Vapours eli me höyryttelijät

  • 4 757
  • 7

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Ketju siis meille "sähkötupakan" orjille. Kerro omista kokemuksistasi, laitteistasi, makunesteistä jne. ja anna palautetta/vihjeitä kaupoista ja kamoista ym. Ei mitään trollausta kiitos.

Itse aloitin höyryttelyn vuonna 2011. Olin huolestunut siitä, että olin polttanut tupakkaa siihen mennessä aika kauan ja halusin päästä siitä eroon. No joo, olin päässyt tupakasta "eroon" aikaisemminkin, mutta halusin eroon siitä lopullisesti. Tilasin briteistä nykymittapuulla naurettavan aloituspakkauksen ja hyvä ystäväni nauroikin päin naamaa kun akut loppuivat heti. Olin itsekin että mitä vittua, pitää etsiä lisää tietoa asiasta. Sisuunnuin siitä pilkasta ja tilasin Epowerin 18650 aloituspakkauksen ja nestettä Ecigwizardilta. 18650-akku putkimodiin, akku ei lopu ihan heti. Ystäväni vittuilu loppui saman tien ja hän tilasi itse samat kuin minä ja on ollut höyryttelijä siitä lähtien, heh.

Aluksi se oli sitä karto-"kortsu" meininkiä, ei siitä sen enempää, se oli aika säätämistä. Jokainen oldschool-tyyppi tietää tuon kortsun-tekniikan. Itse laitteet olivat aika vitun paljon parempia kuin "höyrystimet". Tilasimme nesteitä ja laitteita Libertyltä (Flights), E-Cig Wizardilta ym. kunnes huomasimme irlantilaisen firman nimeltään Bargain Vapours. Firma myi Hangsenin valmisnesteitä 15€/100ml. "Ylihalpaa" ja tilasimme sieltä nesteet varmaan viimeiset kolme vuotta, Flue-Cured ylivoimaisesti paras tupakkamaku.

Tuo kaikki ennenkuin kirjauduin eSavuke.com forumille ja sain sieltä osaavilta tyypeiltä ohjeita, suosituksia ja linkkejä nesteisiin ja laitteisiin. Olisi pitänyt liittyä sille forumille aikaisemmin. Koska meikällä on heidän ansiostaan esim. nikotiininesteitä seuraavaksi kuudeksi vuodeksi, Pink Mule rules!

Sen jälkeen tilasin nyt kesällä makunesteitä esim. jenkeistä firmalta One On One Flavors. Kannattaa tilata kavereiden kanssa yhdessä niin kuin itse tein, koska postimaksu Suomeen noin 25€. Inaweralla on postimaksut noin 5€ ja makunesteet riittoisia. Makunesteitä saat tilata ihan laillisesti.

Ykkös-setti on meikällä Nautilus 5ml terästankilla+ Tesla 120W Steampunk. Nautilus on vieläkin se paras MTL-tankki (suusta keuhkoihin) ja tuo tupla-akun Tesla on kaunein modi mitä olen ikinä nähnyt. Ja todella kätevä on/off nappeineen. En ole itse lähtenyt tankkien tee-se-itse rakenteluun mukaan, jotkut muut kertokoot siitä enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Täältä löytyy toinen. Selkeästi enemmän noviisi olen vielä näissä hommissa kuin ketjun avaaja mutta kuitenkin.

Eli homman nimi on se että aloitin vapettelun tämän vuoden tammikuulla kun alkoi vituttamaan se ettei henki kulje kunnolla. Rööki jäi siihen ja ikävä ei ole. Laitteena mulla on Eleafin istick pico (max 80w), mikään kylän äkäsin vehje tämä ei ole mutta tekee työnsä minulle. 0,5 ohmin coileja tässä polttelen.

Nesteiden kanssa meni alkuvuosi ihan nikotiinillisten valmisnesteiden kanssa, mutta nyt kun lakimuutos iski päälle kesällä niin tilasin varastoon litran VPG power smoke baza-pohjanestettä (50/50 VG/PG 6mg nikotiini) ja siitä asti olen sekoitellut omat nesteet. Makutiivisteet tulee tilattua Happy juicelta ( Happyjuice suomen suurin makutiivistekauppa - Happy Juice ) ja suosin lähinnä Ska liquidsin makuja (lempparit menthis ja punainen kala). Puhtaalla VG:llä sitten lantringit niin nesteen paksuudeksi tullee n. 70/30 VG/PG. Ideana on vähentää pikkuhiljaa nikotiinin määrää, tällä hetkellä teen liemen nikotiinivahvuudeksi 2mg. Joku kaunis päivä se jää sitten kokonaan pois.

Asun sen verran syrjäkylällä että lähimpään kivijalkamyymälään on yli 100 kilometria niin nettikauppojen armoilla tässä tulee oltua. Nyt kun kaikkien tarvikkeiden nettimyynti on kiristynyt ilmeisesti lain myötä niin coilien hankkiminen tuotti tuossa aika vasta pään vaivaa. Ratkaisuna tilasin ebayn kautta kiinasta kolmelta eri myyjältä paketin ja nyt niistä on saapunut perille 2/3 eli ihan hyvällä rosentilla. Hintakin oli 2-3 euroa per 5kpl-paketti, kun suomessa vastaavan hinta on 17-20 euroa.

Kokonaisuutena voin suositella tätä hommaa kaikille ketkä haluaa tupakasta eroon ja kun jaksaa vähän opiskella laitteita ja nesteitä niin homma sujuu, netistä löytyy tosiaan erittäin hyvin tietoa kuten avausviestissä jo mainittiinkin.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Tuli ostettua uusi modi, Punk 220W, samalta Teslacigsilta kuin tuo aikaisempi Steampunk. Ostin siis Puffilasta, onneksi tämä modi tuli Suomeenkin. Käytän samaa tankkia eli 5ml Nautilusta ja kun atoon tarvitaan vain 12W niin kaksi akkua mitä modiin menee, kestää pari kolme päivää vaikka sauhuttelet kuinka paljon. On muuten jykevä modi, painaa yli 300 grammaa ja on metallia suuremmaksi osaksi eli ei ole mikään muovinen härpäke. Omassa kädessä.
 
Viimeksi muokattu:

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Ketju syövereistä eli mielenkiintoista olisi tietää, että moniko tällä palstalla on siirtynyt sähkötupakkaan?
 

Verilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ketju syövereistä eli mielenkiintoista olisi tietää, että moniko tällä palstalla on siirtynyt sähkötupakkaan?

Ostin sähkölaitteen lokakuussa 2018 ja tupakointi loppui seinään. Tarkoituksena oli että tämä on portti kaiken pössyttelyn lopettamiseen, mutta vielä jatkuu. Mukavaa puuhaa, opiskella ja nesteitä värkkäillä. Toisaalta tajusin tätä käyttämällä että tupakassa ei riippuvuutta aiheuta vain nikotiini. Pystyn helposti olemaan käyttämättä sähkötupakkaa vaikka pari-kolme päivää putkeen ilman että tulee isompia vieroitusoireita. Tupakassa alkoi tulla kirjaimellisesti fyysisiä vieroitusoireita jo saman päivän aikana. Nikotiini kuitenkin tekee pääkopalle muutakin kuin aiheuttaa riippuvuutta, mutta ei siitä tässä sen enempää.

Positiivista tässä on myös se, että hengitys ja sitä myöten kunto on parantuneet valtavasti. En yski, keuhkoissa ei tunnu kuolemalta ja lenkkeily on mukavaa. 10km menee sellaseen 50min normilenkillä, varmaan pystysin pinnistämään vielä lisää.

Iso ongelma tässä on että pitkän ajan vaikutuksia ei hirveästi vielä tiedetä. Toivottavasti ei 10 vuoden päästä selviä että tämä onkin jokin tappopoltin jolla varmasti sinetöi kohtalonsa.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Iso ongelma tässä on että pitkän ajan vaikutuksia ei hirveästi vielä tiedetä. Toivottavasti ei 10 vuoden päästä selviä että tämä onkin jokin tappopoltin jolla varmasti sinetöi kohtalonsa.
Samaa olen itse välillä miettinyt, mutta jos polttaa laadukkaita nesteitä niin ei pitäisi olla sitä vaaraa että olisi mikään "tappopoltin". Toki eihän ecig ole sekään mitään terveellistä. Silti pitää olla aika huonoa nestettä, että on pahempaa kuin normaali tupakointi. Itse olen polttanut nyt noin 9 vuotta ja jatkan vielä jonkin aikaa ja laimennan nikotiinia. Tällä hetkellä menee 9% ja lasken ensi vuoden alussa ensin 6% ja sitten 3%. Nesteitä on vielä pakkasessa varmaan kuudeksi vuodeksi nikotiinimäärän alentamisella. Aloitin muuten aikoinaan 24% nikotiinilla, jessus heh. Ei sitä nikotiinimäärää ymmärtänyt silloin 2011.
 

Verilepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Samaa olen itse välillä miettinyt, mutta jos polttaa laadukkaita nesteitä niin ei pitäisi olla sitä vaaraa että olisi mikään "tappopoltin". Toki eihän ecig ole sekään mitään terveellistä. Silti pitää olla aika huonoa nestettä, että on pahempaa kuin normaali tupakointi. Itse olen polttanut nyt noin 9 vuotta ja jatkan vielä jonkin aikaa ja laimennan nikotiinia. Tällä hetkellä menee 9% ja lasken ensi vuoden alussa ensin 6% ja sitten 3%. Nesteitä on vielä pakkasessa varmaan kuudeksi vuodeksi nikotiinimäärän alentamisella. Aloitin muuten aikoinaan 24% nikotiinilla, jessus heh. Ei sitä nikotiinimäärää ymmärtänyt silloin 2011.

Heh, joo, varmaan aika yleistä. Itse lähdin 18% liikkelle ja nyt menee noin 12%, tässä on mulle se throat-hit sweetspot missä ei ole vielä liian heikko. Ilman tota kurkkuosumaa en vaan pysty pössyttelemään, se on tupakoinnista jäänyt vahvana jäänteenä. Mutta joo, kyllä tässä on jokin päivä tarkoitus nämä hommat kokonaan jättää pois, etenkin kun se tällä on luultavasti paljon helpompaa kuin itse tupakalla. Uskon ainakin että kun se päivä tulee niin purkka hoitaa hommansa huomattavasti tehokkaammin kuin joskus menneisyydessä. Mahtava keksintö tämä tuote kyllä. :)
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
12% on aika korkea määrä vieläkin. Itse olen huomannut, että kun 9% polttelee ja vetää kalsarikännit, sitä tulee vedettyä höyryjä putkeen vähintään 12 tuntia ja siitä seuraa kolme päivää "krapulaa". Eli todennäköisesti vähintään lievä nikotiinimyrkytys joka kerta. Sitä on vain niin helppo polttaa ja modi on koko ajan kädessä, sitä ei edes ajattele ja sitä polttelee koko ajan. Pyrin nyt pistämään modin tuonne keittiönpöydälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös