Jäkishöntsä
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Kovaa tekstiä, mutta valitettavasti melko lailla koko totuus. Villellä itsellään on varmasti ollut kovat odotukset tekemisestään valmennuksen parissa, mutta eipä se vaan realisoidu nopeana kiekollisena ja oivaltavana pelinä jalkavilla pelaajilla, joka on nykypelaamisen perusmalli.Villehän on seurahistorian paskin valmentaja. Ei tästä ole mitään epäselvyyttä. Peltosen aikakaudella ei ole tapahtunut yhtään mitään hyvää, ei mitään. Joo ehkä pelaajat viihtyy, mutta mitä väliä sillä on, kun se ei konkretisoidu tuloksena. Se kiva valmentaja pelaajien mielestä ei välttämättä ole se paras valmentaja kuten on nähty. Ihan samalla tavalla me tykätään löysistä esimiehistä duunissa, kun ei juuri tarvitde tehdä mitään tai on ihan sama miten asiat tehdään. Onko tämä sitten isossa kuvassa firman etu? No ei.
Mä en urheilutoimenjohtajana päästäisi Villeä enää mihinkään hommiin HIFK:ssa varsinkaan lähellekään mitään valmennuspestiä edes junnuissa. Sieltä tulisikin aika surkeita ikäluokkia, jos Villen kaltainen huumorikoutsi päästettäisiin pilaamaan junnut. Villen valmennusurahan päättyy todennäköisesti tämän pestin jälkeen. Yksinkertaisesti kukaan ei halua palkata Villeä, ainakaan Euroopan kärkisarjoissa. Ville pääseekin kunniakkaasti listalle ”kaikkien aikojen huonoimmat Liigakoutsit”. Mulle Ville ei ole edes minkääntason HIFK-legenda, ei todellakaan. Jokerikapteeni se on mun silmissä.
Peltosen peluuttama "möyrintälätkä" on ollut vastakohta sille mihin suuntaan jääkiekon evoluutio on menossa eli armottoman vanhanaikaista kiekkoa. Enkä tosiaan päästäisi Peltosta edes pilaamaan junnuja, korkeintaan opettamaan luistelukoululaisille luistelua.
Peltosen valmentajaura päättyy näillä näkymin HIFK:ssa ja se on myös hänen itsensä kannalta parasta ymmärtää. HIFK:n seurajohtajana ostaisin hänet ulos jo tänä keväänä kahden vuoden typerästä jatkosopparista huolimatta. Kaksi vuotta lisää möyrintälätkää käy jo aivan liikaa kannattajien henkisen mielenterveyden ja sydämen päälle sekä karkottaa ykkössponssit pois.