Mainos

Videot

• 438 912
  • 1 049

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
tuossa 19 minuutin paikkeilla näkyy Kanadan ottelun avausmaali (tuli heti Laksolan 4-0 -osuman jälkeen), joka oli kyllä aivan selvä potku kuten muistinkin. Tamikin kommentaattorina toteaa että "käsittämätön tuomio". Tuohon aikaankin itselläni oli jo sen verran kokemusta Suomen jääkiekosta, että siinä kyllä tuon jälkeen arvasi miten tuli käymään.

Ei olisi tarvinnut Karapalonkaan alkaa hourimaan mistään murskavoitosta tuon 4-0 maalin yhteydessä. Tämän tyyppiset lausunnot osuu helposti omaan jalkaan... Tosiaan potkumaalin ja heti perään tulleen toisen kavennuksen jälkeen oli aika selvää miten tuossa ottelussa tulee käymään.

Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Nizhni Novgorodin Dimitri on taas ladannyt uusia otteluita.

Yksi äsken ladatuista otteluista on harvinainen Neuvostoliitto-voitto vuoden 1986 Izvestijassa. Suomihan voitti Neuvostoliiton A-maaottelussa 1980-luvulla vain kahdesti: Calgaryn olympiakisoissa ja vuoden 1986 Izvestijassa.

Suosikkijoukkue
Suosikkijoukkue
Vuoden 1987 Kanada Cupin ottelun Neuvostoliitto-Suomi ensimmäinen osa: http://www.youtube.com/watch?v=512d69HeSOc

Varmaankin pelin jatko-osa on myös piakkoin tulossa Youtubeen. Ottelu päättyi Neuvostoliitolle yllättävänkin niukkanumeroiseen 7-4 voittoon.

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Vuonna 1989 pelattu ottelu Dinamo Riika - Los Angeles Kings. Dinamo Riika voitti ottelun maalein 5-3. Jäällä nähdään Kingsien puolelta mm. Gretzky ja Robitaille.

Riikaa vahvistettiin Moskovan Dynamon pelaajilla. Ainakin Andrei Lomakin ja Sergei Yashin olivat Riikalaisten mukana. Olikohan muita?

Touho

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Suomi, Minnesota
NL - Flyers ottelusta suosittelen katsomaan pari kohtaa osasta 2 eli http://www.youtube.com/watch?v=sBf_nVZnWqo

Videon kohdassa 10:10 NL pääsee ylivoimalle. Kannattaa katsoa ylivoima ja sen aikana syntynyt maali. Melkein koko ylivoiman aikana kiekko liikkuu pelaajan lavasta toiseen hienolla tavalla. Tavalla, johon nykyaikana ei pysty enää kukaan.

http://www.youtube.com/watch?v=vHzEZys2pE4&feature=player_embedded

Katsopa tuo maali ennen kuin rupeat huutelemaan mitään :) Maali tosin syntyi kommenttisi jälkeen

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Miehemme paukuttaa videoita kiitettävällä tahdilla. Äskettäin tuli varsin mielenkiintoinen herkkupala: WHA:n ratkaiseva loppuottelu Winnipeg Jets-Quebec Nordiques vuodelta 1977. Mukana useita eurooppalaispelaajia.

http://www.youtube.com/watch?v=uIxo-J6bk6Y&feature=feedu_more

En ole itse aikaisemmin nähnyt ainuttakaan WHA-ottelua.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suosikkijoukkue

mossela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Dinamo, Spartak, ZSKA, Krylja Sovjetov
Nizhni Novgorodin Dimitriltä pukkaa taas uutta videota:

Jos kaveri sattuu tsekkaamaan mihin hänen linkkejään siirretään, niin näin arvokkaan videoarkiston haltijaa ei kannata loukata: kaverihan itse mainitsee kotikaupungikseen Great Novgorod eli Veliki Novgorod, joka sijaitsee parin kolmen sadan kilometrin päässä Pietarista etelään. Nizhni Novgorod puolestaan sijaitsee Moskovasta itään ja on vähäpätöinen kaupunki tämän varsinaisen, historiallisesti merkittävän (Veliki) Novgorodin rinnalla.
Lisäksi hänen nimensä on Dmitry. Dimitri kuulostaa joltain kirkkoslaavilta tai on ainakin vanhentunut miehen nimenä.

Pikkuasioita, mutta ei hänelle eikä minulle.

Hanslankari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aktiivinen aloitteellinen rohkea sakki
Olisi loistava juttu jos joku saisi Suomen pelejä mm98' sekä 99' vuosilta näkyviin..

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lake Placid 1980 ja USA-Suomi.

Tässä ottelussa USA oikeasti varmisti olympiakultansa eikä pari päivää aiemmin Neuvostoliittoa vastaan, kuten toisinaan annetaan ymmärtää.

Suomi pisti kyllä ihan hyvin kampoihin, muttei mahtanut paremmalleen mitään. Tuohon aikaan Suomi tuntui säännöllisesti jäätyvän viimeistään kolmannessa erässä.

Ihan siisti tuo Porvarin 1-0 maali videon n.17 minuutin kohdalla.

Uusina löytyy myös MM-kisojen 1989 alkusarjamatsi USA-Suomi, jossa Suomi nousi 3-0:sta tasoihin, ja MM-kisojen 1987 alkusarjamatsi Suomi-Sveitsi.

Winspector

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olisi loistava juttu jos joku saisi Suomen pelejä mm98' sekä 99' vuosilta näkyviin..

Kyllä näkyviin saadaan! Tule tänne Pirkanmaalle katsomaan! Ota kaapista kalja, jos olet täysi-ikäinen, ja istahda sohvalle niin laitetaan pyörimään. Tosin kolme MM-98-matsia puuttuu. Nettiin en niitä osaa enkä haluakaan laittaa.

Ei, minulla ei ole tikkikankaista aamutakkia...

Suosikkijoukkue

TKH

Jäsen
Vuoden 1978 MM-kisojen ottelu Neuvostoliitto-Ruotsi. Kyseessä on ilmeisesti alkusarjan ottelu, jonka Neuvostoliitto voitti 6-1. Mitalisarjassa Neuvostoliitto voitti Ruotsin 7-1.

Alkusarjan otteluhan tuo luonnollisesti on. Ei -78 MM-kisojen mitalisarjan otteluista taida olla kovin helposti löydettävissä kuin yksi ainoa matsi, joka on Ussr-Cssr -ottelu. Lisäksi kisoista on olemassa kolme alkusarjan ottelua.

TKH

Jäsen
Äskettäin tuli varsin mielenkiintoinen herkkupala: WHA:n ratkaiseva loppuottelu Winnipeg Jets-Quebec Nordiques vuodelta 1977. Mukana useita eurooppalaispelaajia.

Winnipeg oli erittäin hyvä joukkue aikanaan. Itse olen aina silloin tällöin yrittänyt löytää Winnipegin ja Neukkujen maajoukkueen välisiä otteluita -70 luvun jälkipuoliskolta, mutta aika niukalti niitä on tullut vastaan.

Winnipeg oli erittäin hyvä joukkue aikanaan. Itse olen aina silloin tällöin yrittänyt löytää Winnipegin ja Neukkujen maajoukkueen välisiä otteluita -70 luvun jälkipuoliskolta, mutta aika niukalti niitä on tullut vastaan.

Miten Winnipegin ja Neukkujen väliset kohtaamiset päättyivät? Muistaakseni Neukut voittivat kuitenkin useammin..

TKH

Jäsen
Miten Winnipegin ja Neukkujen väliset kohtaamiset päättyivät? Muistaakseni Neukut voittivat kuitenkin useammin..

Voittihan ne. Joskus aikoja sitten tuli vastaan ohessa oleva sivusto, josta löytyy kaikki WHA:n joukkueiden kansainväliset matsit, mukaan lukien suomalaisia joukkueita vastaan pelatut ottelut. Mukana ovat myös oheen laittamani Japanissa pelatut ottelut, joista viimeinen matsi mulla onkin, mutta valitettavan surkealla kuvanlaadulla.
PLAYING HOCKEY THE WORLD OVER

Winnipeg Jets vs Soviet in Japan,
New Year 1977-78

Soviet - Winnipeg Jets 7-5 (2-2,4-3,1-0) (Tokyo, JAP)
Soviet - Winnipeg Jets 4-2 (1-0,2-1,1-1) (Tokyo, JAP)
Soviet - Winnipeg Jets 5-1 (Tokyo, JAP)

Voittihan ne. Joskus aikoja sitten tuli vastaan ohessa oleva sivusto, josta löytyy kaikki WHA:n joukkueiden kansainväliset matsit, mukaan lukien suomalaisia joukkueita vastaan pelatut ottelut. Mukana ovat myös oheen laittamani Japanissa pelatut ottelut, joista viimeinen matsi mulla onkin, mutta valitettavan surkealla kuvanlaadulla.
PLAYING HOCKEY THE WORLD OVER

Kiitoksia niin muistelinkin. Linkki oli myös oivallinen, kätevä. Kiitos myös siitä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy