Mainos

Ville Heikkala – vieläkö kehittyy liigapelaajaksi?

• 23 870
  • 105

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Jos sais pistettyä sitä limppua maaliin 20 kertaa kaudessa niin ehkä joo menee siellä alaketjuissa, mutta kun ei saa edes tehtyä niitä tehojakaan.
Aika kovat on kriteerit jos nelosketjun pelaajalta odotetaan 20 maalia. Moneltakohan Liiga-seuralta tällaisia onnistujia löytyy tuolta tontilta?

Esim. finaalikaksikon eli Tapparan ja Pelicansin riveistä löytyi runkosarjan osalta yhteensä yksi pelaaja joka sai 20 maalia rikki, eli jälkimmäisen Lars Bryggman.

Yhteensä 20 maaliin yltäneitä pelaajia oli viime kaudella kuusitoista kappaletta. En tiedä varmaksi, mutta veikkaan että yksikään ei tehnyt tätä nelosketjusta käsin.

Redimor

Jäsen
Aika kovat on kriteerit jos nelosketjun pelaajalta odotetaan 20 maalia. Moneltakohan Liiga-seuralta tällaisia onnistujia löytyy tuolta tontilta?

Esim. finaalikaksikon eli Tapparan ja Pelicansin riveistä löytyi runkosarjan osalta yhteensä yksi pelaaja joka sai 20 maalia rikki, eli jälkimmäisen Lars Bryggman.

Yhteensä 20 maaliin yltäneitä pelaajia oli viime kaudella kuusitoista kappaletta. En tiedä varmaksi, mutta veikkaan että yksikään ei tehnyt tätä nelosketjusta käsin.

Jos halutaan olla heidän tasollaan niin sitten sillai, mutta itse näkisin että puolen suomen joukkue jolla on talous näin tikissä, pitäisi tähdätä siihen ettei tarvi miettiä miten pärjätään liigassa ja miten pärjätään euroopassa.

Tottahan toki jos riittää että räpistellään Tapparaa ja Pelicansia vastaan niin sittenhän mennään sillä tähtäimellä.
Mutta joukkueella jossa olisi varaa pistää vaikka 8 miljoonaa pelaajabudjettiin, ei pitäisi kärvistellä ja toivoa. Pitäisi johtaa edestä ja esimerkillä, kyykyttää muut seurat jos he eivät kykene samaan.

Itäpuu

Jäsen
Joo varmasti näin, että noin pienellä kaverilla nämä ovat tietysti hyvää luokkaa, mutta kun puhutaan ihan suorasta luistelusta, niin se ei ole edes liigatasolle keskivertoa parempaa.
Täällä kun toisteltiin, että Heikkala on hidas, niin ihan vartavasten kiinnitin asiaan huomiota. Ei todellakaan ole hidas, vaan liigavauhtia menee, ja pienessä tilassa on nopea eli ketterä, kuten @Overdoze mainitsi. Peloton aktiivinen taklaaja ja karvaaja. Näitä varmoja ja kohtuu edullisia liigatasonsa todistaneita kavereita vaan tarvitaan leveyspelaajina. Mielestäni Heikkalalla oli jotain vaivaa playoffeissa, sen verran arempi oli runkosarjaan verrattuna.
Jos pelaa pronssijoukkueessa ja saa jatkosopimuksen, niin jotain on tehnyt oikein. Nyt Kun Ahokaan ei ole tekemässä paskoja sopimuksia. Vai miten se meni...?

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielestäni Heikkalalla oli jotain vaivaa playoffeissa, sen verran arempi oli runkosarjaan verrattuna.
Saiko tällin päähän KooKoo-ottelussa? Vai aiemmin Hihfkiä vastaan? En jaksa alkaa nauhoja kelaamaan, mutta jotain tällaista sattui. Sen jälkeen ei Heikkala ihan samalle tasolle päässyt. KooKoo-pelin jälkeen oli kuitenkin kolmen viikon tauko peleistä.

Mua ei sinällään haittaa, että Bänksille jatkot sorvattiin. Se hieman mietityttää, että jäikö jotain muistin syövereihin tuosta taklauksesta? Jos jäi, niin sitten miehestä ei ole samanlaista hyötyä kuin tällä kaudella.

Vaikka yleinen mielipide on, että Heikkala on hidas ja muuta, niin en pysty allekirjoittamaan tuota väitettä ihan kokonaan. Oliko jossain matsissa nyt tämän vuoden puolella jopa kaukalon nopein luistelija pelin jälkeen? En osaa nyt etsiä dataa väitteeni tueksi, mutta jossain pelissä olin näkevinäni moisen faktan? Totta tai tarua, niin kyllä Heikkalalle rooli löytyy ensi kaudellakin. Ei pelaa kaikkia otteluita, mutta tuo energiaa neloseen, kun pääsee kaukaloon. Riittää minulle.

Etra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaikka yleinen mielipide on, että Heikkala on hidas ja muuta, niin en pysty allekirjoittamaan tuota väitettä ihan kokonaan. Oliko jossain matsissa nyt tämän vuoden puolella jopa kaukalon nopein luistelija pelin jälkeen? En osaa nyt etsiä dataa väitteeni tueksi, mutta jossain pelissä olin näkevinäni moisen faktan? Totta tai tarua, niin kyllä Heikkalalle rooli löytyy ensi kaudellakin. Ei pelaa kaikkia otteluita, mutta tuo energiaa neloseen, kun pääsee kaukaloon. Riittää minulle.
Nopealla katsauksella Liigan sivujen mukaan runkosarjassa Kärppien neljänneksi paras huippunopeus.
Top 4:
1. Anttila
2. Hyry
3. Hermonen
4. Heikkala

Sivuhuomiona, että Junttila "vasta" kuudes.

WigWam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Warkis, KalPa.
Mahtavaa efforttia tarjoili Heikkala tänään! Älytöntä työmäärää ja joukkueelle raatamista aina kun pääsi kentälle. Jatkoon!

Hyvä Ville!
Heikkala on saanut tällä palstalla kuraa aivan samoin kuin Manninen aikanaan....

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Mahtavaa efforttia tarjoili Heikkala tänään! Älytöntä työmäärää ja joukkueelle raatamista aina kun pääsi kentälle. Jatkoon!
Ja kaiken lisäksi se työmäärä kohdistuu oikein! Riistämistä, raastamista, nenän niistämistä, kiekolla järkevästi pelaamista, kiekon syömistä kropalla, taklauksilla vastustajan pehmittämistä.

Paljon saanut kuraa "päättömästä koohottamisesta" mutta ei tuo ollut ollenkaan päätöntä vaan aivan ytimekästä duunarin hommaa!

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nyt oli kaiketi enemmän kuin nälkänen ja näytönhaluinen mies askissa! AAR ansaitsi täysin katsomokomennuksen, jos ei tuu tulosta pitää pystyä tekemään muuta joukkueen eduksi ja tällä hetkellä AAR ei tee, joten Heikkala heittämällä hyödyllisempi joukkueelle. Tämä on kilpailu-urheilua myös pelipaikoista! Go on Heikkala näytit asennetta!

Viimeksi muokattu:

nollakasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toivon Heikkalan puolesta, että ymmärtää lähteä kauden jälkeen kokeilemaan siipiä johonkin pienemmän budjetin liigajengiin. Voisi oikeasti nousta muualla neloskentän kulttipelaajaksi taklaamalla ja raastamalla. Saman tason Mäkelät ja Metsävainiot saivat näytönpaikat muualla, miksei Heikkalakin. Itestä kiinni sitten, miten käyttää.

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Tänään oli kyllä parasta Heikkalaa, mitä minä olen nähnyt.
Tänä syksynä mun pelien seuraaminen ollut Aika heikkoa. Silti tuntuisi että Heikkalan valtava energia on juuri sitä lääkettä mitä Kärppien alaketjut kaipaa. Niin pahasti nelosketju on pakkasella, että muutosta tarvitaan. Pakottaa muutkin vetämään kovempaa?

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aimo, Myllykosken imuri, Kärpät, Canes
Miksei voisi meilläkin?
No olihan Heikkala viime kevään pleijareissa ihan täysi turhake. Sehän ei tietenkään tarkoita, että se tällä kaudella olisi, mutta matkaa on vielä.

Mutta joo, Kärppien nelonen ehdottomasti tarvitsee Heikkalan ainakin nyt. Hänestä näkyy, miltä tuntuu pelata Oulun Kärppien logolle. Kun Heikkala pääsee kaukaloon, millään muulla ei ole väliä, kuin sillä että mies antaa kaikkensa joukkueen puolesta tänä iltana ja pääsee ehkä muutaman vihulaisen ihon alle.

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Ei Heikkala tule ikinä mikään tuloksentekijä Liigassa olemaan nyt tai pitkässä juoksussakaan, mutta tietynlainen käänteentekijä kyllä. Etenkin tällaisina nihkeinä aikoina nämä ns. sielupelaajat nousevat toisinaan arvoon arvaamattomaan, ja tuovat sytykettä kun joukkueen peli on mennyt liian lakoniseksi ja staattiseksi. Raataminen, riistäminen ja tietysti sääntöjen puitteissa tapahtuva riehuminen saavat usein muutkin penkillä katsomaan että perkele, jos tuo jätkä painaa tuohon tapaan vaikka jääaikaa ei turhan paljoa tipu, ehkä tässä täytyy itsekin ryhdistäytyä. Heikkala aiheutti tätä efektiä jo viime kaudella, ja eilisen perusteella pitäisin kokoonpanossa ehdottomasti myös seuraavassakin pelissä, sillä juuri tällä asenteella vetäviä jätkiä Kärpät tarvitsee juuri nyt.

Jos vaihtoehtoina on 0+0-peliä pelaava harmaa ja näkymätön pelaaja sekä 0+0-peliä pelaava Heikkala, ei tuossa pitäisi olla mitään epäselvyyttä.

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Ei Heikkala tule ikinä mikään tuloksentekijä Liigassa olemaan nyt tai pitkässä juoksussakaan, mutta tietynlainen käänteentekijä kyllä.
Heikkala on tuossa eilisessä moodissaan juuri sitä mitä neloskentän pitää olla. Vittumainen riistäjä, raastaja ja taklaaja joka syö peli-iloa ja energiaa vastustajalta. Karvinen-Humaloja-Sailio kiteytettynä yhteen mieheen, kirjaimellisesti. Ja tämä on ultimaattinen kehu, sillä tuo kenttä on itselle The Neloskenttä ikuisesti.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Olen aikoinaan kritisoinut Heikkalaa aika voimakkaastikin, mutta pitäähän se nyt sanoa että mies on nelosketjuun oikein sopiva pelaaja. Tämähän johtuu puhtaasti siitä, että miehen pelillisest taidot on niin onnettomat, että hänen on pakko painaa kaasu pohjassa ja verenmaku suussa jokainen tilanne, joten puuttuvat taidot korvataan taistelulla. Ja juuri niin nelosketjun pelaajan tulee toimiakin.

Nykyisellä tasollaan riittää ihan heittämällä tuonne alaketjuun. Kunhan vaan tajuavat pitää miehen siellä.

Kike #29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Charlestown Chiefs
Heikkalan tulo kokoonpanoon on tuonu ihan hemmetisti virtaa kentälle ja jopa itselleni katsomoon. Nelonen on oikea paikka kyseiselle herralle. Nyt vaan jatkuvuutta kokoonpanoon.

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siirtäisin Heikkalan kuitenkin tuohon Nikupeterin ja Hermosen vierelle. Siinä olisi kyllä sellainen energiaketju, vaikkei mikään telaketju olekaan.

Anttila on niin kiltti mies tuolla kaukalossa, että hänen ympärilleen kasattaisiin sitten mieluummin enemmän secondary scoring-tyyppinen koostumus. AAR ja Melnick esimerkiksi.

Yarmolenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tänään lensi ulos, kyllä. Oliko ulosajon arvoinen, niin sen päättäköön jokainen itse.

Kuuluin itse siihen kaartiin aikaisemmin, joka ihmetteli Heikkalan peluutusta yhdessäkään ottelussa. Olisiko hädin tuskin Hermekseen mitään annettavaa?

Mutta jumalauta, mikä pelimies Villestä on kuoriutunut. Antaa hyviä, peliä edistäviä syöttöjä ja taklaa, raastaa ja repii yhä paremmin kuin viime kaudella

Optio käyttöön ja heti. Villessä on ainesta ja aika vitusti. Rikkaan seuran (ja miehen) Åsten.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Tänään lensi ulos, kyllä. Oliko ulosajon arvoinen, niin sen päättäköön jokainen itse.

Kuuluin itse siihen kaartiin aikaisemmin, joka ihmetteli Heikkalan peluutusta yhdessäkään ottelussa. Olisiko hädin tuskin Hermekseen mitään annettavaa?

Mutta jumalauta, mikä pelimies Villestä on kuoriutunut. Antaa hyviä, peliä edistäviä syöttöjä ja taklaa, raastaa ja repii yhä paremmin kuin viime kaudella

Optio käyttöön ja heti. Villessä on ainesta ja aika vitusti. Rikkaan seuran (ja miehen) Åsten.
Olen kuulunut miehen suhteen samaan epäilijöiden joukkoon. En vielä käännä takkia tuon ensikauden option suhteen, mutta nyt kuuluu ehdottomasti pelaavaan kokoonpanoon mainitsemillasi perusteilla.

Viimeksi muokattu:

Timpe24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Kyllä Villen pelityyli sopii tällä hetkellä hyvin alakenttiin. Tykkään itsekin.

Mutta, olisipa miehessä 10-15cm lisää mittaa niin voisi olla kovakin pelimies. Kyllähän Ville silti liian kevyt mies liigakaukaloihin on. Ei hän tosissaan pysty Pakarisia ja kumppaneita vastaan vääntämään.

Vaikka ketään ei saisi ulkomuodon takia kommentoida tai syrjiä, niin pakkohan tämä on nostaa esille, kun ammattiurheilusta puhutaan.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
JYP vs TPS
  • 2.50
  • 4.05
  • 2.48
Jukurit vs Ilves
  • 4.30
  • 4.75
  • 1.64
KalPa vs KooKoo
  • 1.53
  • 5.10
  • 4.95
Kärpät vs HPK
  • 1.63
  • 4.70
  • 4.40
Lukko vs Tappara
  • 1.92
  • 4.40
  • 3.65
Pelicans vs K-Espoo
  • 1.89
  • 4.35
  • 3.40
Sport vs HIFK
  • 2.70
  • 4.25
  • 2.24
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy