Varasta jotain - päivä 24.11

• 9 231
  • 69

Kaivanto

Jäsen
punaiset_lasit kirjoitti:
Tapa saman tien joku, niin kieriskelevä keskiluokka on vielä enemmän näreissään.

En mä viitsi, pölliminen on kuitenkin sen verran harmittomampaa kuin tappaminen, pamputus, kyynelkaasutus ja mitä noita isomman kaliiperin rikoksia nyt olikaan.

Mutta maksetaan veroja ja asutaan kaikki omassa puutalossa niin kuin Jammukin. Aloitusviestin veronmaksajien netti oli kyllä yksi hauskimmista Nimim. Närkästynyt veronmaksaja -variaatioista vähään aikaan.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Murskaavin mahdollinen reagointi tähän(kin) "anarkisti"-tempaukseen olisi vähättelevä huumori, koko liikkeen leimaaminen koomiseksi ja pohjimmiltaan erittäin harmittomaksi hyvinvointivaltion lieveilmiöksi. Huvittava spektaakkelihan nämä suuret ja vaaralliset "vallankumoukselliset" ovatkin, Lenin kieriskelee varmaan mausoleumissa pelkästä turhautumisesta näiden hupaisten mediatemppujen sekoittamisesta vallankumoukseen. Sen sijaan näistä pönäkän porvariston vakavan pavlovilaisista pamppu-reaktioista anarkistit saavat tarvitsemaansa lisäenergiaa. Ellei anarkisteja olisi, sontalehdistö perustaisi liikkeen itse.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
mjr kirjoitti:
Murskaavin mahdollinen reagointi tähän(kin) "anarkisti"-tempaukseen olisi vähättelevä huumori, koko liikkeen leimaaminen koomiseksi ja pohjimmiltaan erittäin harmittomaksi hyvinvointivaltion lieveilmiöksi.

Tai sitten totaalinen hiljaisuus reagointimuodoksi, nythän he vain hykertelevät partaansa kun huomaavat keskiluokkaisen kansanosan kiinnittäneen jälleen huomiota heidän suunnittelemaansa tempaukseensa.

Varastamiseen sikäli mielenosoitus/vaikuttamismuotona en ota kantaa kun olen joskus itsekin syyllistynyt piraattituotteiden ostoon tms. pieneen vilunkiin. Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven...

Sikäli haksahdan heidän virittämäänsä ansaan kun syyllistyn viestin kirjoittamiseen tähän ketjuun mutta ehkäpä yhteiskunnallisena loiseläjänä minulla on oikeus siihen.

vlad.

Kettutyttö kirjoitti:
Mutta jos Älä osta mitään -päivä vahvistaa kuluttajuuden kuvaa, vahvistaa Varasta jotain -päivä kuvaa niistä ahneista roistoista jotka ovat tosiasiallisesti vastuussa kurjuudesta ja epätasa-arvoisuudesta tässä maailmassa.
Oikein hyvin perusteltu. Kun käyn huomenna ryöstämässä lähikaupan, tulen entistä varmemmaksi siitä, että lähikauppias on ahne paskiainen.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Itse suosisin sellaista "Relatkaa nyt vittu vähän" -päivää. Yhdet hörhöt uhoaa, että varastetaan riistoporvareilta ja markkinatalouden kannattajilta ja toiset aivan samanlaiset keuhkoo nimimerkin suojista, että mä vedän noita turpaan.

Ottakaa kaikki vähän rennommin, niin tässä maailmassa olisi parempi elää.

Mutta ei. Samaan syssyyn kauhistellaan kiihkouskovaisten autopommisarjoja lähi-idässä mutta oma halu on lähes samanlainen. Täällä on vain opittu siihen, että tuollainen on väärin.

Minä nauran teille molemmille.

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä taas pamputtaisin anarkisteja mielelläni suuhun. Mätkisin itseni väsyksiin, ja kävisin sen päälle pöllimässä Siwasta Muumi -limpparia janooni - mutta en oikeasti uskalla.

Oliko muita pikkujoulu-uho päällä?

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Rööri kirjoitti:
Oliko muita pikkujoulu-uho päällä?

Minulla pikkujoulu-uho alkaa aina siinä vaiheessa kun olen selvinnyt juhannuskrapulasta. Vastaus kysymykseen on siis kyllä.

Koska olen koulussa töissä, niin ajattelin osallistua tähän teemapäivään pöllimällä koko talosta kaikki pöydille, pulpeteille ja koneisiin unohtuneet muistitikut. Pitkätukkahulttiot unohtelevat näitä tikkujaan nykyisin karseat määrät sinne sun tänne, joten tässäpä tulee sitten hieman "muistinvirkistystä". Ja jos oikein villiinnyn, niin saatan päivän päätteksi käydä nyysimässä terkkarilta kuumemittarin.

viva la revaluusson !

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Päivän saldot?

No, niin, missäs mennään?

Itse aloitin aamun ajamalla anarkistisesti 44km/h neljänkympin alueella. Vilkkujen käyttö oli laiskahkoa parhaimmillaan. Parkkipaikalta töihin tullessani kävelin ajoradan yli, en tietenkään suojatien kohdalta. Nyt varastan muutaman minuutin työnantajan aikaa tällä viestillä.

Kyllähän näillä teoilla alkaa kapitalismin muurit murtua, aamupalalla aion ottaa sallitun kahden makkarasiivun sijaan kolme. Mitenkös muilla tovereilla on tänään sujunut kapitalismin kaatotalkoot?

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei kai anarkistien pamputtamiseen mitään erityistä juhlapäivää tarvita?

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Major Julli kirjoitti:
No, niin, missäs mennään?...Mitenkös muilla tovereilla on tänään sujunut kapitalismin kaatotalkoot?

Kävelin päin punaisia valoja risteyksessä, en käyttänyt heijastinta, myöhästyin 2 minuuttia, en lajitellut kaikkia roskia, päivän työajasta on noin 20% kulunut netissä.

Suunnittelilla lähitunteina ylipitkä kahvitauko, alkossa käynti työaikana, kotiinlähtö normaalia aiemmin ja piraatti-cd:n kuuntelu.

Hyvä tahti tässä vaiheessa, odottakaas kun pääsen auton rattiin iltapäivällä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
En ole tänään tehnyt juurikaan mitään, mutta toisaalta se on oma häpeä, koska olen opiskelija. Kaikki mitä teen, menee lyhentämättömänä "omaan kassaan". Olen tyhmä, laiska ja saamaton.

Tuossa kelasin noita ns. "anarkisteja" ja totesin, että vittu kun olen yleisesti rauhan ihminen ja suvaitsevaisuuden kannattaja, mutta joku raja tähänkin. Vittu siperiaan tollaset pitäis lähettää. Pistää ihan oikeesti vihaksi tommoset. Tinttaisin turpaan kadulla, jos näkisin ja jos siitä ei joutuisi itse linnaan.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tinttaisin turpaan kadulla, jos näkisin ja jos siitä ei joutuisi itse linnaan.
Eikun lyömään vaan, kyllä siitä sakoilla selviää, maksimissaan ehdonalaista. Älä vaan liian lujaa lyö.

On täälläkin harrastettu, kuuntelin netistä varastettua levyä ja pokeria pelaillessa varastin blindeja... Illalla pitää yrittää vähän enemmän. Onneksi pääsee töihin, siellä on vaikka mitä hyviä kohteita.

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
teemu73: sähän olet täys sika ja suur-rikollinen!

Charlie Horse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Hazardipakki kirjoitti:
Oikein hyvin perusteltu. Kun käyn huomenna ryöstämässä lähikaupan, tulen entistä varmemmaksi siitä, että lähikauppias on ahne paskiainen.

Tämä oli hauska :)

Major Julli kirjoitti:
No, niin, missäs mennään? Mitenkös muilla tovereilla on tänään sujunut kapitalismin kaatotalkoot?

Minä ajelin moottoritiellä ainakin 115km/h satasen alueella ja pitkän matkaa vielä. Tuli oikein hyvä mieli. Aamupalalla otin leivän väliin kaksi palaa juustoa yhden hinnalla. Kahviin en viitsinyt ylimääräistä sokeripalaa laittaa, kun se kuravesi maistuu aivan tarpeeksi pahalta muutenkin. Aion kuitenkin kuitata sen menetyksen lähtemällä hieman aikaisemmin töistä.

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Tänään kaiken varastamisen ja anarkian keskellä olette varmaan myös muistaneet pysähtyä, ja pohtia päivän ideologista pohjaa:

Päivä antaa aiheen miettiä niin kulutusta itseään kuin niitä ehtoja joihin markkinatalous meidät asettaa.

Pelkkä varastaminen, ilman että siihen kuuluu kulutuksen itsensä miettiminen, ja sitä kautta markkinatalouden ehdoista vapautuminen, ei ole oikeaa - idealistista anarkiaa.

Vapautukaa veljet ja sisaret, murretaan markkinatalous! Minä varastan markkinataloudelta tänään työaikaa ja sijoitan sen itseeni!

Cube

Jäsen
Tämä on kyllä hauskimpia ketjuja pitkään aikaan. Jengi melskaa hakkaavansa ihmisiä nimimerkkien takaa ja jopa tämä meidän oma rauhan ja suvaitsevaisuuden mies on valmis väkivaltaan ja Siperia-matkailuun. Jotain kamalaa on varmasti tapahtunut.

Totaalisen tyhmä teemapäivähän minunkin mielestäni on kyseessä (toisin kuin esim. Älä osta mitään -päivä), mutta kyllä nämä omaisuusrikoksiin kohdistuvat reaktiot ovat taas niin omaa luokkaansa. Eipähän jää taaskaan yhtään epäselväksi, missä suomalaisen yhteiskunnankin arvot makaavat.

scholl

Jäsen
Kapitalistit ajavat aina ylinopeutta, koska rajoitukset on tehty kommareiden rouskuautoille täällä Suomessa, joten sitä ei hyväksytä miksikään anarkistisuoritukseksi.

Jos Salattuja Nilkkejä kuvataan tänään niin voisin uhkailla vähän muutamaa anarkistia. Muussa tapauksessa mädätköön koloissaan ihan rauhassa. Kauppoihin vaan riittävästi tervetulokomiteoita vähintäänkin kumiluodein varustettuna.

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
Tätä ketjua, kun lukee niin tulee sellanen fiilis, että Jatkoaikalaiset on ihan kriminaaleja, sikoja, natseja!
Tänään on se päivä, kun oikeesti tekisi mieli vähän lisauttaa...

scholl

Jäsen
Cube kirjoitti:
mutta kyllä nämä omaisuusrikoksiin kohdistuvat reaktiot ovat taas niin omaa luokkaansa

Omaisuusrikos on kaikista vakavin rikos ja ei sovi unohtaa sitä. Se omaisuus nimittäin ei pysty puolustautumaan. Yksittäinen henkilö voi laittaa hanttiin, mutta esim. auto viruu usein melko puolustuskyvyttömänä, kun joku nilkki lähestyy. Varsinkin, kun otetaan huomioon taustalla vaikuttavat seikat eli se, että omaisuus on jokaisen henkilökohtaisella työllä ja muilla ponnisteluilla hankittua niin siihen kajoamisesta voisi kyllä antaa sellaiset opetukset, että ko. otukset olisivat sen jälkeen toimintakyvyttömiä vähintäänkin loppuelämän. Se on kuitenkin se, mikä erottaa hyvät ja huonot geenit toisistaan. Eli rehellisyys maan perii sanottiin ennen ja jos on epärehellinen niin silloin kyllä ansaitsee vähintäänkin luodin polveen tai sellaisen selkäsaunan että tuntuu vielä ensi vuosisadallakin.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Cube kirjoitti:
Jengi melskaa hakkaavansa ihmisiä nimimerkkien takaa ja jopa tämä meidän oma rauhan ja suvaitsevaisuuden mies on valmis väkivaltaan ja Siperia-matkailuun.

Eipähän jää taaskaan yhtään epäselväksi, missä suomalaisen yhteiskunnankin arvot makaavat.

En aivan tarkkaan käsittänyt, että mitä tällä viimeisellä nyt tarkoitit? Mielestäni perussosiaaliturva on - jos nyt ei solidaarisuuden kannalta ihan inhimillinen asia - mutta myöskin se on turvallisuutta luova tekijä. Se vain, että jotkut saavat sosiaaliturvan ja sen jälkeen ihan avoimesti vielä viitsivät sanoa, että varastetaan kaikki, kun kapitalistit ryöstää meiltä. Markkinatalous kun nyt on ainoa keino pyörittää tätä maata ja todella pahasti pistää vituttamaan sellaiset ihmiset, jotka eivät sen vertaa viitsi ajatella muita, vaan valtuuttavat itsensä tekemään ja ottamaan ihan mitä vaan ja mistä vaan.

Minun mielestäni suvaitsevaisuus on hiukan eri asia kuin se, että antaa toisen vapaasti ottaa toiselta mitä tahtoo? Eikö sinustakin?

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Itse kävin lounaalla, aikaa meni 1h15 minuuttia puolen tunnin sijaan. Kävin työajalla alkossa, hoidin omia asioita työajalla ja surffaus on tällä hetkellä mielenkiintoisempaa kuin töiden teko.
Aika vähäistä hommaa siis vielä.

Cube

Jäsen
Minun mielestäni suvaitsevaisuus on hiukan eri asia kuin se, että antaa toisen vapaasti ottaa toiselta mitä tahtoo? Eikö sinustakin?
Mielestäni suvaitsevaisuus ja väkivalta ovat myös aika kaukana toisistaan.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Cube kirjoitti:
Mielestäni suvaitsevaisuus ja väkivalta ovat myös aika kaukana toisistaan.

No niin justiinsa. Päästiin sitten tähän hiusten halkomiseen. No okei. Pitäiskö minun nyt sitten perua puheitani siitä, että tekisi mieli tintata jotain tollaista varasta, kun olen perusluonteeltani niin suvaitsevainen? No oli miten oli. En ole kyllä koskaan ketään lyönyt. Väkivaltaa olen kyllä nähnyt ihan lähietäisyydeltä enemmän kuin yhden ihmisen elämäntarpeiksi ja se osaltaan on myöskin muokannut omia näkökantojani väkivaltaan sekä elämään yleensäkin. Siis tavallaan oma kommenttini oli ehkä sitten ylimitoitettu, mutta vihaksi pistää ja todenteolla tuollaiset kakarat, mille ei ilmeisesti ole annettu mitään koulutusta kotona. Ja siis tällä koulutuksella ei nyt siis tarkoitettu mitään isänkädestä antamista. No, oli miten oli.

Cube

Jäsen
scholl kirjoitti:
Omaisuusrikos on kaikista vakavin rikos ja ei sovi unohtaa sitä. Se omaisuus nimittäin ei pysty puolustautumaan. Yksittäinen henkilö voi laittaa hanttiin, mutta esim. auto viruu usein melko puolustuskyvyttömänä, kun joku nilkki lähestyy.
No tuskinpa tässä tempauksessa nyt kukaan autoja on varastamassa, joten sikäli esimerkki on ehkä vähän irrelevantti. Nämä asiat lienevät myös tulkintakysymyksiä pitkälti - itse tunnen mm. kaverin, joka piti/pitää veropetosta kaikkein vakavimpana rikostyyppinä. Tämä tuntuu minusta jokseenkin oudolta, vaikka suhtaudun itsekin toki omaisuusrikoksiin vakavasti. Kuitenkaan en osaa niistä riehua muna vaahdossa sillä tavoin kuin suurin osa tässäkin ketjussa tekee (ellei sitten kyseessä ole joku suuria rahasummia itselleen kusettanut sankari). Ehkä se johtuu siitä, että itselläni ei omaisuutta vielä ole ehtinyt liialti kertyä, mene ja tiedä.

Eilen minulle joku Jatkoajassa ystävällisesti selvitti, että otan syömishäiriöt liian vakavasti, joten ehkä olisi pitänyt säästää silloin voimia tämän ketjun joukkohurmosta varten. Kunnon selkääntaputtelu on Jatkoaikaa parhaimmillaan.

No niin justiinsa. Päästiin sitten tähän hiusten halkomiseen. No okei. Pitäiskö minun nyt sitten perua puheitani siitä, että tekisi mieli tintata jotain tollaista varasta, kun olen perusluonteeltani niin suvaitsevainen? No oli miten oli. En ole kyllä koskaan ketään lyönyt. Väkivaltaa olen kyllä nähnyt ihan lähietäisyydeltä enemmän kuin yhden ihmisen elämäntarpeiksi ja se osaltaan on myöskin muokannut omia näkökantojani väkivaltaan sekä elämään yleensäkin. Siis tavallaan oma kommenttini oli ehkä sitten ylimitoitettu, mutta vihaksi pistää ja todenteolla tuollaiset kakarat, mille ei ilmeisesti ole annettu mitään koulutusta kotona. Ja siis tällä koulutuksella ei nyt siis tarkoitettu mitään isänkädestä antamista. No, oli miten oli.
Tämän ruodinnan jälkeenkin jäi pohjimmaiset tarkoitusperäsi vielä vähän epäselviksi. Oletko nyt oikeasti laittamassa anarkisteja nippuun vai oliko kyseessä lähinnä "internet tough guy" -syndooma, jossa puhetta tunnetusti riittää enemmän kuin toimintaa?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy