaa niin, ettei veri kierrä!

  • 2 898 381
  • 13 896

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Kotivoiton huumassa ei vituta mikään muu kuin nuo jatkuvasti lisääntyvät mainostekstit kusenkeltaisella jäällä. Siinähän on jäällä enemmän tekstiä kuin tiistain Turun Sanomissa. Eihän tuolta kohta enää erota kiekkoakaan. Hitaammat pelaajatkin sulautuvat taustaan. Jos talous on kiinni noista jäämainoksista, osallistun mielelläni johonkin kansalaiskeräykseen asian tiimoilta.

Eiköhän kohta saada LED-taulut Turkuunkin.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Vituttaa ja paljon. Olis pitänyt vähintään tasoittaa tuolla hallinnalla. Niin ja se yks jäähy, mistä IFK teki sen 1-2 maalin...

Toisaalta eipä niitä vetojakaan saatu. Enemmän pitäisi laukoa, jos maaleja halutaan.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joel Janatuinen. Mitä tämä "mestiksen maalitykki" tuo peliin enemmän kuin Holm? Ei ainakaan maaleja.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kauden viides kotipeli paikan päällä ja... viides tappio, aika vitun raskasta seurattavaa ollut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Filppula muuten +/- tilaston sijalla 441. Ei sentään viimeisenä, kaksi pelaajaa vielä takana. Tänään taas vaihteeksi typerääkin typerämpi jäähy keskialueella. Perkele @aurajoki onkin ollut koko ajan oikeassa näistä rahastavista koukkupolvista.
 

Suurmestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tepsin kotipeli lauantai-iltana ja meidän kotihallissa vastustajan fanit pitävät enemmän meteliä katsomossa. Tuntui, että HIfkin vieraskatsomossa oli enemmän väkeä kuin meidän fanikatsomossa. Kyllä Tepsin kotipeleissä pitäisi aina olla kotijoukkueen fanien enemmän äänessä, kuin vierasjoukkueen. Välillä tuntui, että on Hifkin kotipelissä katsomassa peliä. Kausi on ollut vaikea ja olen itsekin jättänyt muutaman pelin katsomatta, kun ei ole vain huvittanut tuota räpellystä katsoa.

Olenko minä tyhmä, mutta en ymmärrä, mikä idea Janatuisen hankkimisessa oli ja miten tämän hankinnan kuviteltiin parantavan joukkueen tilannetta? Hän ei ole millään osa-alueella tuo joukkueen peliin lisäarvoa. Taso ei vain riitä. On mestiksellä ja liigalla jonkin verran eroa, kun tasoa ajatellaan. Kaksi maalia teki ensimmäisessä pelissä, mutta sen jälkeen on ollut hiljaista, eikä ole paljon kentällä näkynyt. Janatuinenhan kävi Lukossa ja Saipassa kesällä kokeilemassa, mutta kummastakaan ei sopimusta tarjottu. Kyllä tämäkin nyt jotain kertoo pelaajan tasosta, kun kummallekaan joukkueelle ei kelvannut. Tulevaisuuden kannalta olisi hyödyllisempää, jos Janatuisen paikalla pelaisi joku potentiaalinen junnut. Ei ainakaan huonommin menisi.

Valitettavasti Filppula saa nykyään minut näkemään punaista. Tämän illan pelissä aivan typerä jäähy. Olisi sitä nyt voinut jotain muutakin tehdä keskialueella kuin seisoskella jalat suorana ja huitaista maila vastustajan naamaan. Ei kyllä taaskaan esittänyt oikeastaan mitään. Hän ei kyllä auta joukkuetta yhtään, eikä hän oikein ole mikään johtava pelaaja, joka ottaa joukkueen reppuselkään. Hän vajoaa muiden mukana. Filppula edustaa pelaajatyyppinäkin menneitä aikoja, enkä kyllä näe hänelle mitään käyttöä.

Wirtasen oikea paikka olisi nelosen keskellä. Ei hänellä ole mitään annettavaa kärkiketjuissa. Mitäköhän tässä ajateltiin, kun meneillään olevaa kautta suunniteltaessa annettiin Wirtaselle 2.sentterin rooli. Ei hän ole mikään kärkiketjujen pelintekijä, joka johtaa toista tulosyksikköä. 2.sentterin tehojen pitäisi olla jotain muuta kuin 2+1 tässä vaiheessa kautta. Wirtasen kyvyt eivät riitä kärkiketjuihin. Nelosessa voisi olla hyvä.

Tämän illan pelin osalta minua ottaa päähän tuomarityöskentelyn surkea taso. Turunen filmasi Larssonille jäähyn. Sallisen maali olisi pitänyt hylätä. Hifkin osalta jäi aika monta jäähyä viheltämättä ja pari ihan käsittämätöntä jäähyä vihellettiin Tepsille.
 

Suurmestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei olisi, luistimella saa ohjata kiekon maalin. Vain selvä potkuliike on kielletty. Mielestäni täysin oikein tuomittu.

Kiitos tarkennuksesta. Minä olen ymmärtänyt niin, että jos selkeästi ohjaa kiekon luistimella, niin silloin maali tulisi hylätä. Hidastuksen perusteella näytti siltä, että Sallinen selvästi ohjasi kiekkoa luistimella. Olen siis ymmärtänyt väärin eli kyseessä pitää olla selvästä kiekon potkaisemisesta luistimella, jotta maali hylätään.
 

Guy Lafleur

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Riven Suomi, Chicago Cubs, lädifutis
Ei olisi, luistimella saa ohjata kiekon maalin. Vain selvä potkuliike on kielletty. Mielestäni täysin oikein tuomittu.

Omaan silmään Sallisen luistin nousi ja se on käsittääkseni potkun ja ohjauksen ero. Potkun voi myös taaksepäin tehdä muulla jalan osalla kuin kantapäällä, tässä tapauksessa luistimen kärjellä/sisäterällä.
 

Slaigard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mottipäisillä pelaavat
itse olen nojautunut pelkästään rapakontakaiseen ”distinct kicking motion” -mutumääritelmään. Onko tuossa vielä jotain tarkennuksia sääntökirjassa?
 

Enjoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiitos tarkennuksesta. Minä olen ymmärtänyt niin, että jos selkeästi ohjaa kiekon luistimella, niin silloin maali tulisi hylätä. Hidastuksen perusteella näytti siltä, että Sallinen selvästi ohjasi kiekkoa luistimella. Olen siis ymmärtänyt väärin eli kyseessä pitää olla selvästä kiekon potkaisemisesta luistimella, jotta maali hylätään.
Juuri näin, kuten viimeisessä virkkeessä (boldaus minun) kirjoitat.

Omaan silmään Sallisen luistin nousi ja se on käsittääkseni potkun ja ohjauksen ero. Potkun voi myös taaksepäin tehdä muulla jalan osalla kuin kantapäällä, tässä tapauksessa luistimen kärjellä/sisäterällä.

Jalan nouseminen jäästä ei tarkoita, että kyseessä on potku. Potkuliikettä tuossa ei ollut, ei eteen eikä taakse.

itse olen nojautunut pelkästään rapakontakaiseen ”distinct kicking motion” -mutumääritelmään. Onko tuossa vielä jotain tarkennuksia sääntökirjassa?
Itselläni on juuri tämä sama käsitys kyseisestä säännöstä. Omasta mielestäni päivänselvä maali, ikävä kyllä.
 

Joonu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Manchester United
Wirtasen oikea paikka olisi nelosen keskellä. Ei hänellä ole mitään annettavaa kärkiketjuissa. Mitäköhän tässä ajateltiin, kun meneillään olevaa kautta suunniteltaessa annettiin Wirtaselle 2.sentterin rooli. Ei hän ole mikään kärkiketjujen pelintekijä, joka johtaa toista tulosyksikköä. 2.sentterin tehojen pitäisi olla jotain muuta kuin 2+1 tässä vaiheessa kautta. Wirtasen kyvyt eivät riitä kärkiketjuihin. Nelosessa voisi olla hyvä..

Niin saatanan hyvin sanottu ja jopa itsestäänselvyys. Viime kauden visiitti oli täysi suoneveto ja vain sokea ihminen istuttaa Wirtasen kyseiseen rooliin.

Lisäksi Korpikoski sopimuksineen vituttaa. Miten tässäkään tilanteessa ei ollut selvää, että mies, joka NHL:ssä raatoi alemmissa ketjuissa, olisi mitenkään 300 000 vitun euron arvoinen kaudessa, kapteeni ja vahvimpien tulosyksikköjen mies. Esitykset kentällä eivät johda joukkoja edestä ja tuntuu, että persoona kentän ulkopuolella ei riitä. Pelkästään eliteprospectin perusteella pystyi nauramaan tälle 6 vuoden pahville paskaisesti jo hyvissä ajoin. Ja aivan sama onko kuinka turkulainen tahansa. Uskaltaisin jopa väittää, että jokainen joukkue liigassa tällä hetkellä kieltäytyisi Laurin sainaamisesta kymmenen kertaa kymmenestä. Oli hinta mikä hyvänsä.

Harvoin tänne kirjoitan, mutta itsestäänselvyydet on itsestäänselvyyksiä ja toimistolla on laitettava korkki kiinni.
 

Guy Lafleur

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Riven Suomi, Chicago Cubs, lädifutis
Jalan nouseminen jäästä ei tarkoita, että kyseessä on potku. Potkuliikettä tuossa ei ollut, ei eteen eikä taakse.

En ole eri mieltä, jos tämän varmaksi tiedät.

Pitäisihän ne matsit voittaa siten että yksittäisten maalien purnaaminen olisi toissijaista.
 

W124

Jäsen
Niin saatanan hyvin sanottu ja jopa itsestäänselvyys. Viime kauden visiitti oli täysi suoneveto ja vain sokea ihminen istuttaa Wirtasen kyseiseen rooliin.

Lisäksi Korpikoski sopimuksineen vituttaa. Miten tässäkään tilanteessa ei ollut selvää, että mies, joka NHL:ssä raatoi alemmissa ketjuissa, olisi mitenkään 300 000 vitun euron arvoinen kaudessa, kapteeni ja vahvimpien tulosyksikköjen mies. Esitykset kentällä eivät johda joukkoja edestä ja tuntuu, että persoona kentän ulkopuolella ei riitä. Pelkästään eliteprospectin perusteella pystyi nauramaan tälle 6 vuoden pahville paskaisesti jo hyvissä ajoin. Ja aivan sama onko kuinka turkulainen tahansa. Uskaltaisin jopa väittää, että jokainen joukkue liigassa tällä hetkellä kieltäytyisi Laurin sainaamisesta kymmenen kertaa kymmenestä. Oli hinta mikä hyvänsä.

Harvoin tänne kirjoitan, mutta itsestäänselvyydet on itsestäänselvyyksiä ja toimistolla on laitettava korkki kiinni.
Sopimuksia voi arvostella vain sopimushetken tietojen perusteella. Kaikki mikä tapahtuu sen jälkeen vaatisi ennustajan lahjoja. Ja Korpikoskelle on tapahtunut todella paljon sopimuksen allekirjoituksen jälkeen. Se on totta, että pitkä sopimus on aina riski ja toivottavasti näitä ei enää tehdä.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Sopimuksia voi arvostella vain sopimushetken tietojen perusteella. Kaikki mikä tapahtuu sen jälkeen vaatisi ennustajan lahjoja. Ja Korpikoskelle on tapahtunut todella paljon sopimuksen allekirjoituksen jälkeen. Se on totta, että pitkä sopimus on aina riski ja toivottavasti näitä ei enää tehdä.

Eikös tästä ollut jo aiemmin puhetta jotta tauti oli diagnosoitu ennen allekirjoitusta?

Viime talvena/syksyllä oireet iskivät sitten todenteolla?
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Korpikoski oli talvella 2018 Sveitsissä kokenut oireita. Keväällä Tepsin kanssa megadiili. Tietääkseni oli silloin tiedossa. Luulen, että sydänlihastulehdus elokuussa 2018 vaikutti todella ikävästi kokonaispakettiin. Takapakkia tuli.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sopimuksia voi arvostella vain sopimushetken tietojen perusteella.

Juu, kannattaa tutustua aiheeseen. Melkoisen vähillä ennustajanlahjoilla oli nähtävissä että riskejä on erittäin paljon. Ei tarvi edes väitellä kun asiasta on Korpikoski itse puhunut haastattelussa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Hyvästä paikasta (kaikki melkein samalta kohtaa) Tappara päässyt maali kyllä tekemään. Kuitenkin kyllä noista jonkun voittava maalivahti olisi ottanut.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Hei toi Babcock olis vapaana! Paitsi, että Paavikaan ei enää tätä kurssia käännä. Kunhan kurvaillaan pelit loppuun.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös