Jos nyt halutaan mennä urheilullisuus edellä, niin muutoksia on tultava ja heti. Niitä on turha tehdä vuoden vaihteessa, silloin on myöhäistä. Kalliiksi tulee vaihtaa valmentajaa, mutta kalliiksi tulee myös mennä tällä linjalla..
Tämä voi olla totta. Mielestäni jos otetaan rahallinen riski vaihtaessa valmentajaa, niin se on sitten tehtävä kunnolla kaikki tai ei mitään periaatteella -> Jalonen. Ei toki mitään konkurssiuhkaa haluta, mutta jos tämä laskettaisiin riskiksi joka kestetään taloudellisesti niin kävisi minulle. Toki tässäkin tapauksessa pidemmällä sopimuksella samantien.
Kaikkein kallein vaihtoehto olisi varmaan vaihtaa Kaitsu johonkin ei-varmaan korttiin, jolloin tulee kallis paukku rahallisesti ja mahdollisesti myös tuloksellisesti. Tähän olisi mielestäni oiva esimerkki Karri Kivi; mies joka on sm-liigassa valmentanut yhden hyvän kevään, jonka jälkeen hänet korvattiin Pekka Viralla, koska Kivi veti koko muun kauden vituiksi eikä hänelle nähty käyttöä kun jatkoja oltaisiin sorvattu. En sano, etteikö hän voisi onnistua, mutta helvetinmoinen riski se olisi joka tapauksessa verrattuna, että pysytään Kaitsussa. Olen kysynyt monta kertaa täällä, että mikä siitä Karrista tekee puolijumalan, johon kannattaisi riskillä lyödä rahat kiinni, mutta vastausta en ole saanut. Toki Kivi ei varmaan haluakkaan suomeen tulla, koska verottaja.
Jos verrataan vaikka Kaitsuun, joka on vetänyt mielestäni 4/5 kevättä hyvin sm-liigassa. Näistä heikoin "hyvä" kevät oli pelsuissa toinen vuosi, mutta kiri ei riittänyt, kun annettiin liikaa siimaa alkukaudesta (tämä toki mahdollista tälläkin kaudella jos vastaavaa liito syntyisi keväällä) -> taisi olla kuntopuntarissa ihan kärkipäätä kevään runkosarjassa. Kaitsun paskimman kevään kaikki täällä tietävätkin, mutta viimekauden kevään rosterikin oli jo ihan paska, jos jotain selityksiä keksitään.
Ylläolevat faktat heitin ulkomuistista, joten jos on korjattavaa, niin myönnän mahdollisesti virheeni.
Joten lyhyesti; olen sitä mieltä, että jos perse/kukkaro ei kestä kunnon satsausta, niin sitten annetaan kaitsulle tämä kausi aikaa.
E:Tämähän olisi mennyt hyvin Kaitsun kenkä -ketjuunkin, mutta lainaus tuli täältä, joten hyväksyttäköön tämä nyt sitten.