Mainos

Viha vai rakkaus suhde muihin kirjoittajiin?

• 8 609
  • 95
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun täällä kerran keskustellaan kirjoittajien välisistä suhteista viha-rakkaus -akselilla, niin olishan sekin mielenkiintoista tietää, onko joidenkin kirjoittajien välinen suhde edennyt fyysiseen kontaktiin asti? Nyt en suinkaan tarkoita turpakäräjiä, vaan sitä intiimimpää puolta fyysisessä kanssakäymisessä... Uskaltaako joku myöntää?

Tästä tulikin sujuvasti mieleeni, että palstalla saisi olla nykyistä enemmän naisnäkökulmaa. Onhan asia toki niinkin, että täällä varmaankin kirjoittelee suht moni kauniimman sukupuolen edustaja, jonka luullaan olevan mies, koska nimimerkki ja kirjoitukset eivät aina sitä sukupuolta paljasta. Äijien mellastuskenttähän tämä hyvin pitkälti taitaa olla palstan aihepiiristä johtuen, mutta itse ainakin kaipailisin enemmän naikkosten näkemyksiä jääkiekosta.

Ignore-toiminnon käyttö on muutaman kerran käynyt mielessä, mutta en ole siihen toistaiseksi turvautunut, koska sittenkin haluan lukea kaikki stoorit tietyistä viestiketjuista. Voipahan ainakin niitä kaikkein typerimpiä juttuja lukiessa itsekseen myhäillä omaa fiksuuttaan...

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
varo: Ime .... (täydennä loput, vaikka tikkaria?). Sinä et ole missään keskustelussa, etkä millään osastolla kukkona tunkiolla. Vinkki: jos haluat käyttää omaa uskottavuuttasi viestisi tukena, niin hanki ensin uskottavuutta. Näyttäydy kerran, niin tiedämme oletko olemassa. Tai mitäs se ketään kiinnostaa. Ja taas saatiin tämäkin ketju ojennukseen :) Ollaan vaan niin että joo... - ja mähän taidan oikeasti rakastaa tätä nettipersoonaa nimeltä varjo!

Ja olen ollut syksystä -01 lähtien sitä mieltä, että Vapaa keskustelu -osio tulisi lopettaa. Olen jatkossakin sitä mieltä. Olen myös sitä mieltä, että kahvaaminen SM-liigassa tulisi lopettaa, eikä sekään ole loppunut. Olen sitä mieltä, että sotiminen tulisi lopettaa, koska sielläkään ei saa heilua kukkona tunkiolla.

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Nyt on pakko sanoa se, minkä unohdin tuosta edellisestä viestistä: Simon, rakastan provojasi. Jokerit-HIFK ketjut olisivat paljon kuivempia ilman sinua.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Sinä et ole missään keskustelussa, etkä millään osastolla kukkona tunkiolla."

Kas, taisi osua arkaan paikkaan. Näyttää vähän samalta reaktiolta kuin ACN-ketjussa, olikos se hekiä kohtaan.

"Vinkki: jos haluat käyttää omaa uskottavuuttasi viestisi tukena, niin hanki ensin uskottavuutta. Näyttäydy kerran, niin tiedämme oletko olemassa"

Nyt kyllä sotket pahasti käsitteitä, uskottavuus syntyy muista asioista kuin fyysisestä näyttäytymisestä.
Missä minä käytin omaa uskottavuuttani mihin?
Minähän vain mietin suhtautumisesi syitä ja sen perusteella mitä olen havainnut niin sinulla on suuri tarve olla Se hahmo keskusteluissa (kuten allekirjoittaneellakin kenties). Tämä ei kuitenkaan Vapaan puolella onnistu, koska et olekaan mitenkään ainutlaatuinen, et välttämättä edes pysy mukana keskusteluissa ja henkilökohtaisista suhteistasi tai saavutuksistasi ei olekaan mitään hyötyä keskustelussa nenäkkäitten nuorten kanssa, koska nettikeskustelussa kaikki ovat tasa-arvoisia.

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
En ehkä käyttäisi sanaa "rakkaus", mutta tietyistä nimimerkeistä on tällä palstalla heiluessa muodostunut niin laadukas kuva, että heidän juttunsa lukee jo ihan uteliaisuudesta. Esimerkiksi Ervatsalon aloittamat topicit vapaan puolella ovat hilpeää luettavaa tyyliin "herkkäperseistä huijataan". Samoin usein kirjoittavista nimimerkeistä muodostaa itselleen jonkinlaisen mielikuvan, jota olisi kieltämättä mielenkiintoista verrata nimimerkin takaa löytyvään oikeaan persoonaan...

En voi sanoa vihaavani ketään palstalaista. Ja pelkästään tälle palstalle kirjoittamisista muodostettujen mielikuvien pohjalta on aika rohkeata sanoa vihaavansa jotain. Mutta muutama kärppäfani aiheuttaa kirjoituksillaan minussa sellaista ihmetystä, että osa heistä on päätynyt evvk-listalle. Ja yksi raumalainen, mutta hän onkin näemmä poistunut jäähylle...

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Simon
Kun täällä kerran keskustellaan kirjoittajien välisistä suhteista viha-rakkaus -akselilla, niin olishan sekin mielenkiintoista tietää, onko joidenkin kirjoittajien välinen suhde edennyt fyysiseen kontaktiin asti? Nyt en suinkaan tarkoita turpakäräjiä, vaan sitä intiimimpää puolta fyysisessä kanssakäymisessä... Uskaltaako joku myöntää?

No tuota, sanotaan että noinkin asian voi ajatella kohdallani olevan kun tuossa kysymyksessä on mainittu. Ei nyt selvennetä enempiä, katsellaan... :-)

Viha-suhdetta ei ainakaan ole keneenkään. Ignorea ei todellakaan tarvita.

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
en ota henkilökohtaisesti yhteen kenenkään kanssa mutta tuntuu että "kaikki" ottavat yhteen minun kanssa...

You can't kill me 'cause I'm already dead!!

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Itsehän viharakastan teitä kaikkia tasapuolisesti höpönassulit.

Myönnän sortuvani välillä liialliseen provoiluun, mutta myöskin provosoidun liian helposti tietyissä tilanteissa. Joten se siitä, samassa venessä kaikki ollaan. Ei kaadeta sitä.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
...edit.... ei mulla olekaan muuta sanottavaa kuin All You Need Is Love, you too, dear varjo.....

Viimeksi muokattu:

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Simon
Tästä tulikin sujuvasti mieleeni, että palstalla saisi olla nykyistä enemmän naisnäkökulmaa.
Ihan samaa mieltä olen, mutta... Välillä itselle on tullut sellainen fiilis, että tarvitsisi olla jotenkin stereotyyppinen lätkätyttö fanipaidassa ja ylikireissä leteissä tai olla muuten "hyvä jätkä" että tulisi hyväksytyksi. Siksi olen tyytynyt mellastamaan vapaalla puolella.

Mutta noista viha- ja rakkaussuhteista. Ne muutamat tyypit, joihin olen päässyt paremmin tutustumaan, ovat aivan loistavia tapauksia. Muutenkin muutamat kirjoittajat nousevat miun arvoasteikossa korkeammalle kuin muut. Ja toisaalta joidenkin kirjoittajien takia jätän osallistumatta keskusteluihin, mitkä muuten voisivat olla ihan mielenkiintoisia.

onko joidenkin kirjoittajien välinen suhde edennyt fyysiseen kontaktiin asti?
No oon mä ainakin pitänyt yhtä nimimerkkiä kädestä kiinni leffassa joskus vuonna miekka ja kirves. Muuta en myönnä.

hokkineito

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki ja jossain määrin Oulun Kärpät
Eikös me kaikki yhressä tehä nää keskustelut, oli ne sitten täyttä huutoo kuka minkin asian puolesta tai rauhallista ja asiallista keskustelua...
Mun mielestä ainaki pitää olla niitä provotyyppejä, että saa enemmän irti kaikista ketjuista. Että kait se on sit pääasiassa jotain rakkaussuhteen tapaista.
Ja kaikkiahan meitä yhdistää lätkä, joten kukapa ei voisi olla pitämättä toisesta fanista (okei, AINA ei jaksa olla mukava, kun aletaan mollaamaan, ja varsinkaan noissa matseissa, mihin tulee porukkaa vierasjoukkueen mukana ;)...)

Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ikijokeri
Nyt on pakko sanoa se, minkä unohdin tuosta edellisestä viestistä: Simon, rakastan provojasi. Jokerit-HIFK ketjut olisivat paljon kuivempia ilman sinua.

Tattista vaan kovasti tästä maanmainiosta huomionosoituksesta, arvon narri. Pyrin jatkamaan valitsemallani linjalla myös jatkossa. Naapurileirin fanien kanssa "keskusteleminen" se on oikeastaan sitä antoisinta hommaa täällä. Harmi sinänsä, ettei ole pahemmin tullut vielä tavattua kasvotusten montaakaan jatkiskirjoittajaa, mutta eiköhän sekin homma vielä korjaannu tässä jossain vaiheessa. Saattaahan siinä käydä niinkin, että netissä niin kovin fantsulta vaikuttava virtuaalihyypiö onkin luonnossa pesunkestävä mulkero. Itsehän olen mitä mainioin seuraihminen...

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Rikon kaavaa siltä osin, että mainitsen tässä nimimerkkejä:

Jatkoaika- aikani alussa vihareaktion aiheutti Varjo. Hänen äärimmäisen epäsympaattinen hahmonsa johti väkisinkin negatiiviseen mielleyhtymään (ja allekirjoittaneen ainoaan pelikieltoon). Nykyään olen kuitenkin aika monesti ainakin osittain samaa mieltä Varjon kanssa. En tiedä, onko kyysisyys tarttunut minuun vai onko Varjo nykyisin edes hievan empaattisempi kirjoituksissaan, mene ja tiedä. Pitäisikö minun huolestua tästä kehityksestä...

Myös eräät HIFK- leirin kirjoittajat saadat aikaan ainakin jotain reaktioita, yleensä ihan positiivisia. JHag:n kanssa käymämme vääntö nosti ensin aika voimakkaan viha-tunteen, mutta se, miten case päättyi, nosti kunnioitusta ko. nimimerkkiä kohtaan.

Kyllähän asia on niin, että pienet ylilyönnit ovat tämän vapaan keskustelun suola. Kuka tätä jaksaisi lukea, jos kaikki olisi yhtä suurta onnellista perhettä, jossa olisi yksi totuus vallalla.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti heki
Myös eräät HIFK- leirin kirjoittajat saadat aikaan ainakin jotain reaktioita, yleensä ihan positiivisia. JHag:n kanssa käymämme vääntö nosti ensin aika voimakkaan viha-tunteen, mutta se, miten case päättyi, nosti kunnioitusta ko. nimimerkkiä kohtaan.

Kuin myös sinne. Sen sijaan kunnioitus niitä nimimerkkejä kohtaan, jotka kaivavat hekin mainitseman asian esiin uudelleen, on aika alhaalla. Kun kaksi kiistelijää toteavat molemmat, että "case closed" niin eiköhän silloin voisi olla näin?

Tästäkin huolimatta. Useat pyrkivät tietoisesti saamaan vihamiehiä, mutta eivät siinä onnistu, koska yritys on niin läpinäkyvää. Syvemmät vihantunteet syntyvät aidosta inhosta ja epäuskosta tuollaista "aitoa vääräuskoista" kohtaan :) Siis kun joku kirjoittaa oikeasti itseensä uskoen sellaista matskua, joka saa selkäkarvat pystyyn. Tätä tapahtuu luonnollisesti lähinnä kiekkopuolella.

Viimeksi muokattu:

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Ei v****

Meni taas tämäkin ketju läskiksi. Kyllä, nimeltä mainittu Varjo saa joka ikisessä keskusteluketjussa aikaiseksi sellaista tyhjänpäiväistä vääntöä, jolle ei tule loppua edes silloin, kun vastakkaiset osapuolet jo piipittämisensä lopettavat. Lisäksi tämän urpon viestit sisältävät useimmiten n. A4:n verran sellaista liirumlaarumia, että jopa Anneli Jäätteenmäki olisi tuollaisesta sisällöttömästä selitystulvasta kateellinen. Uskomaton kaveri!

Samaan kategoriaan kuuluu tosin aika monta muutakin samanlaista paskan jauhajaa ja "olen humaani ja hyvä ihminen" kotifilosofia, joiden ajatusmaailmaan ei kuulu esim. sana huumori.

Elämän kai tulisi olla totista torven soittamista. V*ttumaista porukkaa!

Suosikkijoukkue
HIFK
Meikämanne (sanontatapa, ei viittaa romanisukujuuriin, toim.huom.) on ilmeisesti jäänyt paljosta paitsi, kun en ole saanut kyseenalaista kunniaa tutustua nimim. Varjon tuotoksiin järin montaa kertaa. Kaikesta päätellen kyseessä lienee aikamoinen riidankylväjä, näin kuulopuheiden perusteella. Mahtuuhan meitä moneen veneeseen, which is nice.

Sitä vaan tarttee usein ihmetellä, että vaikka itsekin provoilen ja ärsytän ihan mielelläni mahdollisimman usein, niin pyrin pitämään kuupan kylmänä siten, etten ota mitään Jatkoajassa kirjoitettuja juttuja henkilökohtaisesti ja yritän pitää huumorin kukkaa kukoistamassa aina kun mahdollista, niin turhan usein helvetin moni lämpenee ihan järkyttävän vähäpätöisistä jutuista. Turha provosoituminen on perseestä. Samoin tahallinen typeryys on aivan yhtä hanurista, eli sellainen kuumeneminen, jolloin tulee kirjoitettua ala-arvoista avautumista, jota ehkä myöhemmin kadutaan, muttei pahoitella jälkeenpäin millään tavalla, kun ei ole pokkaa myöntää olleensa väärässä tai ylireagoineensa.

Ottakaa siis kaikki allekirjoittaneesta mallia, ikinä en ole muuta kirjoittanut kuin asiaa, ikinä en ole hermostunut mistään provoiluista ja aina on löytynyt miestä myöntää olleeni väärässä (siis jos sellainen tilanne olisi tullut eteen joskus). Isona musta tulee mode.

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Jee jee jee - täällä puhutaan Tunkista. Pitäisiköhän laittaa allekirjoitukseksi lainaus..

Mä rakastan teitä kaikkia! I love you all!

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tapauskohtaista

Itselläni ei ole mitään tiettyjä nickejä, joiden kanssa olisin jatkuvasti vääntämässä jostain. Jos joku on jääräpäisesti joka asiassa poikkiteloin, samoilla argumenteilla ja samoilla mukahauskoilla letkautuksilla, niin en yleensä jaksa jäädä vääntämään. Näkökulmia avaaviin ja perusteltuihin väittelyihin jää mielellään mukaan. Kiekkopesän aikaan tuli otettua enemmänkin verbaalista matsia samojen henkilöiden kanssa, mutta täällä ei vakiotappelukavereita ole. Mieleenpainuvimpina vääntöinä ovat jääneet mieleen nimimerkit HN, Muksu, Pratu, TM ja pientä kiusaa mielellään tehnyt ketjunavaaja mixu - ja tietysti pelikaverini Mazza. Monien muiden hyvien kirjoittajien kanssa olen usein liian samaa mieltä, jotta heitä kannattaisi tässä mainita - nimiä on paljon.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kyllähän täällä näkee joka puolella kaikenlaista spedetekstiä mutta eihän se nyt mikään ylläri ole. Onhan dorkia, kähtäviä, ylimielisiä idiootteja ja kaikenmaailman kavioonvetäjiä oikeassakin elämässä. Ei siltä voi välttyä missään.

Lapinlahden lintujen ylinopeussketsin poliisia lainaten:

"Mitähän helvettiä mäkin tässä oikein nipotan...kyllä se on niin että maailma on nipottajia täynnä...sitä näkee kaikenlaista"

Ei tyhmyys lopu mistään koskaan.

nim. "Voi prkl antakaa meille aseita"

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viha on sen verran raju käsite, että tuskinpa sitä tunnen ketään jatkoaikalaista kohtaan. Ignore-listalle ei ole ketään, eikä tarkoitus ole tullakaan.

Muutamia nimimerkkejä on, joiden aloittamia ketjuja ja kirjoitteluja saatan seurailla tarkemmin. Muutama kirjoittaja vakuuttaa alakohtaisilla tiedoillaan, jotkut vain kirjoitustaidoillaan, toiset huumorillaan. Onhan näitä.

heki:
Varjo on tainnut vain aikuistua (tai rakastua...). Nykyään hänen juttujaan on pääsääntöisesti mielenkiintoista lukea, tietoa ja taitoa kun kaverilla on. Lisäksi hänen tapansa viilailla pilkkua (kuten tässä ketjussa) huvittaa minua suunnattomasti, koska itselläni on vähän sama vika. Tosin ehkä huvi loppuu siinä vaiheessa, kun kolahtaa omaan nilkkaan.

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Lisäillääs vähän kun näin täydellisenä ihmisenä on niin kovin mukava arvostella muita. Eh eh.

JHag on ihan asiallinen kirjoittaja niin kauan kun pitää nämä täysin puolueettomat taklaustilastonsa sivussa. Välillä tuntuu, että ollaan kaikesta vähän liiankin samaa mieltä kunnes mies alkaa jauhaa taklauprosenteistaan sun muista.

Vlad ja varjo ovat ihan samanlaisia (siis toistensa kanssa, ei JHagin) näsäviisaita kiertelijöitä. Kaikki asiat kyseenalaistetaan sivullisella liirum laarumia. Älkääkä kumotko tätä kertomalla kaiken Kongon rasismin suhdannevaihtelusta. Joku voisi luulla jamppoja jopa yhdeksi ja samaksi henkilöksi.

Sitten on tietysti tämä mukahauska loppuun asti selkääntaputeltu IFK-kirjoittaja, joka tosin ei juurikaan IFK:sta kirjoita. Eihän tätä tosin voi vihata, ei minua haittaa nämä keksityt tositarinat ja muut paskanjauhannat. Jätän vaan lukematta.

Ignoressa ei ole ketään eikä tule olemaankaan. Modet kyllä hoitavat sellaiset kirjoittajat pois palstalta.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Tapauskohtaista

Viestin lähetti Oiva
Mieleenpainuvimpina vääntöinä ovat jääneet mieleen nimimerkit HN, Muksu, Pratu, TM ja pientä kiusaa mielellään tehnyt ketjunavaaja mixu - ja tietysti pelikaverini Mazza.

Jep ja nuo olivat erityisen hauskoja vääntöjä Kiekkopesän aikoihin. Mukaan pitää vielä liittää valdo. En ikinä unohda sitä ketjua, jossa esiintyi legendaarinen "törkeä nimen vääristely". Töistä ei tullut sinä päivänä mitään ja duunikaverit ihmettelivät, kun en saanut naurua millään naamaltani.

Kaivanto

Jäsen
Re: Re: Tapauskohtaista

Viestin lähetti Vakio
En ikinä unohda sitä ketjua, jossa esiintyi legendaarinen "törkeä nimen vääristely". Töistä ei tullut sinä päivänä mitään ja duunikaverit ihmettelivät, kun en saanut naurua millään naamaltani.

Ha! Olet kuitenkin unohtanut sirkuksen aloittaneen viestin tarkan sanamuodon, joka oli "Törkeätä nimen vääntelyä (e/t)". Ja kyseessähän oli Tapparan vääntäminen Papparaksi, muistaakseni jonkun jyväskyläläisen toimesta ja vieläpä aivan harmittomassa yhteydessä. Minunkin elämäni hauskimpia päiviä oli kyllä tuo. Voi kunpa jollakulla olisi kyseinen keskustelupuu vielä kovalevyllä...

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Tapauskohtaista

Viestin lähetti Vakio
Jep ja nuo olivat erityisen hauskoja vääntöjä Kiekkopesän aikoihin. Mukaan pitää vielä liittää valdo. En ikinä unohda sitä ketjua, jossa esiintyi legendaarinen "törkeä nimen vääristely". Töistä ei tullut sinä päivänä mitään ja duunikaverit ihmettelivät, kun en saanut naurua millään naamaltani.

Eräs hymyä nostattanut juttu oli myös nimerkkien Tampereen Mies (TM) ja Sauhula välinen vääntö, jossa Sauhula provosoi TM:n raivon partaalle kirjoittamalla viiden minuutin välein ala-arvoisia kommentteja Tapparasta ja TM:stä otsikoiden ne suunnilleen näin:

Tampereen miehelle
Tampereen miehelle
Tampereen miehelle
Rampereen miehelle
Rrramperreeen miehelle
Rrrramperrrreen naiselle

Kiekkopesästä on jäänyt mieleen paljon nickejä, joita tulee täälläkin seurattua erityisellä tarkkuudella. Kirjoittajajoukon ja kirjoitusten suuren määrän vuoksi ihan vastaavia "tappeluita" on harvemmin. Toisaalta niin moni kirjoittaja on niin asiantunteva, että välillä on tunne, ettei ole kertakaikkiaan mitään sanottavaa. Tai on yksinkertaisesti kerta toisensa jälkeen niin pirun samaa mieltä.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Eipä minullakaan juuri ketään ole, jota vihaisin suoranaisesti.
Välillä tietysti jotkut idiootit kirjoittavat sellaista stuubaa että oksat pois.

Pitääkö sanonta "Poikkeus vahvistaa säännön" paikkansa?
Ainakin tuntuu siltä. HIFK:n leirissä on monia hyviä kirjoittajia, jotka tunnen myös henkilökohtaisesti. Sitten vastapainona ko. leirissä on pahimpia idioottimaisia puusilmiä mitä maa päällään kantaa. Oma mielipide on vain ainoa oikea, lisäksi todella vahvaa tuuliviirimäisyyttä näkee selvästi heidän teksteissään.
Ignoroimaan en lähde, ei ole mun laji.
Jospa modet viskoisivat heidät pihalle....

Täällä on monia kirjoittajia joita arvostan ja olisi mielenkiintoista nähdä millaisia he ovat. Värikkäimmät on kyllä nähty livenäkin, ja ainoa jonka ennakko-oletus heitti täysin häränpyllyä, oli Rööri.
Rispektiä vaan muuten miehelle!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy