Mainos

Viha vai rakkaus suhde muihin kirjoittajiin?

• 8 609
  • 95

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
No ei kumpikaan mutta monta kirjoittajaa tälläkin palstalla on joihin on muodostunut hieman otsikon kaltainen suhde.
Itselleni on niistä suurin osa alkanut jo kiekkopesästä jossa kirjoitukset oli joskus aika kovaa tekstiä kun ei moderointia ollut.

Onko muille muodostunut tälläisiä ikäänkuin taistelupareja tms joiden kanssa aina joskus ottaa yhteen ja välillä taas koitetaan olla vähän rauhallisempia että tunteet jäähtyy puolin ja toisin.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Voe mixu, kun on niin hyvä jäynän paikka, et sen teen.

PAM!

Tämä yritti sitten olla vitsi..

edit: Yleisesti hetkellistä vitutusta kirjoittajiin aiheuttaa korostetulla tekstillä kirjoitetut piiloprovot, luokattomat heitot ja lällällieru tyyliset "mun isi on parempi" trollit.
Yhtään jamppaa ei ignoressa ole, eikä tule. Modet onneksi puuttuvat suhtellisen hyvin näihin rääppäsilmiin.

Asiallinen keskustelu ja hyvä huumori, oli se sitten omaa joukkuetta kohtaa kuuluu jutusteluun ja pitää ketjut mielenkiintoisena.

K

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei pysty tunnustamaan kumpaakaan mixun ehdottamaa ääripäätä suhteessa muihin rustailijoihin, mutta tuolta väliltä kyllä. Niin sanottuja kestosuosikkeja ei oikeastaan ole, lähinnä aina kulloisenkin IFK:n vastustajajoukkueen kannattajista erottuu pari sellaista kirjoittajaa matsiketjuissa, joille tulee provoiltua, vittuiltua ja joskus jopa ihan asiallisesti keskusteltua. Se vain on niin, että tällä palstalla on niiiiiin paljon erilaisia kirjoittajia, että joukkoon mahtuu pirusti suoranaisia idiootteja (kirjoitusten perusteella, tietenkin), jollaisena tietty joku voi allekirjoittanuttakin pitää. Mutta onneksi täällä riittää myös fiksuja, järkeviä ja ennen kaikkea huumorintajuisia kirjoittelijoita, jotka onneksi muodostavat porukan enemmistön.

Luonnollisesti narrikannattajien kanssa tulee yleensä väännettyä eniten peistä, ketään sen kummemmin nimeämättä (Jokkeri16#, DefJam (molemmat poistuneet joukostamme jo) ja sanotaan nyt vaikkapa hull16).

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Täytyy myöntää, että tälläisiä kirjoittajia ei ole minun kohdalleni sattunut kovinkaan montaa. Yksi on kuitenkin jäänyt mieleen siitä, että hänen kanssaan on vääntöjen jälkeen heitetty varsin lämminhenkistä huumoria.

Jätän tämän lämminhenkisen, mutta tiukkapipoisen nimimerkin kuitenkin mainitsematta.

Ossi.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tästä tuleekin mielenkiintoinen ketju, kun moni kirjoittaja yrittää sanoa jotakin jostakin muusta kirjoittajasta mainitsematta kuitenkaan omasta mielestään kenenkään viddumaisen tai mukavan kirjoittajan nimimerkkiä - ettei mene taas kerran turhaksi väännöksi ja hulinaksi. Muutenkin tuolla mainiolla search-toiminnolla löytyy jo ennestään ihan tarpeeksi tämänkaltaisia "kaverin kehumis- tai naapurin haukkumisketjuja".

Mua ottaa pattiin eräs Bluesin fani tällä palstalla ja erityisesti eräs HPK:n värejä kannattava on minun erikoistarkkailussani (ei kuitenkaan ignoressa). Lisäksi kaikki palstan naiset sukupuoleen katsomatta ovat aivan ihania, varsinkin yks porilainen... tähän malliin.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Predator
erityisesti eräs HPK:n värejä kannattava on minun erikoistarkkailussani (ei kuitenkaan ignoressa).

Sori Preda.

No joo, kerrotaan nyt itsekin omia mielipiteitä. Ignoressa meikäläisellä ei ole ketään, eikä tule olemaankaan. En ainakaan usko. Mielestäni keskustelupalsta menettää heti hohtonsa, jos jättää lukematta osan viesteistä. Vaikka joidenkin kirjoittajien kanssa tulee joskus väiteltyä suurestikin, en siltikään mitään vihaa voi tuntea ketään kohtaan. Pieni vääntö ja taistelu saa usein jatkuessaan vihamaisenkin suhteen muuttumaan eräänlaiseksi rankemmaksi rakkaussuhteeksi. Ainakin meikäläinen jollain tapaa tiukoissa vääntökeskusteluissa jopa kiintyy vastapuoleen. Se että vastapuolelta tulee tiukkaa tekstiä takaisin tarkoittaa, että hän on lukenut tekstisi ajatuksella. Se on jopa jossain määrin tietynmallista rakkaussuhdetta.

Parilla nimimerkillä olen havainnut taipumusta meikäläisen persoonaan kohdistuvaan provoiluun ja kyseenalaistamisiin jne. En kuitenkaan pidä tätäkään mitenkään pahana, kunhan homma pysyy järjellisissä rajoissa. Kaikkia ei toki voi miellyttää, se pitää aina pitää mielessä. Siksi negatiivinenkaan palaute ei saa tuntua vittuilulta.

Ja sitten ehkä se vaikeampi puoli. Hyviä kirjoittajia on todella paljon. Muutamia kirjoittajia on, joita olen oppinut arvostamaan todella paljon, pitkälti niiden mielikuvien nojalta, mitä olen saanut heidän persoonastaan kirjoitustensa pohjalta. Nimimerkkejä mainitsematta sanotaan parin arvostuksen menevän HIFK-leirin vanhempien herrasmiesten joukkoon. Yksi arvostus puolestaan SaiPa-leiriin kauniimman sukupuolen edustukselle.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Sistis
Sori Preda.

No joo, kerrotaan nyt itsekin omia mielipiteitä. Ignoressa meikäläisellä ei ole ketään, eikä tule olemaankaan. En ainakaan usko. Mielestäni keskustelupalsta menettää heti hohtonsa, jos jättää lukematta osan viesteistä.

Ei mitään Soreja siellä, lepo vaan. Sitäpaitti eiks Sori ole jokin kaupunginosa Tampereella? Siellähän on muitakin veikeitä lähiönimiä, kuten Kissanmaa, Lentävännniemi ja Lappi.

Samaa mieltä Sistiksen kaa tuosta ignoresta - minä en pystyisi elämään, jos minulta menisi ignoren takia esim. yksikin nimim. Tunkin viesteistä ohi pään. Hups, mistäs tuo nimimerkki tulikin mieleeni, hyi minua.

Ja se yks porilainen naispuolinen nimmari on todella kiehtova. Nii ja yks Jokrujen elämäniloinen tyttökin on ihan jees...

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Viestin lähetti Predator
Ei mitään Soreja siellä, lepo vaan. Sitäpaitti eiks Sori ole jokin kaupunginosa Tampereella? Siellähän on muitakin veikeitä lähiönimiä, kuten Kissanmaa, Lentävännniemi ja Lappi.

Älä nyt hyvä mies unohda Lihasulaa. Sitä, sijaitseeko kyseinen paikannimihirviö aivan Tampereen rajojen sisällä, ei edes lempääläläinen (tai Ilveksen menestyksestä johtuen "lempääläinen" (irviö nyt eukolle)) inehmo ole meikäläiselle täysin pystynyt selostamaan.

offtopic:

Mitenkäs kuoron harjoitukset? Loiva tenori ilmoittautuu, kmlo pohjalta vaikeisiin "älä enää lyo" kakkosääniin.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ketään ei ole ignoressa.
Olen tavannut varmaan 50 tänne kirjoittavaa nicciä.
Muutama hyvä ystävä on tullut tätä kautta, ja loputkin ovat olleet ok jengiä.
Persoonani vaan sattuu ärsyttämään monia, siksipä dissaajiakin on tullut iso liuta.
Nyt olen rajoittanut kirjoittelua. Mitäpä sitä ketään ärsyttämään kun siitä ei saa itse kiksejä.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti bisnesman
Ketään ei ole ignoressa.
Olen tavannut varmaan 50 tänne kirjoittavaa nicciä.
Muutama hyvä ystävä on tullut tätä kautta, ja loputkin ovat olleet ok jengiä.
Persoonani vaan sattuu ärsyttämään monia, siksipä dissaajiakin on tullut iso liuta.
Nyt olen rajoittanut kirjoittelua. Mitäpä sitä ketään ärsyttämään kun siitä ei saa itse kiksejä.

Totta

Ignorea en suostu käyttämään, vaikka varmasti muutamat kirjoittajat ottavat päähän aina välillä, mutta eikös se ole juuri keskustelupalstojen suola? Hymistelevällä hyväveli palstalla en viitsisi edes käydä lukemassa saatikka kirjoittamassa, välillä ammutaa yli ja se kuuluu asiaan, välillä provosoidutaan ja se kuuluu asiaan. Ketään en voi väittää inhoavani, koska kirjoitusten perusteella siihen ei ole resursseja, ja livenä en ole ketään totaalisen kusipäätä vielä tavannut.

Toki tämän kokoisessa kirjoittaja massassa löytyy persoonia, jotka eivät vain tule toimeen keskenään, sehän on luonnollista.

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vihaan itseäni kaikista eniten. Muut kirjoittajat ovat ihan ok. Ainoa ketä suorastaan rakastan on Q.

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Noita hyväveli-ketjuja kun on niin paljon niin kerätään vaihteeksi vihamiehiä. Pari HPK:n huikeata jamppaa saavat vitutuskäyrän usein nousuun, ts. onnistuvat tavoitteessaan. En minäkään nimimerkkejä mainitse, mutta Rolf Paski ja Jussih tietävät keistä puhun. Ensimmäinen tosin ei ole vähään aikaan palstalla vaikuttanut. En lähde väittämään, ettei Teillä olisi hyviäkin juttuja, mutta yleiskuva Teistä on: mulukkuja molempi.

Voi olla, ja on hyvin todennäköistä, että mielipide muuttuisi tosielämän tapaamisen seurauksesta ja tätä päivää odotankin suht´ innoissani.

Q:ta minäkin rakastan kuin myös tänään tapaamaani, uskomattoman kaunista Kärppä-neitokaista, jota olin aina luullut äijäksi. Siis nimimerkin, en ulkonäön perusteella. Enpä tohdi nimimerkkiä paljastaa, hän kyllä tietää kenestä puhun. ;)

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Ei Q:ta voi olla rakastamatta. Ne iänikuiset HIFK-huhut joiden toteutumisprosentti läheltelee n. 10 % sekä se uskomaton Samuli Kaikkos-hehkutus ovat niin huikeaa tavaraa ettei tuota nimimerkkiä voi ikuna unohtaa.

Yhtäkään nimimerkkiä en vihaa (en edes itseäni). Tiettyjä antipatioita tunnen paria naapuriseuran kannattajaa kohtaan jotka tunkeutuvat toisten joukkueiden ketjuihin, lähinnä vain vittuilu- tai provoilumielessä.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ikijokeri
Ei Q:ta voi olla rakastamatta. Ne iänikuiset HIFK-huhut joiden toteutumisprosentti läheltelee n. 10 % sekä se uskomaton Samuli Kaikkos-hehkutus ovat niin huikeaa tavaraa ettei tuota nimimerkkiä voi ikuna unohtaa.

Yhtäkään nimimerkkiä en vihaa (en edes itseäni). Tiettyjä antipatioita tunnen paria naapuriseuran kannattajaa kohtaan jotka tunkeutuvat toisten joukkueiden ketjuihin, lähinnä vain vittuilu- tai provoilumielessä.

Heh

Osuit oikeaan ainakin prosenteissa ;)

eihän tuollaisia voi vihta,heitähän on myös Ilmalassa vieraillut, tosin potkuja ovat saaneet, hauskaa, miksi vihata?

Kaikkosen ja vaikk Jeesuksen toivoisin näkeväni seuraavassa pelissä. Pelillisesti jos ei pärjätä, taklataan ja tapelaan edes, tosin mitään ei ole (vielä) menetetty:)

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Kun täällä on ollut niin kauan kuin on ollut, niin tokihan tietyt nimimerkit ovat jääneet mieleen. Ketkä hyvässä, ketkä huonossa. Ja nämä fiilikset menevät ihan kivutta seurarajojen yli.

Aikanaan oli pienen itsetutkiskelun paikka, kun huomasin olevani sangen voimakas pakkomielle eräälle kirjoittajalle. Tajusin tehneeni sen virheen, että suhtauduin liian vakavasti ja liian kärkkäästi noihin kirjoituksiin ja vastasin sen mukaisesti. Luulen myös, että tuo kirjoittaja suhtautui koko tähän nettikirjoitteluun huomattavasti vakavammin kuin minä. En tiedä, mutta luulen, että kyseinen henkilö vihasi minua (tai siis nimimerkkiäni) ja mahdollisesti vihaa vieläkin. Tuollaisessa tilanteessa sitä kuulkaas ihan oikeasti miettii, että onko vastuussa kaikesta siitä pahasta olosta, mitä joku ruudulle suoltaa, vai onko niitä syitä paljon muitakin. No, se tilanne on ratkennut jo kauan sitten, enkä sitä tämän enempää muistele.

Mutta enimmäkseen rakastan teitä kaikkia.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mä en tykkää selkään taputtelijoista ja jees-jees -tyypeistä. En nyt nimiä lähde erittelemään mutta suurin osa näistä nuoleskeluista tapahtuu Vapaan keskustelun puolella.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Tommy
Mä en tykkää selkään taputtelijoista ja jees-jees -tyypeistä. En nyt nimiä lähde erittelemään mutta suurin osa näistä nuoleskeluista tapahtuu Vapaan keskustelun puolella.

Jees jees, hyvä kirjotus Tommy.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Tommy
Viestin lähetti girlzilla
Jees jees, mäkin oon IHAN SAMAA MIELTÄ.
*taputtaa selkään*

:D

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Loistavia kirjoituksia girlzilla ja BigRedBob.
Lisää tälläisiä, en malta odottaa seuraavaa kirjoitustanne.

Lensi kahvit monitorille.
*hymiö*

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti girlzilla

Jåås, jåås ja pitkä miinus.

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eipä tietenkään. Täällä eikä missään muuallakaan saisi "kehua kaveria". Sehän on ihan tyhmää ja lapsellista ja selkääntaputtelua, ja ties mitä.
Kun nyt tällainen otsikko on avattu niin vähänpä kehaisen muutamaa hyvää ystävääni jotka "tapasin" Viha/Rakkaus merkeissä Kiekkopesässä.

Otsikon mukaisesti näiden muutaman ihmisen kanssa oli jonkinverran vääntöä. Yksi kaveri jopa tosissaan hermostui ja kertoi omaan suorasukaiseen tapaansa mielipiteensä minusta.
En toki jäänyt itkeskelemään ilkeyttään vaan luonnollisesti ilmoitin mitä mieltä minä olen hänenstä. Tein sen kuitenkin englanniksi, etten olisi vaikuttanut niin tylyltä.
Saman kaverin kanssa oli vielä Jatkoajan alkuaikoina lieviä erimielisyyksiä mutta nykyään sujuu.
Hienompaa ja kivempaa ihmistä en ihan äkkiä taida tavata.

Niin ja ne pari muuta taistelukaveria. Missähän oikeesti olisin ilman heidän jääräpäistä vaikuttamista elämääni.
Vastaan itse. En ainakaan tässä.
Terkkuja teille!

koo

Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ilman viha/rakkaus -fiiliksiä ei kannattaisi edes kirjoitella Jatkoaikaan. Yksi pahimmista rasteista on suuresti arvostamani cobol, kaltaiseni kiekkomies henkeen ja vereen. Ja provoajanakin samalla viivalla itseni kanssa, joten....Mahtavaa! :)

Olen koko aikana lockannut 2 henkilöä pysyvästi ignoreen (toinen ei ole kirjoittanut tänne vuosiin ja toinenkaan ei ole Tommy, heh) ja molemmat siksi, että suojaan itseäni pelikielloilta - en siis kestä heidän provojaan, joihin vastaan aina asiattomasti, joten onneksi olkoon!

Ja kenenkään sellaisen kanssa en jaksa vääntää, jota en jo lähtökohtaisesti kuitenkin arvostaisi mielipiteen esittäjänä. Tällä viittaan pitkiin ja uuvuttaviin nettikamppailuihin.

Ja mielestäni Vapaa keskustelu tulisi lopettaa. Ihan niinkuin Karthagokin.

edit; Jos joku mollaa Q:ta niin täältä kolisee! Jätkä on legenga.

edit2: lisätty sana "pysyvästi"

Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Konsensus kukoistaa

Niin, itse en ole koskaan pistänyt ketään Ignore-listalle.

Tämä johtuu siitä, että vaikka olenkin aina oikeassa, ymmärrän myös, että kaikki eivät ole samasta balsasta veistettyjä.

Kunnioitan siis myös joidenkin tahojen (ei nimiä) vääriäkin mielipiteitä.

On myös huomattava, että on täällä useimmilla ihan fiksujakin juttuja.

Täältä tähän

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Enpä voi sanoa, että minulla olisi vihasuhdetta yhteenkään jatkoaikalaiseen. On olemassa muutamia nimimerkkejä, joista olen kirjoituksien perusteella saanut epämiellyttävän kuvan, mutta ignoressa minullakaan ei ole ketään. Lisäksi olen itse joutunut parin nimimerkin lievän vittuilun kohteeksi, mutta syyt tuohon ovat yksityisen keskustelun puolella, eivät forumilla. Nuo eivät kuitenkaan jaksa erityisen paljoa hetkauttaa: henkilöt eivät minua tunne, joten tehkööt johtopäätöksiään miten itse lystäävät.

Rakkaussuhdettakaan minulla ei taida olla keneenkään kirjoittajaan, mutta on olemassa henkilöitä, joiden viestit luen lähes aina, kun niitä huomaan. Nimimerkkejä en ala mainitsemaan, mutta esimerkiksi HIFK:n viestipuolelle saatan joskus eksyä parin tietyn nimimerkin viestien seurauksena. Muita arvostustani ja mielenkiintoani saavia kirjoittajia on ainakin HPK:n, Ässien, Tapparan ja Ilveksen leirissä.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Ja mielestäni Vapaa keskustelu tulisi lopettaa. Ihan niinkuin Karthagokin"

Outoa miten Jhag jaksaa heilua miltei jokaisessa Vapaasen kirjoittamassaan viestissä tämän asian puolesta.

Olisi mielenkiintoista tietää, miten Karthago liittyy tähän asiaan...en ole kovin montaa kertaa nähnyt "Vapaan joukkojen" marssivan NHL ja Maajoukkue-alppien yli elefanttien kanssa Sm-liigan kimppuun.

Vinkki viikoksi, jos yrität käyttää historiaa vertauksen tukena kannattaa huolehtia siitä, että tunnet analogian taustat tarpeeksi hyvin.

Liekö kyseessä perinteinen suojautumisreaktio kun mies ei Vapaan puolella olekaan se kukko tunkiolla, joten tällaisen paikan olemassaolo pitää kyseenalaistaa oman itsetunnon takia.
Tarkemmin mietittynä Kartago-analogia sopii tähän, Jhag tuntee olonsa uhatuksi Vapaan keskustelun takia ja sen takia on innoissaan käymässä sotaa sitä vastaan, valitettavasti vain häneltä puuttuu Scipio tai Nero sitä sotaa johtamassa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy