sonnychiba
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät
Paddy on ok kieltämättä...Tällä hetkellä lasissa Clontarfia (Irlantilaista tietenkin).
^^Bourboneissa on omat hyvät puolensa, makeus plussaa. Menee liukkaasti alas jäillä tai vissyllä jatkettuna. Pääsääntöisesti tulee juotua irlantilaisia viskejä, Powers gold label suosittelen kaikille...
Siinä tapauksessa kuulun vähemmistöön. En tosin ole tuota väitettä ikinä ennen kuullut. En tietenkään ole ikinä maistanut hyvää bourbonia. Jotain jimbeameja ja fourrosesia maistoin joskus enkä pitänyt tippaakaan. Avoin, kun mieleltäni olen, varsinkin alkoholin suhteen, niin jos on ehdottaa jotain laadukasta bourbonia, voisin ehkä jopa maistaa.Irkkudiggarit yleensä tykkää Bourbobneistakin. Makeusfaktori on samantyyppinen. Skottijuojat ei taas kauheasti bourboneja arvosta, lähinnä juuri makeuden takia.. Speysideläiset enemmän, saarelaiset vähemmän...
Mulle kolahtaa kyllä hyvä Kentuckyläinen, vaikka irkkujen perään en sitten taas oikein ole...
En tietenkään ole ikinä maistanut hyvää bourbonia. Jotain jimbeameja ja fourrosesia maistoin joskus enkä pitänyt tippaakaan. Avoin, kun mieleltäni olen, varsinkin alkoholin suhteen, niin jos on ehdottaa jotain laadukasta bourbonia, voisin ehkä jopa maistaa.
Siinä tapauksessa kuulun vähemmistöön. En tosin ole tuota väitettä ikinä ennen kuullut. En tietenkään ole ikinä maistanut hyvää bourbonia. Jotain jimbeameja ja fourrosesia maistoin joskus enkä pitänyt tippaakaan. Avoin, kun mieleltäni olen, varsinkin alkoholin suhteen, niin jos on ehdottaa jotain laadukasta bourbonia, voisin ehkä jopa maistaa.
Tai sitten se johtuu siitä, että tykkään skottilaisistakin ihan yhtä paljon. Viime aikoina vaan irkkulainen pehmeys on vienyt voiton.
Yleensä jenkkiviskit ovat olleet kauheita kokemuksia, mutta suosittelen kokeilemaan Evan Williams Single Barrel Vintagea, etenkin vm. 2000 on erinomainen verrattuna moniin muihin meren takaisiin vaihtoehtoihin.Ehdotuksia mitä kannattaisi kokeilla, jotta joku löytyisi?
greatLeon listaa lukiessa tuli mieleen sellainen kysymys, että kuinka tykkäätte availla pulloja? En tiedä, että olenko vain niin amatööri, koska mielestäni tuntuu siltä että lukuisien pullojen availu on tuhlailua. Esimerkiksi nimeltä mainitsematon hyvä scotttilainen single malt pilaantui parissa kuukaudessa mielestäni. Parhauttahan se on juuri avattuna, vai kuinka?
No tuo ei vakuuta vielä minua. Uskon, että tuo Glenfiddich on niin hyvää ettei yksi vuosi siihen tee paljoa. Parasta viskiä, mitä olen omalla rahalla ostanut on juurikin Glenfiddishin 15-vuotias single malt. Tosin sen vanhentumista ei testattu läheskään vuotta.Kyllä tuo 12v Glenfiddichin Single malt mikä tänään avattiin lähes vuoden tauon jälkeen edelleen hirveän hyvälle maistui. Tämä versiohan on ihan korkki korkilla eli voi vaikuttaa säilyvyyteenkin jonkin verran.
Mun mielestä se on karvasmanteli. Kai se on joku luonnon keino ilmaista, että älä juo syanidia. En muuten saanut kiksejä ryestäkään, kun kerran maistoin.Itse en myöskään ole maistanut ja toki haluaisin sellaisen löytää. Jokainen Bourbon on tuonut tähän mennessään mukana vain epämiellyttävän maun, suurin osa jopa orastavan oksennusrefleksin. En oikein osaa sanoa mikä ominaismaku niissä on, joka ei yhtään satu omaan hermoon vaan joku noissa tökkii.
Miettikää tilannetta. Islayn viski. Viskeistä tietävät, että ne ovat hyviä viskejä.
Otetaan useampi Islayn viski. Sekoitetaan ne keskenään. Saadaan blended malt.
greatLeon listaa lukiessa tuli mieleen sellainen kysymys, että kuinka tykkäätte availla pulloja? En tiedä, että olenko vain niin amatööri, koska mielestäni tuntuu siltä että lukuisien pullojen availu on tuhlailua. Esimerkiksi nimeltä mainitsematon hyvä scotttilainen single malt pilaantui parissa kuukaudessa mielestäni. Parhauttahan se on juuri avattuna, vai kuinka?
Laphroaig 12yo on todettu turhan tunkkaiseksi omaan makuun. Moni tätä kehuu, mutta itselleni ei oikein tahdo soveltua.
Laphroaig 12yo
.. ..
Cardhu 15yo.
Nyt tuli sitten ostettua tuo paljon kehuttu Glenfiddichin 15yo single malt.
Sää nähdä raaskiiko vielä uutenavuotena korkata vai pitäisikö jättää odottelemaan suotuisampia hetkiä.
Jos on pakko saada halvat kännit ilman makuelämyksiä, niin viskit ei ole oikea valinta.
Jep, viskiä pitäisi ottaa se muutama sentti kerrallaan ja fiilistellä sen maun mukana. Eilen käytin viskiä väärin kun join sitä humalaan ja kohteena oli Jim Beam White label. Hyvin erilaiset kännithän sillä saa kuin jollain kaljanlitkulla.