Viestintä Jokereissa

  • 59 067
  • 149

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, tottakai Jokereiden pitäisi perässä juosta logoaan raiskaamassa ja jotain söpöä sydänkuvioita tunkea Espoon ja Vantaan dösäpysäkeille, kun kerran HIFKssa on näin tehty...huoh! Mielikuvaseurassa nämä!
Ei se provoilemalla siitä mihinkään muutu, että Jokerit jäi viime kaudella tyystin naapurin jalkoihin markkinoinnissa ja toivoa sopisi, ettei niin kävisi myös tällä kaudella. Tyhminkin varmasti ymmärsi, etten toivonut mainoskampanjaa kopioitavan HIFK:lta.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ei se provoilemalla siitä mihinkään muutu, että Jokerit jäi viime kaudella tyystin naapurin jalkoihin markkinoinnissa ja toivoa sopisi, ettei niin kävisi myös tällä kaudella.
Niin, jollekin nämä ovat tuikitärkeitä asioita, minulle tärkeämpää on, ettei jäisi jalkoihin kentällä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Niin, jollekin nämä ovat tuikitärkeitä asioita, minulle tärkeämpää on, ettei jäisi jalkoihin kentällä.

Itse näen noissa ainakin osittaista yhteneväisyyttä.

Ensinnäkin, markkinoinnin kautta voidaan saada lisää rahaa kirstuun. Helsingissä on niin paljon potentiaalia asiakaskunnan suhteen, että nykyinen pelleily markkinoinnin suhteen näyttää... Noh, siltä. Hifk:n katsojakeskiarvo runkosarjassa ei noussut 319 päällä ottelua kohden pelkästään markkinoinnin kautta, mutta markkinointi aivan varmasti auttoi.

Lisärahalla voidaan sitten kasvattaa pelaajabudjettia, palkata toimistoon osaavaa henkilökuntaa tai muilla tavoin parantaa seuran toimintaa. Vaikka raha itsessään ei takaa menestystä, helpottaa se kummasti menestymismahdollisuuksia.

Yleisömäärien kehityksellä tuodaan halliin enemmän tunnelmaa kolkon hautajaisfiiliksen sijaan. Tuskin se kuuluisa "kuudes kenttäpelaaja" haittaa joukkuetta, pikemminkin päinvastoin. Yleisömeren huutaessa vain passiivisin paskahousu jättää menemättä tilanteisiin, mutta hautajaisissa vain pahin adhd vetää peräsuoli pitkänä. Kärjistetysti.

Kaiken kaikkiaan markkinoinnissa jääminen naapurin jalkoihin on vain yksi merkki siitä, kuinka HIFK on ammattimaistanut toimintaansa viimeisinä vuosina. Kunnolla hoidetussa organisaatiossa hommat hoidetaan justiinsa eikä melkein. Jääkiekkojoukkueessa tämä ei tarkoita vain valmennusta tai hallia, vaan myös pelaajaskouttausta, markkinointia, viestintää, jne.
 
Suosikkijoukkue
JypFabun poliittinen ideologia
Eikös 7 Päivää jo aloittanut Granlundin pillunvonkausuutisoinnit keväällä?
Siitä puhe mistä puute. Luulisin ettei pojan tarvitse ko. ureointivälineen saamiseksi tehdä samaa määrää töitä kuin nimimerkki Gagsin.

Niin, jollekin nämä ovat tuikitärkeitä asioita, minulle tärkeämpää on, ettei jäisi jalkoihin kentällä.

Tähän liittyen taisitte jäädä jalkoihin kentälläkin. Kannattaisikohan Virmasen pesänjakajien panostaa tosissaan markkinointiin ja unohtaa omat pojat tötöilysloganit kokonaan. On viime vuosina teidän organisaatio jäänyt melko pahasti jälkeen HIFK:n näkyvyydestä. Ellette laske Hjalliksen kerran kuussa julkaistavia ihmissuhdeavautumisia samaan kategoriaan jääkiekkojoukkueen näkyvyyden kanssa. Nimimerkillä "Leena oli elämäni rakkaus".
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, jollekin nämä ovat tuikitärkeitä asioita, minulle tärkeämpää on, ettei jäisi jalkoihin kentällä.
Olisikin hienoa, kun nämä asiat olisivat täysin irrallisia toisistaan. Nimimerkki sekolust tuossa jo hyvin avasikin, minkä vuoksi markkinointi on tärkeää.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Olisikin hienoa, kun nämä asiat olisivat täysin irrallisia toisistaan. Nimimerkki sekolust tuossa jo hyvin avasikin, minkä vuoksi markkinointi on tärkeää.
Ihan kirkkain silminkö yrität sanoa että menestymättömyys on rahasta kiinni ja siksi markkinointiin tulisi satsata ennemmin kuin kiekolliseen puoleen?
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Ihan kirkkain silminkö yrität sanoa että menestymättömyys on rahasta kiinni ja siksi markkinointiin tulisi satsata ennemmin kuin kiekolliseen puoleen?

Nyt olet tahallasi ymmärtämättä. Ei markkinointiin satsaaminen ole pois urheilullisesta menestyksestä, eikä päinvastoin. Kukaan täällä ei ole väittänyt, että markkinointiin tulisi panostaa enemmän kuin kiekolliseen puoleen. Panostaminen markkinointiin on jokaisen menestyvän organisaation kannalta tärkeä asia. Muutenkin vituttaa nähdä hifk sydämiä ympäri pääkaupunkiseutua, vaikka mainos minun mielestäni kamala onkin. Vastapainoksi sopisi hyvin muutama virnuileva narri siellä täällä.
 

Terveis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit.com


En tiennyt mihin tämän laittaisin, mutta viestintäähän tämäkin on. Täytyy myöntää että olen nyt tämän, ja edellisen kauden aikana nauttinut kovasti näistä haastatteluista, joita sivulle ilmestyy. Pääsee paljon lähemmäksi joukkuetta, kun kuulee suoraan pelaajien mietteitä pitkin kautta.

Niin, ja Eaves vaikuttaa kyllä hienolta mieheltä, tuo haastattelu nosti taas odotuksia pari pykälää, ja Eavesin arvostusta vielä muutaman pykälän enemmänkin. :)
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Nyt olet tahallasi ymmärtämättä.
Ei. Mä vaan en jaksa kitistä jostain markkinoinnista, kun vuosikausia olen odottanut urheilullisen puolen ryhdistysliikettä, jota ei ole vielä tapahtunut. Lisäksi Jokereiden puuhastelu markkinoinnissa on aiemmin ollut lähinnä surkuhupaista, josta esimerkkejä tässäkin ketjussa, joten parempi vaan että keskitytään tekemiseen eikä mielikuvien luomiseen.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Kyllä vitutti kun näki ekaa kertaa HIFK-sydänmainoken spårapysäkillä. Ei siinä että se on ihan saatanan ruma, vaan siksi että se tosiasia hiipi ajatuksiini että jälleen kerran jäädään markkinoinnissa jullien alle. Hyvillä ajoin jullit liikenteessä, parikuukautta ennen liigan alkua ja kausarimyynti käyt kuumana. Eikä tää varmaan tähän jää, saamme nähdä vielä punaiseksi värjätyn spåran jossa komeilee hifktyylinen mainos, vaikkakin sen koffspåran kyljessa.

Eli Jokerihin on palkattu suoraan jostain koulunpenkiltä kaikki diplomit ja työharjoitukset kiitettävästi käynyt poika kun julleilla on kaveri joka oikesti ymmärtää markkinoinnista jotain. Me ollaan hävitty tää kausi.
 

Masentaja

Jäsen
Onhan markkinointi tärkeää, toki, mutta ehkä mieluummin näen katsomoissa ihmisiä, jotka oikeasti kannustavat, jotka oikeasti on Jokereita, enkä gloryhunttereita jotka käy matsissa vaan kun spårassa kerran mainostettiin. Uskoisin että kyllä Jokereissa jotakin markkinointipuolellakin tulee tapahtumaan, mutta mun mielestä tuote pitää olla ensin kunnossa ennenkuin sitä voi alkaa mainostamaan. Siihen en ota kantaa että onko julleilla tuote kunnossa. Niillä tosin vetää viimekauden mestaruus. Menestys on se paras mainos ja siihen pitää ehdottomasti panostaa. Viime kaudella se oli 10cm päässä, mutta uusi kausi toivottavasti uudet kujeet. Tuo videohaastattelujuttu on kyllä loistava ja muutenkin juttujen taso Jokerit.comissa on noussut huomattavasti. Tämä on jo paljon. Lähinnä toivoisin, että meillä ei mennä jullien kanssa samaan tyyliin että lippujen hinnat on pilvissä, koska se syö sitä tulevaa kannattajakuntaa (lue isäpoika peleissä käynnit). Hieman sekavaa mutta toivottavasti pointti selvisi :)
 

bultsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lähinnä toivoisin, että meillä ei mennä jullien kanssa samaan tyyliin että lippujen hinnat on pilvissä, koska se syö sitä tulevaa kannattajakuntaa (lue isäpoika peleissä käynnit).
No Jullit voi nostaa hintoja vaikka sataan euroon per/peli, sillä heillähän sen kannattajakunta koostuu rikkaista porvareista ja varakkaista Suomenruotsalaisista. Heillä on kyllä varaa käydä peleissä vaikka hinnat olisivat kuinka taivaissa. Jokerit taas edustaa mielestäni toista ääripäätä. (Jos omistajaa ei lasketa) :)
 

-STR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on vuosi 2011, JOKERIT on perustettu 1967.
Jos tähän päivään mennessä ei ole kuullutkaan Helsingin Jokereista, niin henkilön täytyy olla kuuro ja sokea. (no hard feelings handicaps)

Mainonta on tottakai tärkeää, mutta itse en lähtisi apinoimaan jullien tienvarsimainoksia. Miksei mielummin oteta televisiota/mediaa paremmin haltuun.

Esimerkkinä viime kaudella telkkarissa pyörineitä 24-sarjan teemaan tehtyjä mainoksia. Erittäin hyviännäköisiä mainoksia, ja ne vastusjaan kohdistuvat sutkautukset toimivat ainakin omaan korvaan.

Yhteenvetona: Yrittäisin siis tavoittaa enemmän ihmisiä median kautta, kuin jullien mainokset jossain bussipysäkeillä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Nyt on vuosi 2011, JOKERIT on perustettu 1967.
Jos tähän päivään mennessä ei ole kuullutkaan Helsingin Jokereista, niin henkilön täytyy olla kuuro ja sokea. (no hard feelings handicaps)

Pointtina ei ole vain tehdä tunnetuksi, vaan myös saada porukalle viestiä siitä, että tätä on tarjolla. Luomalla ärsykkeitä luodaan myös ihmisille tarvetta ja hinkua päästä lehtereille. Pari kautta takaperin jokainen varmasti tiesi HIFK:n ja sen yhden Tuukan, mutta niin vain tervetulomainoksella arkipeliin Tapparaa vastaan suuntasi ~700 katsojaa enemmän kuin keskimäärin tuolla kaudella. Ei tuossa kerrottu seuran kannattajille mikä HIFK on tai kuka on Tuukka Mäkelä, tuossa luotiin mielikuvaa tulevasta tapahtumasta ja luotiin ärsyke saapua paikalle.

Mainonta on tottakai tärkeää, mutta itse en lähtisi apinoimaan jullien tienvarsimainoksia. Miksei mielummin oteta televisiota/mediaa paremmin haltuun.

Ei meidän mitään todellakaan tarvitse suoraan apinoida. Pointtina on saada markkinointi vähintään samalle tasolle, ei tehdä samoja asioita. Sami Helenius pääsi samaan sarjaan (NHL) kuin Jari Kurri, eikä hän toistanut Kurrin trikkejä. Jos naapuri on nyt "KHL-tasoa" markkinoinnissa, meidän tulisi nousta vähintään samaan, ellei nyt "NHL-taso" urkene. Tapa päästä sinne on lopulta kuitenkin melko yksi sama, tulos ratkaisee.

Yhteenvetona: Yrittäisin siis tavoittaa enemmän ihmisiä median kautta, kuin jullien mainokset jossain bussipysäkeillä.

Mediamainonta on toisaalta melko hankala tapa markkinoida urheiluseuraa suurille yleisöille. Toki FB on ainakin ollut meidän heiniä, mutta tuolla kanavalla tavoitetaan lähes ainoastaan jo seuraan kiintyneitä tahoja. Satunnaisjanari ei päädy minkään urheiluseuran FB-profiiliin ja päätä lähteä hallille, mutta satunnaisjanari saattaa saada "julkisemmilla foorumeilla" näkyvistä viesteistä ärsykkeen saapua.

Sama juttu eri urheilujulkaisuilla. Pääasiassa noita seuraa jo sellaiset henkilöt, jotka saavat muusta uutistulvasta ärsykkeitä saapua hallille. Samoin joku Urheilulehden, Veikkaajan tai vastaavan sivuilla oleva mainos tavoittaa lopulta melko vähän potentiaalisia faneja. Nuo läpyskät on kuitenkin jo ennalta kohdennettu sellaisille kohderyhmille, että kovinkaan montaa "satunnaisnarria" tai "tabula rasaa" niillä ei tavoiteta. Toki narrifanille voi olla mukavaa nähdä oman seuran mainos aviisissa, mutta viivan alle tuskin jää lopulta kovinkaan paljoa.

Onhan markkinointi tärkeää, toki, mutta ehkä mieluummin näen katsomoissa ihmisiä, jotka oikeasti kannustavat, jotka oikeasti on Jokereita, enkä gloryhunttereita jotka käy matsissa vaan kun spårassa kerran mainostettiin.

Jostain niitä uusia faneja pitää saada ja jotenkin vanhat fanit on pidettävä aktiivisina. Joillekin himo seuraa kohtaan tulee jo suoraan äidinmaidosta tai ympäristöstä, mutta myös hyvien kokemusten kautta. Haetaan ne maalta muuttaneet opiskelijat, aviomiehen perässä muuttaneet vaimokkeet ja muut "sitoutumattomat" hallille. Jos he ihastuvat tuotteeseen, he tulevat uudelleen. Tätä kautta syntyy rakkaussuhde omaan seuraan, joskus se kivi on laitettava vierimään.

Uskoisin että kyllä Jokereissa jotakin markkinointipuolellakin tulee tapahtumaan, mutta mun mielestä tuote pitää olla ensin kunnossa ennenkuin sitä voi alkaa mainostamaan.

Mikä Jokereissa sitten mättää? Meillä on sellaiset puitteet, että niitä kehtaa näyttää. Suomen isoin ja komein halli ainakin riittää. Samoin meillä on ollut vuosikausia kiinnostavia pelaajia, piti sitten Leinon tyylisistä taitureista, Semirin tyylisistä rouhijoista tai vaikkapa Pulkkisen tyylisistä junnutähdistä.

Jos verrataan naapuriin, niin naapurissa markkinointiin herättiin Penan jälkeisen ajan jälkeen. Tuolloin heillä tuote oli heikommassa jamassa kuin meillä nyt: puitteet eivät olleet yhtä hulppeat, joukkue oli uutisissa negatiivisista asioista järjestään ja urheilullinen menestys ei ollut loppujen lopuksi kummoista.

Silti siellä alettiin alettiin ammattimaistamaan koko organisaatiota aina markkinointipuolesta lähtien. Tuloksena sitten yleisömäärät ovat nousseet tasaisesti, urheillullinen menestys on ollut valtaisaa, yhteistyökumppanit kiittävät ja taloudellisesti mitattuna ero entiseen on valtaisa.

Jos nyt lähdetään odottamaan jotain "kunnossa olevaa tuotetta", niin voidaan yhtä hyvin heittää hanskat tiskiin. Ei markkinointi ole mikään muusta toiminnasta irrallaan oleva osa, vaan yksi tärkeä osa sitä kunnossa olevaa tuotetta!

Lisäksi Jokereiden puuhastelu markkinoinnissa on aiemmin ollut lähinnä surkuhupaista, josta esimerkkejä tässäkin ketjussa, joten parempi vaan että keskitytään tekemiseen eikä mielikuvien luomiseen.

Eli jos vuosikaudet on puuhasteltu, niin puuhastellaan vielä lisää? Jos vuosikaudet pöytäliinaan on niistetty, niin heitetään se pöytäliina mäkeen ja ostetaan nessuja. Ei se pöytäliinä siitä enää paremmaksi muutu, joten tehdään sitten jotain muuta.

En tiedä sinusta, mutta itse ainakin tahdon nähdä Jokerit valtakunnan ykkösjoukkueena. Tämä vaatii hyviä pelaajia, sitoutuneisuutta, loistavaa valmennusta, pelaajatarkkailua ja markkinointia. Markkinoinnin avulla voidaan saada lisää väkeä halliin nostattamaan fiilistä, ehkä sitouttaa muutamia pelaajia, saada repäistä viivan alle isompi luku ja niin päin pois. Hyvä joukkue ei pärjää paskalla veskalla ja hyvä organisaatio ei paistattele onnesta huonolla markkinoinnilla.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tärkeintä mitä markkinoinnilla saadaan aikaan on tarina. Tarina joka kertoo mielenkiintoisesti mistä on kyse ja minkälaiseen joukkoon liittyy kun tulee hallille Jokereita kannattamaan. Tämä tarina täytyy olla tarkkaan mietitty ja KAIKEN täytyy tukea tätä tarinaa. Tarinaa voi kutsua myös brändiksi jos haluaa.

HIFK vie tällä hetkellä Jokereita 100-0 tässä asiassa. Helsingissä on kaksi jääkiekkojoukkuetta, mutta vain toinen on onnistunut valjastamaan kotipaikkahenkisyyden, eli Stadilaisuuden, omaan käyttöönsä. Tästä johtuu myös se että ihmisten mielissä HIFK on Stadista ja Jokerit Hesasta (joka xituttaa ainakin allekirjoittanutta aivan suunnattomasti).

Koska Jokerit ei itse aktiivisesti brändää itseään tiettyyn suuntaan, syntyy tilanne jossa median jutut muokkaavat brändiä. Tällä hetkellä Jokerifaniksi ryhtyvä haluaa samaan joukkoon otteluissa urpolevien nutipäiden kanssa, Hjalliksen kaveriksi ja saapuu halliin jossa ei ole tunnelmaa katsomaan joukkuetta jolla ei ole identiteettiä tai Granlund-Peltonen akselin julkkisstaraa. Kylläpä on houkuttelevaa. Kaltaistani vanhan liiton fania tuo ei hetkauta, mutta suurta uusien fanien ryntäystä katsomoihin ei kannata odotella.

Koska Stadialaisuus on jo mennyt täytyy Jokereiden löytää joku toinen juttu. Jokereilla olisi mahdollisuus (ja oikeus!) esimerkiksi brändätä itsensä maan isoimmaksi ja kansainvälisimmäksi joukkueeksi. Tämä vaatii sitten kunnon panostusta, koska tarina täytyy myös pystyä lunastamaan. Muuten pilkkaavat kaikki.

Tällä hetkellä imagollisesti Jokerit laahaa jossain 90 luvun lopussa jolloin koko pakka meni aivan sekaisin. HIFK on rakentanut mielikuvaa Stadilaisesta joukkueesta tietoisesti ja pitkään ja se näkyy. Jokerit ei ole keskittynyt tähän puoleen ollenkaan ja se alkaakin olla imagoltaan hajuton, väritön ja mauton.

2010-luvulla jääkiekko on viihdettä, joka taistelee katsojista ja ajasta, ei vain muun urheilun vaan myös, kulttuurin, medioiden, vapaa-ajan aktiviteettien kanssa. Ilman kunnon tarinaa ei ketään kiinnosta ja median levittämä propaganda tekee Jokerifaneista typeriä kolikonheittäjiä tai junantuomia Hesalaisia.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Helsingissä on kaksi jääkiekkojoukkuetta, mutta vain toinen on onnistunut valjastamaan kotipaikkahenkisyyden, eli Stadilaisuuden, omaan käyttöönsä. Tästä johtuu myös se että ihmisten mielissä HIFK on Stadista ja Jokerit Hesasta (joka xituttaa ainakin allekirjoittanutta aivan suunnattomasti).

Tähän hieman kommenttia. Tiedän toki, miksi IFK mainostaa eli niitä syitä ja seurauksia ei kannata alkaa vastauksena toistelemaan. Kuten aiemminkin joku totesi, hieman hymyilyttää, kun "umpistadilainen" joukkue mainostaa itseään Espoon ja Vantaan bussipysäkeillä.

Mä olen kannattanut Jokereita noin 22-23 vuotta ja asunut suurimman osan tästä ajasta Espoossa, kuten tein niin fanituksen alkaessa kuin nykyisinkin. Väliin mahtuu toki muutama evakkovuosi Stadissa. Mua jopa hieman häiritsee tämä stadilaisuuden toitotus tai sen muka tärkeys, koska kuitenkin tiedetään, että paljon aktiivifaneja (esim kausarilaiset) asuu muualla kuin Stadissa (eli esim Espoo, Vantaa, Kauniainen -alueella), eikä heistä "the määritelmien" perusteella monikaan ole stadilainen, hyvä jos kuulemma moista nähneetkään. Tästähän käyn itse hyvänä esimerkkinä. Tosin tällä hetkellä mulla ei kausaria ole, kun nuo kaksi pikkumiestä, jotka myös muuten ovat syntyespoolaisia narrifaneja, vievät sen verran aktiviteettia.
 

ilu

Jäsen
Mua jopa hieman häiritsee tämä stadilaisuuden toitotus tai sen muka tärkeys, koska kuitenkin tiedetään, että paljon aktiivifaneja (esim kausarilaiset) asuu muualla kuin Stadissa (eli esim Espoo, Vantaa, Kauniainen -alueella), eikä heistä "the määritelmien" perusteella monikaan ole stadilainen, hyvä jos kuulemma moista nähneetkään.

Yllättävän monelle "ei-määritelmän-mukaiselle-stadilaiselle" se mielikuva omasta "stadilaisuudesta" on yllättävänkin iso juttu, isompi kuin meille "aidoille". Siksi HIFK:n mainonta sekä Espoossa että Vantaalla varmasti kantaa hedelmää, etenkin kun molemmista löytyy merkittävät määrät muualta muuttaneita, joilla se oma paikallisseura on vielä haussa. Jos samalla sitten voi maalaisserkuille vähän elvistellä "stadilaisuudella" ja vetää punaista päälle niin päätös syntyy kuin itsestään.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Yllättävän monelle "ei-määritelmän-mukaiselle-stadilaiselle" se mielikuva omasta "stadilaisuudesta" on yllättävänkin iso juttu, isompi kuin meille "aidoille". Siksi HIFK:n mainonta sekä Espoossa että Vantaalla varmasti kantaa hedelmää, etenkin kun molemmista löytyy merkittävät määrät muualta muuttaneita, joilla se oma paikallisseura on vielä haussa. Jos samalla sitten voi maalaisserkuille vähän elvistellä "stadilaisuudella" ja vetää punaista päälle niin päätös syntyy kuin itsestään.

Juu, tämä on varmasti totta. Mä olen kuitenkin sitä ryhmää, joka tietää, ettei ole stadilainen, eikä sillä asialla ole mitään merkitystä. Meitä on paljon muitakin, joten siksi pohdin tuollaista pelkästään stadilaisuuteen kohdennettua mainontaa. IFK:n tapauksessahan se on lyönyt läpi käsittääkseni hyvin eikä Jokerit voi enää keksiä pyörää uudestaan ja lähteä samalle linjalle. Mä jostain syystä diggaan eniten "pirullisesta jokerikiekosta".
 

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Yllättävän monelle "ei-määritelmän-mukaiselle-stadilaiselle" se mielikuva omasta "stadilaisuudesta" on yllättävänkin iso juttu, isompi kuin meille "aidoille". Siksi HIFK:n mainonta sekä Espoossa että Vantaalla varmasti kantaa hedelmää, etenkin kun molemmista löytyy merkittävät määrät muualta muuttaneita, joilla se oma paikallisseura on vielä haussa. Jos samalla sitten voi maalaisserkuille vähän elvistellä "stadilaisuudella" ja vetää punaista päälle niin päätös syntyy kuin itsestään.

Niinhän se on, että maalta tulleet ovat enemmän stadilaisia kuin stadilaiset itse ja juuri heillä on se suurin tarve päteä jollain joukkueella maalaiskavereilleen.

Mutta mitäs jos Jokerit olisi Suomen modernein joukkue, sillä sitähän me ollaan. Viimeisimpänä vetona turvakaukalo ensimmäisenä Euroopassa. Antaa jullien hehkuttaa stadia, sillä valitettavasti koko Suomi on periferia kansainvälisessä mittakaavassa. Olkaamme siis joukkue, joka näyttää muille esimerkkiä koko Euroopan mittakaavassa. Mielummin pioneeri kuin perässälaahustaja!
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues

Ymmärrän kyllä näkökulmasi, mutta mielestäni on hyvin ristiriitaista ja omalla tavallaan ironista markkinoida slangilla ja "stadilaisuudella" jossain Järvenpään perukoilla, enkä yksinkertaisesti haluaisi Jokereiden markkinoivan ainakaan tuolla tavalla, joitain erilaisia bussipysäkkimainoksia toki voi olla.

Mitä vielä tulee markkinointiin, trust me, "Miksi olet Jokeri?"-mainoskampanja tulee näkymään ja kuulumaan vielä ennen kauden alkua, vaikkakaan tuskin ei ihan bussipysäkeillä. ;)
 

ilu

Jäsen
Ymmärrän kyllä näkökulmasi, mutta mielestäni on hyvin ristiriitaista ja omalla tavallaan ironista markkinoida slangilla ja "stadilaisuudella" jossain Järvenpään perukoilla, enkä yksinkertaisesti haluaisi Jokereiden markkinoivan ainakaan tuolla tavalla, joitain erilaisia bussipysäkkimainoksia toki voi olla.

Ei tuossa näkökulmassa ollut omaani kuin uskomus valitun markkinointistrategian taloudellisesta hedelmällisyydestä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Yllättävän monelle "ei-määritelmän-mukaiselle-stadilaiselle" se mielikuva omasta "stadilaisuudesta" on yllättävänkin iso juttu, isompi kuin meille "aidoille". Siksi HIFK:n mainonta sekä Espoossa että Vantaalla varmasti kantaa hedelmää, etenkin kun molemmista löytyy merkittävät määrät muualta muuttaneita, joilla se oma paikallisseura on vielä haussa. Jos samalla sitten voi maalaisserkuille vähän elvistellä "stadilaisuudella" ja vetää punaista päälle niin päätös syntyy kuin itsestään.
Allekirjoitan täysin tämän. Johan sen tälläkin palstalla huomaa, keihin tuo mainonta uppoaa ja keihin ei.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HIFK vie tällä hetkellä Jokereita 100-0 tässä asiassa. Helsingissä on kaksi jääkiekkojoukkuetta, mutta vain toinen on onnistunut valjastamaan kotipaikkahenkisyyden, eli Stadilaisuuden, omaan käyttöönsä. Tästä johtuu myös se että ihmisten mielissä HIFK on Stadista ja Jokerit Hesasta (joka xituttaa ainakin allekirjoittanutta aivan suunnattomasti).

Juuh, tämä vituttaa niin, ettei veri päässä kierrä. Itse vartuin Kalliossa ja kävin Aleksis Kiven peruskoulun. Kyl siel vaan maar saattoi saada turpaansa 80-luvulla, jos sattui kannattamaan väärää seuraa ja se väärä seura ei ollut Jokerit. Toisaalta myöhemmin lapsena laruun muuttaneena huomasin, ettei enää oltu "stadissa". Joopa joo... IFK on mulle stadilaisuuksineen ollut aina vitsi ja tulee olemaan. Mutta se on vain yhden kaverin historia, uusia kokemuksia luodaan parhaillaan. Kyllä mä olen aina vähän epäillyt ton Hjalliksen älykkyyttä monessa asiassa ja tää on yksi niistä. Aktiivisempaa otetta toivoisi.
 

AC/DC MAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United
Tää muo kans harmittaa, erittäin pahasti, että naaprilla on paljon enemmän kausikorttimainoksia ym mainoksia Stadissa näkyvillä. Jokerit saisi olla tämän suhteen paljon aktiivisempi. Ja radioissa voisi mainostaa enemmän. En oo kuullu yhtään esim kausikorttimainosta. Ihme juttu. Tässä naapuri vie meitä mennentullen. Valitettavasti. Toivottavasti edes kentällä oltaisiin tällä kaudella parempia, niin se kuittaantuisi sillä sit samantien :)
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tää muo kans harmittaa, erittäin pahasti, että naaprilla on paljon enemmän kausikorttimainoksia ym mainoksia Stadissa näkyvillä. Jokerit saisi olla tämän suhteen paljon aktiivisempi. Ja radioissa voisi mainostaa enemmän. En oo kuullu yhtään esim kausikorttimainosta. Ihme juttu. Tässä naapuri vie meitä mennentullen. Valitettavasti. Toivottavasti edes kentällä oltaisiin tällä kaudella parempia, niin se kuittaantuisi sillä sit samantien :)
Hetki vielä niin otetaan haltuun radio, teevee ja julistepuoli. Kauden alkuun on yli kuukausi joten kohta on oikea aika alkaa paukuttaa. Kesä on helvetin pitkä, tiedän. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös