Pääsiäisenä pitäisi maisteluun päästä tälläinen erikoisuus:
MacKinlays Rare Old Highland Malt Whisky
Kokeiltua tuli ja oli kyllä suoraan sanoen onnetonta. En nyt voi sanoa, että pahaa mutta hintaansa nähden silkkaa sontaa.
Pääsiäisenä pitäisi maisteluun päästä tälläinen erikoisuus:
MacKinlays Rare Old Highland Malt Whisky
Tuo pitää paikkaansa. Viskiforumeilla monet pitävät Quarter Caskia parempana. Itse taas pidän peruskympistä enemmän. Quarter Caskissa on selkeää lääkkeenomaisuutta josta en pidä, peruskymppi on selkeämmin savuinen.... Laphroaigin quarter cask ... Ymmärtääkseni se on pienemmässä tynnyrissä pikaisemmin kypsytettyä. Onko porukalla kokemuksia?
Caol Ilan ystävänä ajattelin seuraavana poistaa Laphroaig 10yo alkosta. Nyt sinne oli ilmestynyt myös Laphroaigin quarter cask puteleita ja mietinkin, että onkohan tuo parempi ensin maistaa perus kymppiä, kun siat pyytävät vielä kovempaa hintaakin quarterista. Ymmärtääkseni se on pienemmässä tynnyrissä pikaisemmin kypsytettyä. Onko porukalla kokemuksia?
Tervehdys kaikille.
Tästä on ehkä ollut juttua aikaisemmin mutta kysyn nyt silti.
Mitä nettikauppaa suosittelette Viskin tilaamiseen? Kokemuksia jne.
Muistaakseni olen joskus tässä ketjussa nähnyt varsin vaikuttavia listauksia, joten ei muuta kuin päivitetyt sisällöt tänne kaikkien kuolattavaksi. ;)
Tyhjentyneet poistin nyt listasta mutta tässä päivitettynä, kun kerran pyydetään, :-)
Tyhjentyneet poistin nyt listasta mutta tässä päivitettynä, kun kerran pyydetään, :-)
Ben Riach 10yo curiositas
Ben Riach limites only for Finland edition bottle 296/344
Miten on Curiositas maistunut? Olen pitkään harkinnut näitä ei-Islaylta tulevia turpeisia, mutta toistaiseksi ovat jääneet ostamatta. Tämän lisäksi Ardmore Traditional Malt harkinnassa.
Miten on Curiositas maistunut? Olen pitkään harkinnut näitä ei-Islaylta tulevia turpeisia, mutta toistaiseksi ovat jääneet ostamatta. Tämän lisäksi Ardmore Traditional Malt harkinnassa.
Mikäs finistely tämä on? Kävin eilen itse asiassa ostamassa BenRiachin 1993 Rioja-viimeistellyn Suomi-pullotteen. Ei tämä se sama sattuisi olemaan? Jos on niin miltä tämä on maistunut vai onko vielä avaamatta? Ymmärtääkseni näitä Suomi-pulloteita on tullut BenRiachilta aiemminkin.
No voi pahemman kerran. Todella maukas kokemus olisi tullut.Meidän piti Taliskerin Stormia maistella pääsiäisenä mutta kaveri (jonka pullo oli) pudotti sen avaamattona käsistään betoniselle ajoluiskalle...no saatiin sentään hajut, :-)
Annankadun William K on taivaallinen.
Lagavulin Distiller's edition voisi olla aika lähellä. Oman viskihyllyni antimista toinen kuvaukseen osuva voisi olla Laphroaig Triple wood, joka on kylläkin jo paljon savuisempi eikä ihan niin pehmeä, vaikka en sitä mitenkään tosikkomaiseksikaan menisi kutsumaan (vrt. vaikka Bruichladdien 12yo).
Myös Teerenpelin Kaskeen voi liittää tuon saman kuvauksen creme brule jälkimausta. Melko imelää tavaraa. Ilmeisesti ei kuitenkaan puhuta samasta viskistä?Mielestäni todella hyvä "karkkiviski". Odotan mielenkiinnolla Teerenpelin tuotteita lähivuosina.
Onkos täällä muita ko. viskiä maistelleita ja jos on, niin miten te kuvailisitte tuota?
Myös Teerenpelin Kaskeen voi liittää tuon saman kuvauksen creme brule jälkimausta. Melko imelää tavaraa. Ilmeisesti ei kuitenkaan puhuta samasta viskistä?