Veikkausliiga 2004

• 11 043
  • 146

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olin tänään katsomassa kauden ensimmäisen Veikkausliiga ottelun. Ja tuon ottelun jälkeen ei tarvitse ihmetellä miksi suomalaiset eivät käy katsomassa jalkapallo-otteluja. Niin helv*tin kylmä siellä Finnair Stadiumilla oli. Ei meinannut tulla pelin katsomisesta mitään kun oli aivan jääpuikkona. Pelin tasossa ei ollut mitään vikaa kun saataisiin aurinkokin vielä paistamaan vähän iloisemmin, niin noita matseja olisi mukava seurata.

Uskon minun seuraavan vierailun jalkapallostadionille tapahtuvan sitten kun Suomessa alkaa olla sen verran lämmintä ettei tarvitse ihan toppatakissa mennä ottelua seuraamaan. Niitä hetkiä odottellaan…

scholl

Jäsen
Viestin lähetti kilonkingi
Olin tänään katsomassa kauden ensimmäisen Veikkausliiga ottelun. Ja tuon ottelun jälkeen ei tarvitse ihmetellä miksi suomalaiset eivät käy katsomassa jalkapallo-otteluja. Niin helv*tin kylmä siellä Finnair Stadiumilla oli. Ei meinannut tulla pelin katsomisesta mitään kun oli aivan jääpuikkona. Pelin tasossa ei ollut mitään vikaa kun saataisiin aurinkokin vielä paistamaan vähän iloisemmin, niin noita matseja olisi mukava seurata.

Ei se ole yhtään lämpimämpää Britanniassa tai Saksassakaan useinkaan matseja seurata. Siellähän pelataan usein pakkasessakin. Itse suosittelen sellaista baseballtakkia ja jos oikein kylmä niin sormikkaita ja istuinsuojaa. Niitä tarvitsi ainakin HJK:n CL matseissa aikoinaan.
Jos peli on hyvää niin ei se lämpötila haittaa. HJK:n otteet ovat tosin tällä hetkellä aika kehnoja, pisteitä menetetään joka kierroksella, joten ei naurata yhtään.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti kilonkingi
Jaa, kyllä aurinkokatsomossa oli sen verran lämmin että minä istuin pelkässä paidassa koko ottelun. Vierustoverini totesi auringon lämmittävän todella paljon. Harmi vaan tosiaan että peli oli noin huonoa. No, eiköhän tuo tuosta. Ehkä HJK:n loukkaantumissumakin helpottaisi.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti scholl
Ei se ole yhtään lämpimämpää Britanniassa tai Saksassakaan useinkaan matseja seurata. Siellähän pelataan usein pakkasessakin. Itse suosittelen sellaista baseballtakkia ja jos oikein kylmä niin sormikkaita ja istuinsuojaa. Niitä tarvitsi ainakin HJK:n CL matseissa aikoinaan.
Jos peli on hyvää niin ei se lämpötila haittaa. HJK:n otteet ovat tosin tällä hetkellä aika kehnoja, pisteitä menetetään joka kierroksella, joten ei naurata yhtään.

Kun katsomot ovat täynnä ei kylmyys tunnu samalta kuin silloin kun katsomossa on kourallinen kannattajamäärä. Näin oli myös Kuusysin aikana stadikalla ja HJK:n CL:n aikana. Toisaalta Finnair Stadium on täysi fiasko eikä sovi futis-stadioniksi, mutta siitä olemme jo vääntäneet useaan otteeseen joten se siitä.

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Svante
Kun katsomot ovat täynnä ei kylmyys tunnu samalta kuin silloin kun katsomossa on kourallinen kannattajamäärä. Näin oli myös Kuusysin aikana stadikalla ja HJK:n CL:n aikana. Toisaalta Finnair Stadium on täysi fiasko eikä sovi futis-stadioniksi, mutta siitä olemme jo vääntäneet useaan otteeseen joten se siitä.

No toki jos on paljon porukkaa niin se kylmyydessä värjöttely on paljon mukavampaa. Laulu raikaa, kalja virtaa ja on tarjolla hyvää jalkapalloa. Silloin ei pieni pakkanen hirveästi häiritse. Ei se kuitenkaan välttämättä hirveätä katsojamäärää tarvitse. Olin kaudella 1998-99 katsomassa Hannover 96 - Hertha BSC peliä. Niedersachsenstadionilla, jonka kapasiteetti oli silloin vajaat 50 000 katsojaa oli melkein tyhjä. Harkkamatsia oli pakkaseen tullut seuraamaan noin 1000 katsojaa, mutta meillä oli silti hauskaa ja oli erittäin hyvä peli, joten ei se aina sitä unelmakeliä vaadi.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Timi
Olin kaudella 1998-99 katsomassa Hannover 96 - Hertha BSC peliä. Niedersachsenstadionilla, jonka kapasiteetti oli silloin vajaat 50 000 katsojaa oli melkein tyhjä. Harkkamatsia oli pakkaseen tullut seuraamaan noin 1000 katsojaa, mutta meillä oli silti hauskaa ja oli erittäin hyvä peli, joten ei se aina sitä unelmakeliä vaadi. [/QUOTE

Et voi verrata Saksaa ja Suomea kun puhut futiksesta, sorry. Olen itse 1978 - 1981 seurannut Bayer Munchenin matseja sekä harjoituksia. Jopa harjoituksissa oli enemmän väkeä kuin kotimaisessa liigamatseissa. Ei aina mutta riittävän usein.
(Ja sitten kehut: Olen itse 70-luvun alussa pelannut Niedersachsenin stadionilla Hannover 96 amatöörejä vastaan.)

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Nikke
Jaa, kyllä aurinkokatsomossa oli sen verran lämmin että minä istuin pelkässä paidassa koko ottelun. Vierustoverini totesi auringon lämmittävän todella paljon. Harmi vaan tosiaan että peli oli noin huonoa. No, eiköhän tuo tuosta. Ehkä HJK:n loukkaantumissumakin helpottaisi.

No joo pitää varmaan ostaa ens kerralla aurinko katsomoon lippu, jos siellä sitten tarkeis olla. Mutta eiköhän se tosta lämpene.

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Svante
Et voi verrata Saksaa ja Suomea kun puhut futiksesta, sorry. Olen itse 1978 - 1981 seurannut Bayer Munchenin matseja sekä harjoituksia. Jopa harjoituksissa oli enemmän väkeä kuin kotimaisessa liigamatseissa. Ei aina mutta riittävän usein.

Miksi ei voisi verrata? Onhan jalkapallon suosio Saksassa jotain eri luokkaa, mutta tarkoitus olikin vain sanoa, että voi siellä katsomossa olla hauskaa pakkasellakin, joten ei sitä tarvitse välttämättä jäädä kotiin katsomaan telkkaria, vaikka keli olisi huonompi. Mielestäni jalkapallo ei ole edes mikään kesälaji. Kesällä ollaan sitten siellä mökillä. Syksyisin ja keväisin on mukavaa olla futiskatsomossa. Talvella pitää pukeutua oikein.

(Ja sitten kehut: Olen itse 70-luvun alussa pelannut Niedersachsenin stadionilla Hannover 96 amatöörejä vastaan.)

Tuosta propsit! Voiko udella minkälaisesta pelistä oli kyse?

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Jaahas, katselin tuota sarjataulukkoa niin tällä hetkellä näyttää oikein hyvälle. Varmaksi putoajaksikin veikattu FC KooTeePee hienosti kakkosena sarjassa tällä hetkellä. Tänään kaatui puhtaasti TPS 3-0. Pisteitä on ropissut mm. HJK:lta ja MyPalta. Kauden alussa oli hieman luvalla sanoen pelko perseessä että miten siinä nyt käy kun ei ollut koko ajan tiedossa missä sarjassa pelataan, mutta Allianssin hienolla avustuksella saadut Paatelaiset ovat olleet mainettaan jopa parempia nuorukaisia. Viime kauden suurimmaksi osaksi loukkaantuneet Kinnaslampi ja Liljeqvist ovat toistaiseksi pysyneet terveenä ja se näkyy myös mielestäni tuloksissa.

Kaiken kaikkiaan onnistunut aloitus kaudelle. Toivottavasti ei tule samanlaisia runkopelaajan loukkaantumisia mitä viime kaudella, jotka pilasivat silloin hyvän yrityksen. Jos fanaattisen kotkalaisten joukkue jatkaa hyviä otteitaan seuraavissa otteluissa niin tässähän alkaa jo hymyilyttämään. Toistaiseksi vielä vakavalla naamalla tallataan katuja.

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Olisiko jollain mahdollisesti videokuvaa tuosta eilisestä tapauksesta, kun Interin pelaaja mätkäisi Kekeä? Oli Interin pelaajat olleet lämpimänä Keken suuntaan. Oma setä on huoltojoukoissa ja hän kertoi Armstrongin sanoneen Alvarezille jotain "mene pois saatanan sika"-tyyliin, jonka seurauksena Alvarez ensin huitaisi, keke lähti karkuun ja Alvarez löi poskeen. Olisi kuulemma lyönyt uudestaankin, mutta tuomarit tulivat väliin. Vastuutonta kummaltakin puolelta, mutta kyllä itse ainakin ymmärrän Alvarezin tuohtumuksen. Tulee mieleen eräs tapaus, kun pelimatkalla Ruotsissa eräs venäläinen haistatti maalivahdillemme, jonka seurauksena alkoi uusi talvisota ja meidät hylättiin koko turnauksesta. Toivottavasti Alvarez selviää yhden ottelun pelikiellolla.

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Svante

Et voi verrata Saksaa ja Suomea kun puhut futiksesta, sorry. Olen itse 1978 - 1981 seurannut Bayer Munchenin matseja sekä harjoituksia.

Hienoa, että olet löytänyt Leverkusenin lisäksi jostakin mystisestä Munchenista Bayerin lääketehtaan joukkueen. No Ürdingenissähän oli ennen myöskin Bayer 05 (Leverkusenissa 04).

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Johan on herkkähipiäinen argentiinanpoika, jos kiroilusta tuolla tavalla hermostuu. Jos jokaisesta kirosanasta kundit tuolla kentällä päättäisvät vetää turpaan, niin olisi pelikatkoa harva se minuutti. Ihme on jos yhden matsin pelikiellolla selviää ja toivottavasti ei.

Pioneer

Jäsen
Jalkapallossa on mukana suuria tunteita eikä vaadi kovin kummia provokaattorin taitoja, jos haluaa kuumana käyvän vastapelurin polttavan päreensä lopullisesti. Tällä kertaa Armstrong käytti tuon kortin ja sai odotetusti läpsyn naamaansa. Big deal.

Veikkausliiga on käynnistynyt kokonaisuudessaan mielenkiintoisena. Suuria yllätyksiä ei toki olla nähty, mutta pienempiä roppakaupalla. Ehkä alkukauden erikoisimmat asiat ovat KooooooTeeeeeeePeeeeeeen pysyminen näinkin pitkään ihan kärkikahinoissa, FC Lahden hyökkäyspelin totaalinen floppaaminen ja ennen kautta kovasti hypetetyn Turun Interin vuoristoratamainen pelaaminen.

Pelaajista positiivisimmat tapaukset ovat mielestäni tähän mennessä olleet liigan eliittiin salaman lailla murtautunut TPS:n Kasper Hämäläinen sekä KTP:n järkälemäinen toppari Jussi Kinnaslampi. Toki kummankin potentiaali oli tiedossa, mutta kumpainenkin on onnistunut ylittämään kaikki odotukset.

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Alvarezin tilannetta näkemättä tyydyn sanomaan, että jos Keke oli jotain "argentiinalaissikaa" huutanut Alvarezille, ymmärrän taiturin tuohtumuksen. Ilmeisesti sitten pitempääkin pelikieltoa luvassa kuulopuheiden mukaan varsin kevyestä läppäyksestä, toisaalta "Koala" kertoi että olisi lyönyt/yrittänyt lyödä useammankin kerran. Ehkä se pelikielto on siten ansaittu. Harmi, yksi taituri, harmittavan lyhytpinnainen sellainen kentillä vähemmän joka tapauksessa.

Lama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara(kahvara kaveriporukassa)Mikko Leinonen
Noniin olihan tämä odotettavissa että Fc Jazz palaa omalle tasolleen... Ensimmäisissä peleissä tulleet pisteet voi laittaa hyvän viimeistelyn piikkiin, mutta olihan se tiedossa ettei tuollaisella prosentilla kauaa maalata. Mutta toivotaan ettei Jazz tällä kaudella enää ole siellä liigan pohjilla, vaan taistelisi ainakin sijoista 4-7 jotta saataisiin enemmän väkeä Stadionille!
-Lama-

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Tosta Alvarez-Keke kahinasta tulee mieleen 90-luvun taitteessa Kups -Rops ottelun kahina jossa Jukka Turunen jo kumppanit huuteli Steven Pollackille tyylin ota apina banaani ja tunteet kuumenivat..taisi siihen osallistua myös Kupsin huoltojoukkoja?

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Pioneer
Ehkä alkukauden erikoisimmat asiat ovat (...) FC Lahden hyökkäyspelin totaalinen floppaaminen

Mutta mitä Lahden hyökkäyspeliltä odotettiin? Litti on toki Litti mutta pelannut hyvin vähän ja ollut vielä keskenkuntoinen. Surrier oli arvoitus jo alkuunsa. Ei kai Kemppisen, Arkivuon ja Järvisen odotettukaan olevan mitään sateentekijöitä? Harjoituspeleissä maaleja takonut Järvinen on kieltämättä ollut pettymys ja maaleja olisi voinut toki syntyä joukkueelta enemmän kuin yksi per peli, mutta eivät nämä valitettavat vaikeudet niin suuria yllätyksiä ole olleet. Lahdella ei yksinkertaisesti ole Jukka Koskisen lisäksi yhtään kunnon ilmatilan hallitsijaa. Ja kun ei siten voida luottaa pitkiin syöttöihin hyökkäyspelissä, tarvittaisiin ratkaiseviin syöttöihin sitä tuttua Litmasta, jota emme ole vielä juuri saaneet nähdä.

Nimim. edelleen Kuqia ikävöiden.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
"- Armstrong alkoi lämmittää meitä puheillaan. Sanoin hänelle, että mene pois. Hän vastasi, että pidä suusi kiinni, senkin argentiinalaissika. Menetin kontrollini ja myönnän toki virheeni, Alvarez sanoi.

Alvarez huitaisi ensin kädellään kohti Armstrongia. Kun tämä väistyi syrjään, Alvarez meni perässä ja iski nyrkillä valmentajaa. "

Tämä päivän IS:stä. Jos Alvarezin hermokontrolli on tuota luokkaa niin ihme ettei mies useammin lennä suihkuun. Pitkä pelikielto tuosta pitää tulaa, se on sanomatta selvää.

Asiasta kukkaruukkuun pitää olla iloinen siitä että sarja on alkanut tasaisissa merkeissä. Toivottavasti yleisö myös jatkossa löytää ahkerasti paikalle.

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Yksi ihmeteltävä asia oli Interin valmennusjohdon käyttäytyminen. Valmentaja ei tehnyt elettäkään vaihtopenkillä ja Alvarezin tultua pois, oli vielä taputtanut olalle. Itse en ainakaan ole vielä löytänyt lausuntoja, joissa olisi tyrmännyt Alvarezin käyttäytymisen.

Hohhoijaa mitä soopaa se IS taas suoltaa. Vai, että Alvarez oikein iski nyrkillä Kekeä.

Itse paikallaolleena ja tilanteen erittäin läheltä nähneenä voin sanoa, että jos pieni läpsäys on sama kuin nyrkillä lyöminen niin sitten kaikki toddbertuzzit ja alexanderperezhoginit ja muut pitäisi mestata julkisesti.

Itse tilanteesta vielä sen verran, että kyllähän Alvarez on luonteeltaan sen tyyppinen, että kuka tahansa pystyy provosoimaan miestä tuollaiseen. Mitä tulee sitten Armstrongin käytökseen, niin eipä kai sekään kovin ammattimaista ollut.

Ja mitä v***a se Keke siellä kentällä edes teki? Okei säännöt sanoo, että kaksi henkilöä saa tulla loukkaantunutta pelaajaa huoltamaan, mutta Kekehän oli siellä nimenomaan lietsomassa sotaa, ei ainakaan auttamassa maassa makaavaa Oravaista.

Ei muutakuin hame korviin ja menoksi, Keke!

Taitaa Alvarezille ne pakolliset 4-5 peliä tulla mikä on kyllä täysi vääryys.
Median paisuttelemaa koko tarina!

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Eilen oli oikein mukavannäköinen loppuhuipennus Allianssin ja HJK:n ottelussa. Tilanne lähti Kottilan liu'uttua myöhässä päin maalivahti Henri Sillanpäätä, joka oli vanginnut pallon syliinsä. Paikalle tulleet Allianssin pelaajat, mm. Rami Rantanen ja Timo Marjamaa alkoivat kurmottaa maassa ollutta Kottilaa ja pian paikalle tulivat klubilaisista mm. Eremenko ja Jensen. Ainoan "virkavirheen" Allianssin pelaajat tekivät, kun eivät antaneet Kottilan nousta ensin pystyyn.

Kottila sai tilanteesta suoran punaisen kortin, muut kahakoijat selvisivät ilman korttia, vaikka erotuomari Maisonlahtikin meni nurin hässäkän keskellä. Tietysti lisäsanktioita saattaa tulla, jos liiga tutkii asiaa jälkikäteen. Allianssin pelaajien raukkamaisuus jäi häiritsemään, mutta periaatteessa he tekivät mitä pitääkin tehdä ja tilanteen aloittaja pistettiin ulos. Kiekossa liian usein veskaria huitonut/päinluistellut pelaaja pääsee liian vähällä ja veskaria puolustaneet pelaajat saavat enemmän penalttia.

scholl

Jäsen
Ai että Allianssi ja Klubi vastasivat huutoihin, missä on vaadittu lisää tappeluja jäälle. No sitä on vaikea kopioida ruohomatolle ja tuohan taisi olla enemmänkin painimeininkiä.
Myöhemmin illalla Eremenko Jr. oli aika hiljaisen oloinen ja näköinen liikkuessaan yksin Kaivolla.

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti jpp
muut kahakoijat selvisivät ilman korttia, vaikka erotuomari Maisonlahtikin meni nurin hässäkän keskellä.

Taisi Maisonlahti haluta päästää itsensä vähällä, ei viitsinyt alkaa leikkimään pelaajien kanssa kun show pääsi kohtalaisen suuriin, mutta ei lisäpunaisten arvoisiin mittoihin. Helposti menevät tuomiot väärin, kun yksi mies pistetään rankaisemaan tuon tyyppisen tilanteen jälkeen.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kylläpä tuosta rähinästä olisi pitänyt heittää ainakin Kottilan kimppuun Marjamaa(?) ulos. Ehkä jopa oikeampi tuomio olisi ollut Kottilalle varoitus ja Marjamaa suihkuun. Toista Kottilan niskaan hyökännyttä Allianssi-peluria en muista, mutta hänkin pääsi kyllä kuin koira veräjästä.

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti zahovic
Hohhoijaa mitä soopaa se IS taas suoltaa. Vai, että Alvarez oikein iski nyrkillä Kekeä.

Itse paikallaolleena ja tilanteen erittäin läheltä nähneenä voin sanoa, että jos pieni läpsäys on sama kuin nyrkillä lyöminen niin sitten kaikki toddbertuzzit ja alexanderperezhoginit ja muut pitäisi mestata julkisesti.

Itse tilanteesta vielä sen verran, että kyllähän Alvarez on luonteeltaan sen tyyppinen, että kuka tahansa pystyy provosoimaan miestä tuollaiseen. Mitä tulee sitten Armstrongin käytökseen, niin eipä kai sekään kovin ammattimaista ollut.

Ja mitä v***a se Keke siellä kentällä edes teki? Okei säännöt sanoo, että kaksi henkilöä saa tulla loukkaantunutta pelaajaa huoltamaan, mutta Kekehän oli siellä nimenomaan lietsomassa sotaa, ei ainakaan auttamassa maassa makaavaa Oravaista.

Ei muutakuin hame korviin ja menoksi, Keke!

Taitaa Alvarezille ne pakolliset 4-5 peliä tulla mikä on kyllä täysi vääryys.
Median paisuttelemaa koko tarina!

Nelosen Urheilu-uutisissa näytettiin eilen pätkä tuosta tapauksesta ja siinä ei näkynyt kuin yksi olematon tönäisy Keken poskelle, tyyliin "mee nyt pois siitä..". Jos mitään toista "löyntiä" ei ollut, niin ei tuosta voi montaa ottelua antaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy