Vappu – naamarilla vai ilman?

  • 60 117
  • 371

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kyllä sitä ainakin vapunpäivänä joutuu naamaria käyttämään, on nimittäin työpäivä...
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Vappu - erinomainen tekosyy ryypätä.

Pari kaveria on tulossa viettämään vappua meikäläisen luokse. Kaljan merkeissä taidetaan viettää vappu.

- tinke-80
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taidetaan vetää perinteinen perheenisän vappu. Eli perinteisesti tullut aina vappuna haravoitua nurtsi, leikattua pensasaita ja muutenkin laitella pihaa kondikseen. No sen verran perinnettä että sima on käymässä jääkaapissa ja kaipa sitä jossain välissä tulee ihan itse munkkejakin paisteltua.

Old TJ
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Kyllä Vappu Pimiä menisi ihan ilman naamariakin..






Jos huomisesta puhutaan niin eiköhän se naamareissa mene.
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Kai sitä naamaria pitää viritellä. Kaverilla jonkunlaiset kemut tarjolla. Loppuenlopuksi selvinnee, että siellä on noin neljä henkilöä, koska muut joiden piti tulla ovat meneet baariin ja/tai keskustaan. Ei siis mitään kovin hohdokasta tiedossa.
 

Veijari

Jäsen
Emäntä ilmoitti että mikäli haluan viettää vappua niin joudun tekemään sen kaveriporukassa, emäntä itse kun meinaa kuurata lattioita kotona, tampata matot, pestä ikkunat...

Käy.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Enpä tiedä mitä tekisin, todennäköisesti hieman olen maistissa, mutta missä ja kenen kanssa, aika näyttää. Kaksi asiaa Vapussa vituttaa:
1) liikkeellä ihan vitusti amatöörejä, jotka eivät tiedä rajojaan ja joiden ainoa päämäärä lienee riidanhaastamaninen. Nämä sankarit ilmestyvät aina Vapun tienoilla liikenteeseen ja taas katoavat sen jälkeen vuodeksi koloihinsa.
2) haalaripukuiset ääliöt, jotka joka saatanan kadun kulmassa myyvät kusisia lehtiään. Jopa rasittavampia kuin Romaniasta saapuneet kerjäläiset.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
16.00 Kaverille "pohjatöitä" tekemään
18.00 Taidemuseon mäelle laittamaan valkolätsä päähän ja kuoharia huiviin
19.30 Takaisin kaverille, grilli päälle, kämppäriä ja reittä ritilälle, mallasta, kuohuvaa ja väkevää tuulen alle, taju pois ja vappupäivänä klo 12 töihin.

Kun hyvin suunnittelee niin ei tule yllätyksiä.

Vastaan siis naamarilla.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Komppaan monia muita sanomalla, että vappu on perseestä. Koko kalenterin turhin "juhlapäivä"..

Vituttaa kun koulussakin kysellään koko ajan, että mitä meinaat vappuna? -No vittu oon kotona niinku muinaki päivinä :D Mielummin meen sit joku toinen päivä pihalle, kun on vähemmän porukkaa...
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Neljäs vappuaattoyö peräkkäin töissä, eli ei ole hirveitä ongelmia tänäkään vuonna miettiä mitä tekisi. Toisaalta työt eivät kyllä haittaa mitään, kun on katsellut ympärilleen vappuöisin - kuten Rapukäsi sanoi, vappu on perinteinen riidanhakuisten ja rajoistaan tietämättömien amatöörien juhla (tähän perään pitää sanoa, että onneksi itse olen tiennyt aina rajani).
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Tästä voi tulostaa kivat vappunaamarit :)
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei ole kukaan tainnut mainita tätä versiota:

Eli aion ottaa vapun sivistyneesti ja temppuilen kikkalimsan kanssa vasta lauantaina kun Suomi kohtaa Saksan klo 22.30. Se katsotaan sporttipubissa tai kaverilla.
 
Vappu on oikeestaan ihan ok "juhla". Tulee käveltyä himasta kaupunkii erilaisista juomista nauttien. Kaupungilla näkee paljon tuttuja ja vähemmän tuttuja, niin on se ihan siistiä.

Vappu ei ole mikään tekosyy juomiselle. Itse kun en syitä tarvii. Sillon kun on hyvä fiilis, kirkas mieli ja juoma maistuu niin juon, muuten en.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vappu menee duunissa kuten myös itsenäisyyspäivä, joulu, pääsiäinen ja juhannus. Lomailla ehtii myöhemmin eli kesällä. Jos silloinkaan.
Ja vaikka onnistuisinkin hommaamaan itselle fyrkkaa vapuksi, mielenkiinto keskustaan lähdön suhteen on täysi nolla. Pitäkää hauskaa ne onnelliset, joilla sellainen mahdollisuus on. Me muut pidetään tämän valtion markkinataloutta pystyssä sillä välin kun toiset juhlivat.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Me muut pidetään tämän valtion markkinataloutta pystyssä sillä välin kun toiset juhlivat.

Kyllä usean vapun jälkeen kun olen lompakkoon katsonut, niin olen todennut pitäneeni valtion markkinataloutta yllä vähintäänkin kohtuullisesti.

Ei tarvitse silti kiitellä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
olen todennut pitäneeni valtion markkinataloutta yllä vähintäänkin kohtuullisesti.

Ei tarvitse käydä seitsemää vuotta kauppakorkeaa ymmärtääkseen, että talous pysyy pystyssä kuluttamalla.

Jotkut vain kokevat sen hienoksi olla aina töissä. Elämäähän sekin on.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Jotkut vain kokevat sen hienoksi olla aina töissä. Elämäähän sekin on.

Saattaa olla, en mene sanomaan. Itse en ole minuuttiakaan töitä tehnyt vappuisin, joten ei ole oikein perspektiiviä kommentoida puolesta eikä vastaan.

Tosin 2.5. on usein sitten ollut sellainen fiilis, että kunpa olisin ollut töissä. Tosin elämäähän sekin on. Ja tuleehan sitä sitten taas kulutettua buranaa ja roskaruokaa, eli lääketehtaat ja maahanmuuttaja-kebabravintoloitsijat kiittävät.

Ja Suomi pyörii radallaan.
 

lade

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen vapun Tukholman-risteilyllä - ihan jees -fiilikset; juomaa, hyvää seuraa jne. On jo nyt aikamoiset vappufiilikset - on ollut oikeastaan jo viikonlopusta lähtien. Tunnelmaa ovat nostattaneet loistava sää ja perinteiset sima ja tänään myös tippaleipä.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos vappuna on kännissä kuten olen jo nyt, niin mitäpä siitä.

Itse vappu sinänsä on amatöörien hommia. Mutta niihin kekkereihin lähteä ilman viikon pohjia? Muussa tapauksessa koko touhu näyttää humalaisten pelleilyltä. Viikon tinttaamisen jälkeen vappu näyttää paluulta normaalien yöunien pariin. Enkä edes ole teekkari. Vittu, sekin vielä. Pelottaa.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juhannuksena on ollut tapana laatia Jatkoajassa Supertripla, eli veikata montako uhria juhlinta vaatii vesillä, tieliikenteessä ja ihmisten keskinäisissä kahinoissa. Nyt kun vappukelitkin ovat lähes juhannuksen tasoiset, niin viinanhimoinen kansa vaeltaa estoitta ympäri katuja ja puistoja. Takuuvarmasti pelastulaitoksilla ja muilla viranomaisilla, sekä vapaaehtoisilla avustustyöntekijöillä tulee olemaan kiireinen ilta tänään.

Vesillä tuskin vielä on samanlaista trafiikkia kuin jussina, joten hukkumisia ei liene luvassa. Mutta jonkinlainen Superkaksari-veikkaus voisi olla paikallaan. Esim. moniko saa puukosta, montako nuorta ryyppää itsensä hengiltä jne? Ilkivallanteoista nyt puhumattakaan...
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Virkavalta on ainakin sisäistänyt homman eli lössiä on näillä keleillä liikkeellä pirusti joten partioitakin sujahtaa ohi tuon tuosta. Hyvä hyvä.

Huomenna "normi päivä" eli vakaa aikomus pistäytyä duunissa ettei kaikki hommat kaadu niskaan perjantaina.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuossa olisi eräs ulkomaalainen skumppapullo vuodelta 2004. Mahtaakohan se olla juomakelpoista?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös