Veikkausliiga 2008

  • 156 866
  • 1 079

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Futislehtien kausiennakot TPS:n osalta ovat usein olleet aika alakanttiin. Yleensä on jäänyt se kuva ettei kirjoittaja edes tunne pelaajia.

IS Futisliitteessä minua jäi ihmetyttämään Mika Ääritalon rankkaus. Itse kun en ole alan asiantuntija, joten kysynkin aktiivisemmin seuranneilta, että olikohan tuo "ranking" nyt ihan oikein kun Ääritalohan oli talvella maajoukkueen matkassa jne.

Elikkä Tepsistä on tähtipelaajan statuksen saanut Simo Valakari sekä luottomiehiksi on noteerattu: Jukka Lehtovaara, Jarno Heinikangas, Sami Rähmönen, Chris Cleaver, Kasper Hämäläinen, Armand One ja Mikko Paatelainen.

Itse kun olen kuvitellut, että Ääritalo on Tepsin seuraavia Euroopan rahakentille siirtyviä pelaajia, josta napataan kunnon siirtokorvaukset ja jos kehitys jatkuisi nykyisellään olisi tulevaisuudessa mahdollisesti A-maajoukkueessakin karsintapeleissä jne. Ilmeisesti olen ollut pahasti väärässä?
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Mikäli tosiaan oli rankattu kategoriaan ynnämuut (itse en ole lehteä vielä ostanut), kyseessä on todellakin virhe.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
IS Futisliitteessä minua jäi ihmetyttämään Mika Ääritalon rankkaus. Itse kun en ole alan asiantuntija, joten kysynkin aktiivisemmin seuranneilta, että olikohan tuo "ranking" nyt ihan oikein kun Ääritalohan oli talvella maajoukkueen matkassa jne.

Samaa ihmettelin itsekin. Olen pitänyt Ääritaloa jopa TPS:n lahjakkaimpana pelaajana mutta olenko ollut metsässä noin lujaa? Samoin ihmetyttää Tomi Petrescun samanlainen ranking, tosin siihen voi vaikuttaa tuo polvivamma. Muuten Petrescu olisi kirkkaasti vähintään luottopelaaja. Ehkä myös Toni Lehtinen voisi olla edes luottopelaaja, on kuitenkin Hakan ykköskärki.

HJK:n Dawda Bah'sta tuli mieleen mielenkiintoinen juttu. Eräässä Tampereen kuppilassa juttelin erään gambialaisen miehen kanssa, ja tämä kertoi pelanneensa Bah'n kanssa samassa joukkueessa Gambiassa. No, ei siinä mitään, mutta Bah on ilmoitettu nyt 24-vuotiaaksi. Kyseisen miehen mukaan Bah on pitkälle yli 30-vuotias! Sanoi että oli itse aikanaan jopa Bah'ta parempi mutta polvet hajosivat ja estivät uran.

No, tässähän täytyy tietysti pistää suodatin päälle, mutta mies jutteli ettei Afrikasta vanhempi pelaaja yksinkertaisesti pääse tänne pelaamaan jos ei valehtele ikäänsä. Mukava kaveri oli, enkä nyt voi vannoa etteikö tuo voi olla tottakin. Pisti vain miettimään että paljonkohan vastaavia tapauksia on Suomen sarjoissa.
 
Turha tuijotella liikaa noihin IS:n liitteen pelaajakategorioihin. Ainahan niissä on virheitä, siihen on vain totuttava. Nytkin on joka joukkueessa jokin pelaaja tai pelaajia pielessä, mutta väliäkö sillä. Kun tämän tiedostaa ja oppii suodattamaan tietyt jutut pois, niin kyllähän tuo pelaajalistana ainakin toimii.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
IS Futisliitteessä minua jäi ihmetyttämään Mika Ääritalon rankkaus. Itse kun en ole alan asiantuntija, joten kysynkin aktiivisemmin seuranneilta, että olikohan tuo "ranking" nyt ihan oikein kun Ääritalohan oli talvella maajoukkueen matkassa jne.

Ärtsi ei ole tähti tai edes luottojannu IS:lle mutta futismaailmalle kyllä. Eli arvio oli pöpelikössä tältä osin. Perustunee harkkakauden ongelmiin mutta iso kuva on viturallaan ko. arviossa, ehdottomasti. Myöskään mahtitoppari Kikoa ei laskettu tähdeksi/luottomieheksi vaikka sitä fysiikan kestäessä varmasti on. Tietenkin näytöt liigasta puuttuvat vielä mutta preseasonilla on ollut guruainesta.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Reilu viikko Veikkausliigan alkuun ja Futispörssikin käynnistyy muistaakseni ensi maanantaina. Onko täällä porukoilla ollut yleensä mielenkiintoa osallistua ko. kisaan? Kiinnostaisiko tällä kertaa, meinaan pitäisikö pyöräyttää Jatkiksen kimppa ilmoille jossain vaiheessa?
 

Welton

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt kyllä Valeri Popovits pudotti pommin Valioliiga-studiossa. En tiedä muista katsojista, mutta itse ainakin olen sitä mieltä, että Canalin toiminta osoittaa tavoitteellisuutta paitsi asiallisuudessa myös hauskuudessa. "Vallu" oli oikea valinta multilingualistiseen studioon.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Ensi viikon sunnuntaina olisi allekirjoittaneella tarkoitus aloittaa kotimaisen futiksen seuraaminen tällä kaudella. Tarkoitus olisi suunnata Espooseen katsomaan Hongan ja Mypan välistä matsia. Mitenkähän paljon tuohon ekaan peliin saapuu porukkaa? Ja mitenkä matsin alla / puoliajalla Espoossa toimii tarjoilu? Joku hyvä pubi ennen peliä ja sitten nauttimaan Veikkausliigasta..
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mitenkähän paljon tuohon ekaan peliin saapuu porukkaa? Ja mitenkä matsin alla / puoliajalla Espoossa toimii tarjoilu? Joku hyvä pubi ennen peliä ja sitten nauttimaan Veikkausliigasta..

En tiedä miten tulee väkeä, mutta ainakin aiempina kausina on Espoon "puoliaikatarjoiluja" moitittu. Ei ilmeisesti oikein ole suhteutettu yleisömääriin suhteessa. Noh toiv. tarkempaa tietoa lähemmin Hongan otteluihin tutustuneilta.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko Hjelmkin juoppo vai vain tv-haastattelun kunniaksi tinannut?
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Ei Zicolle ole jäänyt päälle muuta kuin kultaputki. Mies kyllä kieltämättä täyttää kemistin ulkoiset tuntomerkit, aina sitä kaunista kentällä laidalta kuultavaa viskibassoa myöten.

Sunnuntaina sitten alkaa Jaroa vastaan tämäkin ruljanssi. TamU on hyvässä vireessä ja siitä kertoo Zenitin kakkosjoukkueen voittaminen, tietämättömille kerrottakoon että ykkönen pelaa UEFA Cupin välieriä. Petrescun polvi edelleen klesana, ja ilmeisesti myös Lindström ja Scheweleff puuttuvat tärkeistä nimistä. Onneksi Rafinha on paikannut hyvin ja odotukset ovat korkealla, että sama tahti jatkuu myös sunnuntaina. Helvetin Pirkkahalli kun hajottaa pelaajien paikat ihan pelkästään surkealla alustallaan.

PS. Kakkosessa aloittava Ilves on myynyt jo pitkälle toista sataa kausikorttia, mikä on kyllä kakkosen seuralle komea luku. Hienoa että perinteet palaavat nyt Tammelaan eikä (muovi)TamU ole enää ainoa seurattava kesällä. Tottakai TamUkin saa tukeni, mutta Ilves on se jota on aina tullut seurattua futiksen puolella ja pitkälti se johtuu omista junnuvuosista. Saapa nähdä millainen yleisömäärä kerätään LoPaa vastaan. Tonni rikki komeasti?
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei Zicolle ole jäänyt päälle muuta kuin kultaputki. Mies kyllä kieltämättä täyttää kemistin ulkoiset tuntomerkit, aina sitä kaunista kentällä laidalta kuultavaa viskibassoa myöten.

Sunnuntaina sitten alkaa Jaroa vastaan tämäkin ruljanssi. TamU on hyvässä vireessä ja siitä kertoo Zenitin kakkosjoukkueen voittaminen, tietämättömille kerrottakoon että ykkönen pelaa UEFA Cupin välieriä. Petrescun polvi edelleen klesana, ja ilmeisesti myös Lindström ja Scheweleff puuttuvat tärkeistä nimistä. Onneksi Rafinha on paikannut hyvin ja odotukset ovat korkealla, että sama tahti jatkuu myös sunnuntaina. Helvetin Pirkkahalli kun hajottaa pelaajien paikat ihan pelkästään surkealla alustallaan.

PS. Kakkosessa aloittava Ilves on myynyt jo pitkälle toista sataa kausikorttia, mikä on kyllä kakkosen seuralle komea luku. Hienoa että perinteet palaavat nyt Tammelaan eikä (muovi)TamU ole enää ainoa seurattava kesällä. Tottakai TamUkin saa tukeni, mutta Ilves on se jota on aina tullut seurattua futiksen puolella ja pitkälti se johtuu omista junnuvuosista. Saapa nähdä millainen yleisömäärä kerätään LoPaa vastaan. Tonni rikki komeasti?

Eikös se Jalkapallo-Ilves ole kuitenkin jonkinlainen TamU:n farmiseura, jolla ei ole tarkoitus milloinkaan nousta ykköstä korkeammalle! Sopimus yhteistyöstä Ilveksen ja TamUn välillä tehtiin muistaakseni keväällä!
Mukavaa kuitenkin Tapparan mieheltä että Ilves kiinnostaa!
 

scholl

Jäsen
Ei se myynti Espoossa suurin pullonkaula ole, vaan aivan liian riittämätön wc-tarjonta. Jono vessaan kestää yleensä sen koko tauon ajan. Sen sijaan myyntipisteet toimivat suhteellisen hyvin. Lisäksi juniorit kiertävät myymässä pelin aikanakin katsomoissa mm. kahvia, hodareita ja limua.

Ns. keittokatu on aurinkoisella ilmalla ihan hauska paikka kiskoa pari Foster'sia ennen pelin alkua. Kannattaa mennä vaikka puoli tuntia ennen peliä. Espoolaiset eivät niin tee, koska on numeroimattomat paikat niin heidän pitää yrittää sitten ilmeisesti varata oma vakiopaikka mahdollisimman aikaisin katsomosta. Tämä vähentää paljon oheismyyntiä. Harmi vain, ettei keittokadulla ole istumapaikkoja. Siihen olisi näppärää rakentaa puupöydistä ja -penkeistä vähän sellainen Biergarten tunnelma.

Paremmin tuo tarjoilu Espoossa pelaa kuin Finnair Stadiumilla.
 

kovalev

Jäsen
Itseänikin kiinnostaa Ilveksen edesottamukset kovasti. Muutama peli täytyy ehdottomasti käydä katsomassa Tammelassa. Tamu ei ole vain jostain syystä koskaan tullut niin läheiseksi, kuin Ilves aikoinaan.
Siitäkin huolimatta olen edelleen kahden vaiheilla ostaakko elämäni ensimmäisen Tamu-kausikortin. Jokaiseen kotipeliin en työni vuoksi todennäköisesti pääsisi, mutta varsinkin nyt seuraa olisi tärkeää tukea. Pelit vain saisivat olla siellä Tammelassa ! Osakeantiinkin oli ensin tarkoitus osallistua, mutta kyllä se taitaa jäädä tällä kertaa.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Eikös se Jalkapallo-Ilves ole kuitenkin jonkinlainen TamU:n farmiseura, jolla ei ole tarkoitus milloinkaan nousta ykköstä korkeammalle! Sopimus yhteistyöstä Ilveksen ja TamUn välillä tehtiin muistaakseni keväällä!
Mukavaa kuitenkin Tapparan mieheltä että Ilves kiinnostaa!

Jaahas, minä olen luullut että TPV on TamUn farmiseura. Tai ainakin on ollut tähän asti epävirallisesti. Jotenkin mulla on sellainen kutina että edustus-Ilves ei ole TamUn kanssa kytköksissä vaan se emäseura Ilves ry aikanaan sulautui Unitediin ja täten tämä "uusi" Ilves voisi teoriassa pelata myös liigaa. Se olisi jännä nähdä miten päin kannattajat menisivät, TamUllakin on varmasti paljon niitä faneja jotka kävivät Tammelassa Ilvestä katsomassa. En ole yhtään varma paljonko on todellisia TamU-faneja jotka tunnustavat sinistä (ja vihreää) väriä, ja toisaalta paljonko on sellaisia jotka katsovat TamUa vain kun ei muutakaan Veikkausliigapalloilua Mansessa ole.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Jaahas, minä olen luullut että TPV on TamUn farmiseura. Tai ainakin on ollut tähän asti epävirallisesti. Jotenkin mulla on sellainen kutina että edustus-Ilves ei ole TamUn kanssa kytköksissä vaan se emäseura Ilves ry aikanaan sulautui Unitediin ja täten tämä "uusi" Ilves voisi teoriassa pelata myös liigaa.

Oheinen teksti löytyi tänään Veikkausliigan sivuilta:

TamU ja Ilves allekirjoittivat yhteistyösopimuksen[20.4.2008 16:06:00]

Liigamestari Tampere United ja Ilves ry ovat allekirjoittaneet yhteistyö- ja kumppanuussopimuksen, jolla selvennetään keskinäistä työnjakoa tamperelaisessa jalkapalloilussa. Seurat pyrkivät toimimaan hyvässä yhteistyössä tamperelaisen jalkapallon tason ja merkityksen nostamiseksi.



Seurat allekirjoittivat myös Suomen Palloliiton virallisen Yhteistyöseurasopimuksen, joka mahdollistaa Ilveksen talenttipelaajien helpon siirtymisen Tampere Unitedin Veikkausliigajoukkueeseen.

Sopimuksessa TamU on nimetty ensisijaiseksi seuraksi, jonne Ilveksen lupaavimpia nuoria pelaajia ohjataan. Ilveksen edustusjoukkue on tarkoitettu seuran omien junioreiden kehitysväyläksi kohti huippua ja toisaalta pelipaikaksi niille omille pelaajille, jotka eivät liigatasoa saavuta.

Kilpailutoimintaan ja pelaajaliikenteeseen liittyvien yksityiskohtien lisäksi sopimuksessa on sovittu yhteistyöstä mm. markkinoinnissa ja valmennuksen kehittämisessä.

Sopimus on toistaiseksi voimassa vuoden 2009 loppuun. Seurat pitävät vuosittain arviointipalavereja, joiden avulla yhteistyötä pyritään entisestään kehittämään.
– Sopimus vahvistaa nykyisen tilanteen, jossa seurat tekevät yhteistyötä ja toimivat yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. TamU ja Ilves eivät koe toisiaan kilpailijoiksi, Tampere Unitedin urheilutoimenjohtaja Jarkko Wiss toteaa.

TamU:lla on nyt yhteistyösopimus sekä TPV:n että Ilveksen kanssa.
– Näiden sopimusten jälkeen näyttää siltä, että tamperelaisen jalkapalloilun parissa toimivat seurat ovat lähentyneet toisiaan huomattavasti. Seurat kunnioittavat toistensa tavoitteita ja toimintatapoja ja pyrkivät kukin omalla tahollaan, mutta yhteistyössä, viemään lajia tässä kaupungissa eteenpäin.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sieltä se tuli. Tällaista itsekin muistelin. Kyllä Jokerien mies tietää!
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Reilu viikko Veikkausliigan alkuun ja Futispörssikin käynnistyy muistaakseni ensi maanantaina. Onko täällä porukoilla ollut yleensä mielenkiintoa osallistua ko. kisaan? Kiinnostaisiko tällä kertaa, meinaan pitäisikö pyöräyttää Jatkiksen kimppa ilmoille jossain vaiheessa?

Nostellaanpas tätä ylöspäin, kun tuo Futispörssikin on tänään avattu täällä.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Siitäkin huolimatta olen edelleen kahden vaiheilla ostaakko elämäni ensimmäisen Tamu-kausikortin. Jokaiseen kotipeliin en työni vuoksi todennäköisesti pääsisi, mutta varsinkin nyt seuraa olisi tärkeää tukea.

Samaa olen itsekin pohtinut. Jos kantaisi kortensa kekoon ja ostaisi molempien, eli Ilveksen ja TamUn, kausarit. Täytyy pyytää anteeksi TPV:ltä, mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Tamulla on nyt kuitenkin niin hyvä juttu meneillään että sille soisi vastakaikua myös yleisön puolelta. Jaro-peli on hyvä mittari, jos 4500 menee rikki niin voi sanoa että Tamu itsessään on jo kiinnostava ja riittävä syy lähteä Ratinaan. Jos taas jatketaan 3000-linjalla niin kehitystä ei ole tullut tässä suhteessa juurikaan. Aamulehti on mukavasti tuonut joukkuetta esiin ja toivotaan että sekin auttaa. Voi kun arvon aviisi ottaisi joskus kiekkopuolellakin samaa roolia.
 

kovalev

Jäsen
Samaa olen itsekin pohtinut. Jos kantaisi kortensa kekoon ja ostaisi molempien, eli Ilveksen ja TamUn, kausarit. Täytyy pyytää anteeksi TPV:ltä, mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Tamulla on nyt kuitenkin niin hyvä juttu meneillään että sille soisi vastakaikua myös yleisön puolelta. Jaro-peli on hyvä mittari, jos 4500 menee rikki niin voi sanoa että Tamu itsessään on jo kiinnostava ja riittävä syy lähteä Ratinaan. Jos taas jatketaan 3000-linjalla niin kehitystä ei ole tullut tässä suhteessa juurikaan. Aamulehti on mukavasti tuonut joukkuetta esiin ja toivotaan että sekin auttaa. Voi kun arvon aviisi ottaisi joskus kiekkopuolellakin samaa roolia.

Tänään haastateltiin 957;lla jotain Tamun pamppua ; kausareita on myyty jo enemmän kuin viime kaudella. Toisaalta se ei ole varmaan kenellekään mikään yllätys loistavan kauden jälkeen.
Kausikortit on myös hinnoiteltu varsin houkuttelevasti. Esim. aurinkokatsomoon 75e = meikäläisen lyhyellä matikalla n. 5,77e ottelu, kun taas norm. lippu on ennakkoon 8e ja portilta 10e. Ja vielä kun huomioidaan, että ajoissa hankitulla kausikortilla näki myös Tamun liigacup ja harjoitusottelut, niin hintaa ottelulle ei tule edes tuota 5,77 euroa.

Tamu pelaa myös kesällä 10 v. juhlaottelun Djurgårdenia vastaan. Kai senkin ottelun tuolla kausikortilla näkee ?
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Tänään haastateltiin 957;lla jotain Tamun pamppua ; kausareita on myyty jo enemmän kuin viime kaudella. Toisaalta se ei ole varmaan kenellekään mikään yllätys loistavan kauden jälkeen.

Kausareita on mennyt kuuleman mukaan jo 1800 kappaletta! Viime kauden lukema oli 1200 ja siinä oli koko kausi, varmasti jokunen menee vielä kauden alettuakin. Hinnoittelu tosiaan on hyvä, varsinkin kun vertaa että TPV:n kausari on 65 euroa. Ei tule meikäläiselle ongelmia päättää kumman ottaa ;)
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huomenna olisi tarkoitus olla paikan päällä VPS-Haka -ottelussa. Täytyy myöntää, ettei ole hajuakaan millaista keliä Vaasaan on huomiseksi luvattu, mutta toivottavasti yleisö löytää tiensä Hietalahteen.

Oli muuten Kauppalehdessä mielenkiintoista faktaa Veikkausliigajoukkueiden lipputuloista viime kaudella. Vepsu tienasi pääsylipuista muistaakseni kolmanneksi eniten. Keskimäärin yli 7 euroa lipulta. Mm. Hongalla ja TPS:lla lipputulot olivat huonommat, joten se siitä niitten futisbuumista. Ilmaislippuja vähän enemmän vielä jakoon, mjötöööh?

FF2:lla tarkempaa tietoa tuosta aiheesta.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Huomenna olisi tarkoitus olla paikan päällä VPS-Haka -ottelussa. Täytyy myöntää, ettei ole hajuakaan millaista keliä Vaasaan on huomiseksi luvattu, mutta toivottavasti yleisö löytää tiensä Hietalahteen.
Ei tule varmaan yllätyksenä että ainoa sadekuuron mahdollisuus on juuri tuossa matsin aikana, ainakin Forecan mukaan. Onneksi sentään kohtuullisen lämmintä luvattu, eikä merituulikaan kovin pahasti näyttäisi puhaltavan.

Onhan tätä taas odotettu, itsekin huomenna paikan päällä. Viime kauden avauspeli veti säälittävän vähän väkeä, mutta uskon että sateen mahdollisuudesta huolimatta joku 2300-2400 'ahtautuu' huomenna Hietalahteen. Sen verran on ollut ennakkorummutusta Vepsusta lehdissä, ja toisaalta ihan mielenkiintoinen joukkuehan tuossa on taas kasassa.

Toivottavasti Agolli olisi jo pelikuntoinen huomenna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös