Virvoitusjuomaketju sinisen Pepsin inspiroimana

  • 150 321
  • 831

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Kuulin huhua Pepsiin lisätystä makeutusaineesta ja näköjään aihe on kuumaa valuuttaa myös täällä. Itse juon harvoin nykyisin limonadeja varsinkaan talvisin, mutta yleensä jos jotain tarttuu niin se on joko Cola Zero tai Pepsi Max. Parempiahan on saatavilla toki ja jos ei välittäisi terveydestä yhtään niin varmaan joka päivä tulisi litkittyä jotain Dr.Pepperiä tai Coca Cola Vaniljaa ihan sokerikamana.
Itse en kuitenkaan ole kokenut, että nämä makeutusaine limut mitenkään hirveästi aitoja versioitaan huonompia olisivat, vaikka toki jonkun verran sitä ovat. Onkohan tämä uusi Pepsi nyt periaatteessa sama asia kuin jokunen vuosi sitten myynnissä ollut Pepsi Next? Pepsi Next lienee jonkinlainen betaversio, jonka myyntiin tullessa Pepsi jo tiedosti, kuinka tulee tuhoamaan originaalin juomansa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että kaikki sokerilliset on varsin äklömakeita ja suuhun jää ikävä sokeriliman tunne. Max ja sokeriton Jaffa ovat ykköset, mutta kyllä myös esim Sprite menee sokerittomana aivan ok. Zero on se kauhein, mutta sekin toki parempi kuin sokerillinen kokis.
Tuota "sokeriliman" tunnetta ovat muutkin sokerittomiin ihastuneet joskus tuoneet esille, enkä itse ymmärrä mistä tässä puhutaan. Juon nykyään 95% sokerittomia, eli olen niihin tottunut erittäin vahvasti, mutta silti sokerilimsoista ei jää mitään epämiellyttäviä tuntemuksia, vaan päinvastoin joisin edelleen sokerillisia, jos sokeri ei olisi niin epäterveellistä.

Ihmettelen myös tuota näkemystä, että sokerilimsat ovat "äklömakeita", kun omasta mielestäni sokerilimsojen makeus on juuri sopivalla tasolla, jonka vuoksi maku on yleensä raikas, eikä ollenkaan liian makea. Sokerittomissa taas makeutusaineet puskevat herkästi läpi, jolloin tulee se äklömakean tunne - etenkin kun makeusaineiden oma maku on aika hirveä verrattuna sokerin makuun.

Mutta se on jännä, että miten jotkut tottuvat sokerittomiin niin ettei sokerilliset enää maistu, mutta toiset - kuten minä - juovat yhtälailla lähes pelkästään sokerittomia, mutta eivät totu niihin koskaan niin paljoa, että sokeriton alkaisi maistumaan paremmalta. Sokerittomat eivät omasta mielestäni ole lähellekään niin hyviä kuin sokeripitoiset, eikä tämä mielipide ole muuttunut vuosien varrella lainkaan, vaikka sokerilliset ovat jääneet sivuun lähes kokonaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Itse olen aivan varma, että pidemmän päälle noiden sokeriversioiden juominen on terveellisempää, kuin myrkyillä keinomakeutettujen. Mielestäni myöskään ihmisen ei tulisi juoda niin paljon limua ylipäätään, että siitä aiheutuisi jotain terveydellistä ongelmaa, jos se nautitaan sokerisena versiona. Samoin energiajuomat. Jotenkin kummallista, että aikuiset eivät saa kakaroitaan kuriin ja tuolla Alepan kulmalla pyörii pikkupoikia käsissään valtavat tölkit jotain halvinta energiajuoman paskaa. Joisivat edes kaljaa, niin ymmärtäisin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen aivan varma, että pidemmän päälle noiden sokeriversioiden juominen on terveellisempää, kuin myrkyillä keinomakeutettujen. Mielestäni myöskään ihmisen ei tulisi juoda niin paljon limua ylipäätään, että siitä aiheutuisi jotain terveydellistä ongelmaa, jos se nautitaan sokerisena versiona. Samoin energiajuomat. Jotenkin kummallista, että aikuiset eivät saa kakaroitaan kuriin ja tuolla Alepan kulmalla pyörii pikkupoikia käsissään valtavat tölkit jotain halvinta energiajuoman paskaa. Joisivat edes kaljaa, niin ymmärtäisin.
Tämä on sitä vanhan kansan ajattelua. Sokeria ei ole pidetty millään tavoin vaarallisena, niin on vaikea ajatella, että sokeri on itseasiassa pahemman luokan myrkkyä. Toki aika monet aineet ovat liiallisesti nautittuna myrkyllisiä, mutta silti ihminen hakee nautintoa sieltä mistä sitä saa. Jos on joku vähemmän vaarallinen vaihtoehto olemassa, niin parempi sitten vaihtaa siihen. Taitavat tutkimukset aika yksiselitteisesti osoittaa, että virvoitusjuomissa sokeri on se vaarallisin makeutukseen käytettävä aine.

Joskus tuntuu, että sokerillisten tai jopa sokerittomien virvoitusjuomien juomista pidetään suurempana pahana kuin päihteiden käyttöä, koska päihteet ovat itselle ymmärrettävämpi pahe (kuten lainaamani viesti osoittaa). Objektiivisesti katsottuna virvoitusjuomat ovat lopulta aika mitätön pahe moniin muihin verrattuna. Taitaa runsas kahvin juominenkin olla suurempi pahe, jos sitä ei juo mustana. Ihan siis terveydellisistä näkökulmista katsottuna.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Taitaa runsas kahvin juominenkin olla suurempi pahe, jos sitä ei juo mustana. Ihan siis terveydellisistä näkökulmista katsottuna.
Kahvilla on kyllä enemmän terveydellisiä vaikutuksia kuin haitallisia, mutta kuten kaikkea sitäkin voi juoda liikaa.

Sokerista ja makeutusaineista samaa mieltä. Kun välillä juon limua suosin sokerittomia kun muutenkin tulee sokeria ja hiilareita nautittua liikaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kahvilla on kyllä enemmän terveydellisiä vaikutuksia kuin haitallisia, mutta kuten kaikkea sitäkin voi juoda liikaa.
Kuten sanoin, jos sitä ei juo mustana. Musta kahvi on kyllä pääosin terveellistä, mutta aika iso osa kahvin suurkuluttajista ei juo kahviaan mustana.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuten sanoin, jos sitä ei juo mustana. Musta kahvi on kyllä pääosin terveellistä, mutta aika iso osa kahvin suurkuluttajista ei juo kahviaan mustana.
No juu totta! jos vetää pari lattea päivässä, niin siinä on kyllä mukavat extrakalorit joka päivä. :) Tai tosiaan käyttää sokeria sekä kermaa.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen varmaan tuhonnut makuhermoni kun Siti cola maistuu colajuomista parhaalta. Colajuomat toki yleisesti aikamoista kuraa. Siti jaffa myös hyvää vaikka se häviää maussa aidolle tavaralle. Elämän suurimpia nautintoja, lauantaisauna ja kylmä Hartwall Jaffa. Voi juku.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tämä on sitä vanhan kansan ajattelua. Sokeria ei ole pidetty millään tavoin vaarallisena, niin on vaikea ajatella, että sokeri on itseasiassa pahemman luokan myrkkyä. Toki aika monet aineet ovat liiallisesti nautittuna myrkyllisiä, mutta silti ihminen hakee nautintoa sieltä mistä sitä saa. Jos on joku vähemmän vaarallinen vaihtoehto olemassa, niin parempi sitten vaihtaa siihen. Taitavat tutkimukset aika yksiselitteisesti osoittaa, että virvoitusjuomissa sokeri on se vaarallisin makeutukseen käytettävä aine.

Joskus tuntuu, että sokerin tai jopa sokerittomien virvoitusjuomien juomista pidetään suurempana pahana kuin päihteiden käyttöä, koska päihteet ovat itselle ymmärrettävämpi pahe (kuten lainaamani viesti osoittaa). Objektiivisesti katsottuna virvoitusjuomat ovat lopulta aika mitätön pahe moniin muihin verrattuna. Taitaa runsas kahvin juominenkin olla suurempi pahe, jos sitä ei juo mustana. Ihan siis terveydellisistä näkökulmista katsottuna.
En tiedä onko vanhan kansan ajattelua, tiedostan kyllä sokerin huonot puolet, mutta se mikä nykyajasta puuttuu, on kohtuus. Tähän juuri viittasin tällä, että minkä takia ylipäätään pitää juoda ihan helvetisti virvoitusjuomia. Omasta mielestäni se ei ole sellainen elintarvike, mitä pitäisi juoda joka päivä. Sama juttu esim. suolan ja rasvan kanssa. Kohtuudella. Nämä kaikki nykyään melkein pannassa olevat kamaluudet, aivan mahdollisia normaalissa, terveellisessä ruokavaliossa, kunhan nauttii kohtuudella. Nykymaailma ei suosi minkäänlaista itsehillintää. Sitten se vanhan kansan osuus: lapsena sain limsaa muistaakseni lauantaisin, ehkä joskus perjantaisin. Ja karkkia lauantaisin. Mun mielestäni se oli ihan hyvä. Mutta nykyään pitää saada heti kaikki ja paljon.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse olen aivan varma, että pidemmän päälle noiden sokeriversioiden juominen on terveellisempää, kuin myrkyillä keinomakeutettujen. Mielestäni myöskään ihmisen ei tulisi juoda niin paljon limua ylipäätään, että siitä aiheutuisi jotain terveydellistä ongelmaa, jos se nautitaan sokerisena versiona. Samoin energiajuomat. Jotenkin kummallista, että aikuiset eivät saa kakaroitaan kuriin ja tuolla Alepan kulmalla pyörii pikkupoikia käsissään valtavat tölkit jotain halvinta energiajuoman paskaa. Joisivat edes kaljaa, niin ymmärtäisin.
Jotenkin niin se menee että jos rotalle juotetaan 16 litraa asprtaamilimua joka päivä, niin sille tulee vuoden päästä syöpä. Jos toiselle rotalle juotetaan 16 litraa sokerilimua joka päivä, niin se kuolee kuukauden kohdalla liikalihavuuteen ym.
Ei ole varmaan ketään joka kiistäisi sen, että kannattaisi vaan juoda vettä. Sitäkin voi juoda liikaa ja siihen kuolee. KOhtuus on hankala asia nykyihmiselle.

Energiajuomia en itse tajua ollenkaan, mutta toisaalta, jos kahvia vaan on tarjolla, niin kyllä yhden pannullisen voin juoda. Mutta siis on ne energiajuomat niin kammottovan makuisia, ja miksi kukaan haluaisi sellaiset tykytykset, vai sanotaanko niitä pärinäksi. SIllä tavalla tuostakin on tullut jo normaalia, että näin juuri mainoksen jostan uudesta energiajuomasta, jossa oli aitoja marjoja ym, mutta juomaan oli kuitenkin saatu "tuttu energiajuoman maku". Siis että jollekin se maku on positiivinen juttu.

Kahvilla on kyllä enemmän terveydellisiä vaikutuksia kuin haitallisia, mutta kuten kaikkea sitäkin voi juoda liikaa.
Tästä tuli mieleeni vanha vitsi maininnasta tuoteselosteessa:
"Tuotteella on lukuisia tutkittuja terveysvaikutuksia*" ja sitten pienellä präntillä jossain alakulmassa: "*negatiivisia".
Tuossa on jopa sikäli vähän totuutta mukana, että virallinen määritelmä terveysväitteelle ei taida vaatia että se väite olisi positiivinen, toisin kuin ravintoväitteillä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jotenkin niin se menee että jos rotalle juotetaan 16 litraa asprtaamilimua joka päivä, niin sille tulee vuoden päästä syöpä. Jos toiselle rotalle juotetaan 16 litraa sokerilimua joka päivä, niin se kuolee kuukauden kohdalla liikalihavuuteen ym.
Ei ole varmaan ketään joka kiistäisi sen, että kannattaisi vaan juoda vettä. Sitäkin voi juoda liikaa ja siihen kuolee. KOhtuus on hankala asia nykyihmiselle.

Jotenkin tuntuu, että sokerijuomalla on helpompi pysyä kohtuudessa, koska palaute siitä on keholla varsin välitön. On noita aspartaameja zero-colassa ja pepsi maxissa tullut sen verran hörpittyä, etteiköhän vahinko ole jo tapahtunut. Oon tässä nyt reiluun pariin kuukauteen juonut vaan yhden tölkin maxia, muttei sitä sokerilimua ole mennyt läheskään sellaiseen 3-4 tölkillistä viikossa tahtiin kuin sokerittomia ennen, pikemmin tölkki kahdessa viikossa.

Toki tuokin on suht merkityksetöntä, jos juo sitten saunassa limsan sijaan kaljan eikä vissyä.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Pidimme kavereiden kanssa joitakin vuosia sitten kokisten sokkomaisteluiltaman ja pisteytimme muistaakseni 10 eri tuotetta, joista 5 erilaisia light-versioita. Taustana sen verran, että mun mielestä kaikki keinomakeutettu maistuu pahalle ja normikokis on ollut mun suosikki. Limsoja kuitenkin tulee yleisesti ottaen hyvin vähän juotua.

Yritimme myös tunnistaa juomat. Pepsi Max taisi olla ainoa tunnistamani ja se oli kyllä helppo. Normikokikselle annoin toiseksi parhaat pisteet. Yllättäen sokkosuosikkini ja myös koko raadin pisteissä ylivoimainen ykkönen oli muistaakseni Rainbow cola, tai ainakin joku halpiskola se oli. Kyseisessä tuotteessa oli sokeria tavallista vähemmän ja lisäkis keinomakeutusainetta. Nyt kun tarkistin, niin Rainbow colassa on vain sokeria, joten joko muistan väärän tuotteen tai ovat muuttaneet reseptiä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä onko vanhan kansan ajattelua, tiedostan kyllä sokerin huonot puolet, mutta se mikä nykyajasta puuttuu, on kohtuus. Tähän juuri viittasin tällä, että minkä takia ylipäätään pitää juoda ihan helvetisti virvoitusjuomia. Omasta mielestäni se ei ole sellainen elintarvike, mitä pitäisi juoda joka päivä. Sama juttu esim. suolan ja rasvan kanssa. Kohtuudella. Nämä kaikki nykyään melkein pannassa olevat kamaluudet, aivan mahdollisia normaalissa, terveellisessä ruokavaliossa, kunhan nauttii kohtuudella. Nykymaailma ei suosi minkäänlaista itsehillintää. Sitten se vanhan kansan osuus: lapsena sain limsaa muistaakseni lauantaisin, ehkä joskus perjantaisin. Ja karkkia lauantaisin. Mun mielestäni se oli ihan hyvä. Mutta nykyään pitää saada heti kaikki ja paljon.
Väitätkö siis, että elät itse täysin terveellistä elämää kaikilta osin, etkä tee koskaan mitään mikä on terveyden kannalta epäoptimaalista? Eli syöt ja juot kohtuudella ihan kaikkea? Et varmaan käytä päihteitäkään koskaan?

Itse en ymmärrä sitä, että ihmetellään miksi kenelläkin on mitäkin paheita. En minäkään ole koskaan ymmärtänyt tupakointia, mutta jokaisella tupakoijalla on siihen omat syynsä ja se on heidän oma asiansa. En myöskään ymmärrä, että joka viikonloppu pitää vetää viinaa, mutta aika moni muuten terveellistä elämää viettävä näin silti tekee. En kuitenkaan ihmettele näitä erityisemmin, koska jokaisella ihmisellä on omat paheensa ja tottumuksensa. Jokaisella on omat mieltymyksensä, eli mistä sitä hyvää oloa eri tavoin saa. Mielestäni on aika mitätön pahe, jos saa hyvää oloa juomalla jotain mikä omasta mielestä maistuu hyvältä. Etenkin, jos kyse ei ole alkoholista.

Minulle virvoitusjuoma on vain juoma muiden joukossa. Se on vaihtoehto vedelle. Ennemmin juon virvoitusjuomia siten, että nestetasapaino pysyy kunnossa, kuin jätän juomatta kokonaan, kun vesi ei aina maistu. Sokerittomat virvoitusjuomat ovat todennäköisesti paras vaihtoehto runsaaseen juomiseen heti veden jälkeen. Toki vesi olisi silti sata kertaa parempi vaihtoehto, mutta jos ei maistu niin ei maistu. Parempi on silti juoda jotain.

Eikä virvoitusjuomia tarvitse hirveästi juoda, että kannattaa vaihtaa sokerittomien puolelle, jos terveyttä haluaa edistää. Vaikka joisikin kohtuudella (mikä sitten on kohtuudella juomista kenenkin mielestä), niin on järkevää välttää sokeripitoisia, jos haluaa terveellisemmän vaihtoehdon. En toki itse elä näin, koska aika paljon nautintoa jäisi elämässä kokematta, jos jokaisen valinnan tekee aina pelkästään terveys edellä.
 
Viimeksi muokattu:

Barney

Jäsen
Yllättäen sokkosuosikkini ja myös koko raadin pisteissä ylivoimainen ykkönen oli muistaakseni Rainbow cola, tai ainakin joku halpiskola se oli. Kyseisessä tuotteessa oli sokeria tavallista vähemmän ja lisäkis keinomakeutusainetta. Nyt kun tarkistin, niin Rainbow colassa on vain sokeria, joten joko muistan väärän tuotteen tai ovat muuttaneet reseptiä.
Olisiko kyseessä voinut olla Lidlin Freeway Cola? Ei mitään hajua, että onko siinä mukana makeutusaineita, mutta se on kyllä yksi parhaista juomistani kolajuomista. Harmi, kun ei tule muuten Lidlissä asioitua, niin en ole muutamaan vuoteen tuotakaan maistanut. Hinta-laatusuhteeltaan mielestäni kuitenkin ihan ylivoimainen kolajuoma. Pitääkin varmaan ihan tuon takia nyt käydä joku päivä Lidlissä, kun tämän ketjun myötä muistin taas koko juoman olemassaolon.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisiko kyseessä voinut olla Lidlin Freeway Cola? Ei mitään hajua, että onko siinä mukana makeutusaineita, mutta se on kyllä yksi parhaista juomistani kolajuomista. Harmi, kun ei tule muuten Lidlissä asioitua, niin en ole muutamaan vuoteen tuotakaan maistanut. Hinta-laatusuhteeltaan mielestäni kuitenkin ihan ylivoimainen kolajuoma. Pitääkin varmaan ihan tuon takia nyt käydä joku päivä Lidlissä, kun tämän ketjun myötä muistin taas koko juoman olemassaolon.
Joskus nuorempana tuli juotua paljon Freeway Colaa ihan hinnan puolesta ja tykkäsin siitä silloin tosi paljon. Sitten meni muutama vuosi etten juonut ollenkaan, kunnes maistoin uudelleen, niin sehän olikin ihan hirveää kuraa. Jos siis lähdet tuota kokeilemaan nyt uudelleen, niin kannattaa varautua hieman.

Tiedä sitten olisiko resepti muuttunut jossain välissä, vai oliko kyse vain omista makutottumuksista.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Maistoin Freewayn kolalimsaa kerran, silloin kun Lidl oli juuri tullut Suomeen. Oli niin helvetin pahaa, että en varmasti enää koskaan maista pisaaraakaan. Muutenkin kaikki kolajuomat tulee suhteutettua coca-colaan, joka on selkeästi laadukkain kaikista tarjolla koskaan olleista. Mitään yhtä hyvää ei ole kertaakaan tullut vastaan, joten nykyään kieltäydyn juomasta muita kolajuomia.

Pepsin juomia en juo ollenkaan ja jos tarjolla on vain niitä, juon mieluummin vaikka vettä. Sokerillinen versio voisi kertaluontoisesti mennäkin, mutta kun siinä on niin vähän hiilihappoa. Maistuu ihan väljähtyneelle.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Kaadoin 1,5 l pullosta Pepsiä lasiin juuri ja siinä on vielä 11g/100g sokeria. Toivottavasti pysyykin sellaisena. Makeutusaineista katoin hyvän dokkarin. Siinä oli käytön haitat ja hyödyt vs. sokeri. Ja ylläri: raha on valmistajien syynä makeutusaineiden käytölle.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Väitätkö siis, että elät itse täysin terveellistä elämää kaikilta osin, etkä tee koskaan mitään mikä on terveyden kannalta epäoptimaalista? Eli syöt ja juot kohtuudella ihan kaikkea? Et varmaan käytä päihteitäkään koskaan?

Itse en ymmärrä sitä, että ihmetellään miksi kenelläkin on mitäkin paheita. En minäkään ole koskaan ymmärtänyt tupakointia, mutta jokaisella tupakoijalla on siihen omat syynsä ja se on heidän oma asiansa. En myöskään ymmärrä, että joka viikonloppu pitää vetää viinaa, mutta aika moni muuten terveellistä elämää viettävä näin silti tekee. En kuitenkaan ihmettele näitä erityisemmin, koska jokaisella ihmisellä on omat paheensa ja tottumuksensa. Jokaisella on omat mieltymyksensä, eli mistä sitä hyvää oloa eri tavoin saa. Mielestäni on aika mitätön pahe, jos saa hyvää oloa juomalla jotain mikä omasta mielestä maistuu hyvältä. Etenkin, jos kyse ei ole alkoholista.

Minulle virvoitusjuoma on vain juoma muiden joukossa. Se on vaihtoehto vedelle. Ennemmin juon virvoitusjuomia siten, että nestetasapaino pysyy kunnossa, kuin jätän juomatta kokonaan, kun vesi ei aina maistu. Sokerittomat virvoitusjuomat ovat todennäköisesti paras vaihtoehto runsaaseen juomiseen heti veden jälkeen. Toki vesi olisi silti sata kertaa parempi vaihtoehto, mutta jos ei maistu niin ei maistu. Parempi on silti juoda jotain.

Eikä virvoitusjuomia tarvitse hirveästi juoda, että kannattaa vaihtaa sokerittomien puolelle, jos terveyttä haluaa edistää. Vaikka joisikin kohtuudella (mikä sitten on kohtuudella juomista kenenkin mielestä), niin on järkevää välttää sokeripitoisia, jos haluaa terveellisemmän vaihtoehdon. En toki itse elä näin, koska aika paljon nautintoa jäisi elämässä kokematta, jos jokaisen valinnan tekee aina pelkästään terveys edellä.
En missään nimessä elä täysin terveellistä elämää, enkä muutenkaan omaa erinomaisuuttani mitenkään yritä toitottaa. Päihteitä en kyllä ole juurikaan saanut käytettyä 5-6 vuoteen, kun ei vain huvita enää. Alkoholista ei oikein irtoa mitään fiiliksiä ja kun ei ota alkoholia, ei tule edes satunnaisesti kännitupakoitua.
Itse pyrin olemaan hankkimatta minkäänlaisia kevyttuotteita. Ainoastaan ns. oikeata tavaraa. Haluan nauttia elämästä. Jos haluan virvoitusjuomia, juon hyvänmakuista, en paskan makuista. Sitä ei vaan kannata kitata hirveitä määriä. Niitä ”oikeita” tuotteita pitää vaan käyttää kohtuudella. Minun mielestäni aivan kaikkea voi vetää, oli se sitten sokeria, suolaa, rasvaa tai huumeita, kunhan muistaa kohtuuden. Kohtuuteen ei kukaan kuole. Ja ymmärrän monenlaisia paheita, mutta varsinkin aikuisten ihmisten loputon virvoitusjuomien lipittäminen on jotenkin outo ilmiö. Ja energiajuomien.
En myöskään joisi nestetasapainon ylläpitämiseen sokerittomia virvoitusjuomia, vaan vettä, kivennäisvesiä, vichyä (jossa on suolaa) ja joskus jotain urheilujuoman tapaista, jossa on elektrolyyttejä. Sinänsä ihan turhaan tästä enää vänkään, kun jokainen elää ja tekee mielensä mukaan ja hyvä niin. Itse mielummin myrkytän kehoani kerran viikossa sokerilla, kuin makeutusaineilla joka päivä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Haluan nauttia elämästä.
Niin minäkin. Ja minun kohdallani virvoitusjuomat ovat niin paljon vettä (myös kivennäisvettä) paremman makuisia, että niiden juominen tuo merkittävän määrän nautintoa jokapäiväiseen elämään.

Jos sinun kohdallasi ei ole näin, niin hieno juttu. Jokaisella ihmisellä on kuitenkin ne omat asiat mitä kautta hakee nautintoa päivittäiseen elämään. Jos se joidenkin kohdalla on virvoitusjuomat, niin en tiedä miksi se niin kauhean ihmeellistä on. Elämä on valintoja täynnä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Yritin löytää netistä ieteellistä tutkimustietoa siitä, miten koehenkilöt ovat sokkotestissä tunnistaneet juovatko Pepsiä vai Cokista. En etsinyt arvioita siitä kumpi maistuu paremmalta, näitä tutkimuksia löysin kyllä pilvin pimein.
Muutama mahdollinen Coke/Pepsi -tunnistusjuttu löytyi, mutta maksumuurin tai rekisteröitymisen takana.
Oletteko nähneet tällaisia?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Oletteko nähneet tällaisia?
Muutamia, mutta lähes poikkeuksetta niiden taustalla on jompi kumpi yhtiö. Pepsikin piti Kolmen sepän patsaalla ohikulkijoille "makutestiä", jossa sai muovikiposta lämmintä "punaista kolaa" ja sitten jääkylmän pepsi- tai pepsi max -tölkin. Sitten kerättiin vastauksia, että kumpi oli parempaa. Heh!

Kaverit järjestivät minulle kesällä makutestin, koska uhosin niin kovaan ääneen, että max maistuu lähinnä kevyesti hiilihapotetulle rotan kusesta valmistetulle etikalle zerokokiksen ollessa limsojen Dom Perignon. Laseja oli viisi. Huonoimman tunnistin heti ja se paljastui maxiksi. Jes! Myös parhaan valitsin tuota pikaa, se oli kuin olikin kokis zeroa. Loput olivat max lirauksella zeroa, zero lirauksella maxia ja joku mallia laitilan cola.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Harvemmin tulee juotua nykyisin limua muuten kuin roskaruoan kanssa. Yleisenä kommenttina täällä vireillä olevaan aiheeseen haluan kuitenkin sanoa, että mielestäni nykytrendi, missä sokeri korvataan limuissa keinotekoisilla makeutusaineilla on aivan hanurista. Ne makeutusaineet kun on loppupeleissä liikaa nautittuna potentiaalisesti vaarallisempia kuin sokeri. Ja maistuvat esanssille.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kaverit järjestivät minulle kesällä makutestin, koska uhosin niin kovaan ääneen, että max maistuu lähinnä kevyesti hiilihapotetulle rotan kusesta valmistetulle etikalle zerokokiksen ollessa limsojen Dom Perignon. Laseja oli viisi. Huonoimman tunnistin heti ja se paljastui maxiksi. Jes! Myös parhaan valitsin tuota pikaa, se oli kuin olikin kokis zeroa. Loput olivat max lirauksella zeroa, zero lirauksella maxia ja joku mallia laitilan cola.
Tuli ostettua tarjouksesta korillinen Coke Zero Sugar "uusi maku" limsaa. Punainen etiketti, mustat kirjaimet.
Tämä on tosiaankin paljon paremman makuista kuin mustaetikettinen Zero Coke, josta en tykännyt. Voisin ostaa toisenkin kerran, vaikka Pepsi Maxista en vielä luovukaan
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Tuli ostettua tarjouksesta korillinen Coke Zero Sugar "uusi maku" limsaa. Punainen etiketti, mustat kirjaimet.
Tämä on tosiaankin paljon paremman makuista kuin mustaetikettinen Zero Coke, josta en tykännyt. Voisin ostaa toisenkin kerran, vaikka Pepsi Maxista en vielä luovukaan
En ymmärrä ihmisiä jotka huomaa näissä yhtään mitään eroavaisuuksia
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös