Sää varmaan piristää jengiä. Klo 13 tuli jo vähän Emmi Peltosen näköinen blondiopiskelijapimu pokailumielessä vastaan. Ei se jurrissa ollut, mutta haalarit päällä ja vapputunnelmissa. Nyt mietin, että onkohan se siltikään itseltäni viisainta mennä himaan ja harrastaa illalla kestävyysurheilua, kun vaihtoehtoina on se viihdemeininki, mutta pelataan suunnitelman mukaisesti. Kaltaiseni laadukkaat miehet ovat kyllä tänään vaarassa, kun tämä on niitä tapahtumia, jolloin naiset uskaltavat ottaa kontaktia missä vain, kun heittävät sosiaaliset normit romukoppaan.
Lauantaina kävi muuten hauska juttu, kun ajattelin käydä siellä Clarion hotellin yläbaarissa Heinekenilla, kun oli pilvetön taivas. Siinä hississä oli pari pimua bilevaatteissa, mutta he eivät tulleetkaan sinne baariin. Jäivät 13. kerroksessa pois ja kun tiedustelin, ovatko maalaisia, kun ovatkin hotelli-, eivätkä baariasiakkaita, niin toinen sanoi, että hän asuu kyllä ihan vieressä, mutta on lapsivapaa tyttöjen ilta. Aika outoa, se oli ehkä 25v ja mukamas jo lapsia. Ihmeellistä elämän hukkaanheittämistä. No voihan se olla niin tyhmä mimmi, ettei ole muuta mielessä kuin lapset, mutta silti pidän outona sitä, että mennään hotelliin, jos asutaan vieressä. Toi tyttöjen ilta on joku muotijuttu nyt. Monet naiset ovat höpisseet mulle samankaltaista stooria. Mä en koskaan sanonut kellekään, että vietän poikien iltaa. Mä käyn bissellä ihan noin vain ilman, että nimeäisin sen miksikään tuollaiseksi illaksi. No se Heineken oli sieltä poistettu ja tilalle oli tullut Lapparin nelonen. Kuulemma yleisön pyynnöstä. En kyllä mitään suomalaista nelosta juo, ne maistuvat ihan brenkulle. Sitten kun piti jättää takki narikkaan ja kun ei ollut pöytiintarjoilua, niin se pöytä meni sinä aikana kun olin jonossa, mihin minun oli tarkoitus mennä. En siis päässytkään istumaan sitten sille puolelle, mistä näkee merelle. Ja kun ei ollut sitä Heinekenia, vaan jotain pieniä pulloja vain, niin päätin, että lähden yhden jälkeen menemään sieltä. Pieni pullollinen oli 8 euroa + narikka 3 euroa + niin tahmea ja märkä baaritiski, että kauluspaitani hiha tuli ihan likaiseksi. Priceless meininkiä. Ainoa hyvä juttu siellä oli narikan maahanmuuttajajätkä, joka oli hyvin kohtelias sekä mennessäni että lähtiessäni. Kun hän ojensi takin päälleni, hän sanoi: takkinne sir. Sitä arvostin. Muuten "tyttöjen ilta" oli tuon hotellin osalta aika skeidaa.