Mainos

Ville Mäntymaalle kenkää!

• 301 858
  • 2 540

Mandrake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Bayern München
Oulusta saa hyvät palkkarahat (pohjoislisällä) ja joukkueen rakennukseenkin on nappuloita ihan valtakunnan kärkitasolla. Miksipä ei tekijämies tänne haluaisi.

No, tietysti kaikkeen tyytymättömät, hallin käytävillä ja ympäri nettiä kitisevät Kärppäfanit saattavat pelottaa jotain etelän vetelää.

Koffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Yksin Mäntymaan vaihtaminen ei riitä. Myös muu valmennustiimi saa lähteä, poislukien Hilli. Tämä on minun mielipide. Surullinen on tilanne…

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ja mikä vitun Silander? Mistä ja millä meriiteillä? Äijä näyttää siltä että nauttii nykytilanteesta kaikkein eniten tai sit se vaan hymyilee ihan vittuillakseen. Ihan käsittämätön haku jos multa kysytään. Mietin jo kauden alussa että mitä vittua eikä se tunne oo poistunut, ainoastaan vahvistunut!

Nosturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yksin Mäntymaan vaihtaminen ei riitä. Myös muu valmennustiimi saa lähteä, poislukien Hilli. Tämä on minun mielipide. Surullinen on tilanne…
Minun vahvistettu:

Tämä on käsittämättömin mantra mitä täällä hoetaan vuodesta toiseen! Mihin ihmeeseen tämä perustuu?

Älkää Hillin fanit luetelko maalivahteja jotka on muutaman viime vuoden aikana siirtynyt rapakon toiselle puolelle. Eiköhän heidän kehityksen kannalta ole ollut ihan joku muu kuin Hilli!

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Mihin ihmeeseen tämä perustuu?
Varmaan siihen, kun kaiken muun pettäessä maalivahdit ovat viimein onnistuneet. Tietenkin tällä kaudella Westerholm voisi pitää pelkkiä nollapelejä ollen edelleen epäonnistunut paska, eikä silläkään ole väliä että Karhunen on samanlainen kun aina tähän aikaan vuodesta, silti paremmalla maalivahdilla Kärppien kriisi olisi peruttu ja joukkue porskuttaisi hienolla pelillä ja pelitavalla. Täältä luin.

Minun vahvistettu:

Tämä on käsittämättömin mantra mitä täällä hoetaan vuodesta toiseen! Mihin ihmeeseen tämä perustuu?

Älkää Hillin fanit luetelko maalivahteja jotka on muutaman viime vuoden aikana siirtynyt rapakon toiselle puolelle. Eiköhän heidän kehityksen kannalta ole ollut ihan joku muu kuin Hilli!
Käännän tämän suomeksi:

Mihin tämä perustuu? Älkää vastatko tilastoihin perustuen.

Ja varalta jos joku yrittääkin moisiin epäolennaisuuksiin vedota, niin eihän Hilli edes maalivahtivalmentajana ole sen takana, että meiltä tulee huippuveskoja liukuhihnalta! Tietenkin sen takana on joku muu!

tinneri17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiannan keltamahat
Mullahan on vahvat siteet Lappeenrantaan ja itse asiassa Tampereellekin ja tätä nykyä SaiPassa pelaa pari sukulaispoikaakin, joten mielihyvin olen seurannut heidän liitoaan. Itse asiassa SaiPan kotipelien katsominenkin paikan päällä välimatkojen takia olisi paljon "helpompaa" kuin Kärppien.

Tampereesta ja kiekosta puheenollen, Koulukadun ja Alarannan kaukalot tulivat tutuiksi penskana, kun kävimme siellä mummulassa. Siellä minä ipalaisten kanssa höntsäsin ennen heidän harjoituksia ja niiden jälkeen ja salaa ihailin heidän komeita pelipaitoja - ilveslogoa lähinna...

Mutta joo - kai tässä kuitenkin elinkautista kärsitään Kärppien seurassa...
Kyllä, 1981 on minun kannikkaan on polttomerkittynä Kärptät. Muistan myös ajan kun Kärpät II bussi ajoi urheilukenkentän pihaan syvällä Kainuussa ja nelosdivarin peli alkoi. Mutta kyllä tämä nykymeininki alkaa riittämään. Stana!

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Varmaan siihen, kun kaiken muun pettäessä maalivahdit ovat viimein onnistuneet. Tietenkin tällä kaudella Westerholm voisi pitää pelkkiä nollapelejä ollen edelleen epäonnistunut paska, eikä silläkään ole väliä että Karhunen on samanlainen kun aina tähän aikaan vuodesta, silti paremmalla maalivahdilla Kärppien kriisi olisi peruttu ja joukkue porskuttaisi hienolla pelillä ja pelitavalla. Täältä luin.
Mun ex-anoppivainaallani oli sanonta: "Saattaa sitä silti!", joka iskettiin tiskiin aina, kun argumentit loppuivat, mutta ei halunnut myöntää olevansa väärässä.
Tämä heittely: "Ei ollut valmennuksen vika!" otteluseurannassa ja todistelu näissä muissa ketjuissa siitä, kuinka joku yksittäinen pelaaja on syyllinen tappioon, on juurikin tuota saattaa_sitä_silti-lähestymiskulmaa, kun ei haluta myöntää oikeita puutteita.
Ylipäätään se, miksi joukkue suorittaa nähdyllä tasolla, olisi paljon suuremman mietinnän paikka kuin keskittyä yksittäisen pelaajan epäonnistumiseen, mutta se voisi sortaa korttitalon.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Havu hei se on tänään pelipäivä! Sinun tulisi valmistaa joukkosi ja olla johtaja eipä taida tosin olla pelikirja mukana eikä karisma tähän hommaan riitä eli sieltä tulee alisuorittava ryhmä vailla selkärankaa. Ei tästä Herrasta ole kurssin kääntäjäksi ja karille on jo paatti ajettu, Havu teki tämän ite vaikeaksi ja nyt kärsitään kaikki saatana.

predsfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Hankala organisaatio, huonosti kasattu joukkue. Ei sinne ketään varteenotettavaa saada tilalle joten Ville joutuu olemaan.

Free Ville!

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hankala organisaatio, huonosti kasattu joukkue. Ei sinne ketään varteenotettavaa saada tilalle joten Ville joutuu olemaan.

Free Ville!
Siis olen tästä samaa mieltä kanssasi. Viime kauden joukkue oli huomattavasti helpommin valmennettava sekä kotimaisuus/Kärppä-leimaisuus oli huomattavasti korkeampi. Tämän kauden joukkue esim. vs. SAIPA, on äärettömän paljon vaikeampi pala sekä ongelmallisten pelaajien määrä sekä osto/ulkolaisuusaste on merkittävästi suurempi. Tähän vielä liitettynä pelitapa (Lue: sen puute) ajoivat katastrofiin. Tässä on epäonnistuttu pahasti sekä kasauksen että valmentamisen suhteen eikä todennäköisesti tämmöistä seikkaa edes ajateltu kuin "millainen tämä tuleva joukkue on valmentaa?!"

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tänään jos Kärpät häviää Jyväskylässä, niin karsijan paikalla nyt oleva ja kolme ottelua vähemmän pelannut JYP nousisi 4 p päähän Kärpistä. Sen jälkeen karsintaviivan alapuolelle valahtaisi HPK, joka olisi 5 p päässä Kärpistä.

Jokohan tässä ennen Spengler Cupia päästään karsijan paikalle. No, viimeistään sen aikana, kun muut pelaa Liigaa ja Kärpät ei.

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minun vahvistettu:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitkä ovat ne kriteerit, jonka perusteella maalivahtivalmentaja onnistuu työssään? On kuitenkin hyvä muistaa, että lähtökohtaisesti kaikki maailman sarjat ovat kasvattajasarjoja NHL:ää kohti pyrkiville pelaajille. Tietysti on olemassa liigajyriä niin Suomessa kuin ulkomaillakin, jotka ovat iän karttuessa tyytyneet pelaamaan kotikulmilla ja haluavat pelata, tai ehkä jopa pelaavatkin ihan huipputasolla kansallisissa sarjoissa, mutta kyllä näilläkin pelaajilla jossain vaiheessa uraansa on ollut NHL tavoitteena.

Ymmärrän toki pointtisi, että noiden Kärpistä NHL:n nousseiden veskareiden varsinainen kehitys ja opit jääkiekkoon ovat tulleet jo junnuvuosina muilta valmentajilta kuin Hilliltä. Hilli on kuitenkin ollut se, joka on heidät kasvattanut sitten ammattilaisuuteen. Homma muuttuu meinaan aika paljon, kun tullaan sieltä junnumaailmasta Liigarinkiin.

Jotenkin tuo ajatusmallisi kuulostaa siltä, että mutkat suoriksi vetäen voisi väittää ettei kukaan pääsarjavalmentaja, koskaan, tai missään ole kehittänyt pelaajia/maalivahteja ottaakseen seuraavaa askelta.

Maalivahtivalmennuksen lisäksi Hilli on muuten ollu joukkueenjohtajana vuosia ja hoitanut nuo hommat paremmin kuin hyvin.

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mikähän tästä miehestä tekee niin erityisen, että hänet piti ottaa "siipien suojaan" niiden päätööttien jälkeen ja alkaa väkisin puskemaan tätä suullisen kuuluisaa valmennuspolkua pitkin aina päävalmentajaksi? Kun hän oli pelaajana täällä, Kärpät oli kaudesta toiseen sekaisin ja kriisissä. Sama homma on jatkunut sekä apu että päävalmentajana. Enkä siis väitä, että nämä ongelmat pelkästään havusta johtuisi, mutta kyllähän tilanne on se, että tämä kaveri pitäisi heivata aivan helvetin kauas Oulun Kärpistä. Olisi pitänyt lähteä jo Marjamäen vanavedessä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy