#veropäivä: Kiinnostaako verotiedot?

  • 4 077
  • 43

Kiinnostaako verotiedot?

  • Totta maar! Kiva nähdä, mitä jullkiset yms. tienaavat?

    Ääniä: 17 20,5%
  • Ei todellakaan! Loppuisi koko verotietojen julkisuus..

    Ääniä: 40 48,2%
  • Kanada

    Ääniä: 26 31,3%

  • Äänestäjiä
    83
  • Poll closed .

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tänään on #veropäivä ja kotvasen kuluttua pläjähtää verotiedot julkisuuteen. Stalkkaatko sinä verotietoja vai kiinnostaako kiviäkään?
 
Turha päivä, mutta saavatpahan kaikki mediat lisää klikkejä, kun suomalaisia keskimäärin kiinnostavat muiden asiat todella paljon, vaikka naapurille puhuminenkin on joillekin todella kiusallista.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Juhlapäivä! Menee tää päivä mukavasti töissä, kun katselee mitä muut saa liksaa.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Kovatuloisten TOP10 on julkaistu. Kaikki miehiä. Näin etupainoisesti voi alkaa jo arvailemaan kuka toimittaja poimii tämän? Ketä pitäisi syyttää? Heitä, jotka ansaitsevat paljon mutta ovat miehiä, yhteiskuntaa eli meitä muita vai kenties miehiä yleisesti? Jänskättää jo..
 

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllähän se kiinnostaa katsoa millaisessa joukossa on listalla.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Kumpikaan vastausvaihtoehto ei oikein sovi itselleni. Hyvä, että ovat julkisia, mutta eipä minua oikein liikuta. Jos satun törmäämään johonkin uutiseen urheilijoiden tuloista, niin saatan vilkaista sen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sanotaan nyt heti alkuun, että mielestäni verotietojen julkisuus on hyvä asia. Kuitenkin tämä kansallinen kateus-tirkistely-naureskelu -päivä lähinnä oksettaa, ja jokainen media repii massiivisia otsikoita aiheesta. Media toki tekee sitä, mikä riittävän suurta joukkoa suomalaisia kiinnostaa, tässä sanoisin, että valitettavasti.

Jotenkin surullista, että ihmiset haluavat oikeasti niin paljon näitä tietoja. No, kaipa se jonkun heikolle itsetunnolle tekee hyvää, kun saa naureskella tyhmälle naapurille, joka sai suuremmat mätkyt, tai jollekin julkkikselle, joka "luulee itsestään liikoja, kun on aina esillä", mutta tienaakin noin vähän. Ja tärkeintä on tietysti se, että pomo tienaa ihan perkeleesti, vaikka on ihan helvetin epäpätevä kaikessa, ja kuka tahansa tekisi hänen hommansa paremmin. Mistäpä sitä saisi parempaa puheenaihetta kahvi- ja tupakkatauoille...
 
Viimeksi muokattu:

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Kumpikaan vastausvaihtoehto ei oikein sovi itselleni. Hyvä, että ovat julkisia, mutta eipä minua oikein liikuta. Jos satun törmäämään johonkin uutiseen urheilijoiden tuloista, niin saatan vilkaista sen.
No jos stalkkaat niin kiinnostaa. So simple as that.. :D
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Kiinnostaa mitä kaverit, ystävät, sukulaiset ja tutut ovat tienanneet.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei kiinnosta ja median kiinnostus ärsyttää minua.
 

Undrafted

Jäsen
Urheilijoiden kohdalla kiinnostava, kun noiden kautta voi avata miten eri joukkueet ilmoittamaansa pelaajabudjettia käyttävät ja johto onnistunut työssään. Muiden alojen kohdalla ihan sama tai yksilöurheilijoiden osalta.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ei kiinnosta. Varsinkaan muiden. Muita kuitenkin näyttää kiinnostavan. Ainakin minun. Puhelin on taas soinut ja piipannut siitä asti, kun tiedot on julkaistu.
Sama täällä. Tyypillinen puhelu ja viesti on kuulunut jotenkin näin: "Miten sä jumalaare viitsit tehdä tuota duunia tolla palkalla, häpeisit!"

E: Mutta sanotaan nyt niinkin, että eipä tältä voi välttyäkään, ellei sitten laita internjettiä kiinni ja palaudu takaisin someen vasta maanantaina. Joka ainoan aviisin ja uutismedian kärkiuutinen.
 
Viimeksi muokattu:

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit, KäPa, Liverpool
Yhden kaverin tulot kiinnostivat, ja olihan siellä perkele 1,42M taulussa. Kovaa duunia kyllä painanutkin sen 10 vuotta, varmaan keskimäärin 70h viikkoa niin hyvä että alkaa palkitsemaankin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Semisti, lähinnä justiinsa Suomeensa veroja maksavien urheilijoiden ja muusikoiden tulot. Vastasin siis Kanada.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä ne muutamien turhien jääkiekkoilijoiden vähän, mutta tuskin tarvitsee itse etsiä. Jatkiksesta varmaan saa lukea. Hokipelureiden kohdalla ne tiedot ei vain edes kerro mitään, kun ei pelata verovuoden mukaan.

Siitä voisi olla enemmän keskustelua miksi näiden tietojen pitää edes olla julkisia. Jos joku vanha koulukaveri stalkkaisi ja huomaisi siellä on nolla euroa maksettuja veroja, niin se ei suoraan tarkoita, että olisi nynny mikä ei tee mitään. Oikeasti syyt voivat olla jossain aivan muuallakin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Valehtelette jos väitätte, ettei asia kiinnosta. Haluatte vain teeskennellä parempaa ihmistä, vaikka todellisuudessa katsotte kateuksissanne listaa rikkaista ihmisistä.

Olen kiinnostunut listan kärkipäästä. Urheilijat eivät kiinnosta pierun vertaa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Näytti olleen jo heti aamulla jäätävän pitkä jono verotoimiston koneelle, josta näkee kenen tahansa tulot. Oli kyllä niin naapurikyttääjän näköistä tyyppiä jonossa kun siitä ohi kuljin. Sekä toimittajia, varmaan piti mennä hakemaan taustatiedot "Näin vähän BB-Janari tienasi" -skuupille.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Valehtelette jos väitätte, ettei asia kiinnosta. Haluatte vain teeskennellä parempaa ihmistä, vaikka todellisuudessa katsotte kateuksissanne listaa rikkaista ihmisistä.

Mielenkiintoinen ajatus, että "parempaa ihmistä" verotiedot ei kiinnostaisi. Olen myös kuullut versioita, että "parempaa ihmistä" nämä nimenomaan kiinnostaa, koska pääsee puhumaan epätasa-arvosta. Sen sijaan huonot ihmiset eivät ole kiinnostuneita tästä törkeästä epäoikeudenmukaisuudesta. Aivan huipullehan pääsee, jos nostaa esiin naisten lukumäärän eniten tienanneiden joukossa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiinnostaa toki, lehdet ei uutisoi tästä mielestäni riittävästi, kaipaan lisää tietoa ja koosteita ja vertailuja! Missä on vaikkapa uutiset:
"KATSO TÄSTÄ KETKÄ VASENKÄTISET TAIKURIN APULAISET TIENASIVAT ENITEN!!!"
"OHHOH MITKÄ MÄTKYT, SAKARI PERNIÖNIEMI, KAUHAVAN MUTTERI JA RUUVI -LIIKKEEN VUOROPÄÄLLIKKÖ!!! KLIKKAA JA NÄE NUMERO!!!!"
"KETKÄ NELIRAAJAHALVAANTUNEET LESBOT OLIVAT SYVIMMÄLLÄ PALKKAKUOPASSA? KATSO LISTA!!!"
"MINKÄ VITUN TAKIA JOKU SEPPO NEVANDER HUITTISISTA TIENASI 120 000 EUROA HÄ????"
"PLIIS PAINA TÄTÄ LINKKIÄ TAI HESARI TAPPAA MUN PERHEEN!!!"
"SAULI NIINISTÖ MURHASI (ehkä) TIMO SOININ!!! PAINA TÄTÄ LINKKIÄ, TARVITSEMME KLIKKEJÄ!!!"
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Valehtelette jos väitätte, ettei asia kiinnosta. Haluatte vain teeskennellä parempaa ihmistä, vaikka todellisuudessa katsotte kateuksissanne listaa rikkaista ihmisistä.

"What can you do with seven billion that you can't do with four?"
-Mac

Sillä ei ole mitään merkitystä kuinka paljon jollain on tarkalleen, jos sitä on riittävästi ja liikaa muutenkin.

Enkä edes tiedä kuka asuu naapurissa. Ainoa keino stalkata olisi mennä hakkaamaan ovia ja vaatia saada tietää.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Valehtelette jos väitätte, ettei asia kiinnosta. Haluatte vain teeskennellä parempaa ihmistä, vaikka todellisuudessa katsotte kateuksissanne listaa rikkaista ihmisistä.

Olen kiinnostunut listan kärkipäästä. Urheilijat eivät kiinnosta pierun vertaa.
Eli et kykene asettumaan toisen ihmisen elämään sen vertaa että pystyisit kuvittelemaan ihmisen jota asia ei kiinnosta?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mielenkiintoinen ajatus, että "parempaa ihmistä" verotiedot ei kiinnostaisi. Olen myös kuullut versioita, että "parempaa ihmistä" nämä nimenomaan kiinnostaa, koska pääsee puhumaan epätasa-arvosta. Sen sijaan huonot ihmiset eivät ole kiinnostuneita tästä törkeästä epäoikeudenmukaisuudesta. Aivan huipullehan pääsee, jos nostaa esiin naisten lukumäärän eniten tienanneiden joukossa.

Parempi ihminen on suhteessa omaan itseensä ja siksi kukin saa määritellä sen itse. Minä olen sitä mieltä, että olen parempi ihminen kuin Matti Apunen ja Matti Apunen varmaan sitä mieltä, ettei häntä parempaa ihmistä olekaan. Se, että minä sallin kunkin määritellä itse, mitä parempi ihminen tarkoittaa, tekee minusta paremman ihmisen kuin Matti Apunen, joka ei sallisi samaa minulle. Paskapää kun on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös