@LukkoUkko79 Eiköhän tässä mene vielä ainakin viikko saunoessa ja kahvitellessa, joten relax vaan.
Jaan monia ajatuksistasi. En ehkä itse sanoisi, että Laten potkut oli virhe, koska ne tapahtuivat heikomman tuloksellisen jakson jälkeen ja joukkueen takalukko tuntui tuosta aukeavan. Itse olisin antanut potkut jo edeltävän kauden päätteeksi.Ihan käsittämätöntä, että itsestä tuntuu tässä vaiheessa jo, että Laten potkut oli virhe! Se kertokoon aika paljon, miten syvällä tämän Havun kanssa ollaan. Eihän Laten kanssa oltu kertaakaan näin saatanan sekasin vaan lähinnäkin takalukossa liika kontrollin kanssa eli pelikirja oli, mutta siitä ei uskallettu vaan poiketa. Havu lähti todella takki auki kauteen ja tämä maksaa valtavan kovaa hintaa nyt! Pelikirja kuitenkin edustaa niitä arvoja, millä pelataan ja mistä ei tingitä tippaakaan. Kärpiltä puuttuu pelin aakkoset ja tuki, mihin voidaan aina palata. Nyt ollaan vasta menossa sitä kohti eli prosessi on harjoituspelien tasolla tällä hetkellä. Tämä on aivan kauhia kilpailuetu muille ja valmennuksellisesti megalomaaninen VIRHE. En ymmärrä, miten näin huonosti ollaan voitu edes valmentaa. Viime kausi antoi aivan vääränlaisen signaalin valmennuksesta ihan kaikille ja luulenpa, että pelikirja pidettiin samana, mutta ainoastaan vapautettiin pelaajat kahleista. Tällä kaudella kaikki on tuhannen pillun päreinä! Onkohan huonoin valmentaja Kärppä2000-liigahistoriassa? Ainakin virheet on silmin nähtävät ja koko uskottavuus on menetetty. Pelkkä vitsi tuli siitä "siitä minulla on tehtaan takuu!" eli viimeinenkin Bluffi paljastui. Pokeritermein kyllä nyt on kortit pelattu ja käsi osoittautui aivan täydeksi sudeksi. Aivan liian kauan tätä on jo katottukin.
E: Mitään valon tuikettakaan en näe enää Havun kanssa tässä touhussa, seuraavaksi täytyy laittaa paine jo toimistolle ja isosti jos ei tapahdu. Onneksi siellä JJ PJ:nä :)
@Angelo Bronte:a lainatakseni, maailman pienin viulu soi, kun +100k palkalla oleva toimihenkilö kengitään tehtävästään surkeiden tulosten vuoksi. Saa vielä öllötellä vaikka Espanjan hiekkarannoilla 1,5 vuotta tästä eteenpäin sopimuksen puitteissa.Potkut on aina myös surullinen asia kun sitä inhimillisestä puolen katsoo. Havu on kiekkomies henkeen ja vereen, kuten sanonta kuuluu, mutta nyt on vaan totuus tullut vastaan. Kun ei riitä, niin ei riitä.
Minustakin kenkäuutiset olisi Mäntymaan itsensäkin kannalta hyvä uutinen. Ei tarvisi enää kärvistellä tuossa toivottomalta näyttävässä tilanteessa Kärppien päävalmentajana, saa halutessaan ottaa hieman etäisyyttä valmentamiseen Kärppien piikkiin ja rauhassa miettiä seuraavaa liikettä urallaan.@Angelo Bronte:a lainatakseni, maailman pienin viulu soi, kun +100k palkalla oleva toimihenkilö kengitään tehtävästään surkeiden tulosten vuoksi. Saa vielä öllötellä vaikka Espanjan hiekkarannoilla 1,5 vuotta tästä eteenpäin sopimuksen puitteissa.
Mistä meidän kuuluisi olla surullisia? Minä korkkaan henkilökohtaisesti kaljan, oli työaika tai ei, kun kenkäuutiset tulee. Kyllä hän aivan varmasti oletettuna tolkun ihmisenä ymmärtää, että nyt oli liian iso pala haukattavaksi.
Minusta vaikutti siltä, että viime kauden muutoksen avaintekijä oli nimenomaan Marjamäen persoonan poistuminen joukkueesta. Sen jälkeen ilmapiiri vapautui ja se Marjamäen harjoituttama peli alkoikin toimia. Eli paradoksaalisesti Marjamäen kausien parasta peliä nähtiin sen jälkeen kun Late itse ei ollut enää paikalla. Eihän Mäntymaa sitä peliä yhtäkkiä siinä miksikään muuttanut, hölläsi vain vähän suitsia. Ja Manner toi sitten myöhemmin keväällä vähän omia juttujaan päälle.Toisaalta Marjamäen vapautus tehtävistään ei varmaan ollut tuossa se ainoa vaikuttava asia, vaan myös Mannerin liittyminen valmennustiimiin myöhemmin ja esimerkiksi Tomi Karhusen upea paluu kaukaloihin vaikuttivat positiivisesti omalta osaltaan. Olisi mielenkiintoista kurkistaa sellaiseen vaihtoehtoiseen todellisuuteen, jossa Manner olisi tullut Marjamäelle avuksi kevätkaudeksi. Olisiko tuollaisessa tilanteessa nähty vastaavaa tai edes jonkinlaista nousujohteisuutta tuloksellisesti.
Siitä, että tälle kaudelle asetettujen tavoitteiden saavuttamisessa ollaan pahasti epäonnistuttu. Mahdolliset potkut alleviivaavat tämän asian sitten konkreettisesti. Eipä siinä mitään ilon aihetta ole, jos taas kerran joudutaan valmentajarintamalla palaamaan lähtöruutuun. On hyvin epävarmaa, lähteekö homma toimimaan uudellakaan valmennuksella. Mutta pakkohan jotain suunnanmuutosta on taas yrittää. Ei se silti minulle minkäänlainen juhlan paikka ole, että avainhenkilön rekrytoinnissa ollaan taas epäonnistuttu.Mistä meidän kuuluisi olla surullisia? Minä korkkaan henkilökohtaisesti kaljan, oli työaika tai ei, kun kenkäuutiset tulee. Kyllä hän aivan varmasti oletettuna tolkun ihmisenä ymmärtää, että nyt oli liian iso pala haukattavaksi.
Potkut ovat vain piste iin päälle tälle saagalle. On jo ihan tarpeeksi konkretiaa ja surunaihetta siinä missä urheilullisessa ja tuloksellisessa tilassa tämä seura taas on. Potkujen jälkeen itse asiassa vasta menemme sinne lähtöruutuun - palaamisen sijaan. Emme edes koskaan menneet sinne lähtötelineisiin Havun ohjaksissa tällä kaudella. "Palaaminen lähtöruutuun" kuulostaa aivan kuin olisimme olleet jossain. Jossain paremmassa. Mutta kun emme ole.Siitä, että tälle kaudelle asetettujen tavoitteiden saavuttamisessa ollaan pahasti epäonnistuttu. Mahdolliset potkut alleviivaavat tämän asian sitten konkreettisesti. Eipä siinä mitään ilon aihetta ole, jos taas kerran joudutaan valmentajarintamalla palaamaan lähtöruutuun.
Tottahan tämä on, mutta olisiko mielestäsi varmempaa kääntää laiva Havun ohjaksissa? Todennäköisyyksillä pelaamistahan tämä on käytännössä ja minä laitan roponi uuden valmentajan puolelle.On hyvin epävarmaa, lähteekö homma toimimaan uudellakaan valmennuksella. Mutta pakkohan jotain suunnanmuutosta on taas yrittää.
Olen sikäli eri mieltä, että viime kauden loppupuolihan oli runkosarjassa jo hyvä ja pudotuspeleissäkin tuli paluu mitalikantaan. Eli oltiin siinä jo parempaan päin menossa. Sitten kovien hyökkääjähankintojen myötä odotuksissa oli tällä kaudella nousu mestaruustaisteluun, vaikka puolustuksen ja valmennuksen saralla olikin myös paljon epävarmuutta. Nyt sitten syksy on ollut surkea, joten tulostasossa on hyvän kevään jälkeen palattu viime syksyn tasolle ja alemmaskin. Siksi käytin sitä ”paluuta lähtöruutuun”, joka oli siis mielestäni se kohta, josta viime kauden nousu alkoi."Palaaminen lähtöruutuun" kuulostaa aivan kuin olisimme olleet jossain. Jossain paremmassa. Mutta kun emme ole.
Itse asiassa siksi ovelana kettuna muotoilinkin lauseeseen "tällä kaudella" ; - )Olen sikäli eri mieltä, että viime kauden loppupuolihan oli runkosarjassa jo hyvä ja pudotuspeleissäkin tuli paluu mitalikantaan. Eli oltiin siinä jo parempaan päin menossa.
Jos kaikki tämä perseily kruunataan vielä sillä että Kukkosesta tulee Kärppien päävalmentaja, niin itse en aio katsoa enää sekuntiakaan Kärppien pelejä tällä kaudella.Kukko-Lassea ei ole taidettu vielä kokeilla päävalmentajan paikalla?
Nykyistä huonommin ei kai voi mitenkään mennä, ei vaikka tahallaan yrittäisi?
Jos huomisesta alkaen vaikka vähän kokeiltaisiin...
Olisi kyllä kruunu, kun Spede nostettaisiin ykköseksi. Siihen Lasse kakkoseksi ja linjaan sopivasti Vallinin Arska tulee ja ottaa videovalmentajan pestin. Siinä olisi sitä urheiluromantiikkaa viimosen päälle. Mitään tekemistä sillä ei ammattiurheilun kanssa enää tosin olisi. (Kaikki kunnia siis Kärppälegendojen uralle, mutta josko nyt ei kuitenkaan)Jos kaikki tämä perseily kruunataan vielä sillä että Kukkosesta tulee Kärppien päävalmentaja, niin itse en aio katsoa enää sekuntiakaan Kärppien pelejä tällä kaudella.
Mulla on jotenkin sellainen kutina, että toisin kuin eräät, Pyörälää ei Kärppien vakiovalmennustiimissä nähdä ennen kuin hän on siihen oikeasti valmis valmentajana. Vähän turhan järkevän miehen kuvan on antanut itsestään, että uskoisin hänen ryhtyvän siihen ennen aikojaan vaikka apuvalkuksi kysyttäisiin.Olisi kyllä kruunu, kun Spede nostettaisiin ykköseksi.
Onhan tämä kyllä mielenkiintoista seurata loppuun jos pitää paikkaansa. Mielenkiintoista eritoten siksi, että mikä on se ryhmä, joka tämän vetää tällä kaudella loppuun.Petopodin WA-ryhmässä oli huhua, että hallitus olisi kokoontunut tänään.
Eikö noissa valmentajissa ole sama homma kuin pelaajissa ettei niitä julkisteta kesken kauden?Tämän lisäksi mielenkiintoista nähdä, julkistetaanko Karjalaisen sopimus ensi kaudeksi jo tässä kohtaa rauhoittelemaan organisaatiota, etenkin jos valinta kohdistuu johonkin oikeasti “välimallin” ratkaisuun?
Tämäpä tässä on. Ei ole mitään luottoa, että nykyinen johto kykensi oppimaan ihan yhtään mitään omista virheistään. Tämä kausi on menetetty taas kuten edellisetkin kaudet. Rakentaminen pitäisi aloittaa uuden Oululaisen rungon rakentamisesta ja ottaa vaikka kolme kautta pataan omat pojat pelaa periaatteella.Niin, en minäkään usko että tämä enää Mäntymaan johdolla kääntyy. Mutta eipä valitettavasti ole kovaa luottoa seuraavankaan valmennuksen onnistumiseen, vaikka sitä tottakai toivon. Ja pakkohan suunnanmuutosta on yrittää.
Sama kutina itselläkin ja hyvä niin. Mutta olisi jotenkin niin piste iin päälle tämä.Mulla on jotenkin sellainen kutina, että toisin kuin eräät, Pyörälää ei Kärppien vakiovalmennustiimissä nähdä ennen kuin hän on siihen oikeasti valmis valmentajana. Vähän turhan järkevän miehen kuvan on antanut itsestään, että uskoisin hänen ryhtyvän siihen ennen aikojaan vaikka apuvalkuksi kysyttäisiin.
Kuin myös...Sama kutina itselläkin ja hyvä niin. Mutta olisi jotenkin niin piste iin päälle tämä.