Jep. Ja toissa kaudella kun oli Modesto, Sadiku ja Voutilainen niin Honka pelasi parhaimillaan todella nopeasti kääntäen. Ja tämän olen ymmärtänyt olevan se Vasaran todellinen identieetti. Mutta ei ole vain saanut sitä toimimaan kaikilla pelaajilla (ilman Voutilaista), joten palattu tuttuun ja turvalliseen totaalipallon hallintaa. Kyllähän siitä pallonhallinnasta on se hyvää, että Honka oli lähes kaikilla kausilla parhaimpia puolustussuuntaan. Toinen erityinen vahvuus on ollut prässin kestävyys ja uskallus pelata palloa tiukoissakin paikoilla alhaalla. Noita elementtejä uskoisin, Vuorisen puheissaan tuovan Nuorelalle ainakin. Myös kun hankintoja tehdään niin uskoisin, että pallovarmuus ja jalalla pelaaminen on esimerkiksi sellaisia ominaisuuksia mitä haetaan. Mutta kyl mä uskon, että Vuorinen ja Nuorela toimii hyvin yhteen. Mitä Vuorista olen kuunnellut haastatteluissa, studiossa jne. niin todella kyllä ymmärtää jalkapallosta ja huippujalkapallostakin jotain.Omana näkemyksenä viime kauden Hongan pelityylistä Vuorinen/Vasara asetelmalla. Sehän näytti muuttuvan kauden loppua kohti merkittävästikin vähemmän pallonhallintaan/hierontaan keskittyneeksi ja enemmän suoraviivaiseksi murtautumispeliksi, vähän Nuorelan tyyliseen jalkapalloon. Ainakin Hongan ja Vepsun kaksi runkosarjapeliä huhtikuussa (0-0) ja kesäkuussa (1-0 Hongalle) olivat aikamoista pallonhieromista Hongan osalta, joissa Vepsulla oli enemmän paikkoja ja suoraviivaisia murtautumisia, mutta Michael ja kumppanit olivat vielä jäässä. Kun tultiin mestaruussarjan alkuun Vepsun pelityyli oli iskussa ja Honka meni vielä hierontalinjalla niin Vepsu vei 0-3. Eurolopputurnauksessa Honka pelasi aivan eri tyylillä, enemmän suoraviivaisesti kuten jo ACO:a ja Interiäkin vastaan ja Vepsupelithän oli yhden maalin tappioita mutta ehkä se pieni ero oli siinä, että Nuorelan joukkue oli roolitettu/rakennettu siihen pelityyliin kun taas Vuorisen/Vasaran rakentama Honka alun perin pallonhallintaan perustuvaan peliin
Viimeksi muokattu: