Vappu – naamarilla vai ilman?

  • 60 116
  • 371

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nuoli oli kuitenkin oivallisesti heti ensimmäisestä virkkeestään alkaen ns. asian ytimessä. Edit: Paitsi ei ollutkaan. Hänelle Pimiä menisi ilman naamaria.

Kummalla sen naamarin piti olla? Vapulla vai minulla, kun isken Vappuun kiinni? Pimiää, sanoisi poliisi jälkimmäisestä vaihtoehdosta sitten kamarilla.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Vappu pimiässä. Onkos sillä sitten enää niin väliä, mennäänkö naamarilla vai ilman.
 
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Dale Tallon
Ehdottomasti naamarilla, tissit ovat ihan kivan näköisesti ja ilmeisesti viimeisimmässä lehtijutussa oli jotain juttua rouvan laihtumisesta joten kai ne jalatkin ovat suhtkoht kunnossa joten menettelöö naamarin kanssa. Jos seksuaalinen kanssakäymistilanne tulisi yhtäkkisesti eikä naamaria olisi saatavilla voisi hätätapauksessa laittaa jonkun vaatekappaleen suukapulaksi, sen verran yksinkertaiselta rouva vaikuttaa että voi olla parempi että hän pitää suunsa kiinni jottei "tunnelma" laske.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Vappu, täällä taas. Ihan mielenkiintoista olisi tietää, että miten jatkislaiset suhtautuvat yleensä vappuun. Onko se vain turha ryyppyjuhla ja päivä muiden joukossa vai hieno työväen juhla, jota juhlitaan yo-lakki päässä simaa nautiskellen munkin kera? Tietysti äänestyksenkin voisi laittaa pystyyn, mutta riittää varmaan täälläkin pohdiskelu.

Mun mielestä vappu on perinteisenä juhlana paikkansa ansainnut työväen juhlana ja ennen kaikkea kaupunkilaisten sekä opiskelijoiden juhlana, mutta jotenkin vapun ylihypetystä en ole juuri koskaan ymmärtänyt, mitä joskus näkee. Naamarilla vai ilman?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vappu on ollut mulle muksuna ja nyt oikeastaan vain lasten juhla. Ilmapalloja, simaa ja munkkeja, peruskauraa. Vähän sama kuin pääsiäisenä suklaamunat. Mulle varsinaiset vappuperinteet eivät ole koskaan uponneet. Jos olisi hyvä keli, niin piknikille voisin toki lähteä kuten milloin tahansa muulloinkin, mutta yo-lakki päässä hortoileminen ja hirmu hauskan pitäminen vain vapun takia olisi aika teennäistä mulle.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan mielenkiintoista olisi tietää, että miten jatkislaiset suhtautuvat yleensä vappuun.

Joskus nuorempana tuli muutama vappu vietettyä kaupungilla ja täysi-ikäisyyden koitettua myös baareissa. Sittemmin vapun juhlintani on ollut hyvin pienimuotoista, yleensä on kaveriporukalla hillitysti alkoholia maistelemalla ja grillaamalla vietetty kesän avajaisia jossain mökillä tai muuten vain maalla, mutta tänä vuonna ei taida kukaan järjestää mitään. Tajusin muuten vappuaaton olevan huomenna, kun kaveri siitä tänään ohimennen mainitsi. Ehkä se kertoo nykykiinnostuksestani ko. juhlapäivään. Työelämäkin kun on jo takana päin, niin ei tuo ylimääräinen vapaapäiväkään vaikuta mihinkään.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rauhallisesti mennään, vaikka avovaimolla olisikin nyt viimeinen opiskelijavappu. Mutta vanhoja kun olemme, ei tuota juhlaa jaksa enää suuremmin viettää. Aattona käydään kaupungilla syömässä ja yksillä oluilla ja tavataan samalla ilmeisesti yksi kaveri. Mutta kaupunki jätetään suosiolla nuorisolle jo varsin varhain. Wapun päivä sitten aloitetaan brunssilla, minkä jälkeen pyörimme todennäköisesti hetken wapputorilla ja käymme yksillä wappujuomilla. Ei sen kummempaa suunnitelmaa.
 

Glove

Jäsen
Siinähän tuo menee töiden merkeissä. Toivottavasti on paljon kansaa liikkeellä naamareilla ja ilman ja käyttäisivät mennen tullen ja palatessa taksia, jotta mun lompsa lihoisi.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Vapusta on ihan hauska muisto kun oltiin kaverin kanssa Klotenissa MM-kiekkoa katsomassa ja ennen jotain Suomen peliä olin hallialueella juuri ostanut teltasta pari bisseä. Kun käännyin tiskiltä ympäri niin naaman edessä oli kuution kokoinen Ylen kamera ja mikki siinä välissä. Aurinko paistoi suoraan silmään ja oltiin normaalissa kisahutikassa. Siinä sitten terveisiä Suomeen.... Ensimmäinen kysymys. Miltäs Vappu täällä Sveitsissä vaikuttaa? Meikä vastaa, "ihan siistiä, nähtiin tuossa paikallinen vappumarssikin" -No miltäs se näytti? Hetken hiljaisuus ja vastaus "sanoisinko, että liian punainen minun makuun" Voi perkele. Tämä oltiin onneksi saatu matkalla Suomeen leikattua ja täällä ruudusta oli tullut jotain epämääräistä mutinaa, mutta olihan Ylen tädillä melkoisen mojovat ilmeet kun sain tuon töräytettyä.
Huomenna laitetaan rantasauna tulille ja grilli kuumaksi. Noin niinkuin yleensä Vappu on ollut minulle lapsesta asti mökkeilyn aikaa. Joskus on tietty pitänyt tuheron perästä ryynätä pitkin kylän raitteja.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Mä en taas ymmärrä tuota yo-lakkia. En ole yo-kirjoitusten jälkeen koskaan kehdannut laittaa sitä enää päähääni, en edes tiedä enää missä se on. En ole mitenkään ylpeä ylioppilastutkinnostani, sillä pahempikin idiootti saa suoritettua lukion läpi. Kaupungilla kävellessäni ihmettelen, kun ihmiset jaksaa laittaa tuon ruman (usein hyvin kellastuneen) hatun kerran vuodessa päähän.

Vappupiknik on mukava osa vappua, mutta muuten vaikuttaa melko turhalta ryyppyjuhlalta.
 

ditrim

Jäsen
Mitä Jeesus teki vappuna? Ei selviä minulle Raamatusta. Siksi turha juhla.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itsehän lähden huomenna pohjoiseen ja vappu meneekin sitten ukon kanssa halkosavotassa. Kyllä näitä Helsingin vappuja on nähty ihan tarpeeksi ja todennäköisesti jatkossakin tulee nähtyä. Kännissä halkoja hakkaan tietysti. Yo-lakki on ilmeisesti erään vanhan hoidon komerossa toissa vapun jälkeen, joten en haikaile perään.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Seuraavan kerran vapaalla sunnuntaina aamulla yövuoron jälkeen, joten tiedänpä mitä tulevien päivien aikana teen.

Itse asiassa minua ei edes harmita laisinkaan se, että joudun olemaan vapun töissä. Juhlana se on minulle nykyään aivan merkityksetön, joten mielelläni teen tuolloin töitä - jos ei siitä mitään muuta hyödy niin saanpa ainakin pyhäkorvaukset.

Entäpä jos olisin vapaalla? Ehkäpä ostaisin pullon kuohuvaa itselleni ja kenties pari brittiläistä siideriä mutta siihen se sitten jäisikin. Ja ehdottomasti viettäisin illan ja seuraavan päivän kotosalla omissa oloissani omia asioita tehden, ei minua kiinnostaisi lähteä mihinkään baariin juhlimaan tai mennä mihinkään brunssille vappun päivänä.

vlad.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minusta on jotenkin outoa, että edes pohditaan vapun menemisiä. En kiinnitä vappuun oikeastaan yhtään mitään huomiota. En ryyppää, kuten en yleensä tuollaisina amatöörien ryyppypäivinä tee. Ei ole minkäänlaista tunnetta sisällä, että nyt pitää tehdä jotakin erikoista. Tai käydä jossakin edes yhdellä oluella tai jotain. Tai miksi joisin simaa, kun kalenterissa on joku päivä.

Saapihan sitä kreisibailata semmoiset, jotka haluavat.

Autoon pitäisi katsastusta varten vaihtaa pari lamppua. Siinähän sitä olisi vapuksi pientä puuhaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kaverien keran piknikkiä jo tänään aattona Helsingissä.

Sitten huomenna omien vanhempien ja suvun kera vappulounasta sun muuta pientä.

Olen vapun jälkeen yleensä aika väsynyt.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mä en taas ymmärrä tuota yo-lakkia. En ole yo-kirjoitusten jälkeen koskaan kehdannut laittaa sitä enää päähääni, en edes tiedä enää missä se on.
...
Vappupiknik on mukava osa vappua, mutta muuten vaikuttaa melko turhalta ryyppyjuhlalta.

Hyvin vahvasti samoilla linjoilla mennään. Ymmärrän kyllä paremmin sen, että vanhempi sukupolvi (päälle viisikymppiset) vielä kaivaa hattunsa naftaliinista esille, tuohon aikaan ylioppilaaksi pääseminen oli todellinen saavutus ja monessa suvussa jopa ylpeydenaihe. Itse en ole yhtenäkään vappuna lakkia laittanut päähäni, ja sijaintikin on tosiaan tuntematon.

Vappupäivänä saatetaan hyvinkin käväistä pikku piknikillä, ainakin tivolissa on tullut viime vuosina pyörähdettyä. Varmaan nytkin, ja samassa maastossa on sään salliessa ihan kiva vähän napostellakin jotain.

Juomiset jää nyt kyllä vähemmälle, eikä kyllä tippaakaan innosta ajatus lähteä tärisemään nolla-asteiseen vappuyöhön kaljaa litkimään. Periaatteessa yhden olisin saattanut vaikka kotona juodakin, mutta en eilen olutta kaupasta tuonut. Tänään en sitten enää kauppaan lähde stressaamaan kuin pakon edessä.

Hyvää vappua kaikille, ja tsemppiä innokkaille nurmessa tetsaajille! Toivottavasti iloa ja muutakin kivaa irtoaa.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vappu, täällä taas. Ihan mielenkiintoista olisi tietää, että miten jatkislaiset suhtautuvat yleensä vappuun. Onko se vain turha ryyppyjuhla ja päivä muiden joukossa vai hieno työväen juhla, jota juhlitaan yo-lakki päässä simaa nautiskellen munkin kera? Tietysti äänestyksenkin voisi laittaa pystyyn, mutta riittää varmaan täälläkin pohdiskelu.
Koen itse vapun positiivisena asiana. En esim. osaa sanoa, että mikä on ollut elämäni paras vappu, koska niin monesta on hyviä muistoja. Omalla kohdallani vapun funktio on nimenomaan ryyppyjuhla ja pienimuotoinen loma töistä, perjantai kun on vapaapäivä niin on edessä neljän päivän loma, ikään kuin Pääsiäinen II.

Mä en taas ymmärrä tuota yo-lakkia. En ole yo-kirjoitusten jälkeen koskaan kehdannut laittaa sitä enää päähääni, en edes tiedä enää missä se on. En ole mitenkään ylpeä ylioppilastutkinnostani, sillä pahempikin idiootti saa suoritettua lukion läpi. Kaupungilla kävellessäni ihmettelen, kun ihmiset jaksaa laittaa tuon ruman (usein hyvin kellastuneen) hatun kerran vuodessa päähän.
Tähän vahva sama. Olen vuoden 2007 ylioppilas eli tänä vappuna olisi seitsemäs mahdollisuus käyttää yo-lakkia vappuna. En ole kuitenkaan koskaan pitänyt sitä päässäni vappuna ja ylipäätään yo-juhlien jälkeen olen korkeintaan pari-kolme kertaa laittanut lakin päähäni läpällä. Luulen tietäväni, missä lakki on, omassa kodissani se ei kuitenkaan ole. Eli täälläkin vahva no no lakin käytölle vappuna.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Mä en taas ymmärrä tuota yo-lakkia. En ole yo-kirjoitusten jälkeen koskaan kehdannut laittaa sitä enää päähääni, en edes tiedä enää missä se on. En ole mitenkään ylpeä ylioppilastutkinnostani, sillä pahempikin idiootti saa suoritettua lukion läpi. Kaupungilla kävellessäni ihmettelen, kun ihmiset jaksaa laittaa tuon ruman (usein hyvin kellastuneen) hatun kerran vuodessa päähän.
Tismalleen samaa mieltä. Kertaakaan en ole ylioppilasjuhlien jälkeen yo-lakkia päähäni pistänyt, enkä tajua vieläkään miten aikuiset ihmiset kehtaavat kulkea kyseinen lakki päässä kaupungilla.

Vappua ei tule tällä(kään) kertaa erityisemmin juhlittua, mutta kyllähän se pienoinen kesän alkamisen merkki yleensä on ollut. Tällä hetkellä on myös tyypillinen vappusää eli lähes pakkasta. Noh, tästä ne ilmat rupeavat lämpenemään.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä en taas ymmärrä tuota yo-lakkia. En ole yo-kirjoitusten jälkeen koskaan kehdannut laittaa sitä enää päähääni, en edes tiedä enää missä se on. En ole mitenkään ylpeä ylioppilastutkinnostani, sillä pahempikin idiootti saa suoritettua lukion läpi. Kaupungilla kävellessäni ihmettelen, kun ihmiset jaksaa laittaa tuon ruman (usein hyvin kellastuneen) hatun kerran vuodessa päähän.

Olisikohan se niin, että nykyään joku laittaa hatun päähän siksi, että tuntemattomat ohikulkijat eivät ajattele, että "vittu, tuo urpo ei ole päässyt edes ylioppilaaksi"...

Itse laitan todennäköisesti wapunpäivänä päähän teekkarilakin, vaikka ei tuosta DI:n tutkinnostakaan suurempaa ylpeyttä voi tuntea. Mutta wappu on hassujen hattujen juhla...
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Minulle tämä vappu on menettänyt merkityksensä heti opiskelujen ja haalaribileiden jälkeen. Insinöörilakkia ei ole pukenut kertaakaan päähän ja nytkin kävin vain perheen kanssa pyörähtää Kuopion torilla ja nyt sitten loppupv grillaillaan kotosalla. Huomisen otin töistä vapaata joten voi olla että korkkaan vielä illalla viskipullon. ;)
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikilla muilla oli erilainen merimieslakki kuin mulla, vaikka mulla se kyllä oli oikeaoppisesti mallia Irwin Goodman. Feissikin oli suht sama.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Työväenjuhla pitäisi olla. Vittu, kaiken maailman ikuisuusopiskelijat pyörii hassuissa haalareissaan ja leikkii jollain aarrekartoilla. Missä on kunnon kulkueet? Ei mitään vihervassariressukkoita. Työn orjat sorron yössä nouskaa, vai miten se nyt vittu meni?

Mitä noista haalariheeboista sit tulee? Koodaajia, kyllä on taas työnjuhlaa.

Ja tuo olla oleva linkki, voi nyt vittu!

Paska juhla.
 
Viimeksi muokattu:

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
"Poliisi, poliisi, porvareiden kätyri!" Hohhoo haahhaaa, voe helevettilääne! Iltavuorovitutus vaihtui kyllä kertaheitolla hohotukseen. Kiitos näille työläisille ja tovereille, mukana ollaan hengessä.

Hienoa porukkaa. Siitä kyllä pitää antaa pisteet, etteivät peitelleet naamaansa mitenkään, toisin kuin jotkut muut hurjimukset. Sitäpaitsi se ei ole koskaan väärin, jos jonkun demarin juhlapuhetta häiritään metelillä.

Oma vappu on mennyt aika perinteisesti, eli eilen mukillinen simaa, yksi tippaleipä, yksi munkki, monta lihapullaa ja paljon perunasalaattia. Illemmalla sitten kuohuviiniä ja lonkeroa. Tänään rauhallinen kotipäivä ja huomenna lienee vuoden kiireisin työpäivä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös