Vapise, hippi: Republikaaninen Puolue perusteilla Suomeen

  • 5 070
  • 17

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Republikaaninen+puolue+perusteilla+Suomeen/1135239501627

Kovin maltisella linjalla ovat jenkkiveljiinsä nähden liikkeellä. Verotuksen keventäminen ja turvallisuuden lisääminen toki sisältävät jo kaiken tärkeimmän, mutta itse ainakin jään odottamaan mm. Evoluutio-opin poistamista ja Aborttien kieltämistä.

Onko tällaiselle puolueelle kysyntää? Entä tarvetta? Tiedän ainakin yhden Jatkoaikalaisen joka todennäköisesti on jo lunastanut puoluekirjansa, mitenkäs on muiden laita?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jäänee samanlaiseksi vitsiksi kuin se yhden hörhön Islamilainen puolue.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pöh, jälleen uudelle konservatiivipuolueelle nyt tuskin on tilausta kun nuo edelliset kolmekin edelleen johtavat kannatuslukuja. Sen sijaan liberaalidemokraattiselle puolueelle olisi aito tilaus. LD voisi imeä uudistusvoimaiset ja tulevaisuuteen katsovat voimat kaikista keskeisistä puolueista jättäen niiden rippeet jakamaan toisilleen jarrutuspuheenvuoroja ja komiteanmietintöjä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joogalentäjätkin vaan takaisin, Vennamo ylös haudasta, Halkola Devan johtoon ja Siitoimelle patsas Naantalin torille.
 

scholl

Jäsen
Tyhmää perustaa lisää mitään kansallisia puolueita. Muutenkin marginaalipuolueen kannattaminen on yhtä tyhjän kanssa. Itse odotan vähän eurooppalaisempaa otetta puoluekenttään eli että esim. kokoomuksessa äänestäjä voisi olla eurooppalainen puoluejäsen ja keskittyä lähinnä Eurooppapolitiikka debattiin ja jättää kuntanäpertely joillekin toisille.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Siella missa juntti (/red neck), siella republikaani.

Tuleeko tama jasenyys muuten kera "gun rackin" vai banjon?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tyhmää perustaa lisää mitään kansallisia puolueita. Muutenkin marginaalipuolueen kannattaminen on yhtä tyhjän kanssa. Itse odotan vähän eurooppalaisempaa otetta puoluekenttään eli että esim. kokoomuksessa äänestäjä voisi olla eurooppalainen puoluejäsen ja keskittyä lähinnä Eurooppapolitiikka debattiin ja jättää kuntanäpertely joillekin toisille.

Kylläpä oli melkoinen takinkääntö Jatkoajan Henry Kissingeriltä...:)

No joo, enpä usko, että tämä kerho ihan hallituspuoluetasolle nousee, taitaa olla tarpeeksi hommaa jo noiden kannattajakorttien kanssa. Ellei sitten nähdä suurta joukkopakoa Sekoomuksesta ja Kepulista...
 

Tamake

Jäsen
Tyhmää perustaa lisää mitään kansallisia puolueita. Muutenkin marginaalipuolueen kannattaminen on yhtä tyhjän kanssa. Itse odotan vähän eurooppalaisempaa otetta puoluekenttään eli että esim. kokoomuksessa äänestäjä voisi olla eurooppalainen puoluejäsen ja keskittyä lähinnä Eurooppapolitiikka debattiin ja jättää kuntanäpertely joillekin toisille.

Bussilipun hinta (tuki), lasten päivähoidon kuntalisän suuruus, kaupungin/kunnan tuki liikuntapaikoille, jne. päätetään ihan kuntanäpertelytasolla. Itse tykkään miettiä kokonaisuutta alkaen kunnallisnäpertelystä edeten eduskunnan kautta euroopan tasolle. Voi suorittaa myös eri järjestyksessä. MUTTA arvostan todella tuollaista suuriin linjoihin keskittyvää päättäväisyyttä. On hyvä, että vielä löytyy ihmisiä jotka näkevät vain mustaa ja valkoista! ;)

E: Ja siitä uudesta puolueesta. Sehän on pyrkimys ottaa askel kokoomuksesta oikealle/konservatiivisempaan suuntaan. Voi vaikuttaa kunnallistasolla jonkin verran ikävästikin.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Tervehdin tätä kehitystä ilolla, sillä mitä enemmän maassamme on puolueita, sitä hauskemmaksi politiikan seuraaminen muodostuu (vrt. maamme monet kommunistiset puolueet). Lähiajan tavoitteeksi voisi asettaa rekisteröityjen puolueiden määrän kaksinkertaistamisen ennen seuraavia eduskuntavaaleja. Minä lupaan allekirjoittaa kaikkien kannatuskortit.
 
E: Ja siitä uudesta puolueesta. Sehän on pyrkimys ottaa askel kokoomuksesta oikealle/konservatiivisempaan suuntaan. Voi vaikuttaa kunnallistasolla jonkin verran ikävästikin.


Ainakin Timo T.A. Mikkosen verran. Sikäli mikäli mediapersoona suvaitsee täyttää tämän yhden miehen mentävän aukon poliittisessa kentässämme, ja ehkei pelkästään kunnallistasolla.
 

scholl

Jäsen
Bussilipun hinta (tuki), lasten päivähoidon kuntalisän suuruus, kaupungin/kunnan tuki liikuntapaikoille, jne. päätetään ihan kuntanäpertelytasolla. Itse tykkään miettiä kokonaisuutta alkaen kunnallisnäpertelystä edeten eduskunnan kautta euroopan tasolle.

Ilmaisin ehkä epäselvästi. On hyvä, että puolue on iso toimija joka tasolla kuten nyt kokoomuksen voidaan sanoa olevan, mutta se kasvu pitäisi tapahtuu siinä, että yksilötasolla eurooppapolitiikka tulisi olennaisemmaksi. Voitaisiin muuttaa esim. kokoomuksen tasolla puoluerakennetta. Ei olisi pakko kuulua mihinkään hölmöön piirijärjestöön, vaan voisi kuulua suoraan EU-kokoomukseen, mikä ei tarkoita sitä, etteikö voisi ottaa kantaa johonkin detaljiinkin, jos tarve vaatii.

E: Ja siitä uudesta puolueesta. Sehän on pyrkimys ottaa askel kokoomuksesta oikealle/konservatiivisempaan suuntaan. Voi vaikuttaa kunnallistasolla jonkin verran ikävästikin.

Missä se tarve on?
Olen toki samaa mieltä, että kokoomus on ollut välillä niin demaripuolue kuin olla ja saattaa kuten silloin kuin Itälä ja Perho siellä huseerasivat, mutta nyt on menty hyvän matkaa oikealle ja kaikki pitäisi olla semi ok. Demarit ovat kuolemassa Euroopassa sukupuuttoon tutkimuksen mukaan jne.

Sen sijaan jos tuota republikaanipuoluetta perustetaan uskonnollisista syistä kuten aborttia vastustamaan niin siinä mennään metsään. Ihmisten pitäisi ymmärtää, että Amerikassa nuo uskonnolliset asiat ovat vain sellaisia lieveilmiöitä, jotka johtuvat osin kulttuurista. Ei niitä kannata noteerata.

En usko, että keitään vakavastiotettavia henkilöitä liittyyy tuollaiseen puolueeseen. Siitä tulee kaikkien sekopäiden päätepiste. Timo T.A.:n lisäksi varmasti Pohjanmaalta löytyy aika monta tyyppiä sinne. Se olisi muuten näppärää, jos söisivät oikein kunnolla keskustan kannatusta ;)

Tosin onhan Suomessa kgb:n kouluttama veijari perustanut islamilaisen puolueenkin, joten kaiken maailman viheltäjiä täällä ei muka terroristivaltiossa esiintyy.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sen sijaan jos tuota republikaanipuoluetta perustetaan uskonnollisista syistä kuten aborttia vastustamaan niin siinä mennään metsään. Ihmisten pitäisi ymmärtää, että Amerikassa nuo uskonnolliset asiat ovat vain sellaisia lieveilmiöitä, jotka johtuvat osin kulttuurista. Ei niitä kannata noteerata.
Silti itse fanitat ihan huolella jotain Sarah Palinin kaltaista nupistaan totaalisesti lahonnutta eukkoa? Mielenkiintoista.
 

Animal

Jäsen
Silti itse fanitat ihan huolella jotain Sarah Palinin kaltaista nupistaan totaalisesti lahonnutta eukkoa? Mielenkiintoista.

Vähän off-topicia. Vaikka veikkaisin, että olemme monesta poliittisesta asiasta eri mieltä, niin tämän Palinin suhteen olemme täysin samoilla linjoilla. Suomessa tuollainen Palinin tyyppinen hörhö olisi aika lähellä visiittiä lataukseen, kun taas Jenkeissä niillä puheilla pääsee osavaltion kuvernööriksi.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Antero Pietilä ruotii Mccainin ja Palinin suosiota tämänpäiväisessä Aamulehdessä. Hän pitää molempia Bushin jatkeena anti-intellektualismissa, jossa vähät välitetään mitä asiantuntijat, tiede tai viksut ihmiset sanoo ja haistellaan tosi tarkkaan sitä mitä kadunmies ja -nainen tuntee. Siinä molemmat ovat onnistuneet erinomaisesti. Voisi siis sanoa että MccainPalin on Amerikan tuulipukujen Tavja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös