Itse olen ollut onnellisessa asemassa ja nähnyt vuosikausia Canal-otteluita,joissa on paljon Detroitin pelejäkin näkynyt.Huolimatta siitä että nyt johdetaan sarjaa,on uusia pelaajia yms joukkue ei mielestäni vastaa sitä porukkaa mikä oli riveissä pari vuotta sitten.
Tottakai ukot ovat vanhempia ja hitaampia yms mutta joku muukin tuntuu vaivaavan tuota peliä.Siinä ei ole sitä samaa lentoa,taiteellisuuta ja yllätyksellisyyttä mitä näki aiemmin.Minulla on nauhalla otteluita missä jo pelkästään harhasyötöt olivat harvinaisia,hyökkäyksissä oli mielikuvitusta,yksilösuoritukset henkeäsalpaavia sekä taklaukset loppuunvietyjä.
Nyt ammutaan mitä ihmeellisemmistä paikoista,hyökkäykset ovat kaavamaisia ja puolustus tekee paniikkiratkaisuja solkenaan.Pelityylistä on tullut jotain sellaista mikä ei ole ollut tavaramerkkinä aiemmin,kun minä joukkueeseen retkahdin.
Onko syynä sitten se että joukkueessa on paljon nimimiehiä,jotka kuitenkin ovat jo hitaita,ettei heittämällä mennä enää siniviivan yli,vaan pakko on harrastaa dumb and chase-kiekkoa?Kaikki kunnia Hullille ja Robitaille kyvyistään mutta kyllä Avery ja Draper pistävät silmään kun kentälle pääsevät.Lidströmikin on tuntunut olevan jotenkin jäässä koko kauden eikä ole vaikuttanut entiseltään.Kaipa se Fedorovin siirto pakiksi kertoo että kiekko ei tule tarpeeksi nopeasti ylös.Carolinasta ostaisin Tanaben hinnalla millä hyvänsä raketiksi puolustuspäähän....
Valitukseni pointti henkilökohtaisella tasolla on se että vaikka menestystä tulisikin,en tuosta pelityylistä enää nauti niinkuin ennen.Ihastuin tappiolliseen joukkueeseen finaaleissa New Jerseytä vastaan,onko tämä enää se sama viihdyttävä kokonaisuus?Vancouveria vastaan kolmannen erän puolivälissä alkoi tuntumaan tutulta tiimiltä,miksei jo aiemmin?
Ennenkuin joku nyt kertoo minulle että joukkueessa on tapahtunut hirveästi vaihdoksia,tiedän sen jo valmiiksi itsekin.Toivoni on että vanha veri väistyisi kunniakkaasti sivuun,annettaisiin uusien tuulien puhaltaa vaikka finaaleihin ei mentäisikään pariin vuoteen ja ponnistettaisiin uusien nuorien naamojen sekä valmennustaktiikoiden avulla uuteen loistoon.Kun vielä saisi sen ensimmäisen suomalaisenkin sekaan heilumaan,niin hyvä tulisi!