Veljekset Lajunen – Ville ja Jani

  • 44 571
  • 100

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Seikola ei pelaa tänään joten nyt Lajusella on loistava paikka nousta kärkeen.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade

CuChulainn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, FC Honka, Flyers, DFB-Elf
Jani Lajunen jatkaa Bluesissa

Laitetaan sopimusuutinen vielä tännekin, eli Jani Lajunen siirtyy Nashvilleen kolmivuotisella sopimuksella eikä siis ilmeisesti pelaa Bluesissa kaudella 2010 - 2011.

http://www.blues.fi/uutishuone/uutiset/282/jani-lajuselle-nhl-sopimus
http://predators.nhl.com/club/news.htm?id=528958

Kiekkolehdestä nro 14/2010:

NHL-seura Nashville Predatorsin kanssa tekemästään sopimuksesta huolimatta Jani Lajunen pelaa ensi kauden Bluesissa. "On sovittu, että pelaan ensi kauden Bluesissa, jotta saan lisää voimaa ja kokemusta", Lajunen sanoo. Lisää miehen ajatuksia ko. lehdessä.

Mielestäni oikea ratkaisu. Miehelle isompaa roolia ja seuraavana vuonna vielä paremmalla fysiikalla hakemaan paikkaa AHL:n kautta Showhun.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Pakko nostaa ketju ylös Janin ilmaveivimaalin ansiosta. Kaksi kertaa päässyt näkemään ilmaveivimaalin ja vaikka itse suorituksena mielestäni Rob Hiseyn suoritus oli parempi, tämä oli maalina paljon tärkeämpi kuten jo tuolla kolumnissa mainitaan.

Tässä vaiheessa pistää hymyilyttämään Veikkaajan arvio: "Tekee yllättävän paljon maaleja pelaajaksi, joka ei osaa tehdä maaleja."
 
Hienosti on Jani kauden aloittanut ja tässä tuli palkinto sille. Hyvä että oli vielä ratkaisumaali eikä yksi niistä kymmenestä mitä nakutetaan marraskuisena iltana sarjajumbon verkkoon. Tässä vielä linkki.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Tämmönen video oli ilmaantunut Iltalehden sivuille.
Lajusen "sä voit mennä vaikka hifkiin eka harjottelee ja katotaan sit" lämmitti sydäntä. En tiedä kuuluiko "käsikirjoitukseen", mutta juuri tuollaista asennetta Blues kaipaa... ja sitä tuovat juuri tällaiset omat kasvatit jotka saavat onnistumisia. Great!
 
Lajusen "sä voit mennä vaikka hifkiin eka harjottelee ja katotaan sit" lämmitti sydäntä. En tiedä kuuluiko "käsikirjoitukseen", mutta juuri tuollaista asennetta Blues kaipaa... ja sitä tuovat juuri tällaiset omat kasvatit jotka saavat onnistumisia. Great!

Toi pisti mullekin heti silmään!

Joku tuolla otteluketjussa maalasi piruja seinille että Lamppu olisi jonkun tällin takia tänään sivussa, niin eikös se ole kuitenkin mies itse joka näkyy videolla heti minuutin kohdalla (sinipaitanen rightin pelaaja joka luistelee hitaasti Matikaisen takana)?
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Loistavaa Jani!

"Mee vaikka Hifkiin harjottelee.."..

Näin sitä pitää, tossa Janin maalissahan oikeasti siisteintä oli nimenomaan se, että se tuli jatkoajalla ja sysipaskalla jäällä. Puhtaalta jäältä kiekon nostaa melkein kuka vaan yli 12v kiekkoilija nykyään, mutta lumiselta jäältä pelitilanteessa ei kyllä moni sitten enää nostakaan..

Toivotaan, että pelirohkeus on jatkossakin samalla tasolla. No, miksei olisi?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ville Lajunen johtaa pakkien pistepörssiä 6-7 ottelun jälkeen, piste per peli tahtia mennään.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mikähän Villelle oikein on tullut kun kiekollinen peli on todella epävarmaa. Harhasyöttöjä tulee jatkuvasti ja hyökkäyspäässä vetoa pantataan..
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mikähän Villelle oikein on tullut kun kiekollinen peli on todella epävarmaa. Harhasyöttöjä tulee jatkuvasti ja hyökkäyspäässä vetoa pantataan..
No tuota... Olisihan Ville kerännyt sellaiset 0+2 tai 0+3 tänään mikäli Cami Miettinen olisi käyttänyt Lajusen järjestämiä paikkoja hyödykseen. Pari harhaa, pari huippusyöttöä.
 
Mikähän Villelle oikein on tullut kun kiekollinen peli on todella epävarmaa. Harhasyöttöjä tulee jatkuvasti ja hyökkäyspäässä vetoa pantataan..

Kyllähän Ville on tällä kaudella jaellut ton jengin "oivaltavimmat" syötöt niissä peleissä mitä mä olen nähnyt. Jos noilla meidän hyökkääjillä ois sen verran käsiä että laittaisi noista takatolpalta tyhjiin -paikoista edes puolet sisään niin Ville varmaan johtaisi pakkien pistepörssiä. Muuten puhut kyllä asiaa, ehkä hermostuneisuus johtuu tauosta...
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Eilisessä pelissä Villen laukausmäärä kolme kappaletta kun parhaimmillaan on päästy kymmeneenkin. Paikkojen puutteella ei minusta voi selittää, koska hän on usein laukonut vähän tilanteesta kuin tilanteesta (mitä minä en pidä pahana).
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
No tuota... Olisihan Ville kerännyt sellaiset 0+2 tai 0+3 tänään mikäli Cami Miettinen olisi käyttänyt Lajusen järjestämiä paikkoja hyödykseen. Pari harhaa, pari huippusyöttöä.

Kyllä näinkin, mutta yleisilme on kaikkea muuta kuin mitä häneltä on totuttu näkemään. Pieniä pilkahduksia tulee edelleen, kuten nämä muutamat loistosyötöt mutta kun ne ovat vain pilkahduksia. Aiemmin Ville oli puolustuksen valovoimaisin tähti. Nyt tuo rooli on siirtynyt lähes kokonaan Karalahdelle ja jopa Varakkaalle.

Niin ja itse olen katsonut kaikki paitsi yhden pelin livenä tai netin kautta.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Toivotaan että Villellä kohtaa natsaa, taitaa nyt jo olla 10(?) ottelua putkeen ilman pisteitä. Viime otteluissa on mielestäni Villen kohdalla tapahtunut selkeä parannus omassa päässä, virheitä tulee paljon vähemmän.

Janista taas on kasvamassa todella arvokas pelaaja ja hieman harmittaa se että mies ensi kaudella siirtyy rapakon taakse. Todella monipuolinen pelaaja ja väitän että mies voisi jo tällä kaudella ansaita myös isomman kiekollisen roolin ja toivottavasti saakin sen vielä kauden aikana.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Karalahti on syönyt Lajusen peliaikaa yv:llä aika paljon, en tiedä tilastoja mutta tuntuu siltä Lajusen peliaika on tippunut aika paljon.

Viisaammat korjatkoon.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämä on ehkä ajankohtaista nostaa hetkeksi pinnalle. Näitä EHT-pelejä ei aina edes jaksa katsella, mutta tällä kertaa mielenkiintoa on ollut. Aika harvoin niissä kekkereissä on nimittäin ollut espoolaisia veljeskaksikoita mukana...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Hienoa oli seurata varsinkin Janin todella ennakkoluulotonta peliä. Ja jotenkin tuntui että Villekin malttoi pelata enemmän varman päälle varsinkin puolustussuuntaan. Hieman vaikeuksia oli omassa päässä mutta nyt nuo turhat höntyilyt loistivat poissaolollaan. Tuollaisia otteita myös liigassa, kiitos.
 

Fordél

Jäsen
Jani pelasi varsinkin Ruotsi-ottelussa todella vakuuttavasti. Oli ihan Suomen parhaimmistoa ja mikä positiivisinta: kiekollisessa pelissä Suomen kantavia voimia. Toivottavasti hän saa näistä maaotteluista vielä lisäpontta loppuun liigakauteen ja nostaa entisestään tasoaan myös liigassa. Lajunenhan ei ollut jatkamassa muuteenkaan liigassa kun on soppari muualle, mutta nyt herätti varmasti monen seuran mielenkiinnon tulevaisuutta ajatellen.
 

trap

Jäsen
Pakko sanoa Janista, että aivan loistavaa peliä pudotuspeleissä! Pisteitä ei ole tullut paljoa, mutta tekeminen puolustussuuntaan on ollut huippua ja alivoimalla on jatkanut samaa mitä runkosarjassakin nähtiin, kiekonriistoja joilla pelannut itselleen läpiajoja valtavan määrän. Vielä ei ole tosin uponnut, mutta eiköhän alivoimamaalikin vielä nähdä, jos sama tahti jatkuu.

Loistava pelaaja ja lähtee ihan oikeaan paikkaan kesällä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veljekset Lajunen on ollut tänä kesänä varsin nähty kaksikko Helsingin ravintolaskenessä. Näyttää pojille häppä maistuvan ja hauskaa tuntuu olevan. Viime lauantaina oli Jani Lajusen vuoro "hoivata" MM-kannua, jonka Jani luonnollisesti otti mukaansa Apolloon kansan ihailtavaksi. Jari Sailiolla tuntui olevan erityisen lämmin suhde purkkiin ja ajoittain vaikuttikin siltä kuin itse pokaali olisi hänen vastuullaan ja hän olisi suurenkin työn tehnyt kyseisen kannun hankkimiseksi. Lievää ylimielisyyttäkin oli aistittavissa Säiliön "esiintymisessä", joka ei varmaan kenellekään yllätyksenä tule.

Tarkoitukseni ei ole moralisoida tai kritisoida poikain kesäharrastuksia, kunhan nyt olen pannut merkille, että varsinkin tämä veljeskaksikko on tietyissä paikoissa erittäin yleinen näky viikonlopusta toiseen. Toivotaan, että treenikin on maistunut, koska olisi todella sääli, jos kesä olisi vedetty surahuhhahhei ja kauden alkaessa baarikansan viihdyttämisestä maksettaisi kovaa hintaa.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Kyllähän molempia on näkynyt aiempinakin kesinä "radalla", joten eihän tämä varsinaisesti ole mitään uutta. Missä sitten kulkee raja terveen nuoren miehen juhlimisen ja ongelman välillä? Itse laskisin homman vielä ensimmäiseen kategoriaan enkä ole kovinkaan huolissani. Jos nyt ongelmia halutaan hakea, näkisin, että ylimielisyys on suurempi riski kuin alkoholi.
 

Kapo

Jäsen
Tarkoitukseni ei ole moralisoida tai kritisoida poikain kesäharrastuksia, kunhan nyt olen pannut merkille, että varsinkin tämä veljeskaksikko on tietyissä paikoissa erittäin yleinen näky viikonlopusta toiseen.

Tästähän selviää myös se, että arvon BOL on myös kupittelun aktiivinen kesäharrastaja :)

No joo, Jani lähtee amerikkaan eikä sikäli kiinnosta enää sen enempää mutta Villen soisi panostavan treenaukseen jos mieli tekee mennä perässä. Viimekausi kun ei kuitenkaan ollut Villen standardeilla kovin kummoinen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästähän selviää myös se, että arvon BOL on myös kupittelun aktiivinen kesäharrastaja :)

Voe tokkiinsa. Tosin mulla on myös suuri joukko tuttuja, jotka jalkautuvat tavallisen rahvaan joukkoon kesäiseen Stadiin ja heidän kanssaan on asiasta sitten tullut puhetta.

Ymmärtäähän sen, että kesäaika on käytännössä ainoa hetki vuodesta, kun ei tarvitse ihan niin kurinalaisesti elellä huippu-urheilijan arkea, joten myös viihdepuoli tulee tutummaksi kuin kauden aikana. Jani Lajusen tiedän kuitenkin nähdyn esim. sekä perjantaina että lauantaina enemmän tai vähemmän mäsässä mm. Apollossa. Ja ratkaisevintahan on se, miten ne viisi muuta päivää viikosta on viettänyt. Ikää tulee lisää ja kyllä tietynlaisen kurinalaisuuden on kasvettava myös loman aikana, jos aikoo itsensä huipputikissä pitää. Kilpailu on kuitenkin niin kovaa, eikä kumpikaan veljeksistä kuulu ihan siihen maailman terävimpään kärkeen, että saisivat edes "jotain anteeksi". Toisaalta, en nyt näe mitenkään huolestuttavanakaan tätä heidän kesähobbyaan. Eikä asia minulle edes kuulu.

Sitä pidän kyllä hieman junttina, että Jani sen MM-pokaalin Apolloon raahasi. Jotenkin varsin "oululaista" toimintaa. Mutta sekin sallittakoon, ei kuulu minulle sekään :). Kunhan nyt vain kirjoittelin aikani kuluksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös