Tomi ja Virpi taivaan porteilla
Sattuipa niin että Tomi Lämsä ja Virpi Kätkä saapuivat samaan aikaan taivaan porteille ja istuivat odottamaan Pyhä Pietaria paikalle. Pienen odotuksen jälkeen Pietari saapuikin paikalle, vilkaisi kahta hyypiötä portin edustalla ja haki toimistostaan kansion saapuen vieraiden luo.
-Kumpikos teistä on Virpi Kätkä, Pietari murahti.
-Minä olen, Virpi vastasi innostuneesti.
Pietari jatkoi; sinä varmaan olet sitten Tomi Lämsä?
-Kyllä olen, herra erotuomari, vastasi Tomi ryhdikkäästi.
-Kuulkaas Lämsä, minä en ole mikään tuomari vaan Pietari, Pietari Summanen!
Tomin katse siirtyi kohti kengäskärkiä ja hän sanoi hiljaisesti ääneen; -voi ei.
Virpi tuuppasi Tomia rohkaisevasti kyynärpäällä ja sanoi naurahtaen;
-no onneks ei sentään ollut Peltonen, ois voinu olla mun exälle sukua.
Huomiota tännepäin kiitos, Pyhä Pietari sanoi ääntään korottaen ja jatkoi:
-meillä on valitettavasti teidän kahden kohdalla mennyt hieman tietoja sekaisin joten joudumme tarkistamaan teiltä muutaman henkilökohtaisen tiedon.
Pietari lisäsi;
-nythän on niin että ennen kuin pääsette porteista läpi on teidän suoritettava yksi ylimääräinen rangaistustehtävä maan päällä eli hoidettava ns. sakkokierros ennen kuin pääsette taivaaseen.
Virpi ja Tomi nyökkäsivät Pietarille että ymmärsivät.
Valitettavasti teille määrätyt henkilökohtaiset rangaistukset ovat tippuneet kansiosta joten emme tiedä kumpi on kumman mutta tehdään niin että valitsette itse haluamanne vaihtoehdon sillä ne ovat raakuudeltaan samantasoiset;
Vaihtoehto A: ”Ottaa Hjallikselta poskeen”,
ja vaihtoehto B: ”Ottaa Tauskilta poskeen”.
Sekä Tomi että Virpi valahtivat kalmankalpeiksi ja heidän suunsa tipahtivat yhtä aikaa ammolleen,
-siis ei helvetti mitä vaihtoehtoja, Tomi sanoi kauhistuneena.
Virpi ei osannut järkytykseltään sanoa mitään, katse vain tuijotti tyhjyyteen.
Pietari sanoi Tomille; No Lämsä, nyt ollaan taivaassa joten miehet ensin. Kumman vaihtoehdon valitset?
Tomi hypähti innosta ilmaan ja huudahti; YES! YES! YES!, nyt kun saan valita niin valitsen vaihtoehdon B: ”ottaa Tauskilta poskeen”! Otan..Tauskilta..poskeen..tralla-lalla-laa, Tomi lauloi pikkutytön innolla.
Samassa Virpi nosti molemmat kädet kohti kattoa ja huusi:
-YYYEEESSSS, saan ottaa Hjallikselta poskeen!!!!
Virpi ja Tomi halasivat ja pomppivat sylikkäin kyyneleet silmissä. Pyhä Pietari raapi päätään ja poistui toimistoonsa.
Tarinan opetus: Harva nainen iloitsee kuullessaan joutuvansa ottamaan Hjallikselta poskeen ja harva mies iloitsee siitä että saa ottaa joltain nobodylta turpaansa.