Sivusto teki tepposet ja nakkas ketjun ekalle sivulle, pomppas palstaveljen viesti heti silmään.Eiköhän tää Hessu oo nähty. Jos joulun jälkeen on vielä Mäntymuki valmennusvastuussa, niin kyseenalaistan Myllykosken ammattitaidon.
Kyseessä on Oulun Kärpät, joka on jo vuosien ajan reagoinut näissä valmentaja-asioissa melkoisella viipeellä pitkäjänteisyyteen vedoten. Toisin sanoen siis vasta sellaisessa vaiheessa, kun suunnilleen lätkää liiemmin seuraamattomalle, kuuluisalle Pihtiputaan mummollekin on ollut jo hyvän aikaa selvillä, että reagointia tarvitaan.En vittu käsitä miten tämä on niin vaikeaa.
Kyllä nyt hyvän kaverin vuoksi voi yhden jääkiekkoseuran upottaa. Siis Villelle voisi tulla paha mieli.Myllykoskeen kääntyy päät.
Eikö Mikko riitä vieläkään ?
Pitääkö odottaa joulukuulle.
Jaa.Myllykoskeen kääntyy päät.
Eikö Mikko riitä vieläkään ?
Pitääkö odottaa joulukuulle.
Kieltämättä tämä tarina alkaa kääntyä tälle kantille. Eli jos Late olisi potkittu Ahon sijaan 2023, meillä olisi voinut olla Raipe valmentamassa jo viime kauden alusta saakka. Mutta jälkiviisaus on aina helpointa.Tää on jo todella häpeällistä toimintaa. SaiPa oli tänään todella hyvä, ei ihme, että ovat sarjataulukossa neljäntenä. Siellä on tehty Haban ja Raipen toimesta hienoa työtä. Olisipa Myllykoskellakin samanlaiset ballssit, kuin Harri Aholla. Harri Aho laittoi itsensä peliin irtisanoutuessaan, kun Marjamäkeä ei potkittu pellolle aiemmin.
Nii onkin, mutta onko kalastellut pienten kalojen kustannuksella, niin että joukkueen kokonaislaajuuus ei riitä kärkeen?Myli on kalastellut isoja kaloja siltikin. Nyt vaan lähestyy hetki kun pitäisi hyvä kaveri potkia palliltaan alas, kuten Aho teki aikoinaan Haapakoskelle. Varmasti melkoinen myllerrys tuolla organisaation sisällä.
Kyllä se mielestäni alkaa näkymään pelaajista aika selvästi, ettei "valittuun linjaan" nimenomaan enää uskota. Kurittomuus kasvaa koko ajan, eikä tilanteita jakseta pelata aina täysillä loppuun asti. Sellainen "90%:n keskittyminen ja tekeminen" näkyy jo peliotteissa ja tuloksissa karulla tavalla. Jos Gardiner ja Kovarcik menettävät tässä vielä pelihuumorinsa pahemman kerran, niin Kärpät ei tule kyllä pelejä enää voittamaan kuin max. Jukureita, JYP:ä ja KooKoota vastaan häntäpäästä.Sattui sieluun kuulla kun Virta sanoi haastattelussa, että mitään ei ole tauon aikana muutettu. Valittuun linjaan uskotaan. Kovaa treenattu kyllä.
Minä elän jotenkin siinä käsityksessä että Havulle on annettu nyt hetki vielä aikaa siirtyä tuosta "hallitusta kaaoksesta" (vittu mikä termi) "normaaliin" pelitapaan ja jos tulosta ei tule niin lähtö tulee. Mitään tietoa tai syytä tämmöiseen ei minulla ole uskoa, muuta kun että edes Myllykoskella olisi se ammattitaito. Kyllä Kärpät on organisaationa lopulta tehnyt kovinkin kipeitä päätöksiä, viime kausina esim. Mikkolan ja Marjamäen potkut, niin ei sen siitäkään pitäisi kiinni jäädä. Ainoa ehto itsellä tuohon tilanteeseen on se, että siellä on oikeasti seuraaja tiedossa. Joko loppukauden sopimuksella ennen uuden tuloa tai sen uuden tulo jo tässä vaiheessa.Myli on kalastellut isoja kaloja siltikin. Nyt vaan lähestyy hetki kun pitäisi hyvä kaveri potkia palliltaan alas, kuten Aho teki aikoinaan Haapakoskelle. Varmasti melkoinen myllerrys tuolla organisaation sisällä.
Itse olen alkanut miettiä, että pitäiskö Sihvosen rooliakin miettiä. Hän on kuitenkin myös yhteinen tekijä kaikkien edellisten epäonnistuneiden päävalmentajien taustalla. Ja en yhtään ymmärrä esimerkiksi noita ylivoimakoostumuksia ja -kuvioita. Ehkä hänenkin aikansa ja parhaat vuodet alkaa olla nähty.Mikään Toni Sihvosen nostaminen päävalmentajaksi ei ole ratkaisu mihinkään suuntaan. Se kun se lopputulos olisi jos nyt potkittaisiin Havu vaan potkimisen ilosta.
Heitetään vastapalloon että millä tavalla Kärppien peli parantuisi parin päivän aikana jos Myli heitettäisiin pihalle? Vai onko tämä sitä että Myli ei potki Mäntymaata pihalle? Silloinkin heitän kysymyksen että kuka _realistinen_ vaihtoehto tulee tilalle? Tällä hetkellä se on Toni Sihvonen ja siinä vaiheessa kun Toni Sihvonen on Kärppien päävalmentaja niin minun seuraaminen loppuu seinään.
Tästä voin vielä jatkaa mielelläni.Nyt pitäisi painaa ja täräyttää Mäntymaa pois.
Olen täysin samaa mieltä, kaikesta muusta kuin että olisi hyvä läppä nähdä mies päävalmentajana. Minusta se olisi kohtuu iso tragedia.Itse olen alkanut miettiä, että pitäiskö Sihvosen rooliakin miettiä. Hän on kuitenkin myös yhteinen tekijä kaikkien edellisten epäonnistuneiden päävalmentajien taustalla. Ja en yhtään ymmärrä esimerkiksi noita ylivoimakoostumuksia ja -kuvioita. Ehkä hänenkin aikansa ja parhaat vuodet alkaa olla nähty.
Voisihan tuo olla aika hyvä läppä nähdä mitä mies saisi päävalmentajana aikaan tämän loppukauden ajan. Mutta tuskin haluaa edes sitä roolia.
Tästä voin vielä jatkaa mielelläni.
Olen täysin samaa mieltä. Sillä ehdolla että siellä on tulossa tilalle uskottava nimi. Jos siellä ei ole, niin Havun potkujen seurauksena meidän päävalmentaja on Toni Sihvonen. Ei ikinä.
Mutta nämä ovat niitä asioita, joita on helppo sanoa, mutta vaikea toteuttaa. Montako suomalaista huippuvalmentajaa keksit jotka ovat tällä hetkellä ilman paikkaa?Pekka Virran sanoin,
Siellä on ammattivalmentajia jonossa asti jos Kärpät haluaa vaihtaa.
Projektivalmentaja kauden loppuun ja ensikauden valmentaja täytyy olla Petri Karjalainen.
Kärpät ei ole kertaakaan voittanut varsinaisella peliajalla tällä hetkellä runkosarjassa Kärppien yläpuolella olevia joukkueita. Esitys on aivan luokaton tällä joukkueella. Työharjoittelija hankki toisen työharjoittelijan! On arvoja, Kärppäsydäntä, muttei oo pelikirjaa, reagointia/osaamista