Itselleni herää vain yksi kysymys koko virkamieskatsoja-termiä käytettäessä, miksi täysi-ikäisen ihmisen pitäisi alkaa vouhottamaan päättömästi jääkiekko-ottelussa. Itse olen siellä seuraamassa ottelua ja kannattamani seuran pelaajien suorituksia. En minä viitsi alkaa huutelemaan typeryyksiä ja turhuuksia kentälle, enhän minä vapaa-ajallanikaan tai töissä tee semmoista, joten miksi pitäisi tehdä moista kiekko-ottelussakaan. Se, että hankkii lipun otteluun, ei kaiketi edelleytä idioottimaista käytöstä (vrt homer simpsonin kanta :) )
Sekään, että joku vaahtoaa koko ottelun tuomarin virheille ja vastustajan tekemiselle, ei mielestäni tee kenestäkään suurempaa tai parempaa fania, vaikka osa kannattajista niin saattaa luullakin. Jokainen voi sisäisesti määritellä itselleen miten kova fani on, ja muilla ei liene asiaan nokan koputtamista, eriäviä mielipiteitä toki voi olla, mutta tieteellisen mittausmenetelmän puuttuessa absoluuttisia totuuksia ei oikein voi olla. Omasta mielestään "glory hunter" voi olla ihan yhtä kova fani kuin syntymästään asti joukkueensa mainosvaatteisiin pukeutunut lajin himoseuraajakin, vaikkei tuota aina haluta tunnustaa. Omasta mielestäni ihminen joko kannattaa tai ei kannata joukkuetta, ja itse kukin voi määritellä faniutensa syvyyden. Ainkaan toistaiseksi minulle on turha tulla sanomaan että joku toinen on kovempi fani kuin minä, ihmisillä on vain erilaisia tapoja ilmaista asioitaan...
Tokihan joillain katsojilla on tunnetilat äärimmäisyyteen kiristettynä, heille kun jokainen peli saattaa olla lähellä elämän tarkoistusta. Silti ihmettelen joidenkin päähänpinttymää siitä että kaikkien pitäisi olla samanlaisia kuin he, ajatella kiekosta kuin he ja käyttäytyä otteluissa kuin, tai muuten he eivät ansaitse mahdollisuutta seurata oman suosikkijoukkeensa esityksiä.
Omasta mielestäni itse kukin voisi keskittyä seuraamaan ottelua ja kannustamaan suosikkejaa valitsemallaa tavalla, niissä rajoin missä oma käytös ei häiritse muita - ja ymmärtämään että kaikki eivät halua olla samanlaisia kuin sinä...