Vertala ulostettu?

  • 15 263
  • 73

zone55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä varmistus niille jotka eivät vielä tiedä.


TIMO VERTALA EI JATKA JOKEREISSA

Hyökkääjä Timo Vertalan sopimus Jokereiden kanssa on purettu Vertalan pyynnöstä 11. tammikuuta yhteisymmärryksessä. Vertala on vapaa edustamaan haluamaansa seuraa jatkossa.

Vertala edusti Jokereita kaudesta 2002-2003 lähtien. Tällä kaudella mies teki pelaamissaan 30 SM-liigan runkosarjaottelussa kolme maalia ja antoi viisi maaliin johtanutta syöttöä.

lähde: www.jokerit.com

Hyvä että Vertala itse pyysi purkamista. Tämähän meni siis loistavasti
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Master Chief
Bluesiin, Saipaan, Ässiin, Pelicansiin, Tapparaan, Jypiin... Pääasia että lähtee jonnekin.

Saako veikata Ilvestä?

Johan tuossa Vertalan play-off- tuloksiakin laitettiin näytille, mutta jotenkin on jäänyt mieleen että IFKoota vastaan on kummasti Vertsi syttynyt ja pelannut meikäläisen näkökulmasta katsoen liiankin hyvin.

Itselle on aina jäänyt mysteerioksi se, että Vertala yleensä pelaa SM-Liigassa, divarimies.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Jokerit eivät joudu sitten edes maksamaan kipurahoja Vertalalle kun kerran pelaaja itse pyysi sopimuksen purkua. Loistavaa.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Hommahan eteni loppujenlopuksi kuin rasvattu! Turun Sanomille propsit. Kerrankin ns. "roskalehdet" tiesivät jotain jo ennen aikojaan.

Ensin Turunen, nyt Vertala! LLLoistavaa!
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti Ikijokeri
Hommahan eteni loppujenlopuksi kuin rasvattu! Turun Sanomille propsit. Kerrankin ns. "roskalehdet" tiesivät jotain jo ennen aikojaan.

Ensin Turunen, nyt Vertala! LLLoistavaa!

Juuri näin. Ja erityisplussat siitä, ettei ko surffailjaa tarvitse enää jatkossakaan elättää, kun sopimus purettiin.

Liekö Vertsillä sitten jo uusi duunipaikka tiedosssa?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti ennustaja
Jokerit eivät joudu sitten edes maksamaan kipurahoja Vertalalle kun kerran pelaaja itse pyysi sopimuksen purkua. Loistavaa.

No ei nyt sentään kaikki toiveet kerralla täyty :) Kyllä Jokerit maksoi Vertsille purkukorvauksen.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan järkevältä vaikuttava ratkaisu. Vertsi voi vapaasti etsiä pelipaikkaa ja toisaalta Jokerit pääsivät eroon kaverista, jolle oli vaikea löytää käyttöä. Niin siinä vain kävi, että Jokerien laiturit Tomekin ja Jarnan johdolla ajoivat Vertsistä ohi. Jos/kun Teemu liittyy jengiin, peliaikaa olisi tullut vieläkin vähemmän.

Jossakin toisessa seurassa Vertala voi hyvinkin menestyä
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Viestin lähetti cobol
No ei nyt sentään kaikki toiveet kerralla täyty :) Kyllä Jokerit maksoi Vertsille purkukorvauksen.

Ei taideta kuitenkaan puhua kovinkaan suurista summista ? Sillä että Vertala itse pyysi sopimuksen purkua vältyttiin ainakin siltä että sopimuksesta olisi jäänyt jotain pidempi aikaisempaa maksettavaa.

Virmanen kommentoi asiaa lyhyesti.

http://www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv.cgi/210/
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti ennustaja
Ei taideta kuitenkaan puhua kovinkaan suurista summista ? Sillä että Vertala itse pyysi sopimuksen purkua vältyttiin ainakin siltä että sopimuksesta olisi jäänyt jotain pidempi aikaisempaa maksettavaa.


Tuskin noilla muotoseikoilla kovin montaa tonnia säästy. Uskon, että Vertalan tilanne oli selvä jo ennen palaveria Virmasen kanssa ja kyse oli vain siittä, maksaako Jokerit täyttä palkkaa pelaajalle, jota ei kuitenkaan jäälle päästetä, vai "puolta palkkaa" ja antavat kaverin tienata loput muualta itse.

Tämä on hyvä jatkumo Jokerien tukipolitiikalle, missä seura makselee köyhempien seurojen palkkakustannuksia. Voisi Vertsi tulla meillekkin, sillä hyvin nuo Jokerien jämämiehet ovat paikkansa hoitaneet. Kumma juttu muuten, että vaikka Vertala olikin Pelikans-pelistä poissa, niin vetelehtijöitä löytyi edelleenkin. Nyt ymmärrän nuo Jortikan kiukunpurkaukset pelin jälkeen entistäkin paremmin, kyllä siinä kaveri turhautuu kun pistää kalliin miehen katsomon puolelle ja silti tulee pataan huonon asenteen vuoksi.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Carlos
Eiköhän tässä ole sitten HIFK:n uusin "vahvistus".
Prkl kun Stathos ei olisi ulkkari, niin löisin vaihtarin heti kiinni kanssasi.

Taidetaan kuitenkin vaihtaa Häkä ja Vertsi SaiPan kanssa Myllykseen ja Malmivaaraan.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti vetti
Juuri näin. Ja erityisplussat siitä, ettei ko surffailjaa tarvitse enää jatkossakaan elättää, kun sopimus purettiin.


Minä en kuitenkaan luonnehtisi Vertsiä surffailijaksi. Kyllähän jätkällä putki kulkee koko ajan. Hän kuitenkin lienee tyyppiesimerkki pelaajasta, joka ei osaa kohdistaa hirveätä energiamääräänsä mihinkään kiekollista peliä edistävään toimintaan. Toisaalta tietysti tällaisellekin pelaajalle on olemassa oma roolinsa. Se vaan ei tainnut Vertsiä nyt tyydyttää.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti Vakio
Minä en kuitenkaan luonnehtisi Vertsiä surffailijaksi. Kyllähän jätkällä putki kulkee koko ajan. Hän kuitenkin lienee tyyppiesimerkki pelaajasta, joka ei osaa kohdistaa hirveätä energiamääräänsä mihinkään kiekollista peliä edistävään toimintaan. Toisaalta tietysti tällaisellekin pelaajalle on olemassa oma roolinsa. Se vaan ei tainnut Vertsiä nyt tyydyttää.

No juu, väärä sanavalinta. Kyllähän putki kulki.

Ei surffailija, mutta ei Vertsille ole/ollut todenteolla käytöä oikeastaan missään vaiheessa. Ihmettelen vain, että kärsivällisyyttä löytyi näinkin kauan.

Siihen rooliin, joka Vertsille näköjään oli tarjolla löytyy omiakin junnuja, halvemmalla kaiken lisäksi.
 

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Lapanen
Ei oikein sovi Vertalaan kuvaus joukkuehengen nakertajasta. Juuri joukkue- ja tahtopelaaminen ovat olleet niitä syitä joiden vuoksi hän näinkin pitkään keikkui organisaatiossa tehottomuudesta (viime pleijareita lukuunottamatta) huolimatta.


Itse uskon 100-prosenttisesti siihen, että KUKAAN yksilö ei täällä maan päällä ole joukkue- ja tahtopelaaja, jos itsellä ei ole minkäännäköistä roolia joukkueessa. Niin kauan kuin itse kokee olevansa vaikuttamassa joukkueen menestykseen edes jossakin mielessä niin saattaa olla kivaa, kun menestytään. Jos roolia ei ole niin pikkuhiljaa ja vääjäämättä vitutus nousee parhaallakin "joukkuepelaajalla". Eikös Vertala ole viime pelit juuri ollut koirankopissa 13. hyökkääjänä ja tulevaisuus narrileirissä näytti ankealta? Korjatkaa jos olen väärässä.

Kaiken kaikkiaan Jutila-lähtöinen "joukkueen eteen pelataan aina ja joukkue on kaikki kaikessa" -paskanjauhanta on kovin ihanteellinen, mutta virheellinen tapa nähdä maailma (tai jääkiekkojoukkue). Ihminen kun on sellainen olento, että ensin tulee minä itte, ja kun se puoli on kunnossa niin sitten tulee joukkueen menestys.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Hieman yllättäen tämä uutinen pinnalle ponnahti, mutta kait se on uskottava kun näin kerran kerrotaan.

Vertsiä peluutettiin pitkään ennen kuin viime aikoina on hommia ollut vähemmän. Monesti olen ko. pelaajan edesottamuksia ihmetellyt ja toisaalta toivonut että kauan odotettu menestys tulisi miehen kohdalle. Näin ei vain Jokereissa ole paikallisia valonpilkahduksia lukuun ottamatta päässyt tapahtumaan.

Mielestäni Vertsiltä nähtiin monesti todella paljon yritystä ja asennettakin, mutta kuten edelläkin todettiin - purkautuivat nämä turhan usein muualle kuin tuloksen tekoon.

Odotan mielenkiinnolla mitä tapahtuu seuraavaksi...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti ennustaja
Ei taideta kuitenkaan puhua kovinkaan suurista summista ?

Kaikki on suhteellista, mutta ei aivan hirveistä, koska Vertala halusi lähteä. Taustalla on hänen osaltaan yksityiset syyt, joten niistä ei sen enempää. Vertalan ulosmaksulla Jokerit varautuu myös siihen, että NHL peruuntuu tämän kauden osalta.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Viestin lähetti cobol
Vertalan ulosmaksulla Jokerit varautuu myös siihen, että NHL peruuntuu tämän kauden osalta.

Mitämitä? Ulkomaalaispaikkaahan näin ei vapaudu, joten que?
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Viestin lähetti cobol
Vertalan ulosmaksulla Jokerit varautuu myös siihen, että NHL peruuntuu tämän kauden osalta.

Vertalan ulostaminen ei kyseiseen asiaan kylläkään suoranaisesti auta. Mahdolliset muutokset kuitenkin ovat ulkomaalaiskiintiöstä kiinni, eikä siitä onko Vertala kokoonpanossa vai ei.

Vertalan ulostamisen jälkeen muutama nuori voi saada paremmin peliaikaa. Tosin silläkään saralla ei mitään kummallista tapahdu, koska Vertala on pelannut viimeiset pelinsä ylimääräisenä hyökkääjänä.

Mielenkiintoista nähdä mitä seuraavaksi tapahtuu. Tekeekö Häkkinen Jortikan lausunnoista omat johtopäätöksensä ja pyytää Vertalan tavoin sopimuksen purkua ? Mikä on Hancockin tilanne jos ja kun NHL peruuntuu ?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Tomppa#74
Mitämitä? Ulkomaalaispaikkaahan näin ei vapaudu, joten que?

Ei, kyllä LaVertala on edelleen suomalainen :) Mutta paikka rosterissa vapautuu. Ja jonkin verran rahaa, jos ensi kausi lasketaan mukaan. Jokereihin on kuitenkin tulossa NHL:n peruuntuessa tämän kauden osalta kaksi hyökkääjää. Uusi 2-maalivahtikaan ei yllätä ketään. Sen takia jokainen säästetty euro on tarpeen.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Viestin lähetti cobol
Uusi 2-maalivahtikaan ei yllätä ketään. Sen takia jokainen säästetty euro on tarpeen.

Tästä täytynee ymmärtää että Häkkinen on seuraava tiedotuslistalla osastolla "heippa". Monellakin tapaa sääli - Pasi kun ei todellakaan viime kaudella ollut mikään floppi, vaikka niin moni odotti. Mutta eipä Pasista toisaalta Jokerien vaatimusten tasoista ykköstäkään saa...
 

CFC

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,Chelsea
Cobol laitappas vähän nimiä kehiin mahdollisista vahvistuksista...
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Gags
Taidetaan kuitenkin vaihtaa Häkä ja Vertsi SaiPan kanssa Myllykseen ja Malmivaaraan.
Toivottavasti tälläistä vaihtoa ei tapahdu. Myllys on kyllä erittäin kokenut veskari, mutta tämän kauden otteet Saipassa ovat olleet lähinnä säälittäviä. Näin ainakin viimeaikojen tilastojen valossa.

Mitä me Malmivaaralla tekisimme? Ei vahvistaisi joukkuetta mitenkään, sillä samankaltaisia nälkäisiä omia junnuja odottaa peliaikaa (Kantee ja Kalteva). Jos pakkia haetaan on sen oltava kovanluokan vahvistus, jolta löytyy rutkasti fyysisyyttä ja sekä riittävästi taitoa.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti CFC
Cobol laitappas vähän nimiä kehiin mahdollisista vahvistuksista...

Jeps tai edes kuvaile pelaajaa pelityylin, fyysisyyden ja pisteiden perusteella. Vähän vettä myllyyn jotta voi spekuloida.


Suomalaisia hyökkääjiä ei ole oikeastaan ketään markkinoilla. Jos kaksi hyökkääjää tulee, niin mukana on oltava vähintään yksi kotimainen hyökkääjä. Metro, Tomppa ja Kampela ovat sellaisia joita tuskin vaihdetaan.

Spekuloidaan

2 hyökkääjää ovat Iginla/Sakic/ Kariya ja Tuomo Ruutu

kakkosmolari on J. Hurme.

Todellisuudessa Saipa-connection pelaa vielä. Myllys tulee kakkoseksi. Rymistelevä maalintekijä on sitten Erkki Rajamäki ja toinen hyökkääjä on etunimeltään Teemu.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Sen kummemmin asiasta tietäen uskon, että cobolin viittaus kahden hyökkääjän tuloon NHL:n peruuntuessa ei tarkoita, että sieltä olisi tulossa Teemu + 2 vaan Teemu olisi näistä kahdesta uudesta se toinen.

Kuis on, menikö oikein?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti yyz
Kuis on, menikö oikein?

Meni. Teemu on toinen ja sen toisen kanssa Teemu keskustelee yksityiskohdista lähipäivinä Pohjois-Amerikassa. Hancock tekee tilaa, jos NHL perutaan.

Sitten toivon, että jokainen fani osaisi arvostaa Vertalan suoraselkäisyyttä. Kun asiat menivät kuten menivät, hän teki itse aloitteen sopimuksen purkamisesta Jokereiden kanssa siitäkin huolimatta, että tekemällä aloitteen itse, korvaus jäi murto-osaan siitä, jos hän olisi vain odotellut puolitoista kautta eräiden meille tuttujen surffareiden tapaan.

Kiitos Vertsille loistavista otteista viime kauden play offeissa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol
Sitten toivon, että jokainen fani osaisi arvostaa Vertalan suoraselkäisyyttä. Kun asiat menivät kuten menivät, hän teki itse aloitteen sopimuksen purkamisesta Jokereiden kanssa siitäkin huolimatta, että tekemällä aloitteen itse, korvaus jäi murto-osaan siitä, jos hän olisi vain odotellut puolitoista kautta eräiden meille tuttujen surffareiden tapaan.

Kiitos Vertsille loistavista otteista viime kauden play offeissa.
Erinomainen huomio, juuri tämän johdosta en mitenkään suuremmin jaksanut eilisestä uutisesta iloita. Mielestäni tämä kertoo kuitenkin aika paljon Vertalan asenteesta, mies haluaa pelata hyvin ja huipulla. Toivotaan että tämäkin lopulta kääntyy kaikkien osapuolien voitoksi, Vertsi löytää itselleen pelipaikan jossa saa vastuuta, Vertsin uusi joukkue saa vahvistuksen ja Jokereillehan tuli jo tilaa rosteriin.

Syytä on myös kiittää Vertsiä viime kauden pleijareista. Ei ollut ainakaan asennevammaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös