Pitäkää tunkkinne. Laamanen ei ole mun kirjoissa vahvistus.
Vähän samaa mieltä. Meillä noita kiekollisia kavereita on, tarvetta olisi koodinimelle "mikkojokela". Laamasen mukana ei tulisi mitään sellaista, mitä me oikeasti tarvitsemme. Laamanen <-> Kauppinen kuvion ymmärtäisin vain yhdessä tilanteessa: kyseinen kauppa avaisi budjettiin tilaa hankkia se "mikkojokela".
Tällä hetkellä itse laittaisin ostoslistan (ja parin kuukauden päästä kirjoittaisin joulupukille asiasta) seuraavaan tärkeysjärjestykseen:
1. Uusi kakkosmaalivahti tai Järvisen kanssa kilpailuun kykenevä kassari. Strömberg kakkosena, käytännössä kokoajan pelaava junnu ykkösenä ei vakuuta itseäni. Jos Järä jatkaa hyviä otteitaan, jaksaa pelata koko kauden ja pysyy ehjänä, niin fine. Jos taas otteet lähtevät väärään suuntaan, rasitus käy liian suureksi tai paikat eivät kestä, niin kusessa ollaan. Strömberg-Kautto parilla on aivan sama saadaanko tuonne Proger, Ovechkin ja Crosby.
2. Fyysinen pakki, plussaa kiekollisista taidoista. Tällä hetkellä meillä on puolustus vähän kuin Teletapit: Ossi häärää isona aurinkona, muut ovat tuollaisia vinkuheiniä. Tilanne olisi reilusti parempi jos AJ ei olisi flopannut tyystyin ja Kivistö olisi jatkanut siitä, mihin viime kaudella jäi.
3. Uusi nelossentteri. Hämäläisen piti hoitaa rooli, mutta mitä vielä. 12 ottelua, 0+0 ja mikä pahinta, -7. Nelosen pitäisi hoitaa vastustaja pimentoon, mutta näin ei ole käynyt: puolet matseista Hämäläinen on jäänyt miinukselle. Toki vikoja voisi etsiä ketjukavereistakin, mutta itse korostan sentterin roolia puolustuspelissä.
Villikortti: Jos Nokelaisen loukkaantuminen on oikeasti vakava, kolmoskohdan tilalle voitaisiin iskeä korvaava pelaaja. Verorajalla joku Stapleton tuohon, niin aijai.
Noista katsottuna ykkös- ja kolmoskohdan ei tarvitse olla mikään kallis hankinta. Puolet kaudesta tienaava kakkosmolari (mallia vaikkapa Mestiksen huippu) ei varmana maksa paljoa. Samoin nelossentteriin ei tarvinne upottaa massiivisia summia.
Pakkiin sitten uppoaisi todennäköisesti melko mojova summa. Jos iso ja ilkeä pakki osaa myös pelata, on hänellä tällä hetkellä melko varmasti soppari. Jos Nokelaista ei lähdetä korvaamaan ja verorajalla ei tuoda "stapletonia" sisään, voisi ulkkarikiintiön puitteissa mukaan ottaa myös artistisopparilla ulkkarin.