Vitsiä pukkaa – part II

  • 3 836 693
  • 11 281

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Heippati hei, kaikki teinit! Olette taas lähettänyt ahkerasti kysymyksiä koskien matematiikkaa. Matematiikka on aivan luonnollinen osa elämää, mutta nuoren ihmisen kasvaessa hän kohtaa usein epävarmuutta. Runsas tieto ja ennenkaikkea hyvä itasetunto ovat edellytyksiä nautinnolliseen matematiikkaan.

Hei, olen 16-vuotias poika Hesasta. Mullon probleema. Mun funktiossa on siinä origon vieressä sellanen varianssi. Se ei näytä muuten hirveen pahalta, mutta kun mun funktio kasvaa ekspotentiaalisesti, se alkaa myös kasvaa, ja sitten derivoidessa kirvelee. Mitä mun pitäis tehdä?
-Mukaan laittamastasi kuvasta päätellen ei ole syytä huoleen. Sinun kannattaa kuitenkin käydä matematiikan yliopistolla näyttämässä
funktiotasi matematiikan proffalle, ihan varmuuden vuoksi.

Moicca, mä oon yx 17-ikäinen tyttö Valkeakoskelta. Mulla on poikafrendi, jonka kanssa mä oon ollu jo vuoden. Mut nyt se haluis...integroida mun kanssa. Mä en tiiä oonksmä valmis siihen. Mä tosiaan tykkään siitä enkä haluis erota sen takia. Mut musta tuntuu et pelkkä yhteenlasku ei enää riitä sille. Miten mä pääsen peloista irti?
-Jos poikaystäväsi ei ymmärrä toivettasi odottaa, on syytä miettiä, onko hän sinun arvoisesi. Tärkeintä on, että te pystyisitte avoimesti puhumaan matematiikasta. Teidän on tehtävä yhteiset pelisäännöt. Yhteenlaskusta voitte vähitellen siirtyä kertolaskuun ja ehkä jopa yhtälöiden ratkaisuun, jos molemmat haluavat niin.Ikänne puolesta olisitte kyllä valmiita integrointiinkin, mutta tärkeintä on, että molemmat tahtovat sitä. Integrointiin löytyy hyviä vinkkejä MAOL-taulukoista. Lukekaa MAOLia yhdessäja sopikaa, kuinka pitkälle haluatte mennä. Positiivisia kokemuksia matematiikan parissa! Ja muistakaa käyttää laskinta!!

APUA! MÄ KUOLEN! Mun äiti löys mun patjan välistä pitkän matematiikan kirjoja ja yllätti mut kun mä tilavuusintegroin mun pyörähdyskappaletta! Nyt se ei enää puhu mulle! Arvaa hävettääkö?!?
-Äitisi reaktio on helppo ymmärtää. Tilavuusintegrointi on yhä tabu yhteiskunnassamme. Se on kuitenkin aivan luonnollinen osa matematiikkaa ja jokainen tekee sitä. Koita puhua asiasta isällesi, tai jollekin miehelle. Älä kehitä tästä itsellesi matemaattista traumaa loppuiäksesi! Mene vaikka keskustelemaan matikan opettajasi kanssa!

Hei, mä oon kakskymppinen tyttö Hyvinkäältä. Mä oon integroinu pari kertaa, mutta nyt minulla on alkanu ilmestyä sellasia juuria mun funktioon. Tarkottaakse et mä oon saanu trigonometrian?! Mä oon kyllä aina käyttäny laskinta!
-Mene heti matematiikan yliopistolle testeihin! Kyse ei välttämättä ole trigonometriasta, vaikka oireet siihen viittaavatkin. Laskinta käytettäessä matemaattisia dilemmoja ei pitäisi tulla lainkaan. Sinun pitäisi puhua myös kumppanillesi. Jos häntä kirvelee derivoidessa on kyseessä mitä todennäköisimmin trigonometria. Se voidaan kuitenkin helposti diskriminoida. Toimi nopeasti!

Moide, mä oon 18-vuotias tyttö Vantaalta. Mulla on paha probleema. Mä integroin tossa joululomalla mun kundin kanssa...ilman laskinta. Nyt mun binomit ei oo ollu jatkuvia kahteen kuukauteen. Onks mulle tulossa laskuvirhe? APUA! Mä en haluu laskuvirhettä vielä tässä iässä. Ja mun kundi häipyy kuitenkin kun se saa selville! Pitääks mun tehdä arkussini?!?
-Aijai, ilman laskinta ei kannattaisi integroida! Tee nyt ensin kuitenkin hypoteesi, jotta olisit varma laskuvirheestä. Arkussini voi olla vaikea suorittaaa, koska olet jo 18-vuotias. Hyvillä perusteluilla se kuitenkin onnistuu. Oletko varma, ettet halua laskuvirhettä? Ja jos sinun poikaystäväsi jättää sinut laskuvirheen vuoksi, on syytä miettiä, onko hän sinun arvoisesi.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sukukokouksessa keskusteltiin viimeisimmistä jalkapallouutisista. Barcelonan uutta päävalmentajaa koskeva ratkaisu oli erityisesti setien mieleen.
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Vanha vitsi, mutta...

Fiat ja Skoda päätyivät yhdistyä ja kehittivät mullistavan automallin. Sen nimeksi tuli

FiaSko

Fiat vaihtoi strategiansa taiteelliseen suuntaan ja kehitti aivan uudenlaisen malliston, jonka nimeksi tuli

F-art

Ihan hyviä. Itse olen kuullut että Neste ja Siemens alkaisivat tekemään yhteistyötä. Tämän tulevan fuusiofirman nimen voi jokainen päätellä itse...
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ihan hyviä. Itse olen kuullut että Neste ja Siemens alkaisivat tekemään yhteistyötä. Tämän tulevan fuusiofirman nimen voi jokainen päätellä itse...
Päättelin, että vitsi on siinä, että fuusiofirman nimi on sama kuin Loch Nessin hirviön lempinimi, "Nessie".
 

Baldrick

Jäsen
Vuosia sitten, kun molemmat bändit olivat suosittuja, ryhtyivät Gimmel ja HIM vetämään yhteiskeikkoja nimellä Himmeli.

LU halusi myös tuoda Domino- ja Jaffa-keksejään tutuksi yhä nuoremmille herkkusuille, niinpä he lähestyivät Pilttiä yhteistyön merkeissä. Yhteistyönimeksi saatiinkin...

Michael Jacksonin makiaiset.
 

Baldrick

Jäsen
Mistä tietää kapitalismin olevan turmiollista?

Michael Jackson joutui heti vaikeuksiin ryhdyttyään piensijoittajaksi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mitä yhteistä on CMX:llä ja YUP:lla?

Molemmat ovat tekotaiteellista paskaa
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Voi olla urbaanilegenda, mutta tämän väitetään tapahtuneen Etelä-Amerikkalaisessa paikallisbussissa:

Kaksi naista riitelee kovaäänisesti siitä, kumpi heistä saa viimeisen vapaan istumapaikan. Vähän ajan kuluttua kuskilta menee hermot. Hän pysäyttää bussin, ja kuuluttaa: "se istumapaikka kuuluu lihavammalle rouvalle!"

Loppumatkan ajan molemmat riitapukarit ovat hiljaa ja seisovat.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Miksi impotentit eivät pidä buffet-ravintoloista?

Siellä saattaa olla seisova pöytä
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Ette usko millaset kotibileet oli viime viikonloppuna!

Kaikki alkoi siitä, kun Pilvi meni Arskan eteen. Sen jälkeen Sade alkoi kiihtyä, mutta Tuuli pysyi tyynenä. Raivo kuitenkin heräsi, kun joku astui Miinan päälle, Yrjö lensi rappuja alas, joku yritti haukata Aatamin omenaa, banaani oli tiukasti Tertussa ja Liinaa pantiin pihalla isolla porukalla takaluukkuun. Lumi oli sulanut keittiöön ja Sohvia ei näkynyt missään. Päiviä ei tässä kohtaa kukaan laskenut, koska Tarmoa ei enää ollut.

Niinhän siinä kävi, että Lainaa oli otettu liikaa ja lopulta Matti oli kukkarossa, Usko oli mennyt ja Toivo kuollut. Joku Urpo siellä vielä metelöi, mutta Rauha oli lopulta taas maassa, kun Voitto tuli kotiin. Eihän tällaista kestä Erkkikään.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Ette usko millaset kotibileet oli viime viikonloppuna!

Kaikki alkoi siitä, kun Pilvi meni Arskan eteen. Sen jälkeen Sade alkoi kiihtyä, mutta Tuuli pysyi tyynenä. Raivo kuitenkin heräsi, kun joku astui Miinan päälle, Yrjö lensi rappuja alas, joku yritti haukata Aatamin omenaa, banaani oli tiukasti Tertussa ja Liinaa pantiin pihalla isolla porukalla takaluukkuun. Lumi oli sulanut keittiöön ja Sohvia ei näkynyt missään. Päiviä ei tässä kohtaa kukaan laskenut, koska Tarmoa ei enää ollut.

Niinhän siinä kävi, että Lainaa oli otettu liikaa ja lopulta Matti oli kukkarossa, Usko oli mennyt ja Toivo kuollut. Joku Urpo siellä vielä metelöi, mutta Rauha oli lopulta taas maassa, kun Voitto tuli kotiin. Eihän tällaista kestä Erkkikään.
Nyt kyllä vetäisit sellaisen ässän hihasta että huh! Harvoin tulee naurettua tälleen läpi koko vitsin.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Wade Robson ja James Safechuck saivat kutsun Neverland Ranchille suuriin juhliin. Illan isäntä oli pyytänyt heitä saapumaan ajoissa, mutta arvaatteko kuka tuli ensin?

Michael Jackson
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
- Ootko sä kuullut sitä juttua, kun Brian Johnson ja Angus Young halusivat lomailla jossain historiallisessa kohteessa
- Joo, ja sitten ne kävi Kaksoisvirranmaassa lataamassa akkuja, oon mä kuullut sen
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Laha

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Petteri Nikkilä oli lähdössä ulkomaan lomalle lentokoneella, mutta ei päässyt koneeseen. Miksi ei?

Nikkilän passi oli osunut kentällä heti ensimmäiseen vastaantulijaan ja kadonnut
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Itse asiassa Michael Jackson oli suuri oluenystävä.

Ihme muuten ettei ole aiemmin tullut esille täällä. Beer Hunterhan oli ehkä tunnetuin oluen ja olutkulttuurin puolestapuhuja. Meillä oli joskus koulussa osana prosessiteollisuuden opintoja pari opintoviikkoa oluen valmistuksesta. Beer Hunter tuli hyvin tutuksi tuolloin, toisin kuin kaimansa, joka tunnetaan pre-teen hunterina.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihme muuten ettei ole aiemmin tullut esille täällä. Beer Hunterhan oli ehkä tunnetuin oluen ja olutkulttuurin puolestapuhuja. Meillä oli joskus koulussa osana prosessiteollisuuden opintoja pari opintoviikkoa oluen valmistuksesta. Beer Hunter tuli hyvin tutuksi tuolloin, toisin kuin kaimansa, joka tunnetaan pre-teen hunterina.
No hei, hienoa, että olet täällä taas. Littipeukku, oma peukku ja nettipeukku.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitä yhteistä on selällään makaavalla kilpikonnalla ja Oscar Pistoriuksella?
- Kumpikaan ei pääse omille jaloilleen.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikä on Oscar Pistoriuksen lempikappale?
- Levottomat jalat

Mistä tietää että Oscar Pistorius on kotona?
- Jalat on eteisessä

Mistä tietää että Oscar Pistorius on kiukkuinen?
- Vaimo on ammuttuna vessassa
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Oscar Pistorius on muuten melko freesi jannu. Jätkä voi juasta helteessä vaikka kymmenen kilsaa ja siltikään sukkamehu ei haise pätkääkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös