Heitetään nyt vaikka tähän ikivanhaan ketjuun kysymys kotitalousvähennyksestä tietäville:
Saako kotitalousvähennyksen sellaisenaan miinus 100e omavastuu tililleen jos muuten vero menee "päiksiin" eli ei tule palautusta eikä mätkyjä? Esim jos saa maksimi kotitalousvähennyksen 2400e, niin tuleeko siitä sitten 2300e puhtaana käteen seuraavan vuoden palautuksissa?
Heitetään nyt vaikka tähän ikivanhaan ketjuun kysymys kotitalousvähennyksestä tietäville:
Saako kotitalousvähennyksen sellaisenaan miinus 100e omavastuu tililleen jos muuten vero menee "päiksiin" eli ei tule palautusta eikä mätkyjä? Esim jos saa maksimi kotitalousvähennyksen 2400e, niin tuleeko siitä sitten 2300e puhtaana käteen seuraavan vuoden palautuksissa?
Ei saa, vähennys koskee verotettavaa tuloa, eikä veroa.
Duoda duoda. Miten minusta tuntuu, että kotitalousvähennys ei vähennä verotettavaa tuloa vaan on nimenomaan suora vähennys maksettuihin veroihin. Toisin sanoen jos verotus muuten menee tasan, niin tuon vähennyksen verran saa takaisin. Muutamana vuotena olen näitä hakenut. Haen takkini jos olen väärässä.
E:Kirjoitusvirhe
25.11. Jäännösveron ensimmäisen erän maksupäivä(jäännösveron 2. erän eräpäivä on 1.2.2017)Millo pitää mätkyt maksaa? Unohtu koko homma kun vaihtu työpaikka ja tuli mätkyjä. Hyvä että bongasin tän triidin, toivottavasti eräpäivä on loppuvuodesta.
Jäännösvero ilmaantuu e-laskuna suoraan verkkopankkiin kunhan verottajan kanssa on sopimus e-laskuista. Ihan näppärää sillä itse olin ihan onnellisesti unohtanut koko jäännösveron.
Kiitoksia tästä. Toisin sanoen voin siis nyt maksaa yrityksestäni itselleni hieman enemmän palkkaa jos haluan hyödyt heti ilman verorasitetta, eikö niin? Vähennykseen oikeuttavat laskuthan on siis jo maksettu ja ilmoitettu tuohon palkka.fi järjestelmään.Duoda duoda. Miten minusta tuntuu, että kotitalousvähennys ei vähennä verotettavaa tuloa vaan on nimenomaan suora vähennys maksettuihin veroihin. Toisin sanoen jos verotus muuten menee tasan, niin tuon vähennyksen verran saa takaisin. Muutamana vuotena olen näitä hakenut. Haen takkini jos olen väärässä.
E:Kirjoitusvirhe
Kiitoksia tästä. Toisin sanoen voin siis nyt maksaa yrityksestäni itselleni hieman enemmän palkkaa jos haluan hyödyt heti ilman verorasitetta, eikö niin? Vähennykseen oikeuttavat laskuthan on siis jo maksettu ja ilmoitettu tuohon palkka.fi järjestelmään.