Virtuaaliystävät

  • 1 689
  • 12

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellaista tässä rupesin yövuorossa miettimään, että kuinkakohan monella jatkoaikalaisella on ihan oikeita virtuaaliystäviä. Siis sellaisia, joita voi jo väittää jonkin verran tuntavansa ja ehkä on joskus tavannutkin. Ja nyt lasketaan vaan ne, jotka on tavannut virtuualimaailmojen kiehtovissa vesissä kaikilla mahdollisilla areenoilla.

Itselläni ei ole yhtään varsinaista virtuaaliystävää, vaikka osallistun aktiivisesti keskusteluihin jos jonkinlaisilla areenoilla. Hauska olisi tietää miten muilla on.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No, onhan tuolla #jatkoajassa muutamiakin ns. "virtuaaliystäviä".
Heistä olen kyllä tavannut ainoastaan Tommyn.

Virtuaaliystävissä ei ole mitään vikaa, varsinkin #jatkoajassa on huikeeta porukkaa, tärkeintä on kait että on muitakin ystäviä kuin virtuaaliystäviä.

Mitään nimiä mainitsematta, voin myös sanoa että olen tutustuttanut erään erittäin hyvän ystäväni, ja erään jatkoaikalaisen nimenomaan netin kautta, ja nykyään he seurustelevat!:D
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Itselläni ei ole yhtään varsinaista virtuaaliystävää. Ircistä niitä ehkä voisi saada. Monet kaverini irccaavat ja näyttäisi olevan paljon virtuaalifrendejä. Ehkä pitäisi hankkia irc, mutta vaarana on menettää "oikea" elämä ja tulla todelliseksi no-lifeksi, ja sen jälkeen soi Saur(on)in puhelin Yölinjalla.
 

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Tapasin joskus chatissa "virtuaaliystävän", nyt olemme seurusteleet noin 3 vuotta yhdessä IRL. Ensi tapaaminen oli uskomattoman jännä tilanne, omat mielikuvat sekä toisen kertomat kuvailut itsestään vain neuvoina.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Onhan heitä (virtuaalituttavia) kertynyt ja muutaman olen tavannutkin. Ihan normaaleilta ihmisiltä vaikuttavat, vaikka juttujen perusteella kuvittelin aivan muuta..:D Muutama virtuaaliystävä pitäisi vielä tavata tässä kesän/alkusyksyn aikana, saa nähdä, mitä tuleman pitää..
 

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Löytyy muutama virtuaaliystävä ja olen osan tavannutkin mutta nykyään harkitsen tarkaan että kannattaako aina välttämättä tavata.

Joissakin tapauksissa se tapaaminen saattaa pilata kaiken. Se lumous haihtuu ja eikä sit enää sen jälkeen juurikaan pidetä yhteyttä. Mielestäni virtuaaliystävien idea on juuri se että ei ole toista koskaan nähnyt eikä tiedä hänestä muuta kuin mitä on chattaillessa saanut tietää. Se on jollain tavalla jännittävää.

No, onhan niitä tapauksia myös että tapaaminen on kannattanut...jotkut ovat löytäneet toisensa juuri chatin kautta. Itselleni ei tällaista onnenpotkua ole käynyt, eikä nyt kyllä tarvitsekaan, mutta onneksi toisille on on.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Yksi on. Nimenomaan Jatkoajassakin oleva henkilö on kyseessä. Luonnollisesti "ensitapaaminen" tapahtui legendaarisen Kiekkopesän aikoina ja näihin päiviin asti on ollut yhteydenpitoa - virtuaalisesti. Mitään tapaamisia ei ole ollut, eikä tule olemaakaan. Miksi pitäisi, olemmehan vain virtuaaliystäviä ;)



edit: Perhana, totta tosiaan. Pitää antaa maininta kaikille Wanhassa viihtyneille. Totta kai heidät pitää laskea virtuaalikavereiksi - vai oikein Wirtuaali. Ja ryyppykavereiksi :D Tänään taas, eks je?
 
Viimeksi muokattu:

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Etenkin tuolta Kiekkopesän Wanhan-baarin kautta on tullut vuosien varrella monia näillä palstoilla vaikuttavia virtuaaliystäviä kuten Vakio, Gags, Reds, Oiva, Cougar, Gellner, Noose, StevieY, bystander, Flonaldo, Muksu, Rööri, TM, axe, Reffi, TseiTsei, Arnold, pale, B1, Power jne.jne. joiden kanssa ollaan juopoteltu ja turistu ilta jos toinenkin. Osa on nähty livenäkin, osaa ei.
Näin heteromiehenä en kuitenkaan ole pettynyt vielä kehenkään niistäkään joita olen nähnyt, vaikkei nuo tapaamiset ole mihinkään rakkaussuhteeseen johtaneet ;)
 

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Onhan noita virtuaalikavereita useempiakin. Lähinnä se on tuollaista sähköpostin vaihtoa ja tekstiviestin heittelyä, joskus puhelimessa puhumistakin jopa... Muutamia olen tavannut, ja näistä on muodostunut aina vain parempia ja parempia ystävyyssuhteita. Sinänsä ihmettelen, kun monet valittavat virtuaalikavereiden aitoudesta - eipä mulla tähän asti ainakaan mitään ongelmia ole tuon suhteen ollut.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onhan noita muutamia joita voisi sellaisiksi "virtuaalifrendeiksi" luonnehtia. Ei niinkään täältä jatkoajasta, mutta muuten on. En nyt välttämättä menisi vertailemaan ns. "oikeita" frendejä ja näitä "virtuaali" kamuja. Yleensä lähtökohdat ovat vähän erilaisia näissä tutustumistavoissa. Sitä kuitenkin pidän mahdollisena että nämä kaukokaverit voivat tulla ihan real-life tutuiksikin ja kuten jotkut mainitsivat niin tulevan siippansakin voi jopa sitä kautta löytää. Nykyaikana tietotekniikka onneksi mahdollistaa helpommin tutustumisen kauempanakin oleviin ihmisiin ja erityisesti saman henkiseen porukkaan, jota voi toisinaan olla vaikea löytää varsinkin pienemmällä paikkakunnalla.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Juu onhan niitä jokunen myös täällä.

Ainakin nyt tuo Miken mainitsema baarin porukka tulee äkkiseltään mieleen ja #jatkoajalla vaikuttavat ihmiset.

Joitakin on tullut nähtyä, suurinta osaa ei.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulla on muutama virtuaaliystävä, joista kolme olen tavannut. Tapaamiset ovat olleet pääosin onnistuneita, ja yhden kanssa ollaan sitten treffattu pariinkin otteeseen. Aivan ystävinä kuitenkin. Ehkä parasta virtuaaliystävääni, jonka kanssa olen jutellut jo useamman kuukauden ajan, en ole tavannut, enkä ainakaan toistaiseksi edes halua. Diamond sanoikin jo sen syyn, miksi en tapaamista halua, pelkään, että lumous haihtuisi. Onneksi tämä ystävä on kuitenkin ollut samoilla linjoilla, ja olemme sopineet, että ehkä joskus näemme, tai sitten emme. Asiasta ei ole otettu mitään "stressiä".

Omasta mielestäni virtuaaliystävät ovat todella mukavia, kunhan tosiaan pitää sitten huolen siitä, etteivät ne "elävän elämän" ihmissuhteet ala kärsimään siksi, että kaikki päivät kuluisivat vain tietokoneen edessä. Itselläni ei onneksi ole niin käynyt, eikä sitä vaaraa omalla kohdallani periaatteessa edes ole. Netissä liikkuessa on kuitenkin tullut huomattua joitain ihmisiä, jotka tuntuvat vain istuvan koneen ääressä kaikki päivät, aivan kuin heillä ei olisi mitään muuta elämää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös