Vastaamon tietomurto

  • 74 659
  • 426

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Jätkä mikään nero ole; kusipää ja runkkari*, joka aiheutti valtavasti tuskaa ja ikävää, mutta pääs(s)ee siitä lopulta aivan liian vähällä.

Onneksi oli sentään niin daiju, että jäi kiinni ko. tavalla.

* = anteeksi kaikki runkkarit, se on sentään kategorisesti ihan normaalia.
Samaa mieltä. Nero tässä yhteydessä oli pelkkää vinoilua. Joillakin veri ei kierrä yläpäässä ollenkaan tai ainakin välttää tietyt osat (empatia, oikeudenmukaisuus, hyväntahtoisuus, moraali you name it) kokonaan.

Edit. Totuuden nimissä ammattitaitoni hakkeroinnissa ei riitä arvioimaan rikoksen nerokkuusastetta, mutta luotan valistuneempiin arvioihin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Narsistinen mulkku, joka vähät välittää uhreista ja joka taatusti tulee tekemään saman uudelleen. Sellaisen kuvan olen hänestä saanut nähtyäni hänet virnuilemassa oikeudenkäynnissä sekä varsinkin nähtyäni ne lukuisat some -videot, joissa hän on esitellyt hyvin rehvakkaasti omaa elämäntyyliään. En tiedä hänen rikosrekisteriään, joten voi olla, että kiitos suomalaisen oikeuslaitoksen ja erikoisen lakipykäläviidakon, voi tämä häiskä päästä vapaaksi reilusti etuajassa. Ehdotonta on toki luvassa, mutta vaikea sanoa, mikä tulee olemaan sen kesto.
 

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Siellä taitaa olla parasta aikaa totisempi mulkero vastaamassa kuin vielä helmikuussa. Tainnut ymmärtää että kyllä ne poliisitkin osaa:)
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Miksi ihmiset tuovat oikeusistuntoon kirjoja ja nimenomaan sellaisia kirjoja, joilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa? Mikä tuon toiminnan funktio oikein on?
Olen istunut käräjillä kenties useammin kuin moni muu palstalainen enkä kertaakaan ole vienyt saliin yhtäkään kirjaa. En ole myöskään nähnyt kenenkään muunkaan vastapuolella olevan tahon tuovan kirjoja istuntosaliin.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi ihmiset tuovat oikeusistuntoon kirjoja ja nimenomaan sellaisia kirjoja, joilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa? Mikä tuon toiminnan funktio oikein on?
Olen istunut käräjillä kenties useammin kuin moni muu palstalainen enkä kertaakaan ole vienyt saliin yhtäkään kirjaa. En ole myöskään nähnyt kenenkään muunkaan vastapuolella olevan tahon tuovan kirjoja istuntosaliin.
En tiedä, mutta esim. Tytti Yli-Viikarin kirjoista oletin, että hän halusi osoittaa sivistyneisyyttään ja ikään kuin heilutella jonkinlaista keskisormea häntä syyttäville. Ehkä Kivimäki on samalla asialla.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
En tiedä, mutta esim. Tytti Yli-Viikarin kirjoista oletin, että hän halusi osoittaa sivistyneisyyttään ja ikään kuin heilutella jonkinlaista keskisormea häntä syyttäville. Ehkä Kivimäki on samalla asialla.
Jos Yli-Viikarin tarkoitus oli tosiaan osoittaa jonkinlaista sivistyneisyyttä, niin hänen aikaan saamansa mielikuva oli juuri päinvastainen kanniskelemalla noita kirjoja oikeussaleihin.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
En tiedä, mutta esim. Tytti Yli-Viikarin kirjoista oletin, että hän halusi osoittaa sivistyneisyyttään ja ikään kuin heilutella jonkinlaista keskisormea häntä syyttäville. Ehkä Kivimäki on samalla asialla.
Ehkä aikoo tulevaisuudessa käyttää aikaansa lukemiseen, muunkin kuin tiilenpäiden.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos Yli-Viikarin tarkoitus oli tosiaan osoittaa jonkinlaista sivistyneisyyttä, niin hänen aikaan saamansa mielikuva oli juuri päinvastainen kanniskelemalla noita kirjoja oikeussaleihin.
No hei, nainen kantoi punaista A-kirjainta eduskunnassa. Keskisormen heiluttelua tuo touhu on koko ajan ollut.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

Tällä kertaa skientologia vuorossa.
Vähän sääliksi käy näitä puolustusasianajajia, jotka varmasti tietävät, että vastaaja on syyllinen, mutta silti pitää viran puolesta todistella tämän syyttömyyttä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Vähän sääliksi käy näitä puolustusasianajajia, jotka varmasti tietävät, että vastaaja on syyllinen, mutta silti pitää viran puolesta todistella tämän syyttömyyttä.

Oikeastaan puolustuksen tehtävänä on vaan pitää tuomion pituudesta ja muodosta jotain huolta, ettei ihan lynkata. Muutenhan varmaan kaikki kynnelle kykenevät tietävät mikä on jutun juoni. Monesti kun lukee puolustuksen puheenvuoroja, niin myönnetään teot, mutta koetetaan vaan saada vähän pienempi tuomio, mikä toki voi olla joskus tottakin. Mutta harvemmin niin taitaa käydä.

Tällaiset Kivimäen tyyppiset limanuljaskat (uskallan käyttää tätä sanaa) ovat jotenkin hieman poikkeuksellisempia, kun heillä on pokkaa alkaa keulimaan tilanteessa kun tilanteessa, koska se on heidän egojensa tyylistä toimintaa. Tuo voi olla ihan heidän perusluonteensa, joten sikäli pidättäydyn ihmettelemästä käytöstään pidempään.
 

Luoto

Jäsen
Miksi ihmiset tuovat oikeusistuntoon kirjoja ja nimenomaan sellaisia kirjoja, joilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa? Mikä tuon toiminnan funktio oikein on?
Olen istunut käräjillä kenties useammin kuin moni muu palstalainen enkä kertaakaan ole vienyt saliin yhtäkään kirjaa. En ole myöskään nähnyt kenenkään muunkaan vastapuolella olevan tahon tuovan kirjoja istuntosaliin.
Millainen porukka Kivimäen syyllisyydestä ja tuomiosta päättää? Ei kai tuomari yksin päätä, vaan siellä on jotain lautamiehiä?
En usko että syytetyillä olisi tarkoituksena vaan osoittaa sivistystään ja olevansa lukumiehiä. Jos lautamiehissä on esim. skientologi, saattaa hän tuntea myötätuntoa uskonveljeä kohtaan.
Kirjoilla voi yrittää vaikuttaa mediaan ja tuomiosta päättäviin, niillä voidaan vaikuttaa tuomioihin ja ne pitäisi kieltää.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän sääliksi käy näitä puolustusasianajajia, jotka varmasti tietävät, että vastaaja on syyllinen, mutta silti pitää viran puolesta todistella tämän syyttömyyttä.
Kysehän on laintulkinnasta mitä puolustuksen pitää haastaa. Jos Kivimäki on ostanut jonkun palvelimen, missä tätä dataa on ollut, niin todistaako se, että hän on itse tehnyt sen tietomurron? Siitä voi varmasti olla montaa mieltä.

Vähän sama kuin jos minä olen ostanut aseen millä ammutaan joku. Olenko automaattisesti syyllinen? Varsinkin jos väitän, että ase on pöllitty minulta. Jos muuta näyttöä ei ole kuin ostokuitti, niin eiköhän murhatuomio jää antamatta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vähän sama kuin jos minä olen ostanut aseen millä ammutaan joku. Olenko automaattisesti syyllinen? Varsinkin jos väitän, että ase on pöllitty minulta. Jos muuta näyttöä ei ole kuin ostokuitti, niin eiköhän murhatuomio jää antamatta.

Mä luulen, että sinulla olisi tässä tapauksessa jonkinlainen todistus- tai näyttötaakka siitä, että ase on pöllitty sinulta. Esimerkiksi että olet ilmoittanut asiasta poliisille ennen surmatyötä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä luulen, että sinulla olisi tässä tapauksessa jonkinlainen todistus- tai näyttötaakka siitä, että ase on pöllitty sinulta. Esimerkiksi että olet ilmoittanut asiasta poliisille ennen surmatyötä.
Varmasti, mutta joku Kivimäki varmasti on omistanut satoja pilvipalvelimia ja kuka niitä kaikkia voi hallinoida. Itsekin olen avannut yhden tarkoituksen AWS pannuja joskus vaikka kuinka monta enkä ole sulkenut ensimmäistäkään. Kyllä ne varmaan itsestään katoaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Narsistinen mulkku, joka vähät välittää uhreista ja joka taatusti tulee tekemään saman uudelleen. Sellaisen kuvan olen hänestä saanut nähtyäni hänet virnuilemassa oikeudenkäynnissä sekä varsinkin nähtyäni ne lukuisat some -videot, joissa hän on esitellyt hyvin rehvakkaasti omaa elämäntyyliään. En tiedä hänen rikosrekisteriään, joten voi olla, että kiitos suomalaisen oikeuslaitoksen ja erikoisen lakipykäläviidakon, voi tämä häiskä päästä vapaaksi reilusti etuajassa. Ehdotonta on toki luvassa, mutta vaikea sanoa, mikä tulee olemaan sen kesto.

Mietin että ei kyllä tälle häiskälle helppo loppuelämä kuitenkaan tule vaikka todennäköisesti pienellä tuomiolla selviää, 33 000 uhria niin saa kyllä ulkomaillakin kokoajan olla kurkkimassa taaksepäinkin kun kaduilla kulkee. Varsinkin kun tuohon isoon joukkoon muutama saattaa mahtua joka on mieleltään jotenkin sekaisin. Päälle vielä että varmasti myös poliisien seurannassa. Eikä kyllä hajua että miten Suomessa nuo talousrikolliset ja vastaavat ovatko sitten tavallisesti muiden joukossa vankilassa, lipevämpi kaveri voi täälläkin saada turpaansa vaikka mikään Amerikka olekaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoinen uhri löydetty esittämään Kivimäelle kysymyksiä:

Kolmas uhri kysyy rikoksen motiivista. Poliisi on esittänyt tekojen motiiviksi taloudellista hyötyä. Kivimäki on kuvaillut taloudellista tilannettaan hyväksi.

Kysyjä ihmettelee, miksi Kivimäki olisi tehnyt rikoksen, jos hänen taloudellinen tilanteensa on muutenkin niin hyvä.

– Varsinainen kiristetty rahasumma on keskituloiselle suomalaiselle iso mutta käytännössä tässä ympäristössä aika pieni määrä rahaa. Tässä on kuitenkin käytetty aikaa ja vaivaa. En pysty ymmärtämään syyttäjän teoriaa tästä motiivista, toteaa Kivimäki.

Uhria keskeytetään esittämästä seuraavaa kysymystään, joka koskee Vastaamon porttien avoimuutta ja teon törkeyttä skannaukseen liittyen. Oikeuden puheenjohtaja, laamanni Ilkka Lahtinen keskeyttää versoilevan kysymyksen esittämisen, koska se on täynnä johtopäätöksiä. Kysymys ei myöskään vaikuta liittyvän Kivimäen menettelyyn.

Lainaus edellä linkitetystä IL:n seurannasta. Kivimäki vetää tuolla ”en muista, en osaa sanoa” -linjalla. Ja mikäs siinä, syyttäjän hommahan se on osoittaa syyllisyys.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Jahas, juippi virnuilee jälleen. Lähteeköhän piiloleikkiä harrastamaan
Taatusti lähtee. Siinä ollaan sitten taas ihmettelemässä, että kuinkas tässä nyt näin kävi. Samanlainen farssi tämä juttu kuin poliisioikeudenkäynti.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Taatusti lähtee. Siinä ollaan sitten taas ihmettelemässä, että kuinkas tässä nyt näin kävi. Samanlainen farssi tämä juttu kuin poliisioikeudenkäynti.
Mikä oli poliisioikeudenkäynti? Näistä "ei perusteita pitää sellissä odottamassa tuomiota" tyypeistä tulee mieleen ensimmäisenä Ranta-aho ja paskanaamakaverinsa. Vai oliko tuo katiskajutun päätekijä ainoa kuka oikoi suoraan Aurinkorannikolle odottamaan tuomion kuulemista ja unohti saapua suorittamaan tuomiota?

Joka tapauksessa melko typerää päästää ilmiselvissä tapauksissa nilkkejä vapaalle kun moraalittomat ja impulssikontrollittomat paskiaiset saattavat tosiaan hyödyntää tuon vapaa-ajan esimerkiksi suorittamalla lisää rikoksia tai piiloutumalla. Selkeästi älyttömintähän tuo on toki väkivaltarikollisten tapauksessa jotka käyvät viemässä taponyrityksen loppuun asti kun yhteiskunnalta saa aikaa lisäyrityksille vaikka kaikki merkit viittaavat siihen että sekopää kuuluisi katkolle ja lukkojen taakse sen sijaan että päästetään lähimmän pirikauppiaan kautta teppostelemaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
@Wiljami Huumepoliisien oikeudenkäynti, jossa päätähtenä "tuikki" Jari Aarnio. Useampi poliisi oli syytettyjen penkillä, mutta kaikkein kovimman kakun sai Aarnio ja suurimmat rahat käärivät lakimiehet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös