Nyt tarjolla kolme pistettä:
4. Mikä kuvitteellinen yhdyssana?
10 p. Loppuu olympialajiin.
8 p. Sanan alkuosa on saattanut ensin tulla vahingossa, mutta on myöhemmin ollut tavoiteltu asia.
6 p. Jos sanalla olisi lyhenne, niin se voisi olla sama kuin mm. sähköpostiliikenteen salaamiseen liittyvä lyhenne.
5 p. Alusta kasvaa kasvi.
4 p. Keskellä on talossa oleva torvi tai putki.
3 p. Lopussa se, mitä ravintolassa pyydetään lopuksi.
Mä en oo ihan varma, olenko missään vaiheessa ihan ymmärtänyt tän kysymyksen ideaa. Mikä ei tee kysymyksestä huonoa.
Siis lopussa on lasku. Lyhenne olisi TLS? Keskellä on viemäri? Hormi? Alkuosa voisi olla tuli, mikä sopisi T:hen. Mutta mikä kasvi alkaa tuli? TuliLatvahormiSyöksylasku. Tiedän, että se on väärin, joten en vastaa.
5. Mikä?
10 p. On ainakin periaatteessa lyhyempi kuin mikään The Beatlesin Rubber Soul -levyn kappaleista.
8 p. Voi toisaalta myös kestää melkeinpä ihan kuinka kauan vain tai loppua keskenkin.
6 p. Otettu käyttöön 1900-luvun alussa.
5 p. Joko yksi tai useampi henkilö voi saada sen samaan aikaan.
4 p. Siihen on noin parikymmentä eri syytä.
3 p. Huippuunsa viritetyllä laillisella mopoautolla ehtisi ajaa talla pohjassa sen aikana Sodankylän lentoaseman kiitotien päästä päähän.
Tässä lauseessa ei ole yhtään osaa, mikä antaisi minulle mitään hyödyllistä informaatiota. Tiedän, missä Sodankylä on, olen jopa kerran käynyt. Mutta veikkaan, että ehtisi kyllä laittomallakin mopoautolla.
En vastaa. Joten oikeastaan koko spoileri ja viesti oli ihan turha.